Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
    Rij juist een week met een nieuwe Insignia Sports Tourer Cosmo 160pk ecoflex met OPC kit. (600km)
    Heb een vraagje voor de Insignia rijders die al wat KM op de teller hebben : ik voel lichte trillingen of een soort fibraties in het gaspedaal (1500 a 3000 rpm) en ook in het koppelingspedaal juist als ik het pedaal los. Is dit normaal voor dit type motor? Ik zeg wel niet dat het heel erg is maar als ik vergelijk met m'n Vectra C 2.2 dti is het wel goed voelbaar.
    nee, ik kan niet zeggen dat ik lichte trillingen voel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lievenvw Bekijk Berichten
      nee, ik kan niet zeggen dat ik lichte trillingen voel...

ik voel niets,hopelijk blijft het ook zo

Comment

• wie kan me helpen. Als ik muziek afspeel via de USB poort, dan is deze muziek duidelijk minder luid dan gewoon de radio met hetzelfde volume weliswaar...
        nog iemand met deze ervaring, of misschien oplossingen hiervoor?
        alvast bedankt

Comment

• Kon dit nu geen optie zijn...

Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
            ik voel niets,hopelijk blijft het ook zo
            Ik ook niet..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
              Ook problemen mee gehad : toen ik mijn wagen binnengaf n.a.v. rondschrijven 09-P-034 ( contactslot..) had ik serieus "gepiep" in mijn versnellingspook , voornamelijk bij inschakelen eerste en tweede versnelling...schakelen verliep ook stroever... bij afhalen wagen was hier niets aan gedaan ... G-Man Antwerpen :-( "geeft om uw wagen"
              Oorzaak was slechte smering op schakelunit : zelf opgelost door inspuiten met siliconenolie . Sinsdien alles OK ...

En hoe geraak je daarbij?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                En hoe geraak je daarbij?
                Simpel , hoes versnellingspook losmaken ( duw hoes naar voor en trek aan achterkant naar boven - klikt zo los..) en spuit schakelmechanisme overvloedig in met siliconenolie .
                Stroef schakelen en vervelend gepiep opgelost ( dacht eerst dat het mijn versnellingsbak was , gelukkig niet dus.. ) . Hopelijk bij jou ook de oplossing . Siliconenolie spotgoedkoop gekocht bij Makro ( fabrikant van WD40) . Zie ook foto'tje
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Tinten autoruiten

Wie heeft er een goed adres in de omgeving van Antwerpen voor het tinten van autoruiten...
                  Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                  Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                  Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                  Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                  Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                    Wie heeft er een goed adres in de omgeving van Antwerpen voor het tinten van autoruiten...

Heeft Mc Clane dit niet laten doen bij z'n ST? Kijk maar eens op z'n forum...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Marc 99 Bekijk Berichten
                      Simpel , hoes versnellingspook losmaken ( duw hoes naar voor en trek aan achterkant naar boven - klikt zo los..) en spuit schakelmechanisme overvloedig in met siliconenolie .
                      Stroef schakelen en vervelend gepiep opgelost ( dacht eerst dat het mijn versnellingsbak was , gelukkig niet dus.. ) . Hopelijk bij jou ook de oplossing . Siliconenolie spotgoedkoop gekocht bij Makro ( fabrikant van WD40) . Zie ook foto'tje
                      Ok bedankt, ik probeer dit morgen eens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                        Rij juist een week met een nieuwe Insignia Sports Tourer Cosmo 160pk ecoflex met OPC kit. (600km)
                        Heb een vraagje voor de Insignia rijders die al wat KM op de teller hebben : ik voel lichte trillingen of een soort fibraties in het gaspedaal (1500 a 3000 rpm) en ook in het koppelingspedaal juist als ik het pedaal los. Is dit normaal voor dit type motor? Ik zeg wel niet dat het heel erg is maar als ik vergelijk met m'n Vectra C 2.2 dti is het wel goed voelbaar.

