Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• nieuwe ST sinds gisteren

Ben gisteren mijne ST Cosmo 160pk ecoflex Silver Lake gaan afhalen.

Vandaag gemerkt dat ook tss 120 en 140 hier het stuur behoorlijk trilt.
    (is zeer duidelijk te zien) (enkel het stuur, in het gaspedaal voelde ik het niets)

Morgenvroeg naar de garage, laten uitbalanceren.

Voor de rest (nog) weinig klachten, maar ik heb nog maar 1 dag en 300km gereden natuurlijk... :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
      Ben gisteren mijne ST Cosmo 160pk ecoflex Silver Lake gaan afhalen.

Vandaag gemerkt dat ook tss 120 en 140 hier het stuur behoorlijk trilt.
      (is zeer duidelijk te zien) (enkel het stuur, in het gaspedaal voelde ik het niets)

Morgenvroeg naar de garage, laten uitbalanceren.

Voor de rest (nog) weinig klachten, maar ik heb nog maar 1 dag en 300km gereden natuurlijk... :-)

Hey . een vraagje .
      Zijn uw klinken nog chromé ?
      En spiegels zijn die anders ?

Er zou naar het schijnt een weiziging zijn hieromtrent .

Mvg

Comment

• jonathan_h

heb zo ook iets gelezen maar mijn klinken zijn toch nog chromé en spiegels als vanouds.
        (wagen besteld rond 20 januari dit jaar)

ben morgen dus in de garage, zal het eens vragen aan de verkoper of hij er iets van weet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
          Wim,

Ik heb hem besteld op 9 maart... en ik zou hem normaal kunnen hebben rond 23 april...
          Ongeveer 6 weken... maar als ge ne Sport Tourer besteld moet je wel wat langer wachten...
          Er gaan er zo maar een paar per uur van op de lijn, omdat daar meer werk aan is...
          ...een beetje langer? volgens de leasingmaatschappij rond 15 juni (besteld op 18 februari)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            ...een beetje langer? volgens de leasingmaatschappij rond 15 juni (besteld op 18 februari)
            Wij hebben dat ook aan de hand: in februari ergens besteld (4-deurs), bij Opel zei men tegen eind maart. Leasing maatschappij zei plots midden juni... duh

Hij staat wel sinds deze maandag in de garage. Nu hopen dat ze bij Leaseplan geen moeite gaan doen om hun eerste schatting waar te maken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
              Hey . een vraagje .
              Zijn uw klinken nog chromé ?
              En spiegels zijn die anders ?

Er zou naar het schijnt een weiziging zijn hieromtrent .

Mvg
              Wijziging zal pas vanaf modeljaar 2011 zijn veronderstel ik.
              En dat is pas voor wagens die vanaf augustus geleverd worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door APPELGOEDJE Bekijk Berichten
                Ik heb mijn wagen nu 1 jaar en over het algemeen zeer tevreden.
                Sinds een tijdje heb ik echter soms problemen dat ik niet vlot van versnelling kan veranderen. Dit is echter niet altijd. Vorige week was de auto binnen ivm software update voor de roetfilter en ze zouden dit oplossen. Dit was ook zo, maar sinds gisteren gaat dit opnieuw stroef.
                Heeft er nog iemand problemen hiermee?
                Bij mij gelukkig nog geen problemen met de versnellingen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                  Rij juist een week met een nieuwe Insignia Sports Tourer Cosmo 160pk ecoflex met OPC kit. (600km)
                  Heb een vraagje voor de Insignia rijders die al wat KM op de teller hebben : ik voel lichte trillingen of een soort fibraties in het gaspedaal (1500 a 3000 rpm) en ook in het koppelingspedaal juist als ik het pedaal los. Is dit normaal voor dit type motor? Ik zeg wel niet dat het heel erg is maar als ik vergelijk met m'n Vectra C 2.2 dti is het wel goed voelbaar.
                  Ik zou toch eens willen vragen hier, of de dieselrijders eens kunnen testen of zij ook trillingen of fibraties hebben.
                  Is gemakkelijk te testen zelfs bij stilstand, dus gewoon het toerental op 2200rpm te zetten en met je andere voet op de koppelingspedaal licht te duwen (2 a 3cm ingedrukt of juist tot je wat weerstand voelt). En dan te kijken/voelen of je trillingen voelt.

