Oorspronkelijk geplaatst door Bercki
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk BerichtenIrmscher-veren heb ik ook al eens bekeken maar zijn blijkbaar (nog) niet beschikbaar voor de ST.
Te verkrijgen bij de betere banden(velgen)boer.
Comment
-
Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenLeuke website gevonden waar je je tankbeurten kan ingeven...
Met vele mogelijkheden, gratis registratie.
http://www.spritmonitor.de/en/
da's toeval, 'k heb me gisteren net geregistreerd. Ik vroeg me al lang af hoe sommige forumleden aan dat icoontje kwamen met hun verbruik
Nu nog wachten op ons machien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk BerichtenWelke veren zijn dit dan? Kan dit bij de opeldealer geplaatst worden (met behoud van garantie)? en is dit ook mogelijk indien je niet de flexrideoptie hebt? Veel vragen maar ben zeer benieuwd...
Grtz
diegene die ik wil zeggen zijn ofwel promax of eibach .
garantie trek ik mij weinig van aan , ik werk er dus ......
Comment
-
toevallig heb ik daarstraks eens de veren van een sport vergeleken met die van een cosmo .
op epc zeggen ze niets van een maat maar met het blote oog kan je zien dat een sport ca 2 a 3 cm lager ligt .
het zou kunnen dat ik die steek en dan blijft alles natuurlijk "origineel" ,het enige wat je doet is een sport ophanging steken zonder de flex-ride.
schotels zijn op het eerste zicht hetzelfde .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtentoevallig heb ik daarstraks eens de veren van een sport vergeleken met die van een cosmo .
op epc zeggen ze niets van een maat maar met het blote oog kan je zien dat een sport ca 2 a 3 cm lager ligt .
het zou kunnen dat ik die steek en dan blijft alles natuurlijk "origineel" ,het enige wat je doet is een sport ophanging steken zonder de flex-ride.
schotels zijn op het eerste zicht hetzelfde .
Haha, ik herinner me nog levendig dat er eind jaren zeventig soms een sticker onder de motorkap hing met het volgende ; " gebruik steeds originele opelonderdelen zodat je opel een opel blijft".....waar is de tijd?
Het ironische hieraan was dan wel dat op de meeste doosjes van de onderdelen geen "Opel "maar " AC Delco" stond....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenHaha, ik herinner me nog levendig dat er eind jaren zeventig soms een sticker onder de motorkap hing met het volgende ; " gebruik steeds originele opelonderdelen zodat je opel een opel blijft".....waar is de tijd?
Het ironische hieraan was dan wel dat op de meeste doosjes van de onderdelen geen "Opel "maar " AC Delco" stond....Groeten, Koen
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenHaha, ik herinner me nog levendig dat er eind jaren zeventig soms een sticker onder de motorkap hing met het volgende ; " gebruik steeds originele opelonderdelen zodat je opel een opel blijft".....waar is de tijd?
Het ironische hieraan was dan wel dat op de meeste doosjes van de onderdelen geen "Opel "maar " AC Delco" stond....
Ne goeien duits zeggen ze dan .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtenja das waar ,nu staat er made in korea of zo iets in de aard op .
Ne goeien duits zeggen ze dan .
Je moet niet vragen hoe moeilijk het wel moet zijn om alle wisselstukken in huis te hebben voor de garages met zoveel verschillende diesels.
Wat is er nu vandaag nog origineel Opel te noemen? De andere merken kennen inmiddels trouwens hetzelfde fenomeen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenInderdaad....en waar is de tijd dat opel nog zelf eigen dieselmotoren bouwde; de beruchte lawaaierige 2,3 en zelfs 2.0 en 2.1 uit de rekords, ascona B en later met of zonder turbo in de omega's. In de frontera hebben ze het helemaal bont gemaakt. Ze zijn begonnen met die oer 2,3 met turbo om daarna naar de 2,8 van Isuzu over te stappen. een goed jaar later werd die vervangen door de 2.5 van VM motori om dan nog eens vervangen te worden door de 2.2. Van welke oorsprong die 2.2 en 2.0 waren is me nog steeds een raadsel. Als 2.0 in de zafira werden ze wel bekend als oliedrinkers. Het is pas gaan beter gaan toen ze de diesels van fiat gingen lenen met als resultaat de 1.9cdti uit de vectra en de 2.0cdti die nu in de insignia ( en astra) ligt. In de omega B hebben ze zelfs nog een steyr-derivaat gehad; de 2.5 zescilinder die ook bij BMW werd gebruikt.
Je moet niet vragen hoe moeilijk het wel moet zijn om alle wisselstukken in huis te hebben voor de garages met zoveel verschillende diesels.
Wat is er nu vandaag nog origineel Opel te noemen? De andere merken kennen inmiddels trouwens hetzelfde fenomeen
Maar idd ,ze maken het soms bont bij Opel .
Btw ik denk dat de 2.0 uit de vectra en zo wel degelijk een "echte" Opel is .
