Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vraag maar even na of die zeker leverbaar is in mei ?

Ik heb mijn wagen besteld 15 oktober voor levering 15 maart , vandaag bericht gekregen dat hij pas 12 mei wordt geleverd
    Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Bedankt, dan kunnen we hem met een gerust hart bestellen.....het zal nog lang wachten worden tot mei

Comment

• Slachtoffer van zijn eigen succes
      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patanson Bekijk Berichten
        Ik heb mijn wagen besteld 15 oktober voor levering 15 maart , vandaag bericht gekregen dat hij pas 12 mei wordt geleverd
        Bij de dealer zeggen ze nog steeds 8 à 10 weken levertijd????
        hopelijk heb je ongelijk; we zouden toch het liefst op reis gaan met de nieuwe....de reis is pas in augustus...maar ik wil er toch eerst wat kilometers hier in de buurt mee rijden...kinderziektes, weet je wel...

Comment

• welk type heb jij besteld ?

ik heb een 5 deurs 130 pk ecoflex ( cosmo ) besteld

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Bij de dealer zeggen ze nog steeds 8 à 10 weken levertijd????
          hopelijk heb je ongelijk; we zouden toch het liefst op reis gaan met de nieuwe....de reis is pas in augustus...maar ik wil er toch eerst wat kilometers hier in de buurt mee rijden...kinderziektes, weet je wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patanson Bekijk Berichten
            ik heb een 5 deurs 130 pk ecoflex ( cosmo ) besteld
            Misschien omdat de 5-deurs versies nog het meest besteld worden dat de levertijd stijgt?
            We zullen toch moeten afwachten

In elk geval proficiat met je 130pk ecoflex versie. Die 5 deurs heeft ook een enooooorme kofferuimte....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              kinderziektes, weet je wel...
              Kinderziektes met deze wagen ? Maar nee !!!

Comment

• insignia st cosmo besteld

Na lang twijfelen gisteren insignia st cosmo 130pk met automaat besteld .

Altijd gezegd het wordt een witte, maar op het laatst dan toch technical grey gekozen ( mijn vrouw vond wit te veel een ' ijsjeskar?-vrouwen hé) .
                Mijn vrouw wou een beige interieur met hout ,maar daar mijn slag thuis gehaalt en het zwarte interieur besteld met half leder zwarte zetels.
                vandaag na een slapeloze nacht en eens goed rekenen de afl xenon lichten als optie gaan bijbestellen .

Dus nu defintief gekozen .
                - 20dti insgnia cosmo 130pk autmaat sport tourer
                - technical grey
                - stof / leder morrocane zetels
                - advantage pack ( dvd navi 800 -park pilot - bluetooth
                - opc line pakket
                - winter pack
                - flexride
                - afl xenon lampen met sight en light pakket
                - en de kers op de taart 20i duim opc velgen

levering volgens de dealer eind april

mijn vectra break (full option met 19 duim velgen en in nieuwstaat ) die nog geen 2 jaar oud is vanaf nu te koop .

Comment

• Ik heb vorige week nog een Ecoflex 130 ST afgeleverd aan een collega (vandaar dat ik er even mee mocht rijden om te vergelijken met mijn niet-Ecoflex-versie).
                  Was besteld midden november, afgeleverd begin februari. Dus netjes 10-tal weken. En dan nog omdat de garage na 2 weken ontdekte dat er een fout in hun offerte zat (een optie die niet te combineren was met de Ecoflex, terwijl het wél zo in hun offerte stond). Anders was hij nog een week vroeger geweest.

Waarom de tijd nu langer is? Wel, zou het te maken kunnen hebben met dat massa-evenement van de Heizel van een paar weken geleden? Goed voor pakweg 30% van de jaarverkoop op een maand. Logisch dus dat na het Autosalon meestal de levertijden lekker oplopen. Productiefaciliteiten kunnen namelijk even niet volgen. Dat was 2 jaar geleden ook zo (vorig jaar wat minder) en dat zal de volgende keer ook zo zijn...

Als je je wagen bestelt via een leasingmaatschappij tegen een bepaalde datum, gebeurt het wel eens dat de wagen pas later besteld wordt (of alleszins later op de productieplanning gezet wordt); zodat hij nét op tijd aankomt. Ik denk dat dat van garage tot garage afhangt. De garagehouder krijgt z'n geld namelijk pas bij aflevering, dus een wagen die bij hem nog 2 maand staat te wachten voor aflevering staat in de weg, is een risico (diefstal, schade, ...) en kost geld (want hij heeft geen oneindig lange betaaltermijnen bij de invoerder). Als je dus in oktober bestelt voor maart, kan het goed zijn dat die wagen dus uiteindeijk toch tussen de "autosalonbestellingen" terechtgekomen is, vandaar de vertraging...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten

Altijd gezegd het wordt een witte, maar op het laatst dan toch technical grey gekozen ( mijn vrouw vond wit te veel een ' ijsjeskar?-vrouwen hé) .
                    Mijn vrouw wou een beige interieur met hout ,maar daar mijn slag thuis gehaalt en het zwarte interieur besteld met half leder zwarte zetels.
                    vandaag na een slapeloze nacht en eens goed rekenen de afl xenon lichten als optie gaan bijbestellen .

