Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    Kan je die alleen gebruiken met een originele OPCOM ?
    Ik heb mijn apparaat op e-bay gekocht maar dit blijkt volgens de verdeler in NL een kloon te zijn.
    Dus ik kan de software niet veranderen of updaten volgens hem.
    Versie 1.39 die volgens sommige ook werkt op de bus van de Insignia is te verkrijgen zonder nummer...
    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
      Insignia is blijkbaar geen auto zonder problemen. Al pagina"s lang klachten, opmerkingen en problemen welke door updates, upgrades en nog eens updates 'verholpen' worden. Voor mij geen Opel, dank u.
      Denk je dat het bij andere merken allemaal koek en ei is ???
      Ne Kadett 12N met platinnekes en trommelremmen,daar moeten inderdaad geen softwareupdates aan gedaan worden. Maar ga JIJ er nog mee rijden ??
      Dat dacht ik al...

Comment

Denk je dat het bij andere merken allemaal koek en ei is ???
        Ne Kadett 12N met platinnekes en trommelremmen,daar moeten inderdaad geen softwareupdates aan gedaan worden. Maar ga JIJ er nog mee rijden ??
        Dat dacht ik al...
        Het gaat over de Insignia, niet over de Kadett. En ik beweer ook niet dat andere merken geen problemen hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
          Versie 1.39 die volgens sommige ook werkt op de bus van de Insignia is te verkrijgen zonder nummer...
          Waar te verkrijgen dan ?

Comment

Het gaat over de Insignia, niet over de Kadett. En ik beweer ook niet dat andere merken geen problemen hebben.
            Inderdaad niet maar jij beweert dat je geen Opel wilt omdat er allemaal problemen mee zijn.
            Deze zijn zo goed als allemaal softwarematig en niet mechanisch zoals bij Mercedes.
            Software kan altijd zonder grote herstellingen geüpdatet worden. En daarom maakt het de mankementen minder erg omdat er vroeg of laat wel een oplossing voor zal komen. Iedereen is hier tevreden over de kwaliteiten van de Insignia als wagen en daar zal een softwareprobleempje niks aan veranderen. Als je geen problemen wilt moet je maar wachten tot alle kinderziektes eruit zijn of jawel,met een Kadett 12N rijden...

Comment

Waar te verkrijgen dan ?
              Stuur even een PM met je email adres...
              Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Insignia is blijkbaar geen auto zonder problemen. Al pagina"s lang klachten, opmerkingen en problemen welke door updates, upgrades en nog eens updates 'verholpen' worden. Voor mij geen Opel, dank u.
                Ik heb ook wel wat probleempjes waarvan er al een groot deel van zijn opgelost en heb het volste vertrouwen dat de rest ook in orde komt, hij moet voor nog enkele kwaaltjes volgende week naar de garage.
                Maar voorheen nog met alternatieve duitse merken gereden die ook niet zonder problemen van de band rolden en deze zijn ook allemaal in orde gekomen maar mijn ervaring tot nu toe is dat ze bij opel wel het minste problemen maken van de klachten terwijl er bij de andere merken toch al ééns wat luider moest worden geconverseerd .

Comment

Daarvoor dient een forum toch zeker, als iedereen altijd alleen maar zoetzemerige lofzang zou preken over z'n auto, dan was zo'n forum nuteloos.

Vraag hier maar eens aan het gros van de mensen of ze terug een insignia zouden kopen, wedden dat de meerderheid volmondig " ja" antwoordt....

Comment

geen probleem hoor... hoe minder insignia's hoe liever ik het heb en bovendien zal ik er geen seconde rijplezier voor laten

trouwens, het feit dat zovele mensen ondanks de problemen nog zeer tevreden zijn zegt ook veel over het feit dat opel een zeer degelijke wagen neergezet heeft

ik heb trouwens liever wat software problemen dan bij andere merken problemen die de veiligheid vd mensen in het gedrang kunnen brengen

ik ben super content van mijn insignia en wil hem zeker niet inruilen voor een kale bmw of audi en bovendien doet de insignia veel meer hoofden draaien dan de meeste andere wagens
                    Last edited by ; 26/03/2010, 09:46.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                      geen probleem hoor... hoe minder insignia's hoe liever ik het heb en bovendien zal ik er geen seconde rijplezier voor laten

trouwens, het feit dat zovele mensen ondanks de problemen nog zeer tevreden zijn zegt ook veel over het feit dat opel een zeer degelijke wagen neergezet heeft

ik heb trouwens liever wat software problemen dan bij andere merken problemen die de veiligheid vd mensen in het gedrang kunnen brengen

ik ben super content van mijn insignia en wil hem zeker niet inruilen voor een kale bmw of audi en bovendien doet de insignia veel meer hoofden draaien dan de meeste andere wagens
                      Awel,da wou kik nu ook allemaal juist zegge se !

