Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
    Nee, het zijn de 17'' velgen met de 225 banden. Ik heb gisteren nog eens in de handleiding gekeken en daar staat inderdaad voor die specifieke banden 3.0 bar.

    Het is een 4 deurs versie. De motor is krachtig genoeg, maar je moet wel meer schakelen. Onze andere auto is een 2.0 136 pk en die kun je vanaf 80 km/h in zesde laten staan. Dat gaat hier niet. Ook bleef ik de eerste km's vaak in 3de rijden na verkeersdrempels en zo. Dan moet je ook een engelengeduld hebben
    Maar als je zorgt dat de motor niet te diep in de kelder zakt, kan je zeer goed mee met het verkeer.

    De schakelindicator is een klein pijltje met 'SHIFT' eronder dat rechts onderaan in die display verschijnt. Valt eigenlijk niet zo op en meestal heb ik al geschakeld voordat het aanspringt.

    Tja, 3 bar is wel erg veel...en die eco-michelins zijn wel erg hard (heb ik gelezen in enkele reviews op het net...andere merken gebruiken die ook voor hun " groene" modellen.) Ze hebben blijkbaar wel een erg lange levensduur.
    Bedankt voor de antwoorden op m'n vraagjes. Ik vermoed dat die motor onderin nog wel wat soepeler gaat worden als hij ingereden is.
    Onze huidige vectra (cdti 150pk) was in het begin onder de 2000tr/min ook totaal dood om dan vanaf 2000tr/min bruut uit de startblokken te schieten. vanaf ongeveer 10000km werd hij al wakker iets boven de 1500 tr/min.
    Dat vergrendelen van de deuren is inderdaad een gemis, maar ik vermoed dat ze bij één der softwareupdates dat nog wel eens zullen aanpassen....zo wat op elke review en test lees ik dit...

    groetjes, Wim

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Van wegligging vind ik de auto ronduit fantastisch ! Ik heb wel Flexride en misschien heeft dat er iets mee te maken.
      Dat zal zeker helpen. Maar ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat de ecoflex aanpassingen en vooral de knalharde eco banden hier de 'schuldige' zijn.

      Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Je kan de verlichting van de GPS aanpassen via de configknop.
      Aha, dat moet ik nog eens nakijken. Ik heb al gevonden dat je de kleuren kunt aanpassen: dag, nacht of automatisch, maar dat had geen invloed op de helderheid van het scherm. Daarvoor heb ik het knopje naast de lichtschakelaar moeten gebruiken om de dashboard verlichting harder te zetten.

      Comment


      • VDV800 naivigatie

        Is het mogelijk met de DVD800 navigatie een route of tocht voordien te bekijken (op de kaart)?
        Zo ja hoe?
        (Zodat je kan zien langs waar je zal rijden.)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
          Dat zal zeker helpen. Maar ben er hoe langer hoe meer van overtuigd dat de ecoflex aanpassingen en vooral de knalharde eco banden hier de 'schuldige' zijn.



          Aha, dat moet ik nog eens nakijken. Ik heb al gevonden dat je de kleuren kunt aanpassen: dag, nacht of automatisch, maar dat had geen invloed op de helderheid van het scherm. Daarvoor heb ik het knopje naast de lichtschakelaar moeten gebruiken om de dashboard verlichting harder te zetten.
          Is ook enkel dag, nacht of automatisch.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
            We hebben hier ons eerste weekend met onze ecoflex 130 pk achter de rug.

