Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wilco1968 Bekijk Berichten
    Michelin primacy HP 225/55 R17
    Heb ik ook met ecoflex 130pk. Met 11.000 op de teller nog geen problemen gehad.

Comment

Michelin primacy HP 225/55 R17
      Dat zijn inderdaad banden speciaal gemaakt voor de zuinigheid. Ze zijn keihard waardoor ze minder wrijving opleveren. Het voordeel is daarentegen wel de enorme lange levensduur.
      De Bridgestones potenza die op de 18" velgen ligger zijn zachter maar slijten dan wel heel wat sneller....
      Heb je de druk al eens gechecked? Ik hoor regelmatig dat ze wagens afleveren waarvan de druk is afgesteld op een auto die volledig bemand is, en voorzien van bagage. In je handleiding vind je de drukken terug. Misschien kan je er wat druk aflaten en ze zo afstemmen op een deelbelasting van twee personen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        Dat zijn inderdaad banden speciaal gemaakt voor de zuinigheid. Ze zijn keihard waardoor ze minder wrijving opleveren. Het voordeel is daarentegen wel de enorme lange levensduur.
        De Bridgestones potenza die op de 18" velgen ligger zijn zachter maar slijten dan wel heel wat sneller....
        Heb je de druk al eens gechecked? Ik hoor regelmatig dat ze wagens afleveren waarvan de druk is afgesteld op een auto die volledig bemand is, en voorzien van bagage. In je handleiding vind je de drukken terug. Misschien kan je er wat druk aflaten en ze zo afstemmen op een deelbelasting van twee personen...
        Thanks...zal morgen kijken of ik de druk iets kan verlagen .

Comment

Sins begin Februari rij ik in een 130 pk ecoflex en ondertussen al heel wat probleempjes tegen gekomen. Groot gedeelte is opgelost en Maandag komen er nieuwe remschijven op want die zijn krom,best snel na 17000 km.
          Nu blijf ik toch ontevreden over de banden die onder deze auto zitten.Het is een ecoflex en volgens mij zitten hier speciale banden onder om de auto zuiniger te maken.Nu heb ik het idee dat de rubber samenstelling vrij hard is want elk hobbeltje voel je en dat geeft een onrustig gevoel in de auto.Kan natuurlijk ook zo zijn dat één van de banden niet helemaal rond is .
          Komen deze problemen ook bij andere forumleden voor ?
          heb een 160pk ecoflex en dit komt me zeer bekend voor. wel 18", moet merk en type eens nakijken.

ook last van trillend stuur, na 2 keer uitbalanceren en verplaatsen van wielen al verbeterd maar bij bepaalde snelheden is het nog niet weg. ga hem nog eens binnendoen, kunnen ze gaan uitbalanceren bij een bandencentrale.

maar buiten dat trillen vind ik de wagen erg 'springerig', ik ga de bandenspanning ook eens checken.

Comment

Thanks...zal morgen kijken of ik de druk iets kan verlagen .
            Voor stonden ze op 2.6...best hoog vind ik .Dus nu op 2.2 en dan maar eens kijken of ik verschil merk

Comment

Voor stonden ze op 2.6...best hoog vind ik .Dus nu op 2.2 en dan maar eens kijken of ik verschil merk

ik ben benieuwd...

Comment

• Hier nog steeds geen insignia... Na reeds enkele weken dit topic met aandacht te volgen wacht ik nog steeds op de aflevering van mijn (lease-)insignia. Bestelling begin februari geplaatst, volgens dealer konden ze niet meteen een leverdatum geven.

Op 16 april brief van leasemaatschappij gehad: de papieren zijn opgestuurd naar garage, maak afspraak voor ophaling voertuig. Na telefonisch contact bleek dat er geen spoor was van papieren, noch auto... 2 dagen later brief van de garage -> auto is besteld bij consessiehouder die failliet is gegaan en moet nu opgehald worden bij andere dealer in dezelfde regio... Na telefonisch contact met andere dealer -> geen spoor van auto, noch papieren.

