Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Karucke Bekijk Berichten
    Ik heb er juist besteld, na plaatsing zal ik mijn bevindingen hier wel even neerpennen.
    Ben wel eens benieuwd want ik vind dat de aftermarket v/d insignia lang achter blijft

    Comment


    • Ik ga volgende week een Opel Insignia Sports Tourer bestellen. Ik heb gekozen voor de 2.0 CDTI ecoFLEX 130PK en de Cosmo uitvoering.

      Kleur: Carbon Black
      Bekleding: Morrocan - Ribbon, zwart

      Opties:

      - Gold Pack (fleet): Parkpilot, voicecontrole en bluetooth, DVD800 Navi radio/cd/MP3, elektronische handrem, bedieningsknop op middenconsole)
      - 230V aansluiting achter (leek me handig voor opladen telefoon of gebruik/opladen laptop)
      - Elektrisch verstelbare bestuurders- en passagierszetel met geheugenfunctie
      - Buitenspiegels elektrisch inklapbaar, verwarmbaar, wegklapbaar en automatisch dimmend

      Omdat de bestellingen van het autosalon ook verwerkt worden moet ik rekenen op een wachttijd van 8-10 weken.

      Ik vind het een prachtige wagen en pijs/kwaliteit lijkt het mij een zeer goede keuze.

      Comment


      • Wij staan ook op het moment op een bestelling te plaatsen. Alleen twijfelen we nog enorm tussen een passat 2.0 en een Insignia EcoFlex 130.

        Ik vind de Insignia veel mooier, maar de testrit viel een beetje tegen en na de 150 pagina's hier te hebben doorworsteld krijg ik een beetje schrik van al de probleempjes.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
          Wij staan ook op het moment op een bestelling te plaatsen. Alleen twijfelen we nog enorm tussen een passat 2.0 en een Insignia EcoFlex 130.

          Ik vind de Insignia veel mooier, maar de testrit viel een beetje tegen en na de 150 pagina's hier te hebben doorworsteld krijg ik een beetje schrik van al de probleempjes.
          Als je binnen een jaar met een oude wagen wil rijden, koop dan met een gerust hart de Passat. De nieuwe versie is namelijk nog voor dit jaar. Niet dat de verschillen groot zullen zijn (Volkswagen maakt nu eenmaal graag "zoek de 7 verschillen met het vorige model"-wagens), maar toch...
          Even aan toevoegen dat ik een VAG-fan ben, dat ik Seat en (vooral) Skoda een warm hart toedraag, maar VW een grijs merk vindt met vooral "dertien uit een dozijn"-modellen.

          Is de Insignia dan perfect? Nee, als je de 150 blz hiervoor gelezen hebt, zul je wel wéten dat dat niet het geval is. Onthou alleen dat alleen problemen hier besproken worden. De mensen zonder grote problemen (zoals ondergetekende), zul je amper of niet horen. Bovendien valt het op dat veel mensen zeggen: "Dat, dat, dat en dat is er mis. Maar ik vind het toch een leuke auto." Da's toch vreemd, dat geeft toch aan dat er iets vreemd aan de hand is. Mensen houden blijkbaar van deze wagen, zelfs als hij hem af en toe in de steek laat.

          Veel keuzegenot!

          P.S.: vraag voor de huidige bezitters: mijn usb-stick koppelt zichzelf geregeld (1x per uur of 2) even af, koppelt zichzelf automatisch terug aan en gaat enkele seconden later terug verder waar hij daarvoor gestopt was. Da's vooral vreemd. Werken via een verlengkabeltje en usb-stick op kabeltje heb ik al geprobeerd, blijft hetzelfde probleem. Ik heb zelf heb gevoel dat de usb-poort nogal breed is waardoor hij niet echt "klemt" zoals het bij de laptop wel het geval is. Heeft iemand een ander idee? Is er al iemand waar deze poort voor deze reden vervangen is bij de garage?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
            Als je binnen een jaar met een oude wagen wil rijden, koop dan met een gerust hart de Passat. De nieuwe versie is namelijk nog voor dit jaar. Niet dat de verschillen groot zullen zijn (Volkswagen maakt nu eenmaal graag "zoek de 7 verschillen met het vorige model"-wagens), maar toch...
            Even aan toevoegen dat ik een VAG-fan ben, dat ik Seat en (vooral) Skoda een warm hart toedraag, maar VW een grijs merk vindt met vooral "dertien uit een dozijn"-modellen.

