Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichtenik ben sinds een jaar in het bezit van een insignia 130 PK (5D-edition) en de wagen is stilaan toe aan zijn eerste onderhoud (21.000km). Heeft er iemand een idee wat de kostprijs gaat zijn voor het onderhoud. Het is de eerste maal dat ik een Opel heb en ken dus geen prijzen van Opel en zeker niet van de Insignia. Iemand resent zijn onderhoud laten doen met een soortgelijk model en km's?
Grts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenGewoon een klein scheutje bij je water doen zonder sop.
Eerst de auto afspuiten zodat het loshangend vuil en zand eraf zijn.
Dan met een microvezeldoek je wagen gewoon wassen zoals anders.
Afspoelen en afzemen.
Klaar !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chriske Bekijk BerichtenIk heb de 4 deurs CDTI 130 PK. ik heb vorige maand een onderhoud laten doen (30.000 km) en ik heb 150 € betaald.
Grts.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenHet is niet de velg balanceren maar de band.
als je het echt correct wil noemt het een "wiel" balanceren.
wiel = velg + band
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtenik balanceer nogthans al 15 jaar en plak of sla altijd lood op de velg .
wiel = velg + band
Als je dat al 15 jaar doet zou je moeten weten waarom je moet balanceren.
Inderdaad om de fouten uit de band te halen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenNatuurlijk want op de band kan je dat niet slaan.
...en uit de velg, want die blijken ook niet altijd perfect (kan er van mee spreken)
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk BerichtenHeb je ervaring met dit bedrijf?
Chip is beveiligd en kan dus niet door ODB getuned worden.
Wel door de stuurdoos eruit te halen.Heb dit niet laten doen en er is dus ook niks getuned.
Lijkt mij een convenabele gast maar je weet nooit natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenNatuurlijk want op de band kan je dat niet slaan.
Btw Ik weet waarom je moet balanceren hoor ,dat jij er een drama van maakt dat ik de verkeerde woorden gebruik .........
anders mag je altijd op stage komen hoor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk BerichtenEn uit de velg ,geen enlkele velg is perfect af fabriek .
Btw Ik weet waarom je moet balanceren hoor ,dat jij er een drama van maakt dat ik de verkeerde woorden gebruik .........
anders mag je altijd op stage komen hoor .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWa schuift da ??
d-s het is aan u .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtenik balanceer nogthans al 15 jaar en plak of sla altijd lood op de velg .
wiel = velg + band
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenWa schuift da ??
meestal brengen die stagairs iets mee ,koffiekoeken of zo is goe .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk BerichtenToch eens een vraag. Is da normaal dat uw velg vol me krassen en zwarte plekken staat telkens als ze die gewichtjes daar afhalen??
zwart onder het kloplood wel , dat is gewoon vuil .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stephanvda Bekijk Berichtenik ben sinds een jaar in het bezit van een insignia 130 PK (5D-edition) en de wagen is stilaan toe aan zijn eerste onderhoud (21.000km). Heeft er iemand een idee wat de kostprijs gaat zijn voor het onderhoud. Het is de eerste maal dat ik een Opel heb en ken dus geen prijzen van Opel en zeker niet van de Insignia. Iemand resent zijn onderhoud laten doen met een soortgelijk model en km's?
4,5l Olie 53,33
Ontvetter 2,30
Oliefilter 24,40
Carterdoppakking 0,52
Screen wash 2,27
Nazicht + werk 32,40
Totaal 115,22
BTW 24,20
Totaal 139,42
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichtenmeestal brengen die stagairs iets mee ,koffiekoeken of zo is goe .
Ze heeft een hemd voor de communie gekocht en da past nie.
Kmoet een kilootje of 7 afvallen en dan zijn koffiekoeken taboe !
Misschien in het najaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenEerste onderhoud na 1 jaar (15.000km)
4,5l Olie 53,33
Ontvetter 2,30
Oliefilter 24,40
Carterdoppakking 0,52
Screen wash 2,27
Nazicht + werk 32,40
Totaal 115,22
BTW 24,20
Totaal 139,42
Is het normaal op 30.000 km of één jaar ?
Comment
-
Elke Insignia staat af fabriek ingesteld op 30000km volgens de boordcomputer.
Echter berekent deze volgens de viscositeit van de olie en het aantal regeneraties dat de motor doet hoeveel hij er moet af doen .
Dus een veel rijder zal ongeveer rond de 30000km zitten voor onderhoud .
Iemand dat rond de kerk rijd en veel korte afstanden doet zal vlugger moeten binnenkomen .
Voor de benzine's tellen die regeneraties natuurlijk niet , daar kijkt hij enkel naar de kwaliteit van de olie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenIs dit op eigen initiatief of werd dit aangegeven door de boordcomputer ?
Is het normaal op 30.000 km of één jaar ?
Comment
Comment