Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
    Vraagje:

Ik was in de veronderstelling dat je bij aanschaf van een DVD800 of CD500 automatisch al een bluetooth carkit hebt. Iemand wees me erop dat dat waarschijnlijk niet zo is. Net nog even de folder doorgenomen en zie inderdaad dat dat als aparte optie vermeld staat. Kost me nog eens een paar honderd euro dus. Of heb ik het mis en zit bij de CD500 / DVD800 al wel bluetooth carkit geintegreerd?
    bij mijn weten zit het niet standaard bij een DVD800, maar wel in bv het gold leasepack, of bij het launchpakket (als dat pakket nog bestaat).

is trouwens één van de beste opties geen gedoe meer met bluetooth oortjes die al dan niet opgeladen zijn. Start de auto, 5 seconden later is de telefoon gepaird, en 1 minuut later is je telefoonboek ter beschikking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
      Gegroet,

Alanus, of moet ik Freddy Loix zeggen...
      Als je een ralley piloot bent schrap dan al hetgene wat hierachter komt te staan.
      Wat jij hier vertelt is pure bullshit. Op sneeuw en zeker op ijs vlot een rond puntje nemen met 245/45/18 zomerbanden... Het zal maar zijn wat je vlot noemt. Idd de chauffeur speelt een grote rol in het verhaal, maar er zijn grenzen die nu eenmaal sneller bereikt worden met zomerrubber in winterse omstandigheden. Ik heb de ervaring met beide rubbers en weet 200% dat er een merkelijk verschil is.
      Ps: de grootste ergernis van zelf winterbanden te hebben is, dat die zogenaamde slimme en vlotte bestuurders je ongeloofelijjk ophouden met hun vlotte rijstijl.

Loix....gij zijt ne grappige zulle...teentjes getrapt toch. Er stond nochthans een smiley bij om aan te duiden dat het een grapje was.
      Als ge leest wat ik schrijf zeg ik zelf dat het natuurlijk """"""niet"""""" hetzelfde is als een winterband maar om te zeggen dat de banden een ramp zijn dan komt de bullshit van uwen kant.
      Onder vlot wil ik zeggen dat ge niet tegen 5 per uur rond een rond punt moet kruipen. Zelf rijd ik al mijn hele leven met andere velgen met winterbanden maar nu heb ik er nog geen gekocht omdat ik de standaard banden vrij goed vind presteren in de sneeuw.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• die discussie over winterbanden is hier, en op een paar plaatsen al gevoerd. Winterbanden gaan geen slechte chauffeurs helpen, en zijn geen wondermiddel. Het is niet omdat je winterbanden hebt dat je onverantwoord kan of mag rijden in de sneeuw.

En een goede / ervaren chaffeur zal "minder" last hebben van zomerbanden bij koud weer / sneeuw, dan iemand met veel angst, en zo domme dingen doet.

Maar het blijft een (bewezen) feit, dat winterbanden echt wel helpen, ook de goede chauffeurs.

Je kan ze maar hebben, (vooral als lease of veel rijder) en ze kunnen je maar helpen!

Comment

Vraagje:

Ik was in de veronderstelling dat je bij aanschaf van een DVD800 of CD500 automatisch al een bluetooth carkit hebt. Iemand wees me erop dat dat waarschijnlijk niet zo is. Net nog even de folder doorgenomen en zie inderdaad dat dat als aparte optie vermeld staat. Kost me nog eens een paar honderd euro dus. Of heb ik het mis en zit bij de CD500 / DVD800 al wel bluetooth carkit geintegreerd?
          Neen, is wel degelijk apart.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lievenvw Bekijk Berichten
            die discussie over winterbanden is hier, en op een paar plaatsen al gevoerd. Winterbanden gaan geen slechte chauffeurs helpen, en zijn geen wondermiddel. Het is niet omdat je winterbanden hebt dat je onverantwoord kan of mag rijden in de sneeuw.

En een goede / ervaren chaffeur zal "minder" last hebben van zomerbanden bij koud weer / sneeuw, dan iemand met veel angst, en zo domme dingen doet.

Maar het blijft een (bewezen) feit, dat winterbanden echt wel helpen, ook de goede chauffeurs.

Je kan ze maar hebben, (vooral als lease of veel rijder) en ze kunnen je maar helpen!
            Het is de beste investering die afgelopen winter gedaan heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lievenvw Bekijk Berichten
              bij mijn weten zit het niet standaard bij een DVD800, maar wel in bv het gold leasepack, of bij het launchpakket (als dat pakket nog bestaat).

is trouwens één van de beste opties geen gedoe meer met bluetooth oortjes die al dan niet opgeladen zijn. Start de auto, 5 seconden later is de telefoon gepaird, en 1 minuut later is je telefoonboek ter beschikking.
              Thanks voor je response. Helaas heb ik geen intropakket of gold pakket, dus ben bang dat ik dan alsnog de telefoonvoorbereiding moet aanschaffen..

Neem trouwens aan dat dat ook naderhand nog in te bouwen is of alleen af-fabriek?
              Last edited by ; 02/02/2010, 15:34.

Comment

Thanks voor je response. Helaas heb ik geen intropakket of gold pakket, dus ben bang dat ik dan alsnog de telefoonvoorbereiding moet aanschaffen..

Neem trouwens aan dat dat ook naderhand nog in te bouwen is of alleen af-fabriek?
                Er is nog een mogelijkheid om carkit achteraf in te bouwen. Opel nr: 17 80 716
                Opel Insignia OPC
                BMW X5 3.0i
                Caterham Super 7

Comment

Vraagje:

Is het niet een optie om het business pakket te nemen? Daar zit nl. wel de bluetooth carkit in.