De volgende dag (19 april) mailtje van dealer -> auto wordt verwacht eind mei (!), terwijl ondertussen bij ons op de firma al verzekeringspapieren + tankkaart al aangekomen is. Na telefonisch contact met leasemaatschappij werd dit uitgezocht.

22 april -> telefoon van lease naar wagenparkbeheerder bij ons op de firma -> wagen staat gereed voor afhaling (again)... Na telefonisch contact met dealer -> papieren aangekomen, van wagen geen spoor (met als excuus -> de vetlaag uit het fabriek kan maar op 1 plaats verwijderd worden en daar staan veel wagens nog te wachten). Dealer bevestigd dat ze gaan 'proberen hem nog deze maand uit te leveren'

26 april -> telefoon van leasemaatschappij -> wagen staat gereed voor afhaling... Na telefonisch contact met garage -> wacht nog op replica plaat, nog geen wagen bij hun afgeleverd. Na vlammende telefoon naar lease mailtje dat 'Opel het transport aan het regelen is tussen de vorige garage en huidige dealer'. (Die liggen 5 km van elkaar af en na wat eigen onderzoek is de dealer al sinds februari failliet verklaard ).

28 april, mail naar leasemaatschappij en garage dat het een beetje belachelijk aan't worden is enz... Met de expliciete vraag om nu eindelijk eens een definitieve leverdatum te geven... Tot op heden noch van leasing, noch van dealer ook maar enig antwoord.

04 mei -> ondergetekende zal nekeer naar dealer rijden en eens ter plaatse horen wat het probleem is, aangezien ik nie graag aan't lijntje gehouden word...

Moraal van het verhaal -> 't leven van een to-be insigniarijder kan hard zijn... En sommige dealers 'geven om uw wagen' (ALS ZE HEM VINDEN)...
                Last edited by ; 02/05/2010, 12:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
                  Hier nog steeds geen insignia... Na reeds enkele weken dit topic met aandacht te volgen wacht ik nog steeds op de aflevering van mijn (lease-)insignia. Bestelling begin februari geplaatst, volgens dealer konden ze niet meteen een leverdatum geven.

Op 16 april brief van leasemaatschappij gehad: de papieren zijn opgestuurd naar garage, maak afspraak voor ophaling voertuig. Na telefonisch contact bleek dat er geen spoor was van papieren, noch auto... 2 dagen later brief van de garage -> auto is besteld bij consessiehouder die failliet is gegaan en moet nu opgehald worden bij andere dealer in dezelfde regio... Na telefonisch contact met andere dealer -> geen spoor van auto, noch papieren.

De volgende dag (19 april) mailtje van dealer -> auto wordt verwacht eind mei (!), terwijl ondertussen bij ons op de firma al verzekeringspapieren + tankkaart al aangekomen is. Na telefonisch contact met leasemaatschappij werd dit uitgezocht.

22 april -> telefoon van lease naar wagenparkbeheerder bij ons op de firma -> wagen staat gereed voor afhaling (again)... Na telefonisch contact met dealer -> papieren aangekomen, van wagen geen spoor (met als excuus -> de vetlaag uit het fabriek kan maar op 1 plaats verwijderd worden en daar staan veel wagens nog te wachten). Dealer bevestigd dat ze gaan 'proberen hem nog deze maand uit te leveren'

26 april -> telefoon van leasemaatschappij -> wagen staat gereed voor afhaling... Na telefonisch contact met garage -> wacht nog op replica plaat, nog geen wagen bij hun afgeleverd. Na vlammende telefoon naar lease mailtje dat 'Opel het transport aan het regelen is tussen de vorige garage en huidige dealer'. (Die liggen 5 km van elkaar af en na wat eigen onderzoek is de dealer al sinds februari failliet verklaard ).

28 april, mail naar leasemaatschappij en garage dat het een beetje belachelijk aan't worden is enz... Met de expliciete vraag om nu eindelijk eens een definitieve leverdatum te geven... Tot op heden noch van leasing, noch van dealer ook maar enig antwoord.

04 mei -> ondergetekende zal nekeer naar dealer rijden en eens ter plaatse horen wat het probleem is, aangezien ik nie graag aan't lijntje gehouden word...

