Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• velgen insignia

Hallo

Ik wou hier even laten weten dat ik mijn velgen en banden (slechts 3000km)
    te koop aan bied
    Insignia 20inch velgen met bijhorende banden
    velgen hebben lichte borduurschade

de gevoeligheid is ook de reden waarom ik ze wegdoe... valt niet te rijmen
    met de rijstijl van m''n vrouw blijkbaar :-)

mocht er iemand intresse hebben , stuur gerust een mailtje
    thomas@debockverschooris.be

bedankt !
    thomas

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk Berichten
      Ik rij sinds een jaar met de cosmo, met 130 pk diesel en automaat, en vind dat dit een zeer goede combinatie is. Meer dan genoeg pk voor mijn rijstijl. Als ik toch eens wil optrekken aan een rood licht op de expressweg bijvoorbeeld, dan zijn er niet veel wagens die kunnen volgen tot 120. Ik denk trouwens dat de 160 pk teveel pk's heeft om sneller te vertrekken vanuit stilstand. De voorwielen beginnen bij mij al snel te 'pattineren" dus bij de 160 pk zal dit nog meer zijn. Enkel in hernemingen heeft de 160 pk wel een voordeel (behalve voor de inschrijvingstaks)
      Bedankt Berebot, dat is wat ik wou weten... ik ben ook maar een gewone rijder, maar ik wil wel zeker zijn als ik een wagen inhaal, dat ik er op tijd voorbij ben...

Het engine waar ik nu nog wat mee zit zijn de 19" velgen en de infinity op een 5 deurs.
      De meeste uitvoeringen bij de dealers zijn allemaal zonder infinity.
      Ik hou van muziek en heb graag een deftige klank.
      In mijn huidige Astra ben ik wel tevreden van het geluid, maar er staat wel een andere radio in.

Koen
      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
        Ik ga mijn ipod nog een keer helemaal formatteren en opnieuw de muziek erop zetten. Als dat niet werkt ga ik naar de dealer en eventueel met Opel Nederland bellen. Vind het niet echt kunnen dat je een duur audiosysteem koopt waarbij geadverteerd wordt met een ipod interface, terwijl het dan niet naar behoren werkt.
        Ben eens benieuwd, hou je ons op de hoogte ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten

Het valt op hoeveel mensen uit het Antwerpse hier op dit forum zitten.
          Ik heb de indruk dat er in limburg toch niet zo gek veel insignias rondrijden, wel veel ford mondeo's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Bedankt Berebot, dat is wat ik wou weten... ik ben ook maar een gewone rijder, maar ik wil wel zeker zijn als ik een wagen inhaal, dat ik er op tijd voorbij ben...

Het engine waar ik nu nog wat mee zit zijn de 19" velgen en de infinity op een 5 deurs.
            In mijn huidige Astra ben ik wel tevreden van het geluid, maar er staat wel een andere radio in.

Koen
            Infinity zou ik zeker nemen. Heb die ook en ook de 5 deurs en is toch wel stukken beter dan het gewone audiosysteem.
            Opel Insignia OPC
            BMW X5 3.0i
            Caterham Super 7

Comment

• Ik heb een paar weken geleden hetzelfde gemerkt. Op één dag rondgereden in Oost-Vlaanderen, Antwerpen én Limburg (dus niet de autosnelwegen, maar echt de gewestwegen en parkings). Mijn vrouw ging op shopping, ik was chauffeur en financier :-).
              In Oost-Vlaanderen zag ik beduidend meer Volvo's, in Antwerpen meer Opels en in Limburg viel de hoeveelheid Fords op.

De aanwezigheid van assemblagefabrieken van die merken in net die provincies heeft dus wel degelijk een serieuze invloed op het straatbeeld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martinos Bekijk Berichten
                Hoi Karucke, ook ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de door jouw bestelde dagrij LED's.
                Ik kwam er na wat zoeken wel achter dat de 'voet' van de dagrijverlichting van het soort 'Wedge Base' moet zijn.
                En het typenummer wat mogelijk ook van belang is, is 7443
                Dit geeft geloof ik aan dat het zowel 21W als 5W spanning accepteerd, wat mogelijk nodig is om de DRL mét en zonder ingeschakelde dimlichten te kunnen gebruiken.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
                Is hier al iets meer over bekend . . . ?

Comment

• Zaterdag ook gemerkt dat er in de Makro in Deurne wel wat Insignia's geparkeerd stonden. Je ziet ze hier in Limburg wel af en toe, maar in Lier en omstreken merk ik inderdaad wel dat ze meer rondrijden.
                  2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                  2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                  2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                    Ben eens benieuwd, hou je ons op de hoogte ?
                    Het lijkt iets verbeterd. Nadat ik de ipod opnieuw heb vooorzien van systeemsoftware en gevuld met muziek, moest ik toen ik hem aansloot het kabeltje wel weer twee keer loshalen en weer aansluiten voordat hij ingelezen werd. Sindsdien ligt de ipod in de auto en heeft het hele weekend gewerkt. Steeds als ik de auto weer start gaat hij keurig verder waar hij gebleven was.

Ik hou het de komende tijd uiteraard in de gaten. Als ik weer problemen heb, ga ik alsnog met de dealer en/of Opel Nederland bellen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                      Infinity zou ik zeker nemen. Heb die ook en ook de 5 deurs en is toch wel stukken beter dan het gewone audiosysteem.
                      Vind het geluid van de infinity set ook erg goed (en ik ben een audiofiel, dus heb er best verstand van al zeg ik het zelf :-))).