- technical grey
                    - opc line pakket
                    - winter pack
                    - flexride

mijn vectra break (full option met 19 duim velgen en in nieuwstaat ) die nog geen 2 jaar oud is vanaf nu te koop .
                    proficiat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                      Ik heb vorige week nog een Ecoflex 130 ST afgeleverd aan een collega (vandaar dat ik er even mee mocht rijden om te vergelijken met mijn niet-Ecoflex-versie).
                      Was besteld midden november, afgeleverd begin februari. Dus netjes 10-tal weken. En dan nog omdat de garage na 2 weken ontdekte dat er een fout in hun offerte zat (een optie die niet te combineren was met de Ecoflex, terwijl het wél zo in hun offerte stond). Anders was hij nog een week vroeger geweest.

Waarom de tijd nu langer is? Wel, zou het te maken kunnen hebben met dat massa-evenement van de Heizel van een paar weken geleden? Goed voor pakweg 30% van de jaarverkoop op een maand. Logisch dus dat na het Autosalon meestal de levertijden lekker oplopen. Productiefaciliteiten kunnen namelijk even niet volgen. Dat was 2 jaar geleden ook zo (vorig jaar wat minder) en dat zal de volgende keer ook zo zijn...

Als je je wagen bestelt via een leasingmaatschappij tegen een bepaalde datum, gebeurt het wel eens dat de wagen pas later besteld wordt (of alleszins later op de productieplanning gezet wordt); zodat hij nét op tijd aankomt. Ik denk dat dat van garage tot garage afhangt. De garagehouder krijgt z'n geld namelijk pas bij aflevering, dus een wagen die bij hem nog 2 maand staat te wachten voor aflevering staat in de weg, is een risico (diefstal, schade, ...) en kost geld (want hij heeft geen oneindig lange betaaltermijnen bij de invoerder). Als je dus in oktober bestelt voor maart, kan het goed zijn dat die wagen dus uiteindeijk toch tussen de "autosalonbestellingen" terechtgekomen is, vandaar de vertraging...

Was er veel verschil te merken in rijden tussen de ecoflex-versie en de uwe?

Comment

- technical grey
                        - opc line pakket
                        - winter pack
                        - flexride

Ik zou toch nog eens overwegen om toch de ijsjeskar kleur te kiezen en zeker in combinatie met die optie's, ik had ook geopteerd voor de technical grey met eventueel in het achterhoofd de witte.
                        Technical grey vond en vind ik nog altijd één van de betere kleuren maar is blijkbaar de kleur van de grootste massa Insignia's, daarentegen is de zeldzame witte in combinatie met die uitvoering wel een echte eyecatcher .
                        Een witte in standaarduitvoering vind ik dan weer niks.
                        Last edited by ; 10/02/2010, 09:29.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                          Ik zou toch nog eens overwegen om toch de ijsjeskar kleur te kiezen en zeker in combinatie met die optie's, ik had ook geopteerd voor de technical grey met eventueel in het achterhoofd de witte.
                          Technical grey vond en vind ik nog altijd één van de betere kleuren maar is blijkbaar de kleur van de grootste massa Insignia's, daarentegen is de zeldzame witte in combinatie met die uitvoering wel een echte eyecatcher .
                          of misschien pommegranate red, zie foto's op mijn profiel

Comment

• Kleur ST

Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                            Dank je wel Chucky........daar ben ik het nu heeeeeeelemaal mee eens
                            2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                            2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                            2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                            2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                            http://www.originelevelgen.be

Comment

• Insignia-tuning / mening gevraagd

Beste Insignia liefhebbers,

Hopende dat dit weer snel achter de rug is kijk ik al uit naar het voorjaar

Ik ben mij aan het oriënteren om mijn ST met nog een aantal leuke after-market producten "op te sieren".
                              De volgende veranderingen/wijzgingen heb ik in gedachte:
                              - De 20 inch als optie op de standaard ST vervangen door de optionele 20 inch van de OPC.
                              - De wagen iets laten verlagen.
                              - De standaard radiatorgril vervangen door of de Irmscher (zwart met chroom), of de Steinmetz (volledig zwart), of de OPC - gril.
                              - Een voorbumperspoiler, of van Irmscher of van Steinmetz.