Moraal van het verhaal -> 't leven van een to-be insigniarijder kan hard zijn... En sommige dealers 'geven om uw wagen' (ALS ZE HEM VINDEN)...
                  Dat van failliet is dus geen waarheid ( en ik kan het weten) .
                  Die bewuste garage heeft tot de laatse dag winst gemaakt.
                  Dealerschap is gewoon overgenomen ,meer niet .

Comment

Beste, met wax krijg je nooit geen krasjes weg. Wax legt enkel een beschermde laag. Als je dan toch met Meguiars wil werken dan is Ultimate compound het juiste produkt. Koop er dan ook in één keer een schuimrubberen pad bij om het produkt te kunnen aanbrengen ( hard wrijven) en een microvezeldoek om het overtollige residu weg te vegen. Daarna leg je best een waxlaag met bijvoorbeeld Meguiars tech wax. Met een zuivere handpad erg dun aanbrengen en na een half uurtje drogen (curen); met een zuivere microvezeldoek opblinken.

Meguiars is een goed merk maar aan de dure kant....er bestaan ook nog even goeie concurrerende merken die goedkoper zijn....ik bedoel zeker niet Turtle wax...( voorbeeld : Poorboys of Monello)

groetjes, Wim

Ps : een foto van de plek zou interessant kunnen zijn om meer gerichte info te geven. Wat voor polish en wax heb je gebruikt?
                    Merci Wim,

Het probleem is blijkbaar dat ik de juiste producten ni gebruikt heb,namelijk Turtle wax gebruikt.
                    Ik zal mij een beter product aanschaffen en er dan nog eens overgaan dan.

Groetjes,David

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
                      Hier nog steeds geen insignia... Na reeds enkele weken dit topic met aandacht te volgen wacht ik nog steeds op de aflevering van mijn (lease-)insignia. Bestelling begin februari geplaatst, volgens dealer konden ze niet meteen een leverdatum geven.

Wat een verhaal Jurgen....hopelijk wordt hij nu snel (echt) geleverd!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boellie Bekijk Berichten
                        Merci Wim,

Het probleem is blijkbaar dat ik de juiste producten ni gebruikt heb,namelijk Turtle wax gebruikt.
                        Ik zal mij een beter product aanschaffen en er dan nog eens overgaan dan.

Groetjes,David
                        Hallo David, graag gedaan.
                        Die Turtle wax hoef je niet weg te gooien hoor; die kan je nog altijd gebruiken voor je deurranden en je velgen te beschermen....of je buurman er blij mee maken

Comment

• levertijd

hoi
                          kan iemand mij helpen? heb opel insignia besteld op 30 januari, en ben nog altijd aan het wachten op mijn auto, hij is al 4 a 5 weken overtijd, weet iemand hoe lang ik nog moet wachten? aanbezien mijn dealer ook niet weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psst Bekijk Berichten
                            hoi
                            kan iemand mij helpen? heb opel insignia besteld op 30 januari, en ben nog altijd aan het wachten op mijn auto, hij is al 4 a 5 weken overtijd, weet iemand hoe lang ik nog moet wachten? aanbezien mijn dealer ook niet weet
                            Heb je al een "inloopwagen" gekregen ?
                            Normaal (was bij mij toch het geval) moeten ze een voorlopige auto geven vanaf de opgegeven leverdatum tot wanneer jij effectief je wagen overhandigt krijgt. Lees je contract er maar eens op na.Er wordt zelfs melding gemaakt van 15% schadevergoeding indien te late levering.

Comment

• hoi

ik heb nog geen inloopwagen gekregen, maar ook niet nodig. de dealer ga mijn oude wagen overnemen en van die 15% weet ik ( heb mijn contract gelezen) als ik nog lang moet wachten ben ik ook van plan dat te doen.
                              kan iemand mij helpen hoe lang ik moet wachten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psst Bekijk Berichten
                                hoi

ik heb nog geen inloopwagen gekregen, maar ook niet nodig. de dealer ga mijn oude wagen overnemen en van die 15% weet ik ( heb mijn contract gelezen) als ik nog lang moet wachten ben ik ook van plan dat te doen.
                                kan iemand mij helpen hoe lang ik moet wachten?
                                Uw verkoper bij uw dealer zal er U alles over vertellen.
                                En niet nodig ?? Wat als U ondertussen een ongeval heeft met uw inruilwagen ?
                                U mag niet het risico lopen van financieel verlies te lijden omdat Opel zijn afspraken niet nakomt...eis die wagen en zet de huidige voor die tijd aan de kant. U kan tevens de verzekering stilleggen wat op zich ook weer wat bespaart