            Is de Insignia dan perfect? Nee, als je de 150 blz hiervoor gelezen hebt, zul je wel wéten dat dat niet het geval is. Onthou alleen dat alleen problemen hier besproken worden. De mensen zonder grote problemen (zoals ondergetekende), zul je amper of niet horen. Bovendien valt het op dat veel mensen zeggen: "Dat, dat, dat en dat is er mis. Maar ik vind het toch een leuke auto." Da's toch vreemd, dat geeft toch aan dat er iets vreemd aan de hand is. Mensen houden blijkbaar van deze wagen, zelfs als hij hem af en toe in de steek laat.

            Veel keuzegenot!
            Ik denk dat ik nog eens een testrit moet gaan maken de vorige keer viel me de versnellingsbak & motor serieus tegen. Ik kwam uit een Audi A3 SB 2.0 TDI (de nieuwe common rail) en ik had verwacht dat die insignia mij een veel luxueuzere ervaring zou geven. Maar in vergelijking was de versnellingsbak nogal stroef met lange schakelwegen en het motorgeluid deed me in eerste instantie aan een beetje aan een tractor denken. Zeker bij het wegrijden. Maar dat zijn volgens mij dingen waar je rap gewoon aan wordt. Hoop ik.

            Comment


            • Welke passat wil je?
              Persoonlijk haakte ik af bij de veloursbekleding en een highline was boven budget.
              Heb nu een insignia met sportstoelen en dat zit echt prima!

              Comment


              • Het is voor een leasing. Een passat 2.0 TDI comfortline met leren zetels en navigatieysteem ed past erin. En daarnaast dus ook een Insignia EcoFlex 130pk Cosmo met leren zetels, AFL, en dat gold pakket.

                Comment


                • Als het voor de leasing is, zou ik ook rekening houden met je eigen persoonlijke bijdrage, het Voordeel van Alle Aard. Wat de fiscus je aanrekent dus.
                  Sinds 1 januari dit jaar is dat niet meer afhankelijk van je fiscale PK, maar van de CO2-uitstoot.
                  Het verschil tussen een Passat 2.0 en een Ecoflex is ongeveer 20 gr/km (159 voor de Passat Variant vs 139 Ecoflex ST. Bij 4/5-deurs zal dat verschil ongeveer hetzelfde zijn). Dat ga je dus wel voelen op je loonbrief. Geen gigantisch verschil, maar toch...
                  Je kunt voor een Passat 2.0 BlueTDI gaan (144 gr voor de Variant, dus bijna zo goed als de Ecoflex), maar dit kost dan weer een stuk meer.

                  Heb je trouwens al voor alletwee prijs aangevraagd?

                  Ik ben zelf fleet manager, dus ik weet een en ander van prijsniveaus bij verschillende leasingmaatschappijen (wij werken met een paar verschillende samen). Zo heb ik pas nog prijzen voor een gewone (geen blue) passat 2.0 confortline gevraagd, en me verbaasd over wat ze daarvoor per maand vragen.
                  Dan denk ik dat met zo'n budget zelfs een 160 Ecoflex nog bijna binnen budget zal vallen.

                  Edit: even nagekeken via een online module: de Passat is iets duurder dan de Ecoflex 130. Een ecoflex 160 kost ongeveer evenveel als een Passat ThinkBlue.
                  Last edited by ; 31/01/2010, 17:43.

                  Comment


                  • Jaja, ik heb ze uitgerekend. En beide zijn maar 2 euro per maand verschil. Bij volkswagen kreeg je met het salon wel nog 1200 extra korting, dus dat helpt wel. En ook bij de insignia 'foetelen' ze een klein beetje want op de ecoflex staan er standaard 17'' velgen op, maar het is een 'gratis' optie voor de 18'' velgen, maar dan betaal je je natuurlijk blauw aan de leasingfirma voor de grote banden.

                    Comment


                    • Gisteren op een ondergesneeuwde E313 gereden. Wagen ging hierop lekker vooruit. Alleen is vertrekken in de sneeuw wel wat minder met z'n brede schoenen. Tegen volgende winter koop ik zwart schoeisel met winterprofiel.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                        Als je binnen een jaar met een oude wagen wil rijden, koop dan met een gerust hart de Passat. De nieuwe versie is namelijk nog voor dit jaar. Niet dat de verschillen groot zullen zijn (Volkswagen maakt nu eenmaal graag "zoek de 7 verschillen met het vorige model"-wagens), maar toch...
                        Even aan toevoegen dat ik een VAG-fan ben, dat ik Seat en (vooral) Skoda een warm hart toedraag, maar VW een grijs merk vindt met vooral "dertien uit een dozijn"-modellen.