ik voel ook geen trillingen aan de gaspedaal maar tussen de 1500 en de 2000 toeren heb ik wel trillingen (gekraak) op het dashboard aan de kant van de passagier. na 15 min gaat dit over maar is ontzettend vervelend. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                          Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Heeft Mc Clane dit niet laten doen bij z'n ST? Kijk maar eens op z'n forum...
                          vanaf post 461
                          1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                          2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PepeBel4 Bekijk Berichten
                            Voor mij een hele verademing na super slechte ontvangst bij GMAN.
                            Voor mij de rit Antwerpen-Turnhout meer dan waard.
                            wel ik weet dat ik hier op een zeer oud bericht antwoord ( ben het forum van begin tot het einde aan het doornemen ) en wil absoluut niet de azijnpisser uithangen hoor .
                            Mijn ervaring met GMAN in het algemeen zijn zeer goed, vlotte bediening , als ik op bezoek kom ( ben rolstoel patient , dus echt niet mobiel ) heb ik maar ff te wachten of een toetertje te laten en ze komen mij helpen met de rolstoel uit te laden en mij daarin te helpen, dit wat ontvangst betreft , de techniekers ...... nog nooit problemen mee gehad . wat de verkopers betreft prima mannen vooral "den boni" ne creme van ne gast gelijk wij in antwerpen zeggen ( der loopt maar eene rond die ik degoutant vind ...beetje uitgezet en redelijk onbeleefd mischien hebt ge die aan de hand gehad , dat zou dan heel spijtig zijn,.. want de rest van de verkopers zijn behulpzaam zelfs al weten ze dat ik bij "mijne verkoper" koop en ik vraag info over iets geven ze het). vb ging voor een corsa'ke naar onze boni na, gesprek reed ik naar huis ( op zaterdag dus geen techniekers ) rijd mijne band plat twee straten verder voorzichtig teruggereden en ipv te zeggen sorry geen techniekers ge moet touring bellen ....den boni (spijtig genoeg is hij verhuist van antwerpen naar wilrijk , maar ik maak daar graag een detourke voor om door hem geholpen te worden ) stroopt zijn mouwen op en zoekt materiaal om mijn wiel de verwisselen zonder probleem in zijn kostuum ff wiel vervangen . Wel se dat noem ik service , en heb je die niet gehad vind ik dat vreemd of ge moest dien ene hebben gehad he, en ( geen namen hier hij zal wel zelf weten wat en hoe ). ik ben zo content dat ik dit jaar een geel corsa'ke heb gekocht voor de vrouw en dat ik nu aan het wachten ben op ne volledig uitgeruste Insignia ST 2.0 diesel 130pk automatic pomegranate red alez alles derop en deraan he just geene trekhaak ( had er eentje op mijn zafira heb die door mijn ziekte 0,0 gebruikt ) hoop met mijn verbruik ongeveer hetzelfde te zitten als met mijn zafira ( 6.3 gemiddeld , 2.0 diesel manueel) want dat is voorlopig een van de minpuntjes die ik hier links en rechts lees .

alez gewoon om te zeggen dat niet iedereen slecht vaart bij GMAN , mischien ne slechte dag uitgekozen , wie heeft die niet ? , in ieder geval hier ligt een tevreden man te wachten op den "nieve oto"

