Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Erasmus Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik heb mijn zinnen gezet op een Opel Insignia Sport Tourer 2.0. Ik kies de auto, maar mijn vrouw heeft wel vetorecht. Zij wordt nl. gemakkelijk wagenziek en rijdt vanzelfsprekend vaak mee in mijn auto, die tevens moet dienst doen als de gezinswagen voor vakanties.

Nu zijn we samen gaan proefrijden vandaag met een model met 19 inch velgen. Ik ben overtuigd, maar mijn vrouw stelt haar veto om één reden: het comfort en het -volgens haar- snelle natrillen bij oneffenheden in de weg.

Ik wil haar dus over de streep trekken door haar eens te laten (mee)rijden in een Isignia met de standaard 17 inch velgen. Mijn vraag is dus: Kent er iemend een dealer in Vlaanderen die een demomodel heeft staan met 17 inch velgen (Heb reeds de meeste dealers in de buurt van Hasselt gebeld, maar die hebben allemaal modellen met 18 of 19 inch velgen) of is er iemand in Limburg met 17 inch velgen die mijn vrouw even wil laten meerijden?

Thanks,
    Erasmus
    Flexride is zijn geld waard.
    Ik heb 20 inch en de auto rijdt véééél zachter dan mijn GTS met 18 inch.
    Dus alles op de grootte van de wielen steken is niet altijd correct.
    Ook de ophanging spreekt dus zijn woordje mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
      ja dat lijkt me de oplossing!

Ik zou mijn besteld ST eventueel 3 cm willen verlagen met een veerkit. Ik vrees echter voor het comfort. Heeft iemand hier ervaring mee?
      Ben ook op zoek naar foto's van een verlaagde ST...zoek wel een iets elegantere oplossing dan hieronder

Het zal aan mij liggen en ik vind een verlaagde auto ook wel mooi om te zien maar ik kan niet snappen dat je zo'n comfortabele auto naar de knoppen wilt doen om het uitzicht ?
      Verlagen is verharden en verharden is wippen i.p.v. zitten in je stoel.
      Zoals ik al zei,dat is mijn mening natuurlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Het zal aan mij liggen en ik vind een verlaagde auto ook wel mooi om te zien maar ik kan niet snappen dat je zo'n comfortabele auto naar de knoppen wilt doen om het uitzicht ?
        Daar zal wel air-ride ondersteken, dus zal wel zcaht rijden als die wat hoger staat.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          Daar zal wel air-ride ondersteken, dus zal wel zcaht rijden als die wat hoger staat.
          Ik heb het niet over de foto want die is duidelijk bewerkt met Photoshop of zoiets maar over de vraag van de poster.

Comment

Zou concreet de set van Irmscher steken (-3cm), is toch een bekende tuner... als het inderdaad het hele rijgedrag op zeep helpt (trillingen etc.) doe ik het ook niet.
            Niemand bereid me eens mee te pakken in een verlaagde insignia, regio limburg?

Comment

Subwooferke plaatsen en probleem opgelost.
              Betere en diepere bass kan je niet krijgen.
              inderdaad; ik vond het infinity sound systeem als optie al niet slecht klinken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                Is inderdaad airride, heb foto van een ander forum, met dank aan de originele poster...
                of ja, is precies toch wel gefotoshopt op het forum hadden ze het over airride...
                Last edited by ; 04/03/2010, 23:08.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                  Is inderdaad airride, heb foto van een ander forum, met dank aan de originele poster...
                  of ja, is precies toch wel gefotoshopt op het forum hadden ze het over airride...
                  Je ziet aan de banden die het asfalt raken dat dit niet helemaal klopt en ook de schaduw is onregelmatig en naderhand bijgevoegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                    inderdaad; ik vond het infinity sound systeem als optie al niet slecht klinken.
                    Ik heb een subwoofer van Pioneer met ingebouwde versterker van 150 watt.
                    Is méér dan voldoende en met 2 fiches uit te trekken heb ik heel de koffer vrij.
                    Kostte mij 250 euro (2dehands vind je die nog goedkoper) en daar kan geen Infinity systeem aan tippen

Comment

Is méér dan voldoende en met 2 fiches uit te trekken heb ik heel de koffer vrij.
                      Kostte mij 250 euro (2dehands vind je die nog goedkoper) en daar kan geen Infinity systeem aan tippen

