Oorspronkelijk geplaatst door Silver Bullet
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk BerichtenIk heb nu ook dimlichten en dagrijlichten vervangen. Een duidelijk verschil met de standaard verlichting. Verwisselen is 100% meegevallen, totaal ongeveer 10 minuten werk. In de dimlichten zitten nu Mtec Superwhites, op zondag besteld bij xenonwhite.de en op dinsdag ontvangen. Dagrijlichten Polarg M13 via eBay, op zondag besteld en zaterdag ontvangen.Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Polarg M13
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenIk had mijn Polarg verleden week besteld, gisteren een email dat ze niet meer leverbaar zijn bij JDMHobby...
Comment
-
modelwijzigingen op ST
Hallo mensen, ik heb zojuist op een Duits forum kunnen lezen dat er op de ST-uitv oeringen een modelwijziging is doorgevoerd.
De ST zou andere buitenspiegels krijgen (meer afgerond) en alle cosmomodellen zouden geen chroom strip meer hebben op de deurklinken....
Weet iemand hier meer over?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenHallo mensen, ik heb zojuist op een Duits forum kunnen lezen dat er op de ST-uitv oeringen een modelwijziging is doorgevoerd.
De ST zou andere buitenspiegels krijgen (meer afgerond) en alle cosmomodellen zouden geen chroom strip meer hebben op de deurklinken....
Weet iemand hier meer over?
Zou je het adres even kunnen posten van dat forum?
tnxGroeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenWim,
Zou je het adres even kunnen posten van dat forum?
tnx
staat op de foto Koen.
hier vind je het topic : http://www.motor-talk.de/forum/desig...-t2581125.html
mrIllo
Wissbegieriger
Vectra
Themenstarter
Hi,
ich bin gerade beim Vergleich diverser Fotos auf ein paar Differenzen gestoßen.
Dass am MY10 keine Abrissfinnen seitlich auf der Heckscheibe sind, ist ja bekannt.
Im Visualizer ist aber ein anderes Spiegelgehäuse (Typ A) als auf den Werksfotos (Typ B ohne lackierten Sockel) und auf den ausgelieferten (ebenfalls Typ B) Fahrzeugen.
Im Visualizer und auf den Werksfotos gibt es keine Kotschützer, auf den ausgelieferten Fahrzeugen (zumindest hier in AT) schon.
Es sieht also so aus, dass die Spiegel bereits sehr früh im Produktleben geändert wurden und im Visualizer nicht mehr. Ich glaube auch, dass es keinen Unterschied macht, ob der Spiegel einen Spoiler hat oder nicht - kann das wer noch genau bestätigen?
Hat wer ST ohne Kotschützer bekommen? Wie ist dort die Verschmutzungssituation?
Hat wer die Kotschützer bekommen und abmontiert?
Hier noch die Fotos zum Vergleich
Dateianhänge
Comment
-
Hier nog enkele foto's van mijn Insignia, meer foto's in mijn topic (zie sign).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk BerichtenHier nog enkele foto's van mijn Insignia, meer foto's in mijn topic (zie sign).
De 20 inchers staan hem ook heel goed, goede keuze....toch ietsjes lager nog??2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
Hehe, nee niets lager. Wel grappig dat sommige zeggen om hem lager te leggen en andere om hem zo te houden. Ik ga hem zo zeker houden. Comfort is er zeker nog steeds, niet verwacht trouwens, en dat zou ik zo willen houden.
Ja hard gewerkt zondag, alle krasjes zijn verdwenen en de glans is weer top.
Comment
-
Hey Racingboy, knappe wagen. Als ik het mag vragen wat heb je gedaan zodat alle krasjes weg zijn? Heb zelf een tourer in Metro kleur. Vind het persoonlijk een geweldige kleur (als hij in de toonzaal staat te blinken). Had hiervoor ook een zilvergrijze en wou eens iets anders... Maar op zo'n donkere kleur zie je echt de laatste kras. Heb hem echter altijd gewassen met royaal veel water en een microvezel handschoen en oppoetsdoek. Maar toch nog krassen.
Comment
-
Hey Piet,
ik vermoed dat hij de krasjes eruit heeft gepolierd met een dual action ( excentrische poetsmachine) Deze verwijderd in combinatie met de juiste pad en polishmiddel de poetskrassen op een gemakkelijke en ongevaarlijke manier.
In tegenstelling tot een rotary ( roterende poetsmachine) kan je met een DA je lak niet verbranden.
