Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
    Stoppen, motor stilleggen en sleutel uit contact. Onmiddellijk terug sleutel in contact, terug starten en probleem opgelost. Heb het al een keer of 3 gehad. Telkens aan het eerstvolgende verkeerslicht dit gedaan. 10 seconden werk en het heeft tot nu toe altijd gewerkt. Dan blijft het weer een paar weken weg.

Idd, had ik ondertussen ook al uitgevonden alleen denk niet dat het de bedoeling is dat ik een auto van 38 mille onderweg uit/ aan moet zetten om een probleem op te lossen.

Comment

• Wat anders: weet iemand wat die 20 inch goodyears kosten. Ik denk namelijk niet dat ik de 25.000 km ga halen als ik zo het slijtagepatroon ziet.

Comment

• vorige zaterdag ook eindelijk mijn Insignia ST Sport besteld, toch maar gegaan voor de 160 PK

Launchpakket Sport
        Bevat:Zicht- en lichtpakket (incl. Automatische dimmende binnenspiegel; Regensensor; Automatic Light Control (ALC)); Parkpilot; DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. geïntegreerd navigatiesysteem (incl. Elektronische handrem (incl. Hill Start Assist (HSA); 12V aansluiting voor); Infotainment bedieningsknop op middenconsole; DVD800 NAVI Radio/CD/MP3 incl. gëintegreerd navigatiesysteem (incl. Kleurendisplay 7"; 7 luidsprekers, premium; USB aansluiting; Grafisch info display)).
        Kleur

Technical Grey (Dubbele metaalkleur)
        Voor deze kleur betaalt u € 570,00.

Bekleding

Bekleding stof Ribbon, zwart
        Voor deze bekleding betaalt u geen meerprijs. De bekleding bevat de volgende opties: Sportzetels vóór, Seat Comfort pakket 1, Actieve hoofdsteunen voor, 4 voudig verstelbaar, 3e hoofdsteun achter, verstelbaar, Middenarmsteun achter, met opbergvak, Verstelbare zitting bestuurderszetel, Verstelbare zitting passagierszetel

Opties en accessoires

De volgende optie(s) en/of accessoire(s) zijn voorzien: Bi-Xenon koplampen met Adaptive Forward Lighting (AFL) € 900,00Anti-Diefstalalarm € 350,00Ruimtebesparend reservewiel 17" € 40,00Lichtmetalen velgen 8Jx18" 'Design 3/F' , incl. 245/45 R18 96W HW4 banden€ 0,00Beschermmat voor kofferruimte € 102,00Totaal€ 1.392,00

Comment

• ik heb vandaan mijn opel insignia eindelijk op kunnen halen!!
          Maar nu heb ik een vraag, heb me van te voren wel ingelezen op dit topic, en ik weet dat ik het ergens gelezen heb, maar kan het nu niet meer terug vinden.

Zodra ik mijn sleutel uit het contact haal en ik vervolgens weer verder rijd, springt de dvd800 terug van usb naar radio.
          Zet ik hem dan handmatig weer op usb, dan begint hj weer gewoon bij liedje 1 ipv daar waar ik gebleven ben.

Is dit een instelling of wat kan ik hieraan veranderen? Ik zou het namelijk wel fijn vinden als ik de auto uitzet op usb dat hij daar dan gewoon weer op verder gaat, en dat hij dan daar begint waar ik gebleven ben.

Bedankt alvast!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door richardleblanc Bekijk Berichten
            ik heb vandaan mijn opel insignia eindelijk op kunnen halen!!
            Maar nu heb ik een vraag, heb me van te voren wel ingelezen op dit topic, en ik weet dat ik het ergens gelezen heb, maar kan het nu niet meer terug vinden.

Zodra ik mijn sleutel uit het contact haal en ik vervolgens weer verder rijd, springt de dvd800 terug van usb naar radio.
            Zet ik hem dan handmatig weer op usb, dan begint hj weer gewoon bij liedje 1 ipv daar waar ik gebleven ben.

Is dit een instelling of wat kan ik hieraan veranderen? Ik zou het namelijk wel fijn vinden als ik de auto uitzet op usb dat hij daar dan gewoon weer op verder gaat, en dat hij dan daar begint waar ik gebleven ben.

