Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
    Toch even mijn ervaringen posten met mijne sports tourer Sport 130pk versie

Van 8/2009 tot 12/2009 nooit problemen gehad, altijd supertevreden buiten het feit dat ie toch wel iets meer verbruikt als aangegeven maar soit das bij elke wagen denk ik dan maar...
    Zo rond de jaarwisseling zijn de problemen begonnen met het uitvallen van parkeersensoren en geluid van de pinkers.

Begin februari heb ik een vrije dag en besluit ik hem toch maar eens te laten nakijken.
    Ik vraag ook of ze de automatische grootlichten uit kunnen uitschakelen. "Geen probleem" zegge ze in de garage." We brengen dat in orde." Bij het afhalen kreeg ik te horen dat ze een softwareupdate hebben gedaan en dat ze de automatische grootlichten hebben uitgeschakeld. Ikke supercontent natuurlijk... TOT ik er terug mee begon te rijden...

De stand van zaken na 2 weken rijden (nu dus):
    - geluid parkeersensoren en pinkers: NIET OPGELOST
    - automatische grootlichten: NOG STEEDS AAN
    - cruise control: WERKT NIET MEER sinds herstelling
    - remlichten: WERKEN ENKEL BIJ ZEER HARD INDUWEN PEDAAL sinds herstelling
    - loslaten handrem: ENKEL BIJ ZEER HARD INDRUKKEN REMPEDAAL sinds herstelling

Maw, niks opgelost en ik krijg er nog 3 problemen bij sinds de "herstelling"... Vooral de remlichten baren mij zorgen, ik rij als het ware rond zonder remlichten want deze werken enkel als ik bruusk moet remmen (gisteren ontdekt na een ritje waar mij broer achter mij reed). Maandag ga kan ik langs voor de remlichten, voor de rest heb ik een latere afspraak.

Tof he... Als er mensen zijn die ook één of meerdere problemen hebben (hadden) en waarbij dit opgelost is laat aub iets weten.

Binnenkort dus een 2de poging in de garage... Ik houd jullie op de hoogte.

Vanmorge langs de garage geweest.
    Cruise control en remlichten werken terug jippppieee
    12 maart binnen voor de rest...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      donkergrijs, als ik me niet vergis...
      Dag Wim,

Vandaag even in Mortsel geweest omdat er een Pomegranate red insignia in onderhoud stond.
      Het zal toch die kleur worden... maar met zwart leder...
      De wagen die er stond in het atelier was met beige leder... maar het zag er niet meer al te proper uit... op de duur kruipt er toch vuil in de poriën van het leder.

Nu alleen nog even nadenken over Piano zwart of Kibo hout...

Koen
      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
        Dag Wim,

Vandaag even in Mortsel geweest omdat er een Pomegranate red insignia in onderhoud stond.
        Het zal toch die kleur worden... maar met zwart leder...
        De wagen die er stond in het atelier was met beige leder... maar het zag er niet meer al te proper uit... op de duur kruipt er toch vuil in de poriën van het leder.

Nu alleen nog even nadenken over Piano zwart of Kibo hout...

Koen

Hallo Koen,
        mooie keuze!
        Wij hebben gekozen voor piano black; voor een donker interieur vonden we dit rustiger overkomen.
        Was eigenlijk meer de keuze van m'n vrouw ( en aangezien ze mij de keuze van het merk liet doen....)

Wim

Comment

Hallo Koen,
          mooie keuze!
          Wij hebben gekozen voor piano black; voor een donker interieur vonden we dit rustiger overkomen.
          Was eigenlijk meer de keuze van m'n vrouw ( en aangezien ze mij de keuze van het merk liet doen....)

Wim
          Wim,

De kogel is door de kerk... vanmiddag gaan bestellen...
          - Insignia 5d 2.0 CDTI 130pk Automatic Pomegranate red
          - OPC Line Pack
          - Infinity sound system
          - 18" Standaard 13 spakige velgen
          - Advantage Pack
          - Leder Siena zwart en piaon black afwerking.

Levering ongeveer 2de week Mei.

Er ging net geen 10.000€ korting af (Ambassador)

Koen
          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Wim,

De kogel is door de kerk... vanmiddag gaan bestellen...
            - Insignia 5d 2.0 CDTI 130pk Automatic Pomegranate red
            - OPC Line Pack
            - Infinity sound system
            - 18" Standaard 13 spakige velgen
            - Advantage Pack
            - Leder Siena zwart en piaon black afwerking.

Levering ongeveer 2de week Mei.

Er ging net geen 10.000€ korting af (Ambassador)

Koen
            Proficiat Koen,
            knap machien zal da worden

Wat een korting zeg! Zo te zien wordt hij nog eerder geleverd dan onze lease.
            Heb je al een indruk van het infinity sound system?

