Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Geen probleem. vervang die zzeemvel best ook maar door een zogenaamde microvezel- droogdoek; een zeemvel maakt ook gemakkelijk krasjes.

    Lees ook eens op het volgende forum : http://forum.carclean.nl/cc_forum.aspx

    Daar vind je ook veel info

    groetjes!
    Mercikes !!!
    Ik ga er zeker rekening mee houden !!

    Groetjes

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Boellie Bekijk Berichten
      Mercikes !!!
      Ik ga er zeker rekening mee houden !!

      Groetjes
      Pas maar op; want als je besmet wordt door het poetsvirus....

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
        Ik lees hier veel over problemen en zo voort met de electronica .
        De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wij er in de garage eigenlijk heel weinig hebben die klagen over hun insignia.

        Dit tegenover de introductie van de Vectra-c over een paar jaar ,dat was een ramp.

        Veel klanten van ons zijn zéér tevreden over de Insignia ,mss enkelen die een paar problemen hebben maar dit in mijn ogen een beetje opblazen.

        In alle geval hoop ik dat ik ook super tevreden ga zijn .
        De vele proefritten die ik er al mee gedaan heb stellen mij toch al gerust .
        Mijn auto is zo'n auto met problemen en als je een nieuwe auto hebt die iedere maand bij dealer staat dan is dat niet leuk. Het is langzaam aan minder aan het worden maar ik was soms pas een week aan het rijden en dan had ik weer een probleem. Op enig moment vraag je je alleen nog maar af welk probleem er nu weer gaat komen en wanneer.
        Voor mij is dat geen opblazen maar gewoon niet krijgen waar je wel heel veel voor hebt betaald.

        Vergelijk het met er achter komen dat je vrouw met je hele voetbal elftal naar bed is geweest. Voordat je het wist was er niets aan de hand maar zodra je er achter bent gekomen krijg je het niet meer uit je hoofd en is de liefde over.

        Geloof wel dat de problemen bij de eerste series het grootste waren en opel nu redelijk orde op zaken heeft gesteld. Helaas heb ik een auto van de eerste serie.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
          Ik zou het idd enkel doen voor de looks ja..
          Als jij zegt dat je flexride hebt ,ga ik het niet bij bestellen omdat hij niet zakt er mee .
          Een veren kit apart kost iets van een 130 euro .
          Desnoods steek ik de veren van de sport versie .
          Speelt geen rol voor mij ik werk toch in een Opel garage .
          Btw ferm voiture
          Als je in een Opel garage werkt, moet je toch weten dat "Flex-Ride" een electronisch gestuurde ophanging is die zich aanpast aan de rijstijl van de bestuurder
          Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

          Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
          Opel Astra Coupé 1.8 92kw
          Opel Zafira 1.8 85kw
          VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
          Mazda 323F 1.6 66kw
          Mazda 323 1.7 diesel 42kw
          Opel Manta B 1.6 55kw

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
            Mijn auto is zo'n auto met problemen en als je een nieuwe auto hebt die iedere maand bij dealer staat dan is dat niet leuk. Het is langzaam aan minder aan het worden maar ik was soms pas een week aan het rijden en dan had ik weer een probleem. Op enig moment vraag je je alleen nog maar af welk probleem er nu weer gaat komen en wanneer.
            Voor mij is dat geen opblazen maar gewoon niet krijgen waar je wel heel veel voor hebt betaald.

            Vergelijk het met er achter komen dat je vrouw met je hele voetbal elftal naar bed is geweest. Voordat je het wist was er niets aan de hand maar zodra je er achter bent gekomen krijg je het niet meer uit je hoofd en is de liefde over.