Comment

graag gedaan Polleke2

Comment

Waar te verkrijgen dan ?
                          heb je alles ontvangen?
                          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                            heb je alles ontvangen?
                            Jawel,bedankt daarvoor.
                            Ga het straks eens uitproberen !

Comment

uwen computer krijgt toch ook regelmatig updates

Comment

dat is zeker en vast waar, de mensen krijgen er een stijve nek van

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk Berichten
                                  Niemand?
                                  Op www.fasttech.nl staat een gebruikerservaring.
                                  Op het opelforum loopt ook een draadje over tuning.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                    dat is zeker en vast waar, de mensen krijgen er een stijve nek van
                                    Tja en van de uwe zeker en vast das nu eens een kleurtje dat je bij de Isigna niet veel ziet , t'staat hem prachtig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
                                      Tja en van de uwe zeker en vast das nu eens een kleurtje dat je bij de Isigna niet veel ziet , t'staat hem prachtig
                                      dank u

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                                        Op www.fasttech.nl staat een gebruikerservaring.
                                        Op het opelforum loopt ook een draadje over tuning.
                                        Bedankt, hier heb ik wat aan:

Gisteren, 12-12-2009, heb ik mijn Opel Insignia 1.6T onder handen laten nemen door Marco. Daarvoor miste ik veel trekkracht vanaf z'n derde versnelling. De auto was met tussenversnellingen niet vooruit te branden. Terwijl hij juist in zijn 1 en 2 heel nerveus reageerde op het gaspedaal. Dat was jammer, want voor de rest is het een schitterende auto.
                                        Gisteren is het koppel met ruim 100 nM omhooggebracht en verloopt de kromme van pk opbouw ook veel gunstiger. Bij 2000 toeren heb ik nu het dubbele aantal pk's dan voorheen beschikbaar. En wat nog veel beter is. Vanaf 2000 toeren lijkt het alsof de auto met een katapult wordt afgeschoten. Dat gaat door tot in zijn zesde versnelling!
                                        Gistermiddag met vrienden uit Enschede even de grens met Duitsland overgestoken om te kijken wat de auto nu in zijn mars had. Wanneer je in de 6e versnelling gas gaf bij 200km/uur voelde je de auto nog steeds versnellen. Voor de tuning moest ik bij 120 km/uur naar zijn 4 terugschakelen om even snel in te kunnen halen. Daar is nu geen sprake meer van. Wat een dynamiek heeft de auto gekregen!
                                        Het ging mij vooral om het koppel. Maar nu de gelegenheid zich toch voordeed, geprobeerd zijn top te bepalen. Bij 235 km/uur op de teller moesten we helaas gaan afremmen voor het ander verkeer. Hij was toen zijn snelheid nog steeds aan het opbouwen. Volgens mij heeft de ingreep dus meer vermogen en koppel opgeleverd dan van tevoren bedacht.
                                        Je hebt het gevoel met een zware motor rond te rijden ipv een 1.6 l.
                                        Het enige waaraan je het merkt is dat de motor vanaf 2000 toeren redelijk bruut het koppel oppakt ipv geleidelijk. Ook de turbo komt er redelijk bruusk in. Maar in ieder geval minder erg dan voorheen. Alleen voel je dit nu in iedere versnelling. Kwestie van een licht voetje gebruiken.

Kortom: een absolute aanrader voor iedereen, die overweegt om dit motorblok te laten tunen. Het rijplezier gaat er enorm van omhoog. En zolang je je weet te beheersen zal de auto onder de 3000 toeren zeker zuiniger gaan rijden.

Marco, bedankt.

Gr Leon
                                        Opel Insignia 1.6T
                                        Hoi , 3 weken geleden onze auto laten chippen het is zoals jullie al vertelden een genot om mee te rijden, vooral even inhaken op de linkse baan is helemaal top.
                                        Ook het rijden in de stad is een stuk beter als daarvoor.
                                        Bedankt
                                        Last edited by ; 26/03/2010, 23:54.

Comment

• Polarg en Mtec

Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                                          Blue Vision lampjes gestoken : resultaat ( bij daglicht) nauwelijks te onderscheiden . De foto's geven blijkbaar een beter resultaat dan "visueel" ( bestuurderskant Blue Vision , andere kant nog origineel) , waarschijnlijk door inval zonlicht .
                                          Marc, heb je inmiddels al meer ervaringen ? Matchen de Polarg en de Blue Vision goed in kleur ? En een merkbaar verschil (beter of slechter) in zicht ? Heb de Polarg inmiddels besteld. Niet gekozen voor de Blue Vision, maar voor de Mtec Super white (55W bij xenonwhite.de). Goede dingen over gelezen op internet, ben benieuwd.

Comment

Working...
                                          X