                        Is de Insignia dan perfect? Nee, als je de 150 blz hiervoor gelezen hebt, zul je wel wéten dat dat niet het geval is. Onthou alleen dat alleen problemen hier besproken worden. De mensen zonder grote problemen (zoals ondergetekende), zul je amper of niet horen. Bovendien valt het op dat veel mensen zeggen: "Dat, dat, dat en dat is er mis. Maar ik vind het toch een leuke auto." Da's toch vreemd, dat geeft toch aan dat er iets vreemd aan de hand is. Mensen houden blijkbaar van deze wagen, zelfs als hij hem af en toe in de steek laat.

                        Veel keuzegenot!

                        P.S.: vraag voor de huidige bezitters: mijn usb-stick koppelt zichzelf geregeld (1x per uur of 2) even af, koppelt zichzelf automatisch terug aan en gaat enkele seconden later terug verder waar hij daarvoor gestopt was. Da's vooral vreemd. Werken via een verlengkabeltje en usb-stick op kabeltje heb ik al geprobeerd, blijft hetzelfde probleem. Ik heb zelf heb gevoel dat de usb-poort nogal breed is waardoor hij niet echt "klemt" zoals het bij de laptop wel het geval is. Heeft iemand een ander idee? Is er al iemand waar deze poort voor deze reden vervangen is bij de garage?

                        Volledig mee eens. Bij de aankoop van een auto heb je ook wel wat "geluk" nodig. Ik ken mensen die in Mercedes en Audi rijden die ook meer in de garage staan dan dat ze er zelf mee kunnen rijden.

                        En zoals hierboven al werd gezegd, mensen klagen graag en zijn zuinig met complimentjes... Ik heb m'n Insignia nog niet, maar ik weet wel zeker dat ik het een goede aankoop is!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                          Gisteren op een ondergesneeuwde E313 gereden. Wagen ging hierop lekker vooruit. Alleen is vertrekken in de sneeuw wel wat minder met z'n brede schoenen. Tegen volgende winter koop ik zwart schoeisel met winterprofiel.
                          Sneeuwbanden is wel degelijk een must, ik heb de 18 duims met bridgestone potenza's en voor dit weer echt een ramp.
                          Is het de combinatie gewicht voortractie en type band, ik heb al een paar keer serieus geluk gehad op ronde punten en lichte opgaande wegen en éénmaal stuurcontrole kwijt is het alleen maar hopen dat het goed afloopt.
                          ik ben blij dat ik hier nog een oud ding heb staan om deze dagen te overbruggen.

                          Voor de rest topauto ondanks nog altijd kleine kinderziekte's .

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                            Het is voor een leasing. Een passat 2.0 TDI comfortline met leren zetels en navigatieysteem ed past erin. En daarnaast dus ook een Insignia EcoFlex 130pk Cosmo met leren zetels, AFL, en dat gold pakket.
                            Als je in beide auto's hebt gereden kan ik mij niet voorstellen dat je geen persoonlijke voorkeur hebt. Al zijn beide auto's niet verkeerd.
                            Waarom twijfel je nog tussen beide auto's? Ofwel waar zitten de verschillen?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                              Sneeuwbanden is wel degelijk een must, ik heb de 18 duims met bridgestone potenza's en voor dit weer echt een ramp.
                              Is het de combinatie gewicht voortractie en type band, ik heb al een paar keer serieus geluk gehad op ronde punten en lichte opgaande wegen en éénmaal stuurcontrole kwijt is het alleen maar hopen dat het goed afloopt.
                              ik ben blij dat ik hier nog een oud ding heb staan om deze dagen te overbruggen.

                              Voor de rest topauto ondanks nog altijd kleine kinderziekte's .

                              Ik rij ook door met de potenza's en moet zeggen dat ik er geen probleem mee heb op ijs of in de sneeuw. Als je eens wat te snel gaat en grip verliest corrigeert de wagen zich meteen.
                              Het zijn natuurlijk geen winterbanden dus in eerste snel optrekken zit er natuurlijk niet in maar vloeiend een rond punt of een bocht pakken is geen probleem.
                              Het zijn niet alleen de banden maar ook de man achter het stuur die van belang is hé.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Winterbanden

                                Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Het zijn niet alleen de banden maar ook de man achter het stuur die van belang is hé.
                                Tot op zekere hoogte heb je gelijk Alanus.

