Ik vind het niet dadelijk meer terug maar ik geloof dat men hier eens gezegd heeft dat je aan het chassisnummer een aantal dingen kon afleiden (vd productiemaand) ed ... iemand meer info?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk BerichtenDe klachten die ik tot nu toe (10 weken, 6000 km) heb van Anna, mijn ST 130 pk Cosmo:
3) Het verbruik. Ik kom van VAG TDi's, dus ik ben gewend rond de 6 liter te blijven. Gemiddelde waarden tussen 7,5 en 8,5 zijn dus aan de hoge kant. Ik hoop écht dat dit vermindert, al weet ik ook wel dat die 245-slofjes er iets mee te maken hebben. Al had m'n vorige Audi ook wel 225's eronder liggen, en daar viel het verbruik nog goed mee...
BTW, over die slofjes: de 18" Potenza's reden echt pokkeslecht de laatste weken. In de straat (zone 30) wordt er niet gestrooid en amper verkeer. Dat was glijden, niet rijden. Uiteindelijk toch maar overstag gegaan en de bandencentrale er Dunlop Wintersport M3's op laten leggen (die kleine meerkost per maand is het risico niét waard). Nu rijdt de wagen terug fantastisch goed, vooral in extreme omstandigheden. Zij die zeggen dat er geen verschil is tussen zomer- en winterbanden, weten echt niet waar ze over spreken.
3 bis dan ... wel ik reed met mijn 20" zelf 4x4's voorbij. heeft alles te maken met gewoonte en durf. Ik reed ervoor met 3 coupé en rijdt zogezegd totaal niet op ijs of sneeuw en toch ging ik stukken sneller en vlotter dan collega's met voor-traktie. Heb op moment collega zijn 3 genomen met hem erin en zei me hoe kan dat nu als ik rij dan lukt dit niet ... need I say more
Het is een feit dat die winterbanden voordelen hebben maar waarom wisselen als de andere het in mijn geval al meer dan behoorlijk doen?
Amuseer je verder met je wagen.
Wel een opmerking waar de auto tegenvalt is ...
met mijn 3 coupé keken alle vrouwen met bewondering naar de auto
met de insignia zijn het de mannen die kijken en vooral ook naar die 20"
En zeggen dat ik het enkel heb voor vrouwen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichtenik heb laatst ook voor het eerst in jaren weer koude voeten gehad in de auto.
Zijn er meer mensen ontevreden over de 1.6t?
Comment
-
Ik heb ook de goedkoopste (nu ja, goedkoop...) bluetooth in combinatie met een DVD800. Volgens de catalogus moet dat de UPH zijn.
Deze laat toe om mijn telefoonboek en bellijsten (met laatste in- en uitgaande nummers) te raadplegen en herkent zelfs de binnenkomende nummers als ze in het boek staan.
Bovendien werkt de voice control (in mijn Nokia staan een aantal telefoonnummers onder voice command) via een knop op het stuur.Last edited by McClane; 22/01/2010, 11:04. Reden: Reactie op dewitte is verplaatst naar sluitings-topic
Comment
-
DVD800 Navi & led-verlichting
Hallo,
Ik heb 2 vraagjes:
1) Weet iemand of het mogelijk is om het DVD800 systeem door de dealer te laten programmeren zodat het ook "normale" DVD's kan afspelen? Op het DVD90-systeem van de Opel Vectra was dat wel mogelijk (maar bijna niet geweten).
2) blijft de led-dagverlichting altijd branden bij draaiende motor? Of alleen als de lichten op "auto" staan? Kan dit door de dealer geprogrammeerd worden (enkel branden als ze op automatisch staan of als de schakelaar in de eerste stand staat)? Ik zit 's avonds veel te wachten in de auto. Is lullig als je de motor even start om wat bij te verwarmen dat de hele wereld je ziet staan/zitten... Dan zijn er van die onnozelaars die denken dat je wegrijdt uit de parkeerplaats en dergelijke. Graag uitzetten dus... :-)
Na 4 Opel Vectra Breaks (laatste model) nu een Opel Insignia besteld: SportsTourer Cosmo 130pk Ecoflex met geventilleerde sportzetels in leder, AFL, Flexride, Gold Pack, trailer pack en piano black interieur. Kleur: Silver Lake
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk BerichtenHallo,
Ik heb 2 vraagjes:
1) Weet iemand of het mogelijk is om het DVD800 systeem door de dealer te laten programmeren zodat het ook "normale" DVD's kan afspelen? Op het DVD90-systeem van de Opel Vectra was dat wel mogelijk (maar bijna niet geweten).