Bedankt alvast!
            Ik had dit probleem ook en heb mijn usb dan eens geformatteerd. Sindsdien geen enkel probleem meer.
            Als je de auto de volgende dag start, vertrekt die met het liedje waarmee je gestopt bent.
            Ik heb mijn memory-stick in de Colruyt gekocht. Integral 16Gb

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
              Mijn black beauty gaat binnenkort ook naar de garage voor een update. Af en toe viel het klikkende geluid weg zodra ik m'n knipperlicht gebruikte.Als dit het geval was werkte tegelijkertijd mijn parkeersensoren ook niet meer........beetje gevaarlijk dus. Aan de sevicebalie hoorde ik dat de Insignia al 4 updates verder was.
              Identiek hetzelfde probleem! En het straffe is dat het eerst een paar maanden wel foutloos gewerkt heeft. Volgende week naar de garage voor een update/nazicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                Ik had dit probleem ook en heb mijn usb dan eens geformatteerd. Sindsdien geen enkel probleem meer.
                Als je de auto de volgende dag start, vertrekt die met het liedje waarmee je gestopt bent.
                Ik heb mijn memory-stick in de Colruyt gekocht. Integral 16Gb
                Ik heb dat net geprobeerd. De usb geformateerd. daarna de bestanden opnieuw op usb gezet, maar helaas het heeft niet geholpen.

Iemand nog een ander idee?

Comment

• Hoeveel songs staan er op de stick? DVD 800 kan max. 1000 songs inlezen.
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door richardleblanc Bekijk Berichten
                    ik heb vandaan mijn opel insignia eindelijk op kunnen halen!!

Bedankt alvast!
                    Bij mij hetzelfde probleem.

Emtec 4Gb (rode) speelt wel verder maar na 2dagen gooit hij alle liedjes en mappen door elkaar (bv selecteer je liedje A in map 1 dan speelt hij liedje D af in map C, enz.....)
                    Emtec 8Gb (zwarte) speelt altijd opnieuw van nummer 1
                    Integral 16Gb (blauwe) ook altijd opnieuw vanaf nummer 1

Heb bovenstaande sticks al in alle formats geformateerd maar niets helpt.
                    Ook al getest met maar 3 nummers erop te zetten maar start altijd op het begin.

Wat ik ook meestal heb is, ik luister naar de radio zet mijn contact af en terug aan en dan gaat hij zoeken naar USB apparaat. Soms krijg ik dan onbekend apparaat en gaat de radio verder, leg ik mijn contact dan terug af en aan dan herkent hij hem wel ineens.

Ga me een Ipod Nano aanschaffen en HOPELIJK werkt dit wel naar believen.

ps: McClane heeft ook zo'n 4Gb Emtec en die werkt bij hem wel ok.
                    Op mijn Insignia staat de laatste nieuwe software van 3weken terug dus daar kan het ook niet aan liggen.
                    Last edited by ; 06/02/2010, 16:04.

Comment

• Hallo, ik ben Wim uit het Antwerpse. M'n vrouw moet een nieuwe lease uitzoeken om onze huidige vectra break die inmiddels 5 jaar wordt in mei, te vervangen.

Ik ben zonet terug van GMAN Mortsel van een proefrit (enkele uren) met een insignia CDTI 130pk en moet zeggen dat dit zeker niet tegenviel.
                      Momenteel leasen we nog een vectra break CDTI 150pk. De 130pk versie vind ik onderin zelfs soepeler dan de vectra. Vanaf 1500tr/min schiet hij uit de startblokken maar zelfs vanaf 1000 tr/min trekt hij zonder bokken netjes op De wagen die we ter beschikking kregen had nog geen 15000 km op de teller.. Is er geen verschil dan? Jawel. Op de autosnelweg in zesde versnelling van 80 naar 120 is hij wat trager. Vanaf 120km voel ik echter nog weinig verschil. De zesde is ook merkbaar langer gekozen dan bij de vectra; 1800tr/min bij 120 bij de insignia tov 2100 tr/min bij de vectra.

Onze keuze is dus gemaakt ; het wordt de sportstourer cosmo 130pk ecoflex versie met gold pack, AFL, sportstoelen in geperforeerd leder, infinity sound systeem en 18" sportvelgen en panoramadak.
                      De keuze voor de 130pk-versie was snel gemaakt als gevolg van de veel gunstigere verkeersbelasting en BIV (belasting in verkeerstelling). De lease maatschappij rekent dit vlotjes door zodat je heel wat accesoires op je buik kan schrijven voor de 160pk-versie.

groetjes, Wim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                        Hoeveel songs staan er op de stick? DVD 800 kan max. 1000 songs inlezen.