            Geloof wel dat de problemen bij de eerste series het grootste waren en opel nu redelijk orde op zaken heeft gesteld. Helaas heb ik een auto van de eerste serie.
            De mijne is een van de eerste (geleverd 30/01/2009) en het enige probleem was piepende remmen.
            Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

            Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
            Opel Astra Coupé 1.8 92kw
            Opel Zafira 1.8 85kw
            VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
            Mazda 323F 1.6 66kw
            Mazda 323 1.7 diesel 42kw
            Opel Manta B 1.6 55kw

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
              Pas maar op; want als je besmet wordt door het poetsvirus....
              Zijn die doeken etc niet een beetje overdreven ?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                Foto van de mijne staat in mijn vorige reply.
                Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je zo'n comfortabele auto wil verharden=lees verlagen ?
                Ik weet dat het er mooier uitziet maar dat zou ik er nu niet voor overhebben.
                Ik heb mijn GTS na amper één jaar en 18.000 km net verkocht omdat die zo hard als een steen was. Maar ja,ieder zijn meug zeker anders reden we allemaal met dezelfde auto rond !
                En eigenlijk doen we dat ook !!!
                Ik vond m'n GTS met standaard 17" ook hard,samen met de zetels. Ik was verrast dat m'n Insignia met 20" zachter was, maar ik denk dat flex-ride + de bangelijk goeie zetels daar ook wel iets mee te maken hebben
                Opel Insignia Sport 2.0 cdti 118kw

                Opel Vectra GTS 1.9 cdti 88kw
                Opel Astra Coupé 1.8 92kw
                Opel Zafira 1.8 85kw
                VW Golf III GTI 16v 2.0 110kw
                Mazda 323F 1.6 66kw
                Mazda 323 1.7 diesel 42kw
                Opel Manta B 1.6 55kw

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                  Zijn die doeken etc niet een beetje overdreven ?
                  Ik vind van niet. Zeker bij een donkere kleur vallen alle krasjes veel meer op dan bij een lichtere kleur.
                  Ik kan je medelen dat een microvezelspons of handschoen samen met een droogdoek minder kosten dan een spons en een echte zeemvel. In het begin werd ik ook uitgelachen door vrienden, collega's en buren.....na het resultaat te zien op mijn auto's vragen ze of ik hun wagen ook eens onder handen wil nemen....

                  Ieder zijn zin natuurlijk
                  Last edited by ; 29/03/2010, 00:20.

                  Comment


                  • Door verbouwingswerken al een paar dagen niet meer kunnen bijlezen, waardoor ik nu pas het deel over tunen las.

                    Iemand ervaring met EDS Motorsport uit Duitsland?

                    Ik lees op het net dat het Opel-experts zouden moeten zijn. En een van de weinige die (betaalbaar) iets kunnen aanvangen met de Sport button van de Flexride (een absolute vereiste, anders wil ik er zelfs nog niet over nadenken). Maar als ik hun website lees, stel ik me toch vragen: 130 pk / 300 Nm naar 205 pk / 450 Nm?
                    Iemand ervaring met deze gasten?

                    Wat betreft de opmerking van de updates: deze week gaat hij binnen voor maar liefst 3 "campagnes" (zoals ze het zo mooi noemen) + een aantal opmerkingen van mijnentwege (bijvoorbeeld de problemen met de te losse USB-poort). Na 4 maanden vind ik dit nogal vreemd. Ik vind dit niet normaal. Ik heb altijd met nieuwe Duitsers (VAG) gereden en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
                    Maar vreemd genoeg is wat ik een half jaar geleden (bij bestelling) voorspelde uitgekomen: deze wagen heeft fouten, but I don't care. This is the car I love to hate (or I hate to love, whatever). Hij bezorgt me zoveel rijgenot dat ik al de "ongemakjes" er graag bijneem.

                    Comment


                    • Hoe zit het met het comfort van de 20 inch velgen. Kan iemand een vergelijking maken met de standaard 18 inch banden?
                      2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                      2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                      2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                      2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                      Comment


                      • Waarom blijft Opel altijd achter in Europa

                        Ben even op de website van Buick gaan zien...
                        De Regal 2010 is dezelfde als de Insignia... alleen heb je hier standaard alu 19" velgen, Video afspelen , 40GB Harde schijf, start/Stop knop, pinkers in de spiegels... enz... en vooral, hij is daar een pak goedkoper...
                        Last edited by koro; 29/03/2010, 20:13.
                        Groeten, Koen

                        Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                        www.adoewa.be

                        Comment


                        • Heb vandaag eens de onderkant van de auto bekeken,
                          heb hem van de zaterdag,het is een stockmodel,26km.
                          Nu zag ik dat de uitlaat beroest is.
                          Dit is toch niet normaal hé .

                          Comment


                          • Matten...