Je moet op youtube eens "insignia infinity sound intypen"...als je een goed klanksysteem op je computer hebt zal je schrikken denk ik

groetjes, Wim

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
              Toch even mijn ervaringen posten met mijne sports tourer Sport 130pk versie

Van 8/2009 tot 12/2009 nooit problemen gehad, altijd supertevreden buiten het feit dat ie toch wel iets meer verbruikt als aangegeven maar soit das bij elke wagen denk ik dan maar...
              Zo rond de jaarwisseling zijn de problemen begonnen met het uitvallen van parkeersensoren en geluid van de pinkers.

Begin februari heb ik een vrije dag en besluit ik hem toch maar eens te laten nakijken.
              Ik vraag ook of ze de automatische grootlichten uit kunnen uitschakelen. "Geen probleem" zegge ze in de garage." We brengen dat in orde." Bij het afhalen kreeg ik te horen dat ze een softwareupdate hebben gedaan en dat ze de automatische grootlichten hebben uitgeschakeld. Ikke supercontent natuurlijk... TOT ik er terug mee begon te rijden...

De stand van zaken na 2 weken rijden (nu dus):
              - geluid parkeersensoren en pinkers: NIET OPGELOST
              - automatische grootlichten: NOG STEEDS AAN
              - cruise control: WERKT NIET MEER sinds herstelling
              - remlichten: WERKEN ENKEL BIJ ZEER HARD INDUWEN PEDAAL sinds herstelling
              - loslaten handrem: ENKEL BIJ ZEER HARD INDRUKKEN REMPEDAAL sinds herstelling

Maw, niks opgelost en ik krijg er nog 3 problemen bij sinds de "herstelling"... Vooral de remlichten baren mij zorgen, ik rij als het ware rond zonder remlichten want deze werken enkel als ik bruusk moet remmen (gisteren ontdekt na een ritje waar mij broer achter mij reed). Maandag ga kan ik langs voor de remlichten, voor de rest heb ik een latere afspraak.

Tof he... Als er mensen zijn die ook één of meerdere problemen hebben (hadden) en waarbij dit opgelost is laat aub iets weten.

Binnenkort dus een 2de poging in de garage... Ik houd jullie op de hoogte.
              heb dit probleem ook ondervonden nà een update. Ikzelf rijd met een automaat en kon dus niet naar 'D' zonder keihard het rempedaal in te duwen.
              Dito remlichten

Oplossing: update opnieuw uitgevoerd maar de stand van het rempedaal werd ook mee upgedate.

Comment

Proficiat Koen,
                knap machien zal da worden

Wat een korting zeg! Zo te zien wordt hij nog eerder geleverd dan onze lease.
                Heb je al een indruk van het infinity sound system?

Je moet op youtube eens "insignia infinity sound intypen"...als je een goed klanksysteem op je computer hebt zal je schrikken denk ik

groetjes, Wim
                Hey wim,

Had al eens op Youtube gekenen, maar ik vond sat je er net veel van kon maken, wel stevige bas...
                Nu nog enkele keren dodo doen

Koen
                Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Hey wim,

Had al eens op Youtube gekenen, maar ik vond sat je er net veel van kon maken, wel stevige bas...
                  Nu nog enkele keren dodo doen

Koen
                  diepe en zuivere bas; dat is nu net hetgeen het standaard systeem mist.

Comment

• Hallo,

Ik heb mijn zinnen gezet op een Opel Insignia Sport Tourer 2.0. Ik kies de auto, maar mijn vrouw heeft wel vetorecht. Zij wordt nl. gemakkelijk wagenziek en rijdt vanzelfsprekend vaak mee in mijn auto, die tevens moet dienst doen als de gezinswagen voor vakanties.

Nu zijn we samen gaan proefrijden vandaag met een model met 19 inch velgen. Ik ben overtuigd, maar mijn vrouw stelt haar veto om één reden: het comfort en het -volgens haar- snelle natrillen bij oneffenheden in de weg.

Ik wil haar dus over de streep trekken door haar eens te laten (mee)rijden in een Isignia met de standaard 17 inch velgen. Mijn vraag is dus: Kent er iemend een dealer in Vlaanderen die een demomodel heeft staan met 17 inch velgen (Heb reeds de meeste dealers in de buurt van Hasselt gebeld, maar die hebben allemaal modellen met 18 of 19 inch velgen) of is er iemand in Limburg met 17 inch velgen die mijn vrouw even wil laten meerijden?

Thanks,
                    Erasmus

Comment

• neem de 18 duim en zeg dat ze 17 duim zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                        neem de 18 duim en zeg dat ze 17 duim zijn
                        haha, goed idee

Comment

• Alternatief: zoek gewoon een Insignia met FlexRide.

Ik ben fan van keiharde ophanging (ik wil de ribbels op de weg kunnen tellen), terwijl mijn vrouw bij mijn vorige wagens altijd kloeg over de harde zetels en dito sportophanging. Compromis is nu FlexRide. Als ik alleen rijd, staat hij op Sport (dus hard), rijdt zij mee is het Tour (dus lekker zacht). Zij heeft alleszins nog nooit geklaagd over het confort. En ik moet toegeven: bij langere ritten of na een zware werkdag durf ik hem soms ook eens op Tour te zetten. Vooral bij kinderkoppen is het een zegen...