            Over het algemeen valt de wagen goed mee. Zeker het geluidsniveau op de snelweg, waar ik schrik voor had valt goed mee, waarschijnlijk door de erg lange zesde versnelling. Ook het AFL systeem kan me wel bekoren. Alhoewel ik de grootlicht 'assistent' nog niet helemaal vertrouw



            Toch enkele negatieve opmerkingen:
            • Onrustig stuur. Vooral op de snelweg heb ik het gevoel dat het stuur een beetje slingert. En in snel genomen bochten springt de auto over elke kleine oneffenheid, kwaad zal het niet kunnen, maar het boezemt niet veel vertrouwen in. Onze Audi doet dat veel beter, die ligt precies veel vaster op de baan.
            • Comfort is niet super. Ik denk dat het door de ecoflex versie komt, maar de auto reageert heel eg op kleine oneffenheden in de weg. Tegen 50 km/h is het precies alsof je van de ene naar de andere put springt. Ik heb de bandenspanning eens nagekeken: 3 bar. Dit vond ik belachelijk veel, maar toen ik ging nakijken hoeveel er dan in moest, stond er effectief 300 bij de ECO versie. Maar misschien mag dat toch minder?
            • GPS/DVD systeem werkt wel goed, maar heb bv 14 keer ipod moeten connecteren eer ie fatsoenlijk werkte. Ik heb wel de indruk dat als je hem insteekt voor je de auto start, hij meteen werkt.
            • Ik mis een beetje de aandacht voor detail van in onze Audi. Iets stoms bv: in onze Audi werkt de dashboard verlichting onafhankelijk van de buitenlichten, hier niet. Dus als de lichten aangaan springt het scherm van de GPS op nachtstand wat soms veel te donker is.
            • Het niet sluiten van de deuren bij het vertrekken vind ik ook een groot gemis, ik woon in brussel en wil graag mijn auto dicht
            Al bij al vind ik hem toch meevallen, voor een scherpe prijs krijg je een ruime, goed uitgeruste auto. Ik vind wel dat hij niet echt premium gevoel geeft.

            Ik heb een 160pk Ecoflex en daar stonden de banden (245 -R18 Bridgestone) ook op 3bar wat veel te veel is. Ik heb ze nu op 2.5 wat een stuk beter is, ik moet wel zeggen dat de flex-ride van mij steeds op Tour staat (echt zalig).

            PS : Heb gelukkig geen ipod aangeschaft en gebruik nu een usb-stickje van een paar GB en dit werkt perfect (en ook spot goedkoop tov ipod)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
              Ik heb een 160pk Ecoflex en daar stonden de banden (245 -R18 Bridgestone) ook op 3bar wat veel te veel is. Ik heb ze nu op 2.5 wat een stuk beter is, ik moet wel zeggen dat de flex-ride van mij steeds op Tour staat (echt zalig).

              PS : Heb gelukkig geen ipod aangeschaft en gebruik nu een usb-stickje van een paar GB en dit werkt perfect (en ook spot goedkoop tov ipod)
              Ondervindt u ook dat de versnellingsbakverhoudingen wat te lang gekozen zijn zoals m'n hiervoor bij de 130pk versie meldt?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                Ik heb een 160pk Ecoflex en daar stonden de banden (245 -R18 Bridgestone) ook op 3bar wat veel te veel is. Ik heb ze nu op 2.5 wat een stuk beter is, ik moet wel zeggen dat de flex-ride van mij steeds op Tour staat (echt zalig).
                Bon, ik heb het dan toch nog maar eens nagekeken, want die 3 bar had ik oorspronkelijk van het kleine stikkertje in de deur. In de handleiding staan pagina's vol tabellen per motor enz:
                bandendruk.jpg

                En, inderdaad er moet 3 bar op, op die van jouw 2.6 - 2.7 als ik het goed zie. Wat raar is, is dat op de gewone CDTI met eco banden 'maar' 2.8 moet. Ik ga toch ook eens proberen om er 2.5 op te zetten en zien of het verschil maakt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Ondervindt u ook dat de versnellingsbakverhoudingen wat te lang gekozen zijn zoals m'n hiervoor bij de 130pk versie meldt?

                  Ja klopt, daarom is het ook een Ecoflex.
                  Ben het al een beetje gewoon nu, maar bij m'n Vectra moest ik eigenlijk nooit terug naar eerste eens je aan het rijden was, nu moet ik wel terug schakelen bij zeer lage snelheden.