                            Gino, hoe staan de Irmscher matten?
                            Groeten, Koen

                            Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                            www.adoewa.be

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk Berichten
                              Als je in een Opel garage werkt, moet je toch weten dat "Flex-Ride" een electronisch gestuurde ophanging is die zich aanpast aan de rijstijl van de bestuurder

                              ja da weet ik ook wel maar ik vroeg me af of hij ook een verlaagd chassis heeft als men de optie bij pakt op een cosmo .
                              Niet dus .
                              toevallig daarstraks op het werk gemeten tussen een sport en cosmo met 20" en ,het scheelt dus wel degelijk 2 cm .
                              Beiden hadden flex ride .

                              De mijne zal dus zakken metr andere veren te steken

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
                                Mijn auto is zo'n auto met problemen en als je een nieuwe auto hebt die iedere maand bij dealer staat dan is dat niet leuk. Het is langzaam aan minder aan het worden maar ik was soms pas een week aan het rijden en dan had ik weer een probleem. Op enig moment vraag je je alleen nog maar af welk probleem er nu weer gaat komen en wanneer.
                                Voor mij is dat geen opblazen maar gewoon niet krijgen waar je wel heel veel voor hebt betaald.

                                Vergelijk het met er achter komen dat je vrouw met je hele voetbal elftal naar bed is geweest. Voordat je het wist was er niets aan de hand maar zodra je er achter bent gekomen krijg je het niet meer uit je hoofd en is de liefde over.

                                Geloof wel dat de problemen bij de eerste series het grootste waren en opel nu redelijk orde op zaken heeft gesteld. Helaas heb ik een auto van de eerste serie.
                                das idd waar ,de eerste serie was niet top ,maar wel véél beter dan de eerste vectra c's .

                                nu zijn het enkel update's die we doen ,stuk of 7 vandaag

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                  ja da weet ik ook wel maar ik vroeg me af of hij ook een verlaagd chassis heeft als men de optie bij pakt op een cosmo .
                                  Niet dus .
                                  toevallig daarstraks op het werk gemeten tussen een sport en cosmo met 20" en ,het scheelt dus wel degelijk 2 cm .
                                  Beiden hadden flex ride .

                                  De mijne zal dus zakken metr andere veren te steken
                                  Welke veren zijn dit dan? Kan dit bij de opeldealer geplaatst worden (met behoud van garantie)? en is dit ook mogelijk indien je niet de flexrideoptie hebt? Veel vragen maar ben zeer benieuwd...

                                  Grtz

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                                    Welke veren zijn dit dan? Kan dit bij de opeldealer geplaatst worden (met behoud van garantie)? en is dit ook mogelijk indien je niet de flexrideoptie hebt? Veel vragen maar ben zeer benieuwd...

                                    Grtz
                                    Opel werkt met veren van hun huistuner " Irmscher". Deze verlagen zo'n 30mm maar zijn enkel voor Insignia's zonder flex-ride. Kostprijs rond de 380 € zonder plaatsing.( volgens website)
                                    Een andere bekende Opel-tuner is "Steinmetz" en deze heeft ze wel voor de flex-ride ( ook 30mm)
                                    En dan heb je nog "Eibach" en "H-r" zeer gekend in hun milieu.

                                    Comment


                                    • Voor zij die nog op zoek zijn naar dakdragers, een kleine tip.

                                      Ik was op zoek naar dakdragers voor mijn Sports Tourer. Die van Opel vond ik heel mooi, maar verschrikkelijk duur. 185 Euro voor een setje dragers...

                                      Dus maar eens gaan kijken bij Thule en Mont Banc. De goedkoopste oplossing zijn stalen baren, maar dat kost ook al snel 140 Euro en meer. En als je niet tevreden bent met de zwarte stalen en mooie alu draagbaren wilt, kom je al snel boven de Opelprijs uit. Bovendien vond ik dat ze er een stuk minder "mooi" uitzagen en precies ook minder degelijk (maar dat zal aan mij liggen, want ze zullen wel even goed zijn). Toch maar die van Opel?

