wie weet er of erop de modellen ST Sport de uitlaat nog altijd zichtbaar is. Of is dit enkel als men het OPC Pack neemt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenwie weet er of erop de modellen ST Sport de uitlaat nog altijd zichtbaar is. Of is dit enkel als men het OPC Pack neemt.
Mijn edition is ook dubbel gepijpt daar heb ik (vorig jaar) dus geen sport voor nodig gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenwie weet er of erop de modellen ST Sport de uitlaat nog altijd zichtbaar is. Of is dit enkel als men het OPC Pack neemt.
Edition : geen uitlaat / geen chrome handvatten
sport : wel uitlaat / geen chrome handvatten
Cosmo : wel uitlaat / wel chrome handvatten
Welke motor je neemt heeft daarbij geen belang.
Zo was het toch in 2009.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenEdition : geen uitlaat / geen chrome handvatten
sport : wel uitlaat / geen chrome handvatten
Cosmo : wel uitlaat / wel chrome handvatten
Welke motor je neemt heeft daarbij geen belang.
Zo was het toch in 2009.
Heb net de oude prijslijst erbij gepakt en daar staat bij de executive (cosmo) wel een zichtbare uitlaat en bij de business (edition) staat niets.
Aangezien ik een business heb met dubbele zichtbare uitlaat vermoed ik dat de 1.6t altijd een dubbele zichtbare uitlaat heeft en dit dus los staat van de uitvoering. => de motor bepaald dan en niet de uitvoering.
De vraag is of een dealer je het antwoord kan geven. Ben bang van niet.
Net even op autotrack gekeken.
De 110pk diesel heeft geen zichtbare uitlaten.
De 130pk diesel wel bij sport niet bij edition.
Het is dus een combi van motor en uitvoering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichtenbedankt voor der reacties en de pics!!
Zo'n verlaging achteraf (2 tot 3 cm) is dit mogelijk op de opelgarage zelf? hoe zit het met de garantie en de keuring? Wat zou dit kosten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichtenbedankt voor der reacties en de pics!!
Zo'n verlaging achteraf (2 tot 3 cm) is dit mogelijk op de opelgarage zelf? hoe zit het met de garantie en de keuring? Wat zou dit kosten?
Dit is wel éénmalig en heeft niks met de leeftijd van de wagen te maken.
Dus voor andere veren en eventueel schokdempers moet je een GOCA attest hebben + plaatsingsattest.
Prijs van veren en plaatsing met attesten zul je toch snel aan 400 euro zitten...
Als je in Opel garage Irmscher veren besteld en laat plaatsen, denk ik wel dat ge geen probleem gaat hebben met garantie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenZal eens kijken welke banden ik heb maar ik heb er totaal geen probleem mee.
Veel vlotter dan mijn Audi of mijn Beamer (maar das achtertraktie).
Ik rijd nog steeds makkelijk 4x4 voorbij.
Ga er nu echt eens opletten Chucky welke het zijn.
Ik heb Goodyear zitten. Nog iemand met die in 20"? En ook zo weinig moeite met de sneeuw?
Grtz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk BerichtenEr is nog een mogelijkheid om carkit achteraf in te bouwen. Opel nr: 17 80 716
De Opel dealer geeft aan dat ik achteraf geen originele Opel carkti in kan laten bouwen in mijn Insignia ST 'omdat de knoppen daarvoor ontbreken'. Hij geeft aan dat ik dan bij een Parrot oid uitkom.
Terwijl de 17 80 716 toch als accessoire en niet als optie in de Opel prijslijst staat. Dat betekent dan toch dat hij wel degelijk niet alleen in de fabriek, maar ook achteraf is in te bouwen? Of is die 17 80 716 dus een aftermarket (Parrot) carkit die niet geintegreerd is in de dashboard bediening?
Misschien weet iemand hier meer over? Anders gaan we maar eens met de importeur bellen.
(Voor de volledigheid: ik heb dus een Insignia ST met cd500 navi. )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door voodoo077 Bekijk BerichtenAfgelopen woensdag met die "onmogelijke" omstandigheden weer 4 x 4 etc moeiteloos voorbijgesneld en eindelijk eraan gedacht te kijken welke banden het bij mij zijn gezien de reacties hier.
Ik heb Goodyear zitten. Nog iemand met die in 20"? En ook zo weinig moeite met de sneeuw?
Grtz
Zal alleen de vraag zijn op welke afstand je kunt stoppen, met die "onmogelijke" omstandigheden...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk BerichtenElke verandering (aan wagen) wat niet standaard vermeld staat op attest van gelijkvormigheid, is tuning (in België) en moet gekeurd worden.
Dit is wel éénmalig en heeft niks met de leeftijd van de wagen te maken.
Dus voor andere veren en eventueel schokdempers moet je een GOCA attest hebben + plaatsingsattest.
Prijs van veren en plaatsing met attesten zul je toch snel aan 400 euro zitten...