Comment

• Big troubles

Ik ben om te huilen.
                                  met de sneeuw een ongelukje gehad met de wagen (14/02). Half april krijg ik hem terug met als resultaat dat hij:
                                  • serieus naar links afwijkt
                                  • bij het rijden vanaf 80 km/uur er aan de bestuurderszijde precies een ruit openstaat,
                                  • ik aan de rechter voorkant vanaf 2000 toeren precies geblazen wordt.
                                  • soms plankgas geef en niet vooruit geraak, service soon verschijnt op de boord computer
                                  Na 2 dagen terug binnen gedaan, weer 2 weken moeten wachten en nog steeds dezelfde problemen.

Iemand raad

Comment

• Afgehaald

We hebben hier ons eerste weekend met onze ecoflex 130 pk achter de rug.

Over het algemeen valt de wagen goed mee. Zeker het geluidsniveau op de snelweg, waar ik schrik voor had valt goed mee, waarschijnlijk door de erg lange zesde versnelling. Ook het AFL systeem kan me wel bekoren. Alhoewel ik de grootlicht 'assistent' nog niet helemaal vertrouw

Toch enkele negatieve opmerkingen:
                                    • Onrustig stuur. Vooral op de snelweg heb ik het gevoel dat het stuur een beetje slingert. En in snel genomen bochten springt de auto over elke kleine oneffenheid, kwaad zal het niet kunnen, maar het boezemt niet veel vertrouwen in. Onze Audi doet dat veel beter, die ligt precies veel vaster op de baan.
                                    • Comfort is niet super. Ik denk dat het door de ecoflex versie komt, maar de auto reageert heel eg op kleine oneffenheden in de weg. Tegen 50 km/h is het precies alsof je van de ene naar de andere put springt. Ik heb de bandenspanning eens nagekeken: 3 bar. Dit vond ik belachelijk veel, maar toen ik ging nakijken hoeveel er dan in moest, stond er effectief 300 bij de ECO versie. Maar misschien mag dat toch minder?
                                    • GPS/DVD systeem werkt wel goed, maar heb bv 14 keer ipod moeten connecteren eer ie fatsoenlijk werkte. Ik heb wel de indruk dat als je hem insteekt voor je de auto start, hij meteen werkt.
                                    • Ik mis een beetje de aandacht voor detail van in onze Audi. Iets stoms bv: in onze Audi werkt de dashboard verlichting onafhankelijk van de buitenlichten, hier niet. Dus als de lichten aangaan springt het scherm van de GPS op nachtstand wat soms veel te donker is.
                                    • Het niet sluiten van de deuren bij het vertrekken vind ik ook een groot gemis, ik woon in brussel en wil graag mijn auto dicht

Al bij al vind ik hem toch meevallen, voor een scherpe prijs krijg je een ruime, goed uitgeruste auto. Ik vind wel dat hij niet echt premium gevoel geeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Over het algemeen valt de wagen goed mee. Zeker het geluidsniveau op de snelweg, waar ik schrik voor had valt goed mee, waarschijnlijk door de erg lange zesde versnelling. Ook het AFL systeem kan me wel bekoren. Alhoewel ik de grootlicht 'assistent' nog niet helemaal vertrouw