Het enige minpunt vind ik dat het lijkt alsog de digitale processor (DSP) soms wat traag is, waardoor het volume in een nummer soms lijkt te 'golven.' Bijvoorbeeld goed te horen wanneer de beat er weer in komt na een rustige passage. Het volume zakt dan een beetje weg en komt langzaam weer op. Je mist dan de eerste paar 'punches' van de beat.

Comment

Ik rij sinds een jaar met de cosmo, met 130 pk diesel en automaat, en vind dat dit een zeer goede combinatie is. Meer dan genoeg pk voor mijn rijstijl. Als ik toch eens wil optrekken aan een rood licht op de expressweg bijvoorbeeld, dan zijn er niet veel wagens die kunnen volgen tot 120. Ik denk trouwens dat de 160 pk teveel pk's heeft om sneller te vertrekken vanuit stilstand. De voorwielen beginnen bij mij al snel te 'pattineren" dus bij de 160 pk zal dit nog meer zijn. Enkel in hernemingen heeft de 160 pk wel een voordeel (behalve voor de inschrijvingstaks)

zonder dat ik de discussie over winterbanden weer wil doen openbarsten, en het kan er ook niets mee te maken hebben, maar ik plattineer zo goed als nooit met 160pk met de winterbanden die eronder liggen. kan zijn dat ie ervoor ook niet platineerde, maar ik heb maar 1 week met gewone zomerbanden rondgereden toen ik hem kreeg, en toen had 't net gesneeuwd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martinos Bekijk Berichten
                          Hoi Karucke, ook ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de door jouw bestelde dagrij LED's.
                          Ik kwam er na wat zoeken wel achter dat de 'voet' van de dagrijverlichting van het soort 'Wedge Base' moet zijn.
                          En het typenummer wat mogelijk ook van belang is, is 7443
                          Dit geeft geloof ik aan dat het zowel 21W als 5W spanning accepteerd, wat mogelijk nodig is om de DRL mét en zonder ingeschakelde dimlichten te kunnen gebruiken.

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat.
                          Kijk even op deze link van een griekse Insigniafan http://opelautos.blogspot.com/search?q=led . Hij is net op zoek naar kandidaten om nieuwe - iets minder felle -LED's te laten maken bij "Per - Accurate" . Ook zijn eerste set LED's heeft hij hier custom-made laten maken ( Standaard 7443 LED's zijn niet compatibel met de Insignia bedrading : SACK -wiring) . Ik heb dit zelf niet gedaan omdat je extra weerstandjes moet aanbrengen om de foutcodes te omzeilen , wat betekend dat je aan je bedrading moet komen ( beetje bang om garantieproblemen te krijgen bij eventuele schade ) Zou wel eens willen proberen de standaard lampjes te vervangen door Polarg M13 lampjes ( geen foutmeldingen )
                          Ben niet zo bekend in tuningland : weet er iemand een tuningshop die lampjes van dit merk verkoopt ? Anders zal het via een internetwinkel moeten .

Comment

• Vandaag auto binnengebracht voor onderhoud ( 30000 km). Er waren 5 programma's beschikbaar om hem te updaten. Verder het normale onderhoud, vervanging van de bestuurderszetel ( beginnende scheur in het leer aan de onderste zijkant), vervanging van de bestuurdersklink aan de binnenzijde wegens scheurende chroomfolie en reparatie van het kofferslot ( ging niet meer open). 3 dagen auto kwijt maar het wordt zonder morren allemaal uitgevoerd.

Comment

• Al die kwaaltjes op zo jonge leeftijd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                                Al die kwaaltjes op zo jonge leeftijd
                                Om te rijden blijft het een prachtige wagen.En die kwaaltjes,tja.. ze wisten er blijkbaar al van want er werd niet veel commentaar op gegeven. Als ik soms lees wat anderen aan de hand hebben mag ik nog niet klagen,en dat doe ik ook niet.Zolang ze de probleempjes oplossen is er niets aan de hand ,toch?

Comment

• Hopelijk blijven de grotere kwaaltjes ook weg na de 2 jaar garantieperiode.....

Ik zit al 2 maanden zonder zetelverwarming, nog altijd in backorder...

In verband met die groeven in de remschijven, ik las in een vorige post dat er een oplossing voor was en dat ze deze gratis zouden vervangen. Wat is de oplossing als ik vragen mag ? Andere remblokken zonder harde deeltjes?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
                                    Hopelijk blijven de grotere kwaaltjes ook weg na de 2 jaar garantieperiode.....

Ik zit al 2 maanden zonder zetelverwarming, nog altijd in backorder...

In verband met die groeven in de remschijven, ik las in een vorige post dat er een oplossing voor was en dat ze deze gratis zouden vervangen. Wat is de oplossing als ik vragen mag ? Andere remblokken zonder harde deeltjes?
                                    zit ook met de zetelverwarming, schijven werden vorige week volledig vervangen. zetelverwarming is op komst, maar kijken het eerst wat aan of de door opel geboden oplossing wel ok is.

Comment

• OPC Line pack

Weet er iemand waarom je geen reservewiel kan krijgen bij het OPC Line 1 Pack?
                                      En wat is Gearing code for OSV (OGA) bij het OPC Pack?

Koen
                                      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

Met ESP pattineert er juist niks bij mij...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten

Koen
                                          Bij mij staat er een subwoofer van Pioneer in met geïntegreerde versterker.
                                          Véél goedkoper dan Infinity en ongetwijfeld véél beter geluid...
                                          Niemand moet me geloven maar je mag altijd eens komen luisteren en voelen

Comment

Working...
                                          X