groetjes aan iedereen , en ik moet zeggen prachtig forum hier zal hier nog veel rondhangen se
                            Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichten
                              ik voel ook geen trillingen aan de gaspedaal maar tussen de 1500 en de 2000 toeren heb ik wel trillingen (gekraak) op het dashboard aan de kant van de passagier. na 15 min gaat dit over maar is ontzettend vervelend. Heeft iemand hier ervaring mee ?
                              ik had dat vroeger ook met mijn peugeot 206ke, bleek ik gewoon te laag in toeren te rijden was hun uitleg...
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                wel ik weet dat ik hier op een zeer oud bericht antwoord ( ben het forum van begin tot het einde aan het doornemen ) en wil absoluut niet de azijnpisser uithangen hoor .
                                Mijn ervaring met GMAN in het algemeen zijn zeer goed, vlotte bediening , als ik op bezoek kom ( ben rolstoel patient , dus echt niet mobiel ) heb ik maar ff te wachten of een toetertje te laten en ze komen mij helpen met de rolstoel uit te laden en mij daarin te helpen, dit wat ontvangst betreft , de techniekers ...... nog nooit problemen mee gehad . wat de verkopers betreft prima mannen vooral "den boni" ne creme van ne gast gelijk wij in antwerpen zeggen ( der loopt maar eene rond die ik degoutant vind ...beetje uitgezet en redelijk onbeleefd mischien hebt ge die aan de hand gehad , dat zou dan heel spijtig zijn,.. want de rest van de verkopers zijn behulpzaam zelfs al weten ze dat ik bij "mijne verkoper" koop en ik vraag info over iets geven ze het). vb ging voor een corsa'ke naar onze boni na, gesprek reed ik naar huis ( op zaterdag dus geen techniekers ) rijd mijne band plat twee straten verder voorzichtig teruggereden en ipv te zeggen sorry geen techniekers ge moet touring bellen ....den boni (spijtig genoeg is hij verhuist van antwerpen naar wilrijk , maar ik maak daar graag een detourke voor om door hem geholpen te worden ) stroopt zijn mouwen op en zoekt materiaal om mijn wiel de verwisselen zonder probleem in zijn kostuum ff wiel vervangen . Wel se dat noem ik service , en heb je die niet gehad vind ik dat vreemd of ge moest dien ene hebben gehad he, en ( geen namen hier hij zal wel zelf weten wat en hoe ). ik ben zo content dat ik dit jaar een geel corsa'ke heb gekocht voor de vrouw en dat ik nu aan het wachten ben op ne volledig uitgeruste Insignia ST 2.0 diesel 130pk automatic pomegranate red alez alles derop en deraan he just geene trekhaak ( had er eentje op mijn zafira heb die door mijn ziekte 0,0 gebruikt ) hoop met mijn verbruik ongeveer hetzelfde te zitten als met mijn zafira ( 6.3 gemiddeld , 2.0 diesel manueel) want dat is voorlopig een van de minpuntjes die ik hier links en rechts lees .

alez gewoon om te zeggen dat niet iedereen slecht vaart bij GMAN , mischien ne slechte dag uitgekozen , wie heeft die niet ? , in ieder geval hier ligt een tevreden man te wachten op den "nieve oto"

groetjes aan iedereen , en ik moet zeggen prachtig forum hier zal hier nog veel rondhangen se
                                Erwin
                                Ik kan dit beamen, ik ben ook erg tevreden over GMAN (Mortsel). In het begin lijken die van de receptie wat stuurs maar eens ze je wat beter kennen gaat een heel andere wereld open. Ook de verkoper (Erik) is er al jaren en is erg vriendelijk en zeker niet opdringerig. De mecaniciens zijn ook vriendelijk en ook al kennen ze je niet echt; ne goeiendag kan er altijd af.
                                Waarschijnlijk heb ze je ontmoet op ne verkeerde dag (als het in Mortsel was tenminste) bij de andere garages van hen heb ik geen ervaring.

groetjes, Wim

Comment

• Bij GMAN Mechelen werken allemaal toffe gasten zelle ....
                                  Hoewel ik kan begrijpen dat niet iedereen super tevreden is na het krijgen van de rekening .

Maar kwaliteit en service kost geld .

Btw dat van die siliconen spray op de pook doen ,dat droogt uit na een tijd .
                                  Wij gebruiken wit vet in spray vorm .
                                  Dit blijft er op .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    Ik kan dit beamen, ik ben ook erg tevreden over GMAN (Mortsel). In het begin lijken die van de receptie wat stuurs maar eens ze je wat beter kennen gaat een heel andere wereld open. Ook de verkoper (Erik) is er al jaren en is erg vriendelijk en zeker niet opdringerig. De mecaniciens zijn ook vriendelijk en ook al kennen ze je niet echt; ne goeiendag kan er altijd af.
                                    Waarschijnlijk heb ze je ontmoet op ne verkeerde dag (als het in Mortsel was tenminste) bij de andere garages van hen heb ik geen ervaring.

