Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
    hallo, weet er iemand of op de Insigna ST Sport 160 PK (bestelling 2010) de uiltaat (enkele) nog altijd zichtbaar is? Alvast bedankt voor enige reactie.

Bij GMAN in Mortsel staat er inderdaad zo'n 160pk ecoflex binnen met zichtbare uitlaat links ( trouwens mooi verchroomd ovalen eindstuk) Die is nog maar sinds vorige week binnengekomen en in de toonzaal geplaatst (is dus hoogstwaarschijnlijk versie 2010)

Comment

• Het geluid kun je niet uitschakelen. En ze zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je dat niet kunt. Autoconstructeurs geven namelijk fortuinen uit om goed te scoren bij de EuroNCAP test. 5 sterren is de norm aan het worden, dan mag je amper een punt of 4-5 op 35 missen (of het worden "maar" 4 sterren en dan is je nieuwe model ineens "onveilig" (?!)).
      Als je dan weet dat een "gordelverklikkerlampje met geluid dat niet uit te schakelen valt" al 2 punten waard is, begrijp je dat het stom zou zijn om voor iets al 2 waardevolle punten kwijt te spelen...

Wat betreft leasetermijnen: 2 jaar is verschrikkelijk duur, hoe langer je least, hoe goedkoper het per jaar wordt. Maar er is een bovengrens. Er zijn een aantal modellen waar bij gemiddelde aantallen kilometers per jaar (30 à 40 k per jaar, wat bij mijn bestuurders toch zowat het gemiddelde is) leasen op 5 jaar al duurder is dan 4. Die wagens komen dan namelijk over een "kantelpunt" waarbij de onderhouds- en reparatiekosten dramatisch oplopen. Dat resulteert dan in een hogere maandprijs. Vreemd maar toch waar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        foto's? Als ik het goed begrijp, dan valt die 130pk dus goed mee....ook al is hij nog niet " losgereden"
        Ik vraag dit maar omdat morgen de lease van m'n vrouw besteld moet worden.
        ( ook ST130pk ecoflex)

groetjes, Wim
        Vanmiddag gehaald en ik vind hem krachtig genoeg.Op de snelweg zat ik voor dat ik het wist op de 140.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk Berichten
          Vanmiddag gehaald en ik vind hem krachtig genoeg.Op de snelweg zat ik voor dat ik het wist op de 140.
          Bedankt, dan kunnen we hem met een gerust hart bestellen.....het zal nog lang wachten worden tot mei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pnoo Bekijk Berichten
            ben zeer benieuwd met je leds kan niet wachten om het resultaat te zien
            Hoi Karucke, ook ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de door jouw bestelde dagrij LED's.
            Ik kwam er na wat zoeken wel achter dat de 'voet' van de dagrijverlichting van het soort 'Wedge Base' moet zijn.
            En het typenummer wat mogelijk ook van belang is, is 7443
            Dit geeft geloof ik aan dat het zowel 21W als 5W spanning accepteerd, wat mogelijk nodig is om de DRL mét en zonder ingeschakelde dimlichten te kunnen gebruiken.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
              Beetje bijregelen met audio instellingen (bass & fader) en probleem is opgelost.
              Ik zit nooit achterin, heb er dus ook geen last van.

Comment

• Wij zijn ook nog eens een testrit gaan maken met een 130 EcoFlex. En alhoewel ik nog steeds vind dat hij in het stadsverkeer veel lawaai maakt (meer nog als de hier vaak vergruisde VW/Audi pompverstuivers), ebt het lawaai helemaal weg op de autostrade.

En omdat we toch eens graat iets anders hebben als een VW, hebben we dan voor de Insignia gekozen. yay

Comment

• Heeft iemand ervaring met deze chromen deurgrepen ? Ik heb ze via eBay gekocht, op maat voor de Insignia. Maar ik twijfel of ik ze zal gebruiken (bevestiging met dubbelzijdig tape . . . . ). Originele chromen deurgrepen zoals die op de Cosmo zitten zijn nogal duur (200euro) en deze maar 25 euro.
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                    Wij zijn ook nog eens een testrit gaan maken met een 130 EcoFlex. En alhoewel ik nog steeds vind dat hij in het stadsverkeer veel lawaai maakt (meer nog als de hier vaak vergruisde VW/Audi pompverstuivers), ebt het lawaai helemaal weg op de autostrade.

En omdat we toch eens graat iets anders hebben als een VW, hebben we dan voor de Insignia gekozen. yay
                    Goed zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                      Het geluid kun je niet uitschakelen. En ze zullen er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je dat niet kunt. Autoconstructeurs geven namelijk fortuinen uit om goed te scoren bij de EuroNCAP test. 5 sterren is de norm aan het worden, dan mag je amper een punt of 4-5 op 35 missen (of het worden "maar" 4 sterren en dan is je nieuwe model ineens "onveilig" (?!)).
                      Als je dan weet dat een "gordelverklikkerlampje met geluid dat niet uit te schakelen valt" al 2 punten waard is, begrijp je dat het stom zou zijn om voor iets al 2 waardevolle punten kwijt te spelen...
                      Volledig mee ééns,veiligheid boven alles.
                      Maar de meldingen hadden toch iets mensvriendelijker en stiller mogen zijn is mijn mening.