Ik heb zelf ook zo'n machine en kan zeggen dat de resultaten verbluffend zijn. Alle poetskringen (swirls) en lichte krassen verdwijnen dan als sneeuw voor de zon. Eerst was je je auto; daarna klei je hem (microvervuiling verwijderen); dan komt het cleanen en polishen met de machine en om te eindigen zet je de lak in een goede wax....racing boy mag me tegenspreken als hij wil
Ps: die swirls vermijden is bijna onmogelijk; ze onstaan niet alleen door het wassen maar ook door het zand dat tijdens het rijden over je auto vliegt....alleen zie je ze veel beter op een donkere kleur. Op een zilveren wagen zie je ze ook maar moeilijker....tot je er een lamp (TL) op zet....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk BerichtenHier nog enkele foto's van mijn Insignia, meer foto's in mijn topic (zie sign).
Mooi;zeer opvallend
Comment
-
Hey Corsawim, dacht al dat het zo iets moest zijn. Lijkt me een intensief werkje, maar het resultaat mag er zijn. Idd heb het bij mij voor het eerst opgemerkt toen ik 's avonds ging tanken (sterke dakverlichting). En nu de zonnige dagen er aan komen zal het altijd opvallen. Maar hoelang kan jer er dan van genieten na zo'n behandeling? Poets hem minstens 1 keer per week en dan zullen de Swirls wel vlug terugkomen denk ik. M'n volgende gaat terug een zilvergrijze worden, zeker weten. Bedankt voor jouw reactie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk BerichtenHey Corsawim, dacht al dat het zo iets moest zijn. Lijkt me een intensief werkje, maar het resultaat mag er zijn. Idd heb het bij mij voor het eerst opgemerkt toen ik 's avonds ging tanken (sterke dakverlichting). En nu de zonnige dagen er aan komen zal het altijd opvallen. Maar hoelang kan jer er dan van genieten na zo'n behandeling? Poets hem minstens 1 keer per week en dan zullen de Swirls wel vlug terugkomen denk ik. M'n volgende gaat terug een zilvergrijze worden, zeker weten. Bedankt voor jouw reactie.
Als je wil geef ik je via PM wel een aantal tips en merken door van goede waxen.....
Comment
-
Met hulp van mijn broer. Hij heeft een DAP500 of zoiets. Het resultaat is werkelijk heel goed. Op een zilveren zie je inderdaad weinig maar van dichtbij of met zo'n speciale xenon lamp vallen de krassen toch zeker op. Het resultaat op een zilveren is mooi, maar zal nog een stuk beter zijn op een donkere wagen omdat daar het verschil gewoon groter gaat zijn.
na het kleien erover gegaan met de dap en monello finale, erna de dap met de dodo juice lime prime, dan de smartsealant en smartwax concours wax...
Trims voorzien van smartgel, alle inox met mothers all metal polish...
Velgen ook gekleid, voorzien van een laag rimwax en banden met pb's tyre gel...
Comment
-
Ik heb mijn wagen nu 1 jaar en over het algemeen zeer tevreden.
Sinds een tijdje heb ik echter soms problemen dat ik niet vlot van versnelling kan veranderen. Dit is echter niet altijd. Vorige week was de auto binnen ivm software update voor de roetfilter en ze zouden dit oplossen. Dit was ook zo, maar sinds gisteren gaat dit opnieuw stroef.
Heeft er nog iemand problemen hiermee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk BerichtenIk heb mijn wagen nu 1 jaar en over het algemeen zeer tevreden.
Sinds een tijdje heb ik echter soms problemen dat ik niet vlot van versnelling kan veranderen. Dit is echter niet altijd. Vorige week was de auto binnen ivm software update voor de roetfilter en ze zouden dit oplossen. Dit was ook zo, maar sinds gisteren gaat dit opnieuw stroef.
Heeft er nog iemand problemen hiermee?
Oorzaak was slechte smering op schakelunit : zelf opgelost door inspuiten met siliconenolie . Sinsdien alles OK ...
Comment
-
Trillingen / fibraties in gas en koppelingspedaal
Rij juist een week met een nieuwe Insignia Sports Tourer Cosmo 160pk ecoflex met OPC kit. (600km)
Heb een vraagje voor de Insignia rijders die al wat KM op de teller hebben : ik voel lichte trillingen of een soort fibraties in het gaspedaal (1500 a 3000 rpm) en ook in het koppelingspedaal juist als ik het pedaal los. Is dit normaal voor dit type motor? Ik zeg wel niet dat het heel erg is maar als ik vergelijk met m'n Vectra C 2.2 dti is het wel goed voelbaar.
Comment
Comment