groetjes, Wim
                                    hetzelfde voor mij ook, altijd al bij GMAN Mortsel gekocht en ga altijd bij dezelfde verkoper nl. Erik.
                                    als ik er kom nooit problemen, word altijd vlug geholpen.
                                    er zijn natuurlijk altijd mensen die denken dat zij de enige met problemen zijn en als die dan even moeten wachten is de wereld te klein

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                      Met hulp van mijn broer. Hij heeft een DAP500 of zoiets. Het resultaat is werkelijk heel goed. Op een zilveren zie je inderdaad weinig maar van dichtbij of met zo'n speciale xenon lamp vallen de krassen toch zeker op. Het resultaat op een zilveren is mooi, maar zal nog een stuk beter zijn op een donkere wagen omdat daar het verschil gewoon groter gaat zijn.

Het resultaat is wel voor enkele weken/maanden zichtbaar. De waxlaag zal maar bij beetjes verwijderd worden bij het wassen, maar je hebt shampoos die goed zijn voor de wax. Voor de verdere uitleg moet je bij m'n broer zijn. (kurtjevv)
                                      Inderdaad zoiets is het broer Was toch een plezant dagje werk eh
                                      Bij een grijze zie je het verschil niet zo heel goed, maar de carbonkleur van mezelf heb ik afgelopen week ook gedaan (wagen is 8 maanden oud) en die zat al vol met swirls en krasjes... Gelukkig is 99.9procent verdwenen

Wel geen Insignia, maar even om een indruk te geven van wat een DAP500 met de juiste producten op een harde Duitse lak kan doen:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                                        Inderdaad zoiets is het broer Was toch een plezant dagje werk eh
                                        Bij een grijze zie je het verschil niet zo heel goed, maar de carbonkleur van mezelf heb ik afgelopen week ook gedaan (wagen is 8 maanden oud) en die zat al vol met swirls en krasjes... Gelukkig is 99.9procent verdwenen

Wel geen Insignia, maar even om een indruk te geven van wat een DAP500 met de juiste producten op een harde Duitse lak kan doen:

Inderdaad topmachine die dap500. Gisteren onze donkerblauwe huidige leasevectra er nog eens mee gedaan. Gewassen gekleid; afgetaped en een pas met de dap ( witte pad op SSR1) en een lagje black diamond om te eindigen met een laagje keiharde collinate wax. Het inbrengen van de white diamond en de wax ging ook allemaal prima met de dap.
                                        de vectra is weer eens verlost van al z'n krasjes en lijkt na 5 jaar terug nieuw

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten

Erwin
                                          Dit moet nu toch wel ongelooflijk toevallig zijn, maar ik heb vrijdag met uwen "boni" en de rest van GMAN wilrijk toch wel een serieuze aanvaring gehad.

Mijn wagen is reeds 5 weken over tijd. Hij staat blijkbaar al 3 weken op een parking in tongeren zonder opgehaald te worden. Dit zou nog eens 2 weken duren om hem op te halen.

Na een ganse week te bellen (1 dag belde ze gewoon niet terug, 2de dag ook niet omdat de persoon plots ziek werd en als je mailed duurt het gewoon een dag voor ze reageren), wisten ze mij te zeggen dat ze een extra transport gingen inzetten zodat ik hem vroeger kon krijgen en dan moest ik blijkbaar nog dankbaar zijn ook.

En dit terwijl ik zonder wagen zit en zij weigerden een vervangwagen te leveren.
                                          Ik had ingebrekestelling opgemaakt en 2u later had ik vervangwagen. Dit was vorige vrijdag.

Nu is het wel zo dat uwen "boni" niet initieel verantwoordelijk was voor mijn wagen, maar iemand die nu ergens anders zit. Maar het is dan ook wel hun verantwoordelijkheid om dit beter te regelen en mij niet te blijven doorverwijzen.
                                          Last edited by ; 11/04/2010, 19:29.

Comment

Working...
                                          X