• Onrustig stuur. Vooral op de snelweg heb ik het gevoel dat het stuur een beetje slingert. En in snel genomen bochten springt de auto over elke kleine oneffenheid, kwaad zal het niet kunnen, maar het boezemt niet veel vertrouwen in. Onze Audi doet dat veel beter, die ligt precies veel vaster op de baan.
                                      • Comfort is niet super. Ik denk dat het door de ecoflex versie komt, maar de auto reageert heel eg op kleine oneffenheden in de weg. Tegen 50 km/h is het precies alsof je van de ene naar de andere put springt. Ik heb de bandenspanning eens nagekeken: 3 bar. Dit vond ik belachelijk veel, maar toen ik ging nakijken hoeveel er dan in moest, stond er effectief 300 bij de ECO versie. Maar misschien mag dat toch minder?
                                      • GPS/DVD systeem werkt wel goed, maar heb bv 14 keer ipod moeten connecteren eer ie fatsoenlijk werkte. Ik heb wel de indruk dat als je hem insteekt voor je de auto start, hij meteen werkt.
                                      • Ik mis een beetje de aandacht voor detail van in onze Audi. Iets stoms bv: in onze Audi werkt de dashboard verlichting onafhankelijk van de buitenlichten, hier niet. Dus als de lichten aangaan springt het scherm van de GPS op nachtstand wat soms veel te donker is.
                                      • Het niet sluiten van de deuren bij het vertrekken vind ik ook een groot gemis, ik woon in brussel en wil graag mijn auto dicht
                                      Al bij al vind ik hem toch meevallen, voor een scherpe prijs krijg je een ruime, goed uitgeruste auto. Ik vind wel dat hij niet echt premium gevoel geeft.
                                      Hallo, in verband met dat springerig zijn: indien het de 18" velgen betreft met de bridgestonebanden (zelfde type als de niet ecoflex) zou ik de bandendruk toch wat verminderen en zetten zoals op de niet ecoflex versie. Dit zal het verbruik niet drastisch mogen verhogen...

verder veel rijplezier gewenst!

Ps : een paar vraagjes : is het een ST of andere versie? Is de motor krachtig genoeg (met die lange versnellingsverhoudingen)? Hoe geeft men in het dashboard aan dat je moet op- of terugschakelen? (lampje of op schermpje boordcomputer)
                                      Last edited by ; 03/05/2010, 02:05.

Comment

Hallo, in verband met dat springerig zijn: indien het de 18" velgen betreft met de bridgestonebanden (zelfde type als de niet ecoflex) zou ik de bandendruk toch wat verminderen en zetten zoals op de niet ecoflex versie. Dit zal het verbruik niet drastisch mogen verhogen...

verder veel rijplezier gewenst!

Ps : een paar vraagjes : is het een ST of andere versie? Is de motor krachtig genoeg (met die lange versnellingsverhoudingen)? Hoe geeft men in het dashboard aan dat je moet op- of terugschakelen? (lampje of op schermpje boordcomputer)
                                        Nee, het zijn de 17'' velgen met de 225 banden. Ik heb gisteren nog eens in de handleiding gekeken en daar staat inderdaad voor die specifieke banden 3.0 bar.

Het is een 4 deurs versie. De motor is krachtig genoeg, maar je moet wel meer schakelen. Onze andere auto is een 2.0 136 pk en die kun je vanaf 80 km/h in zesde laten staan. Dat gaat hier niet. Ook bleef ik de eerste km's vaak in 3de rijden na verkeersdrempels en zo. Dan moet je ook een engelengeduld hebben
                                        Maar als je zorgt dat de motor niet te diep in de kelder zakt, kan je zeer goed mee met het verkeer.

De schakelindicator is een klein pijltje met 'SHIFT' eronder dat rechts onderaan in die display verschijnt. Valt eigenlijk niet zo op en meestal heb ik al geschakeld voordat het aanspringt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Ik vind de mijne heel comfortabel maar mijn broer heeft een BMW 730D en die is nog een pak comfortabeler,het is maar wat je gewoon bent.
                                          Van wegligging vind ik de auto ronduit fantastisch ! Ik heb wel Flexride en misschien heeft dat er iets mee te maken.
                                          Het probleem met de IPOD komt mij bekend voor.
                                          Je kan de verlichting van de GPS aanpassen via de configknop.
                                          Dat sluiten van de deuren is inderdaad een gemis,je kan het manueel doen via de knop op het dashboard maar het zou beter zijn als je dit ook automatisch kon instellen.

Comment

Working...
                                          X