Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk Berichten
    Vanaf modeljaar 2010 zitten er 17 ins remschijven onder de insignia,dus 16 ins gaat niet lukken.
    Als je bij de dealer een set velgen met winterbanden wil kopen speelt enkel de motorisatie een rol dacht ik. Zo staat hier bij mij op het foldertje voor 16 inch n.i.c. met 150 pk motor.
    Staat niet bij tot of vanaf bouwjaar ofzo.
    Die heeft misschien grotere schijven dan de 130 PK. Maar als ze nu allemaal 17 inch schijven hebben kunnen ze beter hun foldertjes weggooien en/of aanpassen.
    Ik zou voor alle zekerheid even langs de dealer gaan.

PS weet er iemand welke ET waarde de 17 inch stalen velgen hebben ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Als je bij de dealer een set velgen met winterbanden wil kopen speelt enkel de motorisatie een rol dacht ik. Zo staat hier bij mij op het foldertje voor 16 inch n.i.c. met 150 pk motor.
      Die heeft misschien grotere schijven dan de 130 PK. Maar als ze nu allemaal 17 inch schijven hebben kunnen ze beter hun foldertjes weggooien en/of aanpassen.

Ik had er 16 ins wintervelgen bij besteld ,maar toen alles binnenkwam bleek dit niet meer te passen.Dealer heeft toen contact gehad met Opel Nederland en toen bleek dat er grotere remschijven op zaten.
      Zonder meerprijs toen 17 ins wintervelgen gehad.Het gaat trouwens om een 130 pk ecoflex,maar ik neem aan dat het voor alle modellen zo is.
      Wie weet heeft het wat te maken met de problemen die er waren met de remschijven bij eerdere modellen.

Comment

Polleke,

Dit vond ik op de Duitse Opel site...
        4 Winterkomplettrad Alu-Rad im 13-Speichen Design mit Luftdrucksensor, 8Jx18 ET 40,
        5-Loch. Reifengröße: 235/45 R 18 -98 V xL, Bridgestone LM 25.
        €1.420,00
        Error 400- Bad Request. Vielen Dank für Ihr Interesse an Opel. Es tut uns leid, aber die von Ihnen gesuchte Seite konnte nicht gefunden werden.

Dit zijn de zelfde velgen Q56 dan bij de originele optie.

Wat de ET afmeting betreft, deze is onafhankelijk van de velgenmaat.

Ik ga eens navragen bij Opel Belgium of de personeelskorting ook telt bij Duitse dealers... zo gaat er toch nog wat af... en dan loont een tripje naar Aken...

Koen
        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
          Gisteren de auto binnengedaan voor het verhelpen van de alombekende "kwaaltjes". zetelmatten van de bestuurderszetel zijn vervangen, nieuwe schijven en remblokken vanachter, vernieuwde software en nu blijft hij daar nog wat logeren tot de bestelde sensor voor de elektrische kofferklep binnen is en deze kan worden vervangen.
          Vandaag de auto teruggehaald na een logementje in de garage.

- Zetelmatten bestuurderszetel vervangen.
          - Nieuwe achterste remschijven met nieuw type zachtere remblokken.
          - Vervangen van sensor hoekbepaling elektrische kofferklep.
          - Nieuwe software voor probleem met ongevraagd aangaande lichten en probleem met telefoonboek, hierbij is het motorische ook geupdate wat het voordeel bied wat opmerkelijk is dat het toerental bij overschakeling naar hogere versnelling niet meer zo sterk terugvalt.
          Voorheen was het zo dat bij sportief rijden veel tijd (koppel) verloren ging bij het schakelen door de terugval wat nu afhankelijk van het gebruikelijke toerental een bepaald percentage hiervan een seconde hoger blijft.
          Eerst was het zo dat het toerental tijdens overschakelen terugviel naar 1000 toeren, nu blijft deze tijdens overschakelen op bv. 3500 toeren een tel hangen op 2200 toeren.
          - Volgende week word nog een tussenstuk van de uitlaat vervangen tegen een krakend geluid bij koude motor tijdens ontkoppelen door het kantelen van de motor bij het schakelen.
          Last edited by ; 06/03/2010, 01:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Polleke,

Dit vond ik op de Duitse Opel site...
            4 Winterkomplettrad Alu-Rad im 13-Speichen Design mit Luftdrucksensor, 8Jx18 ET 40,
            5-Loch. Reifengröße: 235/45 R 18 -98 V xL, Bridgestone LM 25.
            €1.420,00
            Error 400- Bad Request. Vielen Dank für Ihr Interesse an Opel. Es tut uns leid, aber die von Ihnen gesuchte Seite konnte nicht gefunden werden.

Dit zijn de zelfde velgen Q56 dan bij de originele optie.

Wat de ET afmeting betreft, deze is onafhankelijk van de velgenmaat.

Ik ga eens navragen bij Opel Belgium of de personeelskorting ook telt bij Duitse dealers... zo gaat er toch nog wat af... en dan loont een tripje naar Aken...

Koen
            De ET van een Opel Insignia STALEN 17 inch velg is toch altijd dezelfde ?
            En dat was ook mijn vraag. Bij GMAN konden ze mij dat niet vertellen.
            Het is namelijk zo dat BMW ook met 5x120 zit.
            En daar zijn massa's stalen velgen voor winterbanden van te vinden.
            Met personeelskorting kosten die 85 euro/stuk en da vind ik er toch wa over.(het zijn nochtans zwarte) Maar de ET moet kloppen of ze komen misschien te ver naar binnen.