Ik ben zelf van Antwerpen, maar anders zou ik wel eens zonder problemen willen laten merken wat ik bedoel.

Comment

• ja dat lijkt me de oplossing!

Ik zou mijn besteld ST eventueel 3 cm willen verlagen met een veerkit. Ik vrees echter voor het comfort. Heeft iemand hier ervaring mee?
                            Ben ook op zoek naar foto's van een verlaagde ST...zoek wel een iets elegantere oplossing dan hieronder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                              ja dat lijkt me de oplossing!

Ik zou mijn besteld ST eventueel 3 cm willen verlagen met een veerkit. Ik vrees echter voor het comfort. Heeft iemand hier ervaring mee?
                              Ben ook op zoek naar foto's van een verlaagde ST...zoek wel een iets elegantere oplossing dan hieronder

Da's nu echt een mooie wagen verkrachten sé...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                                Alternatief: zoek gewoon een Insignia met FlexRide.

Ik ben fan van keiharde ophanging (ik wil de ribbels op de weg kunnen tellen), terwijl mijn vrouw bij mijn vorige wagens altijd kloeg over de harde zetels en dito sportophanging. Compromis is nu FlexRide. Als ik alleen rijd, staat hij op Sport (dus hard), rijdt zij mee is het Tour (dus lekker zacht). Zij heeft alleszins nog nooit geklaagd over het confort. En ik moet toegeven: bij langere ritten of na een zware werkdag durf ik hem soms ook eens op Tour te zetten. Vooral bij kinderkoppen is het een zegen...

Ik ben zelf van Antwerpen, maar anders zou ik wel eens zonder problemen willen laten merken wat ik bedoel.
                                Ik moet nu wel zeggen dat ik totaal geen verschil voel tussen "gewoon" en "tour". Even comfortabel. Wel op sport, daar is hem idd vele harder enz.
                                Opel Insignia OPC
                                BMW X5 3.0i
                                Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erasmus Bekijk Berichten
                                  Hallo,

Ik heb mijn zinnen gezet op een Opel Insignia Sport Tourer 2.0. Ik kies de auto, maar mijn vrouw heeft wel vetorecht. Zij wordt nl. gemakkelijk wagenziek en rijdt vanzelfsprekend vaak mee in mijn auto, die tevens moet dienst doen als de gezinswagen voor vakanties.

Nu zijn we samen gaan proefrijden vandaag met een model met 19 inch velgen. Ik ben overtuigd, maar mijn vrouw stelt haar veto om één reden: het comfort en het -volgens haar- snelle natrillen bij oneffenheden in de weg.

Ik wil haar dus over de streep trekken door haar eens te laten (mee)rijden in een Isignia met de standaard 17 inch velgen. Mijn vraag is dus: Kent er iemend een dealer in Vlaanderen die een demomodel heeft staan met 17 inch velgen (Heb reeds de meeste dealers in de buurt van Hasselt gebeld, maar die hebben allemaal modellen met 18 of 19 inch velgen) of is er iemand in Limburg met 17 inch velgen die mijn vrouw even wil laten meerijden?

Thanks,
                                  Erasmus
                                  Andere vrouw zoeken

Nee zoals gezegd met flexride geen klagen.
                                  Had ervoor Audi met 18" en BMW met 19" en waren beiden veel harder dan mijn 20" enkel in sport komt Insignia in de buurt wat betreft "hardheid" maar die sport is imo wel nodig om een klein beetje sportief te rijden. Is dus wikken en wegen en alles eens proberen

Comment

Hallo,

Thanks,
                                    Erasmus
                                    Laat haar rijden. Wordt je minder snel misselijk dan van meerijden. Daarnaast ben je sneller op je vakantieadres omdat ze soms de snelheid onderschatten omdat de auto zo stil en comfortabel is.

Comment

Hallo,

Thanks,
                                      Erasmus
                                      Flexride is idd een goed alternatief. Ik gebruik het zelf veel en op lange ritten is het zeker een zegen voor de rug wegens het opvangen van de meeste trillingen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WhN Bekijk Berichten
                                        Ik moet nu wel zeggen dat ik totaal geen verschil voel tussen "gewoon" en "tour". Even comfortabel. Wel op sport, daar is hem idd vele harder enz.
                                        WhN,

Dat is ook mijn ervaring...! Geen verschil te voelen tussen de stand "gewoon" en "tour".
                                        In de sportstand merk je wel duidelijk een verschil.

Groetjes,
                                        Oasis

Comment

diepe en zuivere bas; dat is nu net hetgeen het standaard systeem mist.
                                          Subwooferke plaatsen en probleem opgelost.
                                          Betere en diepere bass kan je niet krijgen.

Comment

Working...
                                          X