Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
    Klopt,
    alleen ''sport" uitvoering heeft standaard verlaging en flexride.
    Vering van "Cosmo" of "Edition" veranderd niet met optie flexride.
    Is zoals polleke2 al schreef alleen demping die "aanpasbaar"is.
    Heb op mijn Cosmo verlaging van H&R, en dan moet je weldegelijk inleveren op comfort.
    Bij 20 duimers, verlaging + flexride-stand "sport', ligt wagen keihard...
    hoi,

ik moet U hierbij spijtig genoeg tegenspreken ivm cosmo flexride en verlaagd chassis.
    ik heb nammelijk ook een cosmo st besteld met flexride en op de verkoopsovereenskomst staat duidelijk

URC
    flexride (incl. verlaagd chassis) euro 785.12 ex btw

ik heb wel links en rechts gelezen dat de verlaging tov een gewone st een 10mm is dus niet direct zichtbaar voor een ongeoefend oog

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      hoi,

ik moet U hierbij spijtig genoeg tegenspreken ivm cosmo flexride en verlaagd chassis.
      ik heb nammelijk ook een cosmo st besteld met flexride en op de verkoopsovereenskomst staat duidelijk

URC
      flexride (incl. verlaagd chassis) euro 785.12 ex btw

ik heb wel links en rechts gelezen dat de verlaging tov een gewone st een 10mm is dus niet direct zichtbaar voor een ongeoefend oog

groetjes
      Erwin
      Bij mij staat gewoon URC Flexride.
      Is inderdaad met verlaagd chassis maar niet met verlaagde vering.

Flexride is : Adaptive Stability Technology, inc. ESP met variabele activeringsdrempel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Bij mij staat gewoon URC Flexride.
        Is inderdaad met verlaagd chassis maar niet met verlaagde vering.

Flexride is : Adaptive Stability Technology, inc. ESP met variabele activeringsdrempel.
        indeed, doch een insignia met een verlaagd chassis ligt toch lager tegen de grond?? , of zie(begrijp) ik dat verkeerd.ligt de wagen dan niet in zijn geheel lager dan een gewone insignia?

groetjes
        Erwin

ps : trouwens he met een witte aut. met 20inch velgen gereden , en voor ik wegreed vroegen ze me voorzichtig te zijn met vluchtheuvels ect i.v.m. de banden die dan tegen de wielkast komen (???) was wel geen flexride dacht ik, toch niet op gelet.
        Last edited by ; 14/04/2010, 21:56. Reden: skrijvfauden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
          wie kan me helpen. Als ik muziek afspeel via de USB poort, dan is deze muziek duidelijk minder luid dan gewoon de radio met hetzelfde volume weliswaar...
          nog iemand met deze ervaring, of misschien oplossingen hiervoor?
          alvast bedankt
          hoi,

een van de dingen die je zou kunnen doen is "volume leveling" dit zorgt ervoor dat alle mp3's hetzelfde volume heeft , met sommige kan je dan ook bv een volume boost geven van enkele db's . natuurlijk kosten de meeste programma's hiervoor geld .

ik ben een fervente open source programma gebruiker, indien er voor een commercieel pakket dat veel centjes kost een gratis opensource programma bestaat en dezelfde of praktish dezelfde functies geeft opteer ik meestal voor de opensource. de beste vergelijking is "MS Office" hiervoor gebruik ik "OpenOffice.org" wat zeer goed werkt . daarom zou ik als ik U was volgende proberen MP3Gain http://mp3gain.sourceforge.net/index.php ikzelf heb het nog niet geprobeerd maar verwacht er volgens wat ik gelezen heb redelijk wat van.

installeer het ff..... maak een backup van je stick ..... en installeren en verwerken ..... mislukt het heb je nog je backup , maar ik denk dat dit je wel zal helpen. het programma zou zelf een nerderlandstalige interface hebben .

proberen en laat ons zeker iets weten wat de resultaten zijn zodat andere ook kunne profiteren van je werk. ( helpen en geholpen worden ).

groetjes
          Erwin

ps : ik heb nog geen insignia dus kan het niet testen ........

Comment

hoi,

URC flexride (incl. verlaagd chassis) euro 785.12 ex btw

groetjes
            Erwin

Als je de standaarduitrusting en optie lijst naast elkaar legt staat er bij een sport : verlaagd chassis en bij een cosmo staat er op die lijn niets maar er onder staat wel flex ride .
            Dus als je een cosmo besteld met flex ride heb je geen verlaagd chassis !