                                      Tot ik een Brits merk tegenkwam genaamd Vauxhall. Die hebben een wagen die toevallig ook Insignia noemt en er echt identiek uitziet.
                                      Enig verschil: de opties kosten daar iets minder. Dus vorige week een setje besteld bij een officiële merkdealer van Vauxhall (uit de buurt van Liverpool, als ik me niet vergis) Je ziet geen verschil met de Opeldragers , ze zijn identiek behalve een klein griffioentje in plaats van het opel logo op de plastic zijkanten. Vandaag afgeleverd bij mij thuis, aangetekend, op factuur met BTW in, met garantie (dank u, Europa) en Europese handleiding (in 20 talen) voor omgerekend 117 Euro. Bijna 40% korting op de officiële prijs dus.

                                      Dit was geen superspeciale actie: volgens de catalogus kosten ze daar maar (omgerekend) +/- 125 Euro. Dus er zijn meerdere dealers die ze aan deze prijzen aanbieden. Waarom Opel dan meent een pak meer te mogen/moeten vragen, tja, marketing zeker?
                                      Ik heb in ieder geval mijn les geleerd: als ik nog losse opties bij wil kopen voor m'n Opel, zal het niét bij Opel worden, maar terug bij Vauxhall. Officiële merkproducten aan een fractie van de kost...
                                      Last edited by ; 30/03/2010, 02:54.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                                        Voor zij die nog op zoek zijn naar dakdragers, een kleine tip.

                                        Ik was op zoek naar dakdragers voor mijn Sports Tourer. Die van Opel vond ik heel mooi, maar verschrikkelijk duur. 185 Euro voor een setje dragers...

                                        Dus maar eens gaan kijken bij Thule en Mont Banc. De goedkoopste oplossing zijn stalen baren, maar dat kost ook al snel 140 Euro en meer. En als je niet tevreden bent met de zwarte stalen en mooie alu draagbaren wilt, kom je al snel boven de Opelprijs uit. Bovendien vond ik dat ze er een stuk minder "mooi" uitzagen en precies ook minder degelijk (maar dat zal aan mij liggen, want ze zullen wel even goed zijn). Toch maar die van Opel?

                                        Tot ik een Brits merk tegenkwam genaamd Vauxhall. Die hebben een wagen die toevallig ook Insignia noemt en er echt identiek uitziet.
                                        Enig verschil: de opties kosten daar iets minder. Dus vorige week een setje besteld bij een officiële merkdealer van Vauxhall (uit de buurt van Liverpool, als ik me niet vergis) Je ziet geen verschil met de Opeldragers , ze zijn identiek behalve een klein griffioentje in plaats van het opel logo op de plastic zijkanten. Vandaag afgeleverd bij mij thuis, aangetekend, op factuur met BTW in, met garantie (dank u, Europa) en Europese handleiding (in 20 talen) voor omgerekend 117 Euro. Bijna 40% korting op de officiële prijs dus.

                                        Dit was geen superspeciale actie: volgens de catalogus kosten ze daar maar (omgerekend) +/- 125 Euro. Dus er zijn meerdere dealers die ze aan deze prijzen aanbieden. Waarom Opel dan meent een pak meer te mogen/moeten vragen, tja, marketing zeker?
                                        Ik heb in ieder geval mijn les geleerd: als ik nog losse opties bij wil kopen voor m'n Opel, zal het niét bij Opel worden, maar terug bij Vauxhall. Officiële merkproducten aan een fractie van de kost...

                                        Sinds de heren van Topgear is de Vauxhall ginder totaal niet populair. Jeremy Clarkson heeft nog nooit een goed woord over Vauxhall over z'n lippen gekregen, zelfs niet over de insignia....of toch....he's good looking....but.....bad driving
                                        Deze afleveringen zijn qua neutraliteit en pure autokennis totaal waardeloos; alleen qua fun- en sensatiegehalte scoren ze hoog. Maar toch richten ze enorme imagoschade aan....velen durven zich zelfs niet meer vertonen in zo'n " terrible bad Vauxhall....
                                        Last edited by ; 30/03/2010, 09:51.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                          Gino, hoe staan de Irmscher matten?
                                          hoi Koen

                                          passen perfect, zal één dezer dagen een paar foto's nemen.
                                          nog eens bedankt

                                          groetjes

                                          Comment

                                          Working...
                                          X