                                Toch kun je niet elke (onverwachte) situatie inschatten op de weg, zeker met de huidige weersomstandigheden, dan ik heb ik toch liever mijn winterbandjes onder de wagen dan de standaard banden.
                                Het is denk ik toch een feit dat winterbanden en een betere grip hebben, een kortere remweg hebben met de huidige temperaturen en wegdekomstandigheden en beter uit de voeten kunnen met aquaplanning.
                                Mijn bescheiden mening hoor........
                                2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                http://www.fabrieksbanden.nl
                                http://www.originelevelgen.be

                                Comment


                                • Gegroet,

                                  Alanus, of moet ik Freddy Loix zeggen...
                                  Als je een ralley piloot bent schrap dan al hetgene wat hierachter komt te staan.
                                  Wat jij hier vertelt is pure bullshit. Op sneeuw en zeker op ijs vlot een rond puntje nemen met 245/45/18 zomerbanden... Het zal maar zijn wat je vlot noemt. Idd de chauffeur speelt een grote rol in het verhaal, maar er zijn grenzen die nu eenmaal sneller bereikt worden met zomerrubber in winterse omstandigheden. Ik heb de ervaring met beide rubbers en weet 200% dat er een merkelijk verschil is.
                                  Ps: de grootste ergernis van zelf winterbanden te hebben is, dat die zogenaamde slimme en vlotte bestuurders je ongeloofelijjk ophouden met hun vlotte rijstijl.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Ik rij ook door met de potenza's en moet zeggen dat ik er geen probleem mee heb op ijs of in de sneeuw. Als je eens wat te snel gaat en grip verliest corrigeert de wagen zich meteen.
                                    Ik heb net het volledig tegenovergestelde meegemaakt. Als je bij een zomerband slipt (glijdt) ben je wég. Vergeet alle technieken, vergeet je slipcursus, die wagen stopt als hij wil stoppen, want je hebt en je krijgt géén grip meer.
                                    Ik ben midden december (de dag dat er ineens véél sneeuw viel, een vrijdag als ik me niet vergis) geslipt op een rond punt op een industrieterrein met weinig verkeer. Er was al een hele tijd geen verkeer gepasseerd (mijn GPS had me weer eens een weg aangeraden) en er lag een centimeter of 6 à 8. Ik ben in de bocht rechtdoor gegleden en net gestopt voor een betonblok (ik dacht dat ik ertegen zat). Mijn snelheid? 12 km per uur. Twaalf. Meer niet. Maar vanaf dat hij begon te glijden, was hij weg. Dat was trouwens bij mij de directe aanleiding om er toch maar winterbanden onder te laten leggen.
                                    Met winterbanden slipt hij minder snel en àls hij al eens slipt, voel je onmiddellijk dat de band zélf terug grip zoekt. Als je dus al glijdt, hebben we het over iets van een meter.

                                    De Potenza's zijn geweldig bij droog weer en regen, maar door hun breedte (245 mm is veel) en hun structuur een ramp bij sneeuw. In de meeste sneeuwomstandigheden (er zijn uitzonderingen) zijn smalle banden namelijk een voordeel, want meer druk per vierkante centimeter. Dat heb ik trouwens zelf gemerkt deze winter: De Octavia van mijn vrouw heeft 195-en eronder liggen, en alhoewel dat ook maar gewone Michelin-zomerbanden zijn, reageerden die al beter op een besneeuwd oppervlak. Druk per vierkante centimeter...

                                    My two cents...
                                    Last edited by ; 02/02/2010, 01:05.

                                    Comment


                                    • Dit weekend met winterbanden een velg krom gereden bij zeer lage snelheid omdat de achterkant om kwam zetten en bleef komen. Er leek geen einde aan te komen totdat ik de trottoirband raakte.

                                      De standaard zomerbanden onder mijn 17" velgen hebben bij nat weer al geen grip laat staan op ijs.
                                      Het verschil heb ik laatst mogen ervaren toen mijn auto twee dagen naar de garage was en de vervangende insignia geen winterbanden had.
                                      Het verschil tussen zomer- en winterbanden is enorm!!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                                        D
                                        De standaard zomerbanden onder mijn 17" velgen hebben bij nat weer al geen grip laat staan op ijs.
                                        Heb jij Pontenza's ?
                                        En geen grip bij nat weer ????

                                        Comment


                                        • Vraagje:

                                          Ik was in de veronderstelling dat je bij aanschaf van een DVD800 of CD500 automatisch al een bluetooth carkit hebt. Iemand wees me erop dat dat waarschijnlijk niet zo is. Net nog even de folder doorgenomen en zie inderdaad dat dat als aparte optie vermeld staat. Kost me nog eens een paar honderd euro dus. Of heb ik het mis en zit bij de CD500 / DVD800 al wel bluetooth carkit geintegreerd?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X