Graag jullie mening

Thankx,
                              Baarsje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                Beste Insignia liefhebbers,

Hopende dat dit weer snel achter de rug is kijk ik al uit naar het voorjaar

Ik ben mij aan het oriënteren om mijn ST met nog een aantal leuke after-market producten "op te sieren".
                                De volgende veranderingen/wijzgingen heb ik in gedachte:
                                - De 20 inch als optie op de standaard ST vervangen door de optionele 20 inch van de OPC.
                                - De wagen iets laten verlagen.
                                - De standaard radiatorgril vervangen door of de Irmscher (zwart met chroom), of de Steinmetz (volledig zwart), of de OPC - gril.
                                - Een voorbumperspoiler, of van Irmscher of van Steinmetz.

Graag jullie mening

Thankx,
                                Baarsje
                                -Velgen zou ik zeker doen. Enorme knappe velgen van de OPC.
                                -De gril zou ik ook van de OPC pakken ( heb dit ook gedaan ). Vind die de mooiste.
                                -Verlagen is mooier omdat de Insignia beetje hoog staat, maar boet je in met comfort. Ik vind het juist goed om vaak comfortabel te rijden maar met de sportstand toch wel is de vering hard te zetten.
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                  of misschien pommegranate red, zie foto's op mijn profiel
                                  bedankt voor de foto's ------- ga ik straks zeker laten bekijken door mijn vrouw ------ ook wel een knappe kleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
                                    ik kreeg mijn vrouw niet overtuigd omdat zij vreest dat een witte zeer mooi gaat zijn voor een jaar of 2 en het catchy dan gaat verglijden naar kitscherig ( was niet echt akkoord,maarja) . ook de dealer die vreesde dat de inruilwaarde na 3 a 4 jaar voor een witte ( waarschijnlijk ? ) minder gaat zijn heeft meegespeelt ---------- dan maar de voor mij 2de mooiste kleur gekozen ( tecnival grey ) en U argument klopt dit is de meest verkochte kleur,maar met al die opties maak je er toch een zeer mooie kar van --- straks de foto's van dami laten zijn van pomerade red (ook wel een mooie kleur)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      Was er veel verschil te merken in rijden tussen de ecoflex-versie en de uwe?
                                      de gewone vond ik veel soepelder en sneller dan de ecoflex ( precies meer vermogen onder de kap )

Comment

ik kreeg mijn vrouw niet overtuigd omdat zij vreest dat een witte zeer mooi gaat zijn voor een jaar of 2 en het catchy dan gaat verglijden naar kitscherig ( was niet echt akkoord,maarja) . ook de dealer die vreesde dat de inruilwaarde na 3 a 4 jaar voor een witte ( waarschijnlijk ? ) minder gaat zijn heeft meegespeelt ---------- dan maar de voor mij 2de mooiste kleur gekozen ( tecnival grey ) en U argument klopt dit is de meest verkochte kleur,maar met al die opties maak je er toch een zeer mooie kar van --- straks de foto's van dami laten zijn van pomerade red (ook wel een mooie kleur)
                                        Jammer dat je niet voor jou eerste keus kon gaan maar deze config is zeker ook een hele mooie......
                                        en natuurlijk, de wederhelft moet zich ook in de keuze kunnen vinden.

Wat de inruilwaarde betreft; Daar ben ik toch niet helemaal van overtuigd. Voor een standaard witte uitvoering geldt dat misschien, maar een die met wat leuke opties voorzien is zal zeker een liefhebber voor te vinden zijn.
                                        Zelf heb ik al twee geïnteresseerden die hebben aangegeven na drie jaar interesse in de wagen te hebben en mij gevraagd hebben om maar zo weinig mogelijk kilometers te maken Maar goed eerst zien dan geloven....
                                        Bovendien voor wie kies je je kleur uit? Voor je zelf of voor de volgende eigenaar?

In elk geval proficiat met de keuze en heel veel succes met de wagen.

Comment

• Bij een verkoop vind een toekomstig koper altijd wel iets om te zeiken.
                                          Sommige mensen menen namelijk eerst iets helemaal te moeten afkraken in de hoop iets van de prijs af te krijgen.

Ik ben het met Baarsje eens dat voor een volle witte insignia zeker een koper zal bestaan.
                                          Zelf heb ik een pommegranate red genomen en met een beetje zonlicht is dat een prachtige kleur. Ik geloof niet dat een pommegranate red insignia na vier jaar 1000 euro goedkoper zal zijn dan een technical grey. In de tussentijd heb ik wel een andere/meer bijzondere kleur dan 80% van de automobilisten.

Comment

Working...
                                          X