De vrouw heeft een mini cooper met dezelfde veiligheidsvoorzieningen maar die worden toch wel wat aangenamer aan mijn verstand gebracht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk Berichten
                        Vandaag de auto opgehaald,een 130 ecoflex.Rijd prima maar ik irriteer me erg aan het geluid dat komt zodra je je gordel niet gelijk om doet .Weet iemand hoe je dat kan uitzetten ?
                        Alvast bedankt.
                        Na een tijdje stopt dit geluid. Minuut of vier
                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rando Bekijk Berichten

Dit laat ik inbouwen hier in Geldrop zodra ik 'm heb.( Ben zelf niet zo inbouw technisch )
                          Is dat aan het Emopad tegenover de carwash?
                          Ik woon daar om de hoek dus misschien kom ik je auto nog tegen.

Het viel me dit weekend op dat ik steeds meer Insignia's op de weg zie.

Vooral toen ik 'm net had bleef men nog wel eens staan bij de auto om te kijken. Dat effect is er nu wel af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                            Is dat aan het Emopad tegenover de carwash?
                            Ik woon daar om de hoek dus misschien kom ik je auto nog tegen.

Het viel me dit weekend op dat ik steeds meer Insignia's op de weg zie.

Vooral toen ik 'm net had bleef men nog wel eens staan bij de auto om te kijken. Dat effect is er nu wel af.

YEP, inderdaad........ daar is het...

Ik zit elke dag op de weg naar Heerlen en ik moet zeggen...ik zie er daar bijna geen !!!
                            Af en toe een hatchback maar geen ST ..

Comment

• Vriendelijke jongens daar met een goede service.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Dit probleem heb je vermoedelijk wat minder in de sportstourer om dat er maar 1 basspeaker is gemonteerd en dit onder de koffervloer.
                                Ik zal het je hopelijk rond mei dit jaar kunnen medelen of dit een nadeel is

groetjes, Wim
                                Ik heb ook het infinity systeem in mijn sportstourer en ben er tevreden over.
                                De basspeaker onder de koffervloer zie ik niet maar je voelt/hoort hem wel als je de koffer open doet.
                                Ik denk dat hij ergens ter hoogte van de zitleuning zit.
                                Volgens de folder moeten er 9 boxen inzitten bij een ST en 7 bij een sedan.
                                Ik vind er maar 6 terug. Eén per deur, één in de console en deze in de koffer.
                                Heeft iemand hier meer informatie over?
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                  Dat duurt geen vier minuten hoor van zo dat je de gordel OMDOET stopt het onmiddelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                                    Wij zijn ook nog eens een testrit gaan maken met een 130 EcoFlex. En alhoewel ik nog steeds vind dat hij in het stadsverkeer veel lawaai maakt (meer nog als de hier vaak vergruisde VW/Audi pompverstuivers), ebt het lawaai helemaal weg op de autostrade.

Proficiat!

Comment

• leasewagen besteld

Eindelijk is de opvolger van onze huidige leasewagen besteld :
                                      Insignia Sportstourer cosmo CDTI 130pk ecoflex
                                      kleur : silver lake
                                      opties : Gold pack (DVD 800 + bluetooth/parkpilot VR-AR)
                                      leder siena geperforeerd, 8 voudig (elektrisch )instelbare verwarmde en geventileerde chauffeurzetel
                                      panoramadak
                                      Adaptive forward lighting
                                      infinity soundpakket
                                      quickheat systeem
                                      velgen 18" (5 dubbelspaaks)
                                      17 " thuiskomertje

Onze huidige lease ( vectra break cosmo cdti 150pk uit 2005) loopt af eind mei; het zal dus nog een tijdje ongeduldig wachten worden...

Groetjes Wim
                                      ( en bedankt voor jullie nuttige info) Ik heb uit die bijna 160 pagina's heel wat bijgeleerd. Hopelijk heeft hij de nodige software-upgrades al gekregen als hij van de band loopt.
                                      Last edited by ; 09/02/2010, 21:27. Reden: tikfout

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                        Dat duurt geen vier minuten hoor van zo dat je de gordel OMDOET stopt het onmiddelijk
                                        't zijn er zelfs maar 2
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                          Ik heb ook het infinity systeem in mijn sportstourer en ben er tevreden over.
                                          De basspeaker onder de koffervloer zie ik niet maar je voelt/hoort hem wel als je de koffer open doet.
                                          Ik denk dat hij ergens ter hoogte van de zitleuning zit.
                                          Volgens de folder moeten er 9 boxen inzitten bij een ST en 7 bij een sedan.
                                          Ik vind er maar 6 terug. Eén per deur, één in de console en deze in de koffer.
                                          Heeft iemand hier meer informatie over?
                                          Er zitten nog twee tweeters verstopt ter hoogte van de zijspiegels.
                                          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                                          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                                          Opel Zafira 1.8 85kw
                                          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                                          Mazda 323F 1.6 66kw
                                          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                                          Opel Manta B 1.6 55kw

Comment

Working...
                                          X