Als je in Opel garage Irmscher veren besteld en laat plaatsen, denk ik wel dat ge geen probleem gaat hebben met garantie.
Op site van Irmscher staan wel veren maar geen prijzen, is blijkbaar nog in ontwikkeling. http://www.irmscherbenelux.nl/Folders.aspx)
Comment
-
Volgende week mag ik eindelijk mijn Opel Insignia Sports Tourer 2.0CDTi ecoflex 130Pk bestellen.
Ik heb uiteindelijk voor de Cosmo uitvoering gekozen. Zwart met een zwart stoffen interieur.
Als extra's
-GOLD PACK (fleet): navigatie, elektronische handrem,...etc.
-230V aansluiting achter
-elektrisch bestuurbare passagierszetel, elektrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels,...etc.
Weet iemand de levertijd van de wagen op dit ogenblik. Ik hoop zelf eind april - begin mei??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk BerichtenOp site van Irmscher staan wel veren maar geen prijzen, is blijkbaar nog in ontwikkeling. http://www.irmscherbenelux.nl/Folders.aspx)
staan al wel de prijzen van veren (voor 4D en 5D).
376,11 euro...
Prijs voor ST al dus al niet minder of lager zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jimmy1981 Bekijk BerichtenVolgende week mag ik eindelijk mijn Opel Insignia Sports Tourer 2.0CDTi ecoflex 130Pk bestellen.
Ik heb uiteindelijk voor de Cosmo uitvoering gekozen. Zwart met een zwart stoffen interieur.
Als extra's
-GOLD PACK (fleet): navigatie, elektronische handrem,...etc.
-230V aansluiting achter
-elektrisch bestuurbare passagierszetel, elektrisch inklapbare en verwarmde buitenspiegels,...etc.
Weet iemand de levertijd van de wagen op dit ogenblik. Ik hoop zelf eind april - begin mei??
Volgens de dealers 8 à 10 weken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenNa een tijdje stopt dit geluid. Minuut of vier
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bpoll Bekijk BerichtenSinds april '09 heb ik een ST 110pk. Tot nu toe kan ik niet echt zeggen dat ik er tevreden over ben.
Mijn lijstje klachten wordt steeds langer, en niks raakt blijkbaar opgelost.
- zetelverwarming bestuurder: Sinds december kapot. Vandaag eindelijk bericht gekregen dat de vervangstukken hiervoor binnen zijn
- verwarming: deze is echt geen eurocent waard. Gemiddeld is er 20 minuten nodig vooraleer je iets van warmte voelt in het interieur. Volgens Regniers, Gent is dit normaal De, volgens hen, te volgen procedure: temperatuur op high zetten, ventilatie op vollen bak zetten en wachten tot het warm genoeg is in de wagen. Nadien de klimaatregeling terug op auto zetten. Dit is hun definitie van "automatische klimaatregeling".
- airco: nu iets minder van toepassing maar de airco maakt bij gebruik een rinkelend, zingend geluid. Niet overdreven hard, maar eenmaal je erop begint te letten enorm irritant.
- Navi: toont af en toe aan dat ik op zee zit. Er is onlangs een softwareupdate gebeurd, en sindsdien niet meer voorgehad.
- Parkeersensoren: reageren vaak veel te laat
- Af en toe gaat de koffer niet open, slot reageert gewoon niet. Na een paar uren plots weer wel, niks aan de hand dus volgens de dealer.
- Windlawaai aan voorportier links. Deur werd al es bijgeregeld, maar duidelijk dat ze er geen proefrit mee hebben gedaan nadien.
- De middenconsole maakt bij koud weer een hels kabaal. Kraakt langs alle kanten.
- Bij koud weer af en toe een enorm ratelend en gierend motorgeluid, echt genant, iedereen die passeert kijkt ervan op.
- Piepende remmen bij trage snelheden (file). Misschien hieraan gelinkt, maar vandaag is het me opgevallen dat achteraan de remschijven enorm gegroefd zijn. Wanneer je erover wrijft, voel je de groeven ook echt. De auto heeft nu 30.000km, dit is niet normaal, zeker niet achteraan. Vooraan zien de schijven er wel nog ok uit. Foto's in bijlage.
Ik hoop echt dat alle problemen ooit opgelost raken. De insignia is een firmawagen die ik ook intensief gebruik en nodig heb.
Verder is de motor (110pk) echt lui, lawaaierig en dorstig, maar daar lig ik niet wakker van, en heb ik bij lange ritten wel last van het te korte zitvlak van de zetels. Oh ja, en die achterlijke flap in het kofferdeksel, daar erger ik me ook rot aan.
Verder geen klachten hoor
Er is blijkbaar een oplossing voor gevonden.
Je moet wel naar de dealer gaan VOOR je 30.000 km op de teller hebt.
Dus wie er last van heeft en gratis nieuwe schijven en remmen wil,allen naar den dealer !!
Comment
Comment