Ik heb dit gechecked ,de veren van een sport met flex ride en de veren van een cosmo met flexride hebben een andere code (dus niet hetzelfde).
            Op EPC staan ook andere onderdeelnummers voor de veren ,de één zijn niet te krijgen voor de ander.

Comment

indeed, doch een insignia met een verlaagd chassis ligt toch lager tegen de grond?? , of zie(begrijp) ik dat verkeerd.ligt de wagen dan niet in zijn geheel lager dan een gewone insignia?

groetjes
              Erwin

ps : trouwens he met een witte aut. met 20inch velgen gereden , en voor ik wegreed vroegen ze me voorzichtig te zijn met vluchtheuvels ect i.v.m. de banden die dan tegen de wielkast komen (???) was wel geen flexride dacht ik, toch niet op gelet.
              ?????????? die van de New Kids zijn toch niet voor U komen proefrijden ??
              Na 17.000 km nog geen enkele keer voor gehad...

Comment

hoi,

een van de dingen die je zou kunnen doen is "volume leveling" dit zorgt ervoor dat alle mp3's hetzelfde volume heeft , met sommige kan je dan ook bv een volume boost geven van enkele db's . natuurlijk kosten de meeste programma's hiervoor geld .

ik ben een fervente open source programma gebruiker, indien er voor een commercieel pakket dat veel centjes kost een gratis opensource programma bestaat en dezelfde of praktish dezelfde functies geeft opteer ik meestal voor de opensource. de beste vergelijking is "MS Office" hiervoor gebruik ik "OpenOffice.org" wat zeer goed werkt . daarom zou ik als ik U was volgende proberen MP3Gain http://mp3gain.sourceforge.net/index.php ikzelf heb het nog niet geprobeerd maar verwacht er volgens wat ik gelezen heb redelijk wat van.

installeer het ff..... maak een backup van je stick ..... en installeren en verwerken ..... mislukt het heb je nog je backup , maar ik denk dat dit je wel zal helpen. het programma zou zelf een nerderlandstalige interface hebben .

proberen en laat ons zeker iets weten wat de resultaten zijn zodat andere ook kunne profiteren van je werk. ( helpen en geholpen worden ).

groetjes
                Erwin

ps : ik heb nog geen insignia dus kan het niet testen ........
                Als je een IPOD hebt kan Itunes dat voor jou ook doen.Volledig automatisch.

Comment

• ipod en volume leveling

Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Als je een IPOD hebt kan Itunes dat voor jou ook doen.Volledig automatisch.
                  inderdaad , maar niet idereen heeft een ipod of itunes op de pc staan he , en ik heb het nog ff nagekeken , de volume leveling gebeurd automatisch als je het aangeklikt hebt maar dan alleen maar in itunes, als je een cd opneemt kan het ook maar dan neemt hij een gemiddelde en stelt hij deze in voor alle nummers en deze is als er een paar veel te stille nummers tussenstaan veel te stil (waarschijnlijk wordt de leveling naar beneden gedaan om geen last van distortion te hebben , de vraag die hier gesteld werd was of het volume niet opgepompt kon worden en dat kan met itunes dus wel degelijk niet.

groetjes
                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                    ?????????? die van de New Kids zijn toch niet voor U komen proefrijden ??
                    Na 17.000 km nog geen enkele keer voor gehad...
                    mischien zie ik er gevaarlijk uit he , ge weet maar nooit, ge moest maar es weten wat ik soms met mijne rolstoel uitspook ....lig daar soms ook mee op m'n dak .... ik denk dat het gewoon maar een stille wenk was om niet te zot te doen ., ne rolstoel van 0pk en nen insinia van 160 pk das wel een beeteke verschil.

groetjes
                    Erwin

ps : wat dat van die kids betreft die mogen van mij met het vrouwtje meerijden, heb er vier en als die in den auto hebben gezeten hoort ge me achteraf serieuz vloeken hoor , voeten op de zetels enzo alez ja hetgeen kids altijd doen om de papa's het leven zuur te maken in den oto