Volgens mij staan er maar iets van een 200/300 op ofzo, dus zou het probleem niet kunnen zijn....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten

Onze keuze is dus gemaakt ; het wordt de sportstourer cosmo 130pk ecoflex versie met gold pack, AFL, sportstoelen in geperforeerd leder, infinity sound systeem en 18" sportvelgen en panoramadak.

groetjes, Wim
                          de beste opties volgens mij. Ook zal je onder de indruk zijn van het panoramadak. Prachtig samengesteld dus!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                            Bij mij hetzelfde probleem.

Emtec 4Gb (rode) speelt wel verder maar na 2dagen gooit hij alle liedjes en mappen door elkaar (bv selecteer je liedje A in map 1 dan speelt hij liedje D af in map C, enz.....)
                            Emtec 8Gb (zwarte) speelt altijd opnieuw van nummer 1
                            Integral 16Gb (blauwe) ook altijd opnieuw vanaf nummer 1

Heb bovenstaande sticks al in alle formats geformateerd maar niets helpt.
                            Ook al getest met maar 3 nummers erop te zetten maar start altijd op het begin.

Wat ik ook meestal heb is, ik luister naar de radio zet mijn contact af en terug aan en dan gaat hij zoeken naar USB apparaat. Soms krijg ik dan onbekend apparaat en gaat de radio verder, leg ik mijn contact dan terug af en aan dan herkent hij hem wel ineens.
                            Heb stick van Kingston (8GB) en heb ook probleem dat hij telkens bij eerste song start.
                            Melding onbekend apparaat krijg ik soms ook, en dan moet ik ook contact even afleggen of stick even in- en uit pluggen.
                            Alles door elkaar smijten doet hij bij mij niet.

Comment

• Bedankt voor uw reactie. Nu lees ik net in het blaadje autoweek in een vergelijkende test met de ford mondeo wagon en de skoda superb break, dat de 130pk versie in de insigna ST erg onderbemeten is en lawaaierig. Vandaag hebben we gereden met de sedan versie; vind u dat die 130pk voor de sports tourer te licht is?

groetjes, Wim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                even afleggen of stick even in- en uit pluggen.
                                Dat in en uitpluggen moet ik zelfs niet doen, gewoon contact aan en uit en hij ziet hem plots weer
                                Rare toestanden allemaal

Comment

Bedankt voor uw reactie. Nu lees ik net in het blaadje autoweek in een vergelijkende test met de ford mondeo wagon en de skoda superb break, dat de 130pk versie in de insigna ST erg onderbemeten is en lawaaierig. Vandaag hebben we gereden met de sedan versie; vind u dat die 130pk voor de sports tourer te licht is?

groetjes, Wim

tis natuurlijk ne zware wagen, ST is 85 kg zwaarder dan de sedan, en ik denk dat je dat wel voelt. Ik heb 2x test gereden met de 160 PK, zowel de sedan als ST.
                                  De sedan ging nog sneller, dus die 85 kg voel je wel hoor.
                                  OK, de BIV is hoger, maar het is maar een éénmalige opleg in aankoop en BIV, taks blijft hetzelfde als de 130 PK.

Comment

• Ik heb zelf een 130 pk cosmo ST met flexirde. En mijn ervaringen hangen van de stand af.
                                    In sportstand trekt hij lekker op, in tourstand is hij wat gezapiger. Maar dat mag hij ook, dat verwacht ik eigenlijk ook wel.
                                    Optrekken op de autostrade bij pakweg 100 (als een vrachtwagen op het linkerbaanvak terug naar rechts gaat) is sportknop indrukken, terug van 6 naar 4 en gas geven. Dan versnelt hij heel vlot.
                                    Het hangt er allemaal van af wat je verwacht. Voor een sportwagen/groenlichtsprinter is de 160 waarschijnlijk zelfs te licht, daarvoor moet je naar de 190 diesel of 220 benzine nemen (en dan nog, het blijft een "log" ding). Voor huis-, tuin- en keukengebruik is de 130 al voldoende.
                                    En toch, toch vraag ik me soms af of een chip toch niet leuk zou zijn. Gewoon, om achter de hand te hebben als het nodig is (of als ik het even wil). Maar dan alleen onder de sportknop, want in tourmodus is 130 meer dan genoeg voor een rustige rijstijl. Jammer alleen dat tot nu toe alleen Heinz dit kan en daar een klein fortuin voor vraagt...