2) blijft de led-dagverlichting altijd branden bij draaiende motor? Of alleen als de lichten op "auto" staan? Kan dit door de dealer geprogrammeerd worden (enkel branden als ze op automatisch staan of als de schakelaar in de eerste stand staat)? Ik zit 's avonds veel te wachten in de auto. Is lullig als je de motor even start om wat bij te verwarmen dat de hele wereld je ziet staan/zitten... Dan zijn er van die onnozelaars die denken dat je wegrijdt uit de parkeerplaats en dergelijke. Graag uitzetten dus... :-)
Na 4 Opel Vectra Breaks (laatste model) nu een Opel Insignia besteld: SportsTourer Cosmo 130pk Ecoflex met geventilleerde sportzetels in leder, AFL, Flexride, Gold Pack, trailer pack en piano black interieur. Kleur: Silver Lake
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenDe lichten branden alleen als je ze op auto zet of gewoon aan en kun je dus ook gewoon afzetten.
Allright! Kan dus motor laten draaien zonder dat de leds branden. Great.
Nu nog weten wanneer hij geleverd wordt... :-(
Weet trouwens iemand of de rails van de flexorganizer ook nageplaatst kunnen worden door de dealer of kan dit enkel af-fabriek??
Thanks!!
Comment
-
Even in de groep gooien dat ik vorige week een insignia heb besteld:
2.0 diesel 130pk ecoflex sports tourer cosmo
opties:
kleur wit
gold pack (dvd 800, bluetooth telefoonvoorbereiding)
20" OPC velgen
OPC line pack
220v aansluiting ipv 12v
verwachte levering is 12maart
ik ben uitermate tevreden van hoe deze wagen er gaat uitzien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk BerichtenEven in de groep gooien dat ik vorige week een insignia heb besteld:
2.0 diesel 130pk ecoflex sports tourer cosmo
opties:
kleur wit
gold pack (dvd 800, bluetooth telefoonvoorbereiding)
20" OPC velgen
OPC line pack
220v aansluiting ipv 12v
verwachte levering is 12maart
ik ben uitermate tevreden van hoe deze wagen er gaat uitzien
Ik kan je zeggen persoonlijk heb ik nog steeds geen moment spijt gehad van mijn keuze in het wit.
Het blijft een zeldzaamheid tussen alle donker gekleurde Insignia's.
Alvast veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst.
gr,
Baarsje2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
Hey Insignia-drivers,
Gelieve hier eens een krabbeltje te zetten, kan nooit geen kwaad
Comment
-
Problemen insignia 160PK COSMO
Hey, ik heb sinds 5 maanden mijne wagen en heb problemen met mijn achterremmen die lawaai maken, heeft iemand dat ook nog voorgehad?
ben niet tevreden over het verbruik, heb een automaat en verbruik ongeveer 12 l. Middeconsole en deuren kraken van binne.
Bij het koude weer was mijn binneverwarming bevroren.
Heb reeds enkele keren voorgehad dat mijn radio niet aan of uit wou gaan. En eveneens bij het afzetten vh contact blijft alles branden.
Heb adaptieve xenon en mensen die ik voorbijrijd doen altijd hun grote lichten gaan omdat ze denken dat ik dat ook doe.
Rattelgeluid in de motor bij lage toeren(koudstart)
in d mode blijft de versnelling soms hangen tussen 3 en 4.
Voor de rest ben ik wel tevreden, heb nu net 11000km gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichtenal iemand aftermarket leds gevonden voor de insignia?
Op deze website wordt beschreven hoe ze geplaatst zijn: http://opelautos.blogspot.com/2010/0...s-verdict.html
En hier staat hoe hij de check-control-melding verwijderd heeft:
Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
Zelf heb ik er dus geen ervaring mee.
Misschien dat hier mensen hun bevindingen hiermee kunnen (gaan) beschrijven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk BerichtenBest vroeger denk ik aangezien hij nog zo nieuw is. Gewoon ter controle.
Normaal mag 30kkm geen probleem zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Martinos Bekijk BerichtenJa! Bij de volgende website zijn de LED-lampen te bestellen: http://www.per-accurate.com/
Op deze website wordt beschreven hoe ze geplaatst zijn: http://opelautos.blogspot.com/2010/0...s-verdict.html
En hier staat hoe hij de check-control-melding verwijderd heeft:
Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.
Zelf heb ik er dus geen ervaring mee.
Misschien dat hier mensen hun bevindingen hiermee kunnen (gaan) beschrijven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikke2 Bekijk BerichtenHallo, ik rij met een insignia ST 130 pk Cosmo. Heb ondertussen zo'n 14600 km op de teller. Ben zeer tevreden !!
Moet de wagen op 15.000 km binnen voor controle, of mag ik in 1 ruk doorbollen tot 30.000 km ??
Comment
Comment