Comment

mischien zie ik er gevaarlijk uit he , ge weet maar nooit, ge moest maar es weten wat ik soms met mijne rolstoel uitspook ....lig daar soms ook mee op m'n dak .... ik denk dat het gewoon maar een stille wenk was om niet te zot te doen ., ne rolstoel van 0pk en nen insinia van 160 pk das wel een beeteke verschil.

groetjes
                      Erwin

ps : wat dat van die kids betreft die mogen van mij met het vrouwtje meerijden, heb er vier en als die in den auto hebben gezeten hoort ge me achteraf serieuz vloeken hoor , voeten op de zetels enzo alez ja hetgeen kids altijd doen om de papa's het leven zuur te maken in den oto
                      Ik ken dat
                      En MP3Gain doet inderdaad wat het zou moeten doen.
                      Heb het al een paar jaar in gebruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dennis99 Bekijk Berichten
                        Nee de velgen zijn onbeschadigd, snap ook niet waar de onbelans vandaan komt ?

Heb eigenlijk alleen maar korte stukjes gereden naar mijn werk, laatst wat langere stukken en toen viel het me echt op. Heb toen gelijk een afspraak gemaakt.
                        Na 2000 KM moeten de koplampen compleet vervangen worden want de reflectoren zitten helemaal los. Voorwielen zijn gebalanceerd ivm trillen van de auto > 120 KM.
                        En ze hebben iets met de remmen gedaan tegen het piepen.

Begint lekker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dennis99 Bekijk Berichten
                          Na 2000 KM moeten de koplampen compleet vervangen worden want de reflectoren zitten helemaal los. Voorwielen zijn gebalanceerd ivm trillen van de auto > 120 KM.
                          En ze hebben iets met de remmen gedaan tegen het piepen.

Begint lekker...
                          hmm niet zo best ....doch als dat het enige is dat je voor de rest van het leven van die wagen gaat hebben ....prima.....zolang het in de garantie periode is is er geen probleem.

wat dat trillen betrof....je had dat van de eerste km ...tzou wel een kunnen dat die carjocky ergens tegen gezeten hebben , indertijd geweten dat ze wel es eenen in den draad dierven rijden hier in antwerpen..... mischien bij u ook gebeurd ........ dat ze ergens onzacht met de band opgereden hebben.......
                          die mannen zien naar niks zenne.....wij heel voorzichtig ons ottooke inrijden terwijl een week of wat daarvoor de wagen zich gedroeg als op francorchamp

groetje
                          Erwin

Comment

• Hij is af

Gisteren is de mijne van de lijn gerold... morgen op transport van Russelheim naar Tongeren en dan naar de dealer...

Zal toch nog een weekje extra moeten wachten, we gaan eerst nog even met vakantie...
                            Hopelijk kan ik hem afhalen op 3 mei...

@ Polleke : De Polarg lampjes zijn ook aangekomen...

@ Gino: Slotbouten van Irmscher heb ik vandag gaan halen...en ramen blinderen, alles achter de B stijl, komt op 200€...
                            Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• ge bmoet het maar tegenkomen he

alez heb dus ne st besteld , een paar maanden terug gebeld met opel all in omdat ik mijn km's niet had, geen probleem zijden ze ge krijgt 20% max terug van de niet gereden km.

nu moet je weten ik heb meer dan 3 jaar in het hospitaal geweest waarvan 7 maand intensive care 2* coma beenmergtransplantatie en dubbel longtransplantatie en nog een paar dingen waardoor ik dus mijn km's niet heb
                              had een kontrakt van 7 jaar 120000 km - en heb dus maar 26500km gereden in totaal , toen ik een paar maand terug belde met de vraag of ik eventueel mijn contrakt in jaren kon verlengen ging dat niet .....er was ondertussen een andere firma die de boel had overgenomen. nu geen probleem zeg ik kan ik dan beter niet stoppen want ik heb mijn laatste onderhoud toch gehad en ik ga dan maar zien dat ik een andere auto koop ( insignia dus) neen laat maar doorlopen zeggen ze we rekenen wel af als je het kontrakt stopzet.