                  Ik heb wel de 160pk, maar ik denk dat het met de 130pk toch wat krap zal worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                    Bon, ik heb het dan toch nog maar eens nagekeken, want die 3 bar had ik oorspronkelijk van het kleine stikkertje in de deur. In de handleiding staan pagina's vol tabellen per motor enz:
                    [ATTACH]72176[/ATTACH]

                    En, inderdaad er moet 3 bar op, op die van jouw 2.6 - 2.7 als ik het goed zie. Wat raar is, is dat op de gewone CDTI met eco banden 'maar' 2.8 moet. Ik ga toch ook eens proberen om er 2.5 op te zetten en zien of het verschil maakt.


                    Ik zie nergens 3bar staan, voor de 245 banden mag zelfs naar 2bar achter en 2.2bar voor gegaan worden = komfort-mode (het max vvoor de 245 banden is 2.7bar !)
                    ps : ik weet het ,de tabellen zijn zeer onduidelijk opgesteld (zoals de rest van de handleiding ook )!

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                      Bon, ik heb het dan toch nog maar eens nagekeken, want die 3 bar had ik oorspronkelijk van het kleine stikkertje in de deur. In de handleiding staan pagina's vol tabellen per motor enz:
                      [ATTACH]72176[/ATTACH]

                      En, inderdaad er moet 3 bar op, op die van jouw 2.6 - 2.7 als ik het goed zie. Wat raar is, is dat op de gewone CDTI met eco banden 'maar' 2.8 moet. Ik ga toch ook eens proberen om er 2.5 op te zetten en zien of het verschil maakt.

                      Als ik die tabel goed lees; dan merk ik dat bij de " 225/17 banden die 3 bar enkel wordt aanbevolen bij ECO- ritten en zal er bij comfortritten de druk heel wat lager mogen (2,2bar voor en 2,0 bar achter)) ...heel de tabel is van toepassing bij de ecoflex diesel. Het comfort zal hierdoor heel wat beter zijn want 0,8 bar minder geeft veel verschil!
                      Last edited by ; 03/05/2010, 12:51.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Als ik die tabel goed lees; dan merk ik dat bij de " 225/17 banden die 3 bar enkel wordt aanbevolen bij ECO- ritten en zal er bij comfortritten de druk heel wat lager mogen (2,2bar voor en 2,0 bar achter)) ...heel de tabel is van toepassing bij de ecoflex diesel. Het comfort zal hierdoor heel wat beter zijn want 0,8 bar minder geeft veel verschil!
                        Ah, denk je dat 'ECO' slaat op de type rijstijl? Ik dacht dat het sloeg op het type band.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                          Ah, denk je dat 'ECO' slaat op de type rijstijl? Ik dacht dat het sloeg op het type band.
                          inderdaad (eco slaat daar op type van rit); tabel is verwarrend opgesteld....maar ik ben voor 99,99% zeker....druk verminderen dus
                          Last edited by ; 03/05/2010, 13:01.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            inderdaad (eco slaat daar op type van rit); tabel is verwarrend opgesteld....maar ik ben voor 99,99% zeker....druk verminderen dus
                            Als ik deze avond tijd vind, ga ik het zeker doen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                              Als ik deze avond tijd vind, ga ik het zeker doen.
                              Ik ben benieuwd naar het resultaat....maar ik vermoed dat het springerige karakter zal verdwenen zijn

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                                Ik zie nergens 3bar staan, voor de 245 banden mag zelfs naar 2bar achter en 2.2bar voor gegaan worden = komfort-mode (het max vvoor de 245 banden is 2.7bar !)
                                ps : ik weet het ,de tabellen zijn zeer onduidelijk opgesteld (zoals de rest van de handleiding ook )!
                                Ik heb 245 banden.
                                Je moet die maar eens op 2.2 bar zetten en per ongeluk een putje in de weg meepakken.
                                Band en velg naar de knoppen,en zeg nu niet dat het niet waar is,ik spreek uit ervaring.
                                Doet serieus zeer om een band van 300 euro met nog