ps :
                  Deze week naar de garage geweest en zij vinden dat redelijk normaal, volgens hen is het immers een commonrail en deze maken altijd meer trillingen, er was ook een uitleg ivm de koppeling dat dit nu met een dubbele (weet niet meer juist wat) is en dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn......
                  Volgens mij zou het daardoor juist minder moeten zijn, sic....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                    Ik zou toch eens willen vragen hier, of de dieselrijders eens kunnen testen of zij ook trillingen of fibraties hebben.
                    Is gemakkelijk te testen zelfs bij stilstand, dus gewoon het toerental op 2200rpm te zetten en met je andere voet op de koppelingspedaal licht te duwen (2 a 3cm ingedrukt of juist tot je wat weerstand voelt). En dan te kijken/voelen of je trillingen voelt.

ps :
                    Deze week naar de garage geweest en zij vinden dat redelijk normaal, volgens hen is het immers een commonrail en deze maken altijd meer trillingen, er was ook een uitleg ivm de koppeling dat dit nu met een dubbele (weet niet meer juist wat) is en dat dat ook een oorzaak zou kunnen zijn......
                    Volgens mij zou het daardoor juist minder moeten zijn, sic....
                    Dat van die trillingen is eigenlijk normaal .

Je zegt dat je je voet 2 a 3cm op de koppeling moet houden voor je het voelt .
                    Eigenlijk druk je dan je druklager zacht tegen de koppeling in .
                    De koppeling zit op een 2 massa vliegwiel .
                    Eigenlijk een vliegwiel uit 2 delen .
                    Die dient om bij het loslaten van de koppeling zacht over te gaan naar een versnelling,zonder deze zou het te "brut" gaan en uw koppeling stuk maken.

Doordat je licht op de koppeling drukt ,maak je dat je de koppeling minimaal aan het laten slippen bent .
                    Werkt hydraulisch dus je vloelt de kracht zelf amper maar ze is er wel .

Bij elke auto voel je deze trillingen omdat je ze "manipuleert " op deze manier .

Zolang je de trillingen niet voelt bij losgelaten pedaal is er niets aan de hand .

Dat van die commonrail en trillingen is bullshit .

Een commonrail is juist ontworpen om van de vervelende trillingen en geluiden van een diesel af te zijn .

Mvg

Comment

Dat van die trillingen is eigenlijk normaal .

Je zegt dat je je voet 2 a 3cm op de koppeling moet houden voor je het voelt .
                      Eigenlijk druk je dan je druklager zacht tegen de koppeling in .
                      De koppeling zit op een 2 massa vliegwiel .
                      Eigenlijk een vliegwiel uit 2 delen .
                      Die dient om bij het loslaten van de koppeling zacht over te gaan naar een versnelling,zonder deze zou het te "brut" gaan en uw koppeling stuk maken.

Doordat je licht op de koppeling drukt ,maak je dat je de koppeling minimaal aan het laten slippen bent .
                      Werkt hydraulisch dus je vloelt de kracht zelf amper maar ze is er wel .

Bij elke auto voel je deze trillingen omdat je ze "manipuleert " op deze manier .

Zolang je de trillingen niet voelt bij losgelaten pedaal is er niets aan de hand .

Dat van die commonrail en trillingen is bullshit .

Een commonrail is juist ontworpen om van de vervelende trillingen en geluiden van een diesel af te zijn .

Mvg
                      PATAT !
                      Voor een technische uitleg weet je bij wie je moet zijn !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                        PATAT !
                        Voor een technische uitleg weet je bij wie je moet zijn !
                        Tja hoe zal ik het zeggen ,beroepsmisvorming ???

Btw .

Heb daarstraks eens bezig geweest met een Insignia sport .
                        In het boekje staat een uitleg in dat je de speed lock kan instellen via het menu op je hendel .
                        Echter bij die sport was dit niet het geval.
                        Ik denk dat dit maar is bij sommige modellen,afhankelijk van het een of ander optiepacket.
                        Welk juist moet ik nog eens uitzoeken.

Ook de inklapbare spiegels zouden op de afstandbediening moeten ,bij die sport dus niet .

raar auto's he

Tis maar te hopen dat de mijne al die snufjes wel heeft

Comment

Tja hoe zal ik het zeggen ,beroepsmisvorming ???

Btw .

Heb daarstraks eens bezig geweest met een Insignia sport .
                          In het boekje staat een uitleg in dat je de speed lock kan instellen via het menu op je hendel .
                          Echter bij die sport was dit niet het geval.
                          Ik denk dat dit maar is bij sommige modellen,afhankelijk van het een of ander optiepacket.
                          Welk juist moet ik nog eens uitzoeken.