nu bel ik dus vandaag om te vragen hoe ik alles moet regelen om mijn centjes terug te krijgen ( en het was geen onaardige som ( toen hadden ze uitgerekend dat ik 700 eurokes zou terug krijgen ) , krijg ik het antwoord :mijnheer tot onze spijt krijgt u niets terug omdat uw contract vroeger wordt beëindigd dan einddatum ( 08/2003 ingegaan dus 07/2010 normaal beëindigen ) , nu kan ik me herinneren dat ik toen ik mijn omega had dit wel is gedaan had contract 7 jaar en kocht na 4 jaar een andere , verschil uitbetaald gekregen en nieuw contract op de zafira............. nu ineens gaat dit niet meer ...in een woord GANGSTERS. het zou in de algemene voorwaarden staan ...doch heb deze niet ,geloof zelfs niet gehad.
                              zijn er hier nog die daar slechte ervaringen mee hebben ?.

groetjes
                              Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                Zal toch nog een weekje extra moeten wachten, we gaan eerst nog even met vakantie...
                                dat noem ik nu stalen zenuwen se

in ieder geval prettige reis......

groetjes
                                Erwin

Comment

alez heb dus ne st besteld , een paar maanden terug gebeld met opel all in omdat ik mijn km's niet had, geen probleem zijden ze ge krijgt 20% max terug van de niet gereden km.

nu moet je weten ik heb meer dan 3 jaar in het hospitaal geweest waarvan 7 maand intensive care 2* coma beenmergtransplantatie en dubbel longtransplantatie en nog een paar dingen waardoor ik dus mijn km's niet heb
                                  had een kontrakt van 7 jaar 120000 km - en heb dus maar 26500km gereden in totaal , toen ik een paar maand terug belde met de vraag of ik eventueel mijn contrakt in jaren kon verlengen ging dat niet .....er was ondertussen een andere firma die de boel had overgenomen. nu geen probleem zeg ik kan ik dan beter niet stoppen want ik heb mijn laatste onderhoud toch gehad en ik ga dan maar zien dat ik een andere auto koop ( insignia dus) neen laat maar doorlopen zeggen ze we rekenen wel af als je het kontrakt stopzet.

nu bel ik dus vandaag om te vragen hoe ik alles moet regelen om mijn centjes terug te krijgen ( en het was geen onaardige som ( toen hadden ze uitgerekend dat ik 700 eurokes zou terug krijgen ) , krijg ik het antwoord :mijnheer tot onze spijt krijgt u niets terug omdat uw contract vroeger wordt beëindigd dan einddatum ( 08/2003 ingegaan dus 07/2010 normaal beëindigen ) , nu kan ik me herinneren dat ik toen ik mijn omega had dit wel is gedaan had contract 7 jaar en kocht na 4 jaar een andere , verschil uitbetaald gekregen en nieuw contract op de zafira............. nu ineens gaat dit niet meer ...in een woord GANGSTERS. het zou in de algemene voorwaarden staan ...doch heb deze niet ,geloof zelfs niet gehad.
                                  zijn er hier nog die daar slechte ervaringen mee hebben ?.

groetjes
                                  Erwin
                                  amai Erwin, wat een verhaal en daar is inderdaad geen beter woord voor :GANGSTERS

Comment

dat noem ik nu stalen zenuwen se

in ieder geval prettige reis......

groetjes
                                    Erwin
                                    Erwin,

Hij kan beter een week bij de dealer staan dan een week in mijn garage...
                                    Dit zal de eerste reis zijn dat ik met plezier terug kom...
                                    Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Erwin,

Hij kan beter een week bij de dealer staan dan een week in mijn garage...
                                      Dit zal de eerste reis zijn dat ik met plezier terug kom...

Hoe lang heb je nu juist moeten wachten Koen?

Comment

Gisteren is de mijne van de lijn gerold... morgen op transport van Russelheim naar Tongeren en dan naar de dealer...

Hopelijk kan ik hem afhalen op 3 mei...

@ Polleke : De Polarg lampjes zijn ook aangekomen...

@ Gino: Slotbouten van Irmscher heb ik vandag gaan halen...en ramen blinderen, alles achter de B stijl, komt op 200€...
                                        hey Koen

als je hem hebt, laat een seintje, kom ik eens kijken.

groetjes

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          Hoe lang heb je nu juist moeten wachten Koen?
                                          Wim,

Ik heb hem besteld op 9 maart... en ik zou hem normaal kunnen hebben rond 23 april...
                                          Ongeveer 6 weken... maar als ge ne Sport Tourer besteld moet je wel wat langer wachten...
                                          Er gaan er zo maar een paar per uur van op de lijn, omdat daar meer werk aan is...
                                          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Working...
                                          X