Comment

• Mijn vraag nu : daar ik met Pasen nog naar de Oostenrijkse Alpen trek, wil ik mij nog voorzien van winterbanden + velgen !
              Welke maat zou ik het beste nemen en een goed adres van een bandencentrale is altijd welkom ![/quote]

De maten die geldig zijn voor jouw type wagen staan vermeld op je gelijkvormigheidsattest.
              Dit zijn de enige maten die passen (remschijven) en geldig zijn voor de keuring.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                Mijn vraag nu : daar ik met Pasen nog naar de Oostenrijkse Alpen trek, wil ik mij nog voorzien van winterbanden + velgen !
                Welke maat zou ik het beste nemen en een goed adres van een bandencentrale is altijd welkom !
                De maten die geldig zijn voor jouw type wagen staan vermeld op je gelijkvormigheidsattest.
                Dit zijn de enige maten die passen (remschijven) en geldig zijn voor de keuring.[/quote]

Kijk eens in de handleiding. Ergens achteraan staat een stuk ivm winterbanden en welke maten er kunnen gebruikt worden.

Comment

• Ruimtebesparend reservewiel voor de Insignia staat voor 51 euro ex btw in de NL prijslijst. Ik had hem echter niet meteen besteld. Hoor nu van de dealer dat achteraf laten plaatsen 200 euro ex montage kost!!! Ze zijn gek geworden bij Opel.

Iemand toevallig zo'n wiel over voor een zacht prijsje?

Comment

De ET van een Opel Insignia STALEN 17 inch velg is toch altijd dezelfde ?
                    En dat was ook mijn vraag. Bij GMAN konden ze mij dat niet vertellen.
                    Het is namelijk zo dat BMW ook met 5x120 zit.
                    En daar zijn massa's stalen velgen voor winterbanden van te vinden.
                    Met personeelskorting kosten die 85 euro/stuk en da vind ik er toch wa over.(het zijn nochtans zwarte) Maar de ET moet kloppen of ze komen misschien te ver naar binnen.
                    Opgepast met BMW velgen.
                    Naafdiameter van Insignia is niet dezelfde als van BMW...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                      Opgepast met BMW velgen.
                      Naafdiameter van Insignia is niet dezelfde als van BMW...
                      Weet jij hoeveel die van een Insignia is ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Predator Bekijk Berichten
                        Ruimtebesparend reservewiel voor de Insignia staat voor 51 euro ex btw in de NL prijslijst. Ik had hem echter niet meteen besteld. Hoor nu van de dealer dat achteraf laten plaatsen 200 euro ex montage kost!!! Ze zijn gek geworden bij Opel.

Iemand toevallig zo'n wiel over voor een zacht prijsje?
                        Valt nog mee . . . ik kreeg bij mijn dealer € 280,00 te horen. Krijg je wel een krik bij

Comment

• HTC Diamond 2 telefoon

Weet er iemand of de HTC Diamond 2 werkt bij de Insignia Bluetooth?

Koen
                          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Weet jij hoeveel die van een Insignia is ?
                            Naafdiameter:
                            Insignia 67,1
                            Signum, Vectra C, Astra H,... 65,1
                            BMW 72,5

Steekmaat.nl naaf Home - de grootste database met velgen steek, ET waarde, naaf diameter, montage en bandenmaat voor vrijwel iedere auto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                              Naafdiameter:
                              Insignia 67,1
                              Signum, Vectra C, Astra H,... 65,1
                              BMW 72,5

http://www.steekmaat.nl/
                              Eens kijken of daar centreerringen voor bestaan...
                              Bedankt voor de info !

Comment

Eens kijken of daar centreerringen voor bestaan...
                                Bedankt voor de info !
                                centreerringen zijn altijd te vinden; als je iemand kent met een draaibank dan zijn ze zo gemaakt...

Comment

• Doordat ik een tijdje geleden een paaltje heb meegenomen moet er dus een nieuwe achterbumper op.
                                  Nu denk ik erover om een OPC bumper te monteren.
                                  De vraag is nu of er iemand weet of er voor de uitlaat een soort van conversiekit op de markt is om deze ook aan te passen ?

Comment

• Als je al reeds geïnformeerd hebt aangaande de prijzen van deze onderdelen (bumpers) dan mag je die hier steeds eens laten weten.
                                    Grille kost een 325,00 Euro.
                                    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Achterbumper alleen al kost €945.5 origineel. Dit zonder al de toebehoren van de bumper.
                                      Opel Insignia OPC
                                      BMW X5 3.0i
                                      Caterham Super 7

Comment

• 5d Pomegranate Red

Ik heb vandaag nog een Insignia Hatchback Pomegranate Red gekocht... wel wat kleiner en wat goedkoper...
                                        Bijgevoegde Bestanden
                                        Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                          Ik heb vandaag nog een Insignia Hatchback Pomegranate Red gekocht... wel wat kleiner en wat goedkoper...
                                          hallo Koen, mag ik vragen waar? Bij Gman hoorden ze het donderen in Keulen...

Comment

Working...
                                          X