Dat hebben ze ons toch wijsgemaakt op de cursus indertijd .
De mensen moesten soms meer olie tussen 2 smeerbeurten indoen dan dat ze op onderhoud er in deden
Waar is den tijd
Comment
-
hoi wie kan me helpen. Ik heb sinds vorige een Insignia ST Sport uitvoering. Nu een vraag mbt centrale vergrendeling? Ik heb wel een bijkomend accoustisch alarm genomen als optie. Dus voor te vergrendelen met alarm actief moet ik 2 keer op mijn afstandsbediening drukken. Allemaal OK. Stel je sluit de wagen af, maar per ongeluk druk je op de afstandsbediening zonder dat je het weet. Wagen gaat open en blijft bij mij open, dus sluit zich niet zelf na enige tijd. Volgens mijn dealer moet hij dit wel doen na 2 minuten als er natuurlijk geen deur wordt opengedaan....
Iemand hier ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenhoi wie kan me helpen. Ik heb sinds vorige een Insignia ST Sport uitvoering. Nu een vraag mbt centrale vergrendeling? Ik heb wel een bijkomend accoustisch alarm genomen als optie. Dus voor te vergrendelen met alarm actief moet ik 2 keer op mijn afstandsbediening drukken. Allemaal OK. Stel je sluit de wagen af, maar per ongeluk druk je op de afstandsbediening zonder dat je het weet. Wagen gaat open en blijft bij mij open, dus sluit zich niet zelf na enige tijd. Volgens mijn dealer moet hij dit wel doen na 2 minuten als er natuurlijk geen deur wordt opengedaan....
Iemand hier ervaring mee?
je mag wel geen deur open gedaan hebben.
groetjes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichtenheb een 5 deurs sport en bij mij werkt dit na ongeveer 2 minuten sluiten de deuren terug.
groetjes...
ik heb het zojuist nog eens getest en neen hoor, geen sluiting van de deuren....bij de dealer zeiden ze inderdaad na 2 minuten. Of is dit misschien aan te passen in één vd instellingen op de infortainement scherm?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichtenik heb het zojuist nog eens getest en neen hoor, geen sluiting van de deuren....bij de dealer zeiden ze inderdaad na 2 minuten. Of is dit misschien aan te passen in één vd instellingen op de infortainement scherm?
Daar is ergens een menu met die instellingen .
Comment
-
Nieuwe software update DVD800
Gelezen op een duits forum...
Hallo. Ich hab da sozusagen aus erster Hand ein paar Infos wies mit dem DVD800 weitergeht.
Ganz frisch ist für das bisherige DVD800 ein Software- Update verfügbar.
Ich habs schon mal kurz getestet. Mit Erfolg! Große Bugs wie Begrenzung der Titelzahl (über Playlists) sind behoben. Ein paar Verbesserungen im Detail sind auch dabei... bin zufrieden mit dem Update!!!
Dann gibts kurzfristig eine verbesserte Hardware- da sind vor allem ein paar Grafik- und Bedienpunkte optimiert- konnte mir das ganze mal anschauen- sind sehr gut aus!
Die Wahl der Quelle (AM, FM, DAB, CD, USB, AUX) wird nicht mehr nacheinander durchgeklickt- es öffnet sich ein POP-Up und man kann mit scrollen direkt wählen.
Bei der Musikverwaltung kann man jetzt auch über Genre, Interpret u.ä. suchen- das ganze ist recht eingeschränkt- also wenn man den Interpret gewählt hat, hat man alle Titel alphabetisch sortiert hintereinander... nicht optimal, aber gut.
Das Navi hat etwas nettere Grafiken drin- Im großen und ganzen sah das schon recht ordentlich aus.
Nachfolger wird eine vollkommen andere Hardware sein- da gabs noch nix zu schauen... Wichtigste Punkte da: Kein DVD- Laufwerk, nur CD ( ) Kartenmaterial über SD....Groeten, Koen
www.adoewa.be
Comment
-
Groeten, Koen
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
Toch een beetje een risico,...denk ik
Comment
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dami
heb een 5 deurs sport en bij mij werkt dit na ongeveer 2 minuten sluiten de deuren terug.
groetjes...
ik heb het zojuist nog eens getest en neen hoor, geen sluiting van de deuren....bij de dealer zeiden ze inderdaad na 2 minuten. Of is dit misschien aan te passen in één vd instellingen op de infortainement scherm?
inderdaad, volgens de handleiding in te stellen via het instellingen scherm. Maar juist bij is deze instelling nl verdwenen of staat er niet tussen? Zou het iets te maken kunnen hebben dat ik een bijkomend alarm heb?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk BerichtenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dami
heb een 5 deurs sport en bij mij werkt dit na ongeveer 2 minuten sluiten de deuren terug.
groetjes...
inderdaad, volgens de handleiding in te stellen via het instellingen scherm. Maar juist bij is deze instelling nl verdwenen of staat er niet tussen? Zou het iets te maken kunnen hebben dat ik een bijkomend alarm heb?
Comment
Comment