Daar kan je in nood zelfs je banden mee oppompen

Comment

Infinity systeem is meer dan alleen subwoofer ...
                        Aparte subwoofer geeft alleen wat extra lage tonen (wat meer bass-boem)
                        Infinity systeem geeft compleet andere klank dan standaard systeem...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                          Infinity systeem is meer dan alleen subwoofer ...
                          Aparte subwoofer geeft alleen wat extra lage tonen (wat meer bass-boem)
                          Infinity systeem geeft compleet andere klank dan standaard systeem...
                          Ik daag iedereen met een Infinitysysteem uit om hier eens te komen luisteren.
                          Hoge- en middentonen kan je beter manipuleren dan lage tonen zodat,als er al verschil is van speakers,het verschil in klank miniem zal zijn. Met de niet logische "klankkast" van een deur of dashboard wordt door een midrange of tweeter geen rekening gehouden. Het enigste verschil dat zo'n systeem kan geven is dat daar andere speakers inzitten die een hogere frequentie aankunnen dan de standaard speakers. Het verschil tussen standaard en Infinity is dus de subwoofer en natuurlijk klinkt met subwoofer beter dan zonder. Doordat je het volume lager kan houden krijg je geen overmodulatie van de versterker en toch kan je genieten van een zuivere klank omdat de subwoofer de diepte geeft aan het geluid dat een systeem zonder mist.
                          Om een ander voorbeeld te geven : ik heb hier thuis een setje Bose Acoustimass staan.
                          Als ik de subwoofer niet aansluit of wegfilter dan trekken die Bose ook op niks.
                          Diepgang in het geluid geeft dus de meerwaarde aan een systeem en zeker in een auto die verre van ideale vormen heeft en dus met de nodige reflecties te kampen heeft.

Comment

Ik daag iedereen met een Infinitysysteem uit om hier eens te komen luisteren.
                            Hoge- en middentonen kan je beter manipuleren dan lage tonen zodat,als er al verschil is van speakers,het verschil in klank miniem zal zijn. Met de niet logische "klankkast" van een deur of dashboard wordt door een midrange of tweeter geen rekening gehouden. Het enigste verschil dat zo'n systeem kan geven is dat daar andere speakers inzitten die een hogere frequentie aankunnen dan de standaard speakers. Het verschil tussen standaard en Infinity is dus de subwoofer en natuurlijk klinkt met subwoofer beter dan zonder. Doordat je het volume lager kan houden krijg je geen overmodulatie van de versterker en toch kan je genieten van een zuivere klank omdat de subwoofer de diepte geeft aan het geluid dat een systeem zonder mist.
                            Om een ander voorbeeld te geven : ik heb hier thuis een setje Bose Acoustimass staan.
                            Als ik de subwoofer niet aansluit of wegfilter dan trekken die Bose ook op niks.
                            Diepgang in het geluid geeft dus de meerwaarde aan een systeem en zeker in een auto die verre van ideale vormen heeft en dus met de nodige reflecties te kampen heeft.
                            In een auto speelt er nog een belangrijke factor mee; door de rijgeluiden filter je als het ware de lagetonen weg omdat die meestal in tegenfase staan.. Hoor maar eens naar het verschil in laag als je rijdt tov..je stilstaat.

Omdat het bij ons om een lease gaat en we nog wat budget over hadden, hebben we geopteerd voor het infinity systeem. Dit heeft trouwens ook een subwoofer (1 bij de ST en 5-deurs en 2 bij de sedan)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                              In een auto speelt er nog een belangrijke factor mee; door de rijgeluiden filter je als het ware de lagetonen weg omdat die meestal in tegenfase staan.. Hoor maar eens naar het verschil in laag als je rijdt tov..je stilstaat.

Omdat het bij ons om een lease gaat en we nog wat budget over hadden, hebben we geopteerd voor het infinity systeem. Dit heeft trouwens ook een subwoofer (1 bij de ST en 5-deurs en 2 bij de sedan)
                              Daar merk ik geen verschil in eigenlijk,enkel of je met je raam open of dicht rijdt geeft dit bij mij een verschil. Heeft waarschijnlijk met de reflectie van de geluidsgolven te maken peins ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zillertal Bekijk Berichten
                                Hallo Opel-insignia-rijders,

Op 16/01/2010 heb ik eindelijk mijn Opel Insignia besteld !

2.0 CDTI Ecoflex 130 PK 5-deurs, Cosmo - Piano Black

Advantage Pack : Dvd800 Navi, Parkpilot, telefoonvoorbereiding Bluetooth

kleur : Technical Grey

Bi-Xenon Koplampen + AFL

Ruimtebesparend reservewiel 17"

Ruitenwisser achter

18" wielen, Q02, 5-dubbelspaken

Op 10/02 stond mijn wagen op code 33 (definitieve planning, afwachting productie)

Tegen wanneer zou ik mijn voertuig dan moeten hebben ?