Ook de inklapbare spiegels zouden op de afstandbediening moeten ,bij die sport dus niet .

raar auto's he

Tis maar te hopen dat de mijne al die snufjes wel heeft
                          ik hoop dat ik dat bij mij ook heb die opties ( jobnr ) , ik denk dat veel van die opties aan de optie zetel geheugen hangen
                          wat die koppeling betreft mooi uitgelegd , soortgelijk systeem wordt/werd in elektronische toestellen ook gebruikt doch zonder pomp, word een frictie of slipkoppeling genoemd , deze wordt gebruikt om bepaalde onderdelen in het toestel te beveiligen als de moter aanslaat.

groetjes
                          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            Als je ooit nog een een nieuwe wagen koopt dan moet je van dag één,wanneer je hem zijn wekelijkse poetsbeurt geeft, een klein scheutje goedkope simonis in je emmer water doen.
                            Dan leg je voor er enig vuil de kans heeft om je koetswerk te besmeuren er al een laagje was op. Kost géén moeite.Mag ook op rubbers en ruiten gebruikt worden. Ik doe dit elke keer ik hem poets en daarmee hou je kleine krasjes en swirls tegen. En bespaart je de zesmaandelijkse simonisbeurt...

Polleke,

Hoe doe je dit juist?
                            Auto wassen met een sopje en daarna nog eens over gaan met proper water en wat simonis of mag alles tesamen? Of doe je de simonis in het water waar je je auto mee afzeemt?

Dank bij voorbaat.

f.v

Comment

• gevraagd aan verkoper over veranderingen bij de cosmo (chrome handrgepen, spiegels), had hier nog niets over gehoord.

vanochtend uitgebalanceerd (5g), 100 km lang minder last gehad van trillingen doch nog aanwezig en na 100 km als voorheen. trilling van +- 1cm ih stuur. chef onderhoud beweert dat 18" moeilijk is uit te balanceren, maandag 2de poging.
                              Last edited by ; 16/04/2010, 22:18.

Comment

• Info

Gevonden op het duitse forum, misschien wel leuk voor sommige...

Wie schon vor längerem angekündigt, habe ich es jetzt geschafft die erste Version des Dokumentes Insignia Zusatzinformation fertig zustellen. Download dauert e…
                                Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
                                  gevraagd aan verkoper over veranderingen bij de cosmo (chrome handrgepen, spiegels), had hier nog niets over gehoord.

vanochtend uitgebalanceerd (5g), 100 km lang minder last gehad van trillingen doch nog aanwezig en na 100 km als voorheen. trilling van +- 1cm ih stuur. chef onderhoud beweert dat 18" moeilijk is uit te balanceren, maandag 2de poging.

Elke velg is perfect uit te balanceren ,je moet alleen goed gereedschap hebben en er mee kunnen werken .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                    Gevonden op het duitse forum, misschien wel leuk voor sommige...

http://www.motor-talk.de/forum/dokum...-t2581460.html

idd zeer handig voor ons techniekers ,is zien dat ik geen nederlandse versie vastkrijg .

Comment

• Ook leuk misschien

Wie weet binnenkort voor de 2.0 CDTI
                                      Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

• ET maat velgen

Iemand een idee of een velg met ET40 past als de originele velgen ET42 zijn...
                                        Het gaat tenslotte maar over 2mm... maar wel een prijsverschil van 600€ op 4 winterbanden.

Weet er iemand of er een website betaat waar je foto's kan zien van de toebehoren voor Opel als je het bestelnummer hebt?
                                        Last edited by koro; 17/04/2010, 00:46.
                                        Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

• Iemand enig idee of de slotbouten van IRMSCHER steviger en betrouwbaarder zijn dan die van OPEL zelf?? Ik heb een setje van OPEL gehad maar na 2 maal gebruiken sloegen ze al door, kreeg wel nieuwe van OPEL. Maar toen ontdekte ik iets wat me geen goed gevoel geeft, beide sets hebben verschillende slotnummers maar toch passen ze perfect op elkaar Als dit dus bij alle sets is dan kunnen we dus eigelijk gewoon mekaars velgen gaan jatten

Iemand die dus een meer betrouwbaar merk kent mag me dat altijd laten weten, enig idee wat zo'n setje van IRMSCHER kost?

Comment

Working...
                                          X