Dan heb je ook oa parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, elektronische handrem en een regensensor. En deze is voor € 495,00 te upgraden naar DVD800 navigatie met europa ipv benelux.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door snakefield Bekijk Berichten
                    Is het niet een optie om het business pakket te nemen? Daar zit nl. wel de bluetooth carkit in.

Dan heb je ook oa parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, elektronische handrem en een regensensor. En deze is voor € 495,00 te upgraden naar DVD800 navigatie met europa ipv benelux.
                    Zou ik zeker doen, gemak dient de mens. 't Is een relatief kleine investering, vooral als je veel kilometers maakt. En alles is op elkaar afgestemd. Heb nog nooit zo van mijn infotainment systeem genoten.

Comment

• Mijn black beauty gaat binnenkort ook naar de garage voor een update. Af en toe viel het klikkende geluid weg zodra ik m'n knipperlicht gebruikte.Als dit het geval was werkte tegelijkertijd mijn parkeersensoren ook niet meer........beetje gevaarlijk dus. Aan de sevicebalie hoorde ik dat de Insignia al 4 updates verder was.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                        Mijn black beauty gaat binnenkort ook naar de garage voor een update. Af en toe viel het klikkende geluid weg zodra ik m'n knipperlicht gebruikte.Als dit het geval was werkte tegelijkertijd mijn parkeersensoren ook niet meer........beetje gevaarlijk dus. Aan de sevicebalie hoorde ik dat de Insignia al 4 updates verder was.
                        Je bent nog vergeten te melden dat je radio ook vertraagd werkt..

Heb ik ook gehad namelijk een half jaar terug.
                        Of het verholpen is durf ik niet te zeggen want ik heb mijn auto pas vier dagen terug van de laatste update na wederom uitvallende parkeersensoren. Aan de tussenliggende drie updates heb je in ieder geval niets gemist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                          Heb jij Pontenza's ?
                          En geen grip bij nat weer ????
                          Geen idee of ik potenza's heb; het zijn de standaard stalen 17" velgen met hier de standaard banden op.
                          Als ik rustig wegrij en bij 70km/h in zijn twee het gas in trap gaat de auto in een wielspin. Mijn record is wielspin bij 90 km/h.
                          Maar volgens mijn dealer hoort het bruuske inkomen van de turbo bij het gedrag van de motor. Bij het verkeerslicht ben ik dus gewoon als traagste weg met mijn 180pk. Eerst een turbo gat en daarna wielspin. Menig rollator trekt mij eruit aan het verkeerslicht.

Gelukkig houdt ik nooit wedstrijdjes, die tijd heb ik gehad. Alleen jammer dat vlot wegkomen er niet inzit.

Comment

• 245 potenza's en 160 pk, een ramp op verse sneeuw en bevroren ondergrond.

Ben blij dat het weer dooit voor zolang de smodder weer weg is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                              Mijn black beauty gaat binnenkort ook naar de garage voor een update. Af en toe viel het klikkende geluid weg zodra ik m'n knipperlicht gebruikte.Als dit het geval was werkte tegelijkertijd mijn parkeersensoren ook niet meer........beetje gevaarlijk dus. Aan de sevicebalie hoorde ik dat de Insignia al 4 updates verder was.
                              Stoppen, motor stilleggen en sleutel uit contact. Onmiddellijk terug sleutel in contact, terug starten en probleem opgelost. Heb het al een keer of 3 gehad. Telkens aan het eerstvolgende verkeerslicht dit gedaan. 10 seconden werk en het heeft tot nu toe altijd gewerkt. Dan blijft het weer een paar weken weg.

Leuk te weten dat er een update is. Eens de garage opbellen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                                245 potenza's en 160 pk, een ramp op verse sneeuw en bevroren ondergrond.

Kan zijn, maar 245 Goodyears (20duim) en 130 pk is ook een ramp op sneeuw en ijs...

Denk dat er geen enkele brede zomerband geschikt is voor sneeuw en ijs...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                  Kan zijn, maar 245 Goodyears (20duim) en 130 pk is ook een ramp op sneeuw en ijs...

Denk dat er geen enkele brede zomerband geschikt is voor sneeuw en ijs...
                                  Twijfel ik niet aan maar de ervaring die ik nu meemaak heb ik nog nooit voor gehad zelfs niet met auto's met achterwielaandrijving .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
                                    Zou ik zeker doen, gemak dient de mens. 't Is een relatief kleine investering, vooral als je veel kilometers maakt. En alles is op elkaar afgestemd. Heb nog nooit zo van mijn infotainment systeem genoten.
                                    Bedankt voor de tips. Ga zeker eens informeren naar het business pakket.

Comment

245 potenza's en 160 pk, een ramp op verse sneeuw en bevroren ondergrond.

Zal eens kijken welke banden ik heb maar ik heb er totaal geen probleem mee.
                                      Veel vlotter dan mijn Audi of mijn Beamer (maar das achtertraktie).
                                      Ik rijd nog steeds makkelijk 4x4 voorbij.
                                      Ga er nu echt eens opletten Chucky welke het zijn.

Comment

Twijfel ik niet aan maar de ervaring die ik nu meemaak heb ik nog nooit voor gehad zelfs niet met auto's met achterwielaandrijving .
                                        Moet toegeven dat ik met mijn vectra GTS (235/35/19) ook vlotter in de sneeuw kon vertrekken en rijden, dan met m'n Insignia...

Comment

• die cm bredere band heeft daar veel mee te maken.
                                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
                                          X