Dank voor de reacties !
                                Ik heb precies geluk gehad....................hij is al aangekomen in de garage van Opel.
                                Nu is het nog even wachten op de papieren.

Mijn vraag nu : daar ik met Pasen nog naar de Oostenrijkse Alpen trek, wil ik mij nog voorzien van winterbanden + velgen !
                                Welke maat zou ik het beste nemen en een goed adres van een bandencentrale is altijd welkom !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zillertal Bekijk Berichten
                                  Ik heb precies geluk gehad....................hij is al aangekomen in de garage van Opel.
                                  Nu is het nog even wachten op de papieren.

Mijn vraag nu : daar ik met Pasen nog naar de Oostenrijkse Alpen trek, wil ik mij nog voorzien van winterbanden + velgen !
                                  Welke maat zou ik het beste nemen en een goed adres van een bandencentrale is altijd welkom !
                                  Ik dacht dat je met 130 PK nog 16 duimers mag leggen.
                                  Is goedkoper in velg,band en eventueel sneeuwketting t.o.v. 17 duimers.
                                  Je kan bij de dealer een set bestellen en eventueel zelfs mee laten financieren.
                                  Zie het als een extra optie

Comment

• Sobwoofer

Dag Polleke,

Wat voor type subwoofer heb je ingebouwd? Heb je dat zelf gedaan of laten doen?
                                    Heeft de DVD800 een standaard line-out voor een sub? Heb je foto's van de inbouw?

Goh wat een hoop vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlbertInsignia Bekijk Berichten
                                      Dag Polleke,

Wat voor type subwoofer heb je ingebouwd? Heb je dat zelf gedaan of laten doen?
                                      Heeft de DVD800 een standaard line-out voor een sub? Heb je foto's van de inbouw?

Goh wat een hoop vragen
                                      Heb een foto in bijlage.
                                      Pioneer TS-WX206A- 150w-BASSKIST

Pioneer TS-WX206A
                                      Specificaties:

* Maximum vermogen 150 Watt
                                      * Frequentiekarakteristiek 35 - 200 Hz
                                      * Gevoeligheid (1W/1m) 107 dB
                                      * Grootte subwoofer (cm) 20 cm
                                      * Materiaal subwoofer IMPP-composietconuswoofer met Strontium-magneet
                                      * Ingebouwde versterker 150W
                                      * Ingebouwde variabele laagdoorlaatfilter (50-125 Hz, -12dB/oct.)
                                      * Ingangsniveauregeling/faseschakelaar
                                      * RCA/luidsprekerniveau-ingangen
                                      * Volume behuizing 18 liter
                                      * Afmetingen (B x H x D) 274 x 316 x 412 mm

Ik heb dat laten doen door een vriend die al 25 jaar in de branche werkt.
                                      Vroeger Jacobs Car Sound op de Bredabaan in Merksem.
                                      Hij vroeg er 25 euro voor maar ik denk dat eender welke car audio center niet veel meer kan vragen om die te plaatsen. Er is volgens mij geen line-out want hij heeft de bedrading aan de achterste speakers gesoldeerd.(wel aan de fiche achter de radio)
                                      Heb geen foto van de inbouw maar die staat gewoon rechts in mijn koffer.
                                      Zal morgen eventueel een foto nemen als je wil.
                                      2 stekkers lostrekken en je neemt hem er zo uit om de volledige koffer te kunnen gebruiken.
                                      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik dacht dat je met 130 PK nog 16 duimers mag leggen.
                                        Is goedkoper in velg,band en eventueel sneeuwketting t.o.v. 17 duimers.
                                        Je kan bij de dealer een set bestellen en eventueel zelfs mee laten financieren.
                                        Zie het als een extra optie
                                        Vanaf modeljaar 2010 zitten er 17 ins remschijven onder de insignia,dus 16 ins gaat niet lukken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk Berichten
                                          Vanaf modeljaar 2010 zitten er 17 ins remschijven onder de insignia,dus 16 ins gaat niet lukken.
                                          bedankt voor deze melding. Dan vallen de 16 inch al af.

Het formaat van de banden kan verschillend zijn naar het schijnt :

bv. 215/55R17 of 225/50R17 of 225/55R17

Zijn deze verschillen merkbaar, qua wegligging en/of prijs ?

Comment

Working...
                                          X