Eerlijk gezegd moet ik wel zeggen dat een collega van mij een 130 Ecoflex heeft. En die vond ik minder "krachtig", terwijl hij dat op papier niet is. Ligt dat aan de ecoflex, ligt dat aan de flexride?

Lawaaierig lees ik keer op keer, en ik snap er niks van. Beroepsmatig rij ik geregeld met vanalles en een Insignia is niet luider dan een andere wagen uit die categorie, zodra hij warm is tenminste. De eerste km's maakt hij iets meer lawaai.
                                    Neem eens een VAG (VW, Audi, Skoda) met een pompverstuiverdieselmotor. Dàt zijn pas luidruchtige motoren.

Wat betreft de andere vraag: ik heb een TDK USB stick van 4 GB met verschillende mappen (een voor haar, een voor hem en een gemeenschappelijke, naar gelang wie met de wagen rijdt). In totaal een 3 GB, een 700-tal liedjes. En dat doet hij allemaal zonder problemen. Zowel de normale keuze, mapkeuze als de random doen hun werk naar behoren (starten waar hij gestopt is, terug en vooruit, enz.). Alleen, zoals eerder gezegd, koppelt de stick soms zichzelf af, hoor ik een paar seconden radio, om terug aan te koppelen en verder te gaan waar hij gestopt is. Voor de rest geen problemen mee. Tenzij misschien dat random alleeen werkt over de mappen heen, dus je kunt geen random in een bepaalde map kiezen. Beetje vreemde instelling...
                                    Last edited by ; 06/02/2010, 23:56.

Comment

• Bedankt voor julie reacties, we zijn geen hardrijders, dus die 130 pk zal wel voldoen. Hier in' t antwerpse staan we toch meer stil dan dat we rijden. Ik had nog een klein vraagje. Ik hoor erg goede commentaren over het infinity sound system bij de sedanmodellen. Heeft er iemand ervaring met dit systeem in de sportstourer. Hier blijkt er een subwoofer minder te zijn ingebouwd en dit in de koffer onder de laadvloer. Ik vind hier nergens ervaringen over terug in de fora.
                                      Ivm. met het motorlawaai; na de uitgebreide proefrit vandaag in de 130pk versie van de sedan,vond ik die ook niet lawaaieriger dan onze huide vectra break 150pk van 2005. Het zal dus wel overdreven zijn in de boekskes. De VW-motoren met pompinjectoren waren inderdaad een stuk lawaaieriger. Het blijkt des te meer dat veel autojournalisten pro VW zijn en opel geen goede commentaren willen gunnen.
                                      We zullen dus (zoals enkele posts hiervoor reeds vermeld) kiezen voor een rijk aangeklede Insignia ST als vervanging voor de huidige vectra break. Die vectra heeft ons trouwens 5 zorgeloze en comfortabele leasejaren bezorgd.

groetjes, Wim

Comment

Bedankt voor uw reactie. Nu lees ik net in het blaadje autoweek in een vergelijkende test met de ford mondeo wagon en de skoda superb break, dat de 130pk versie in de insigna ST erg onderbemeten is en lawaaierig. Vandaag hebben we gereden met de sedan versie; vind u dat die 130pk voor de sports tourer te licht is?

groetjes, Wim
                                        Het is natuurlijk wat je zelf verwacht, ik heb de 160 pk in de ST en vind dit persoonlijk toch het minimum hierin te hebben.
                                        Het is een zware auto wat zich sterk uit om hem vanaf 0 vlot te laten vertrekken.
                                        Moest de Biturbo vorig jaar maart leverbaar zijn geweest was dit waarschijnlijk een optie maar dit is zoals eerder vernoemd gebaseerd op persoonlijke verwachtingen.
                                        Last edited by ; 07/02/2010, 13:04.

Comment

De keuze voor de 130pk-versie was snel gemaakt als gevolg van de veel gunstigere verkeersbelasting en BIV (belasting in verkeerstelling). De lease maatschappij rekent dit vlotjes door zodat je heel wat accesoires op je buik kan schrijven voor de 160pk-versie.

groetjes, Wim
                                          Waaw, prachtige combo!
                                          Welk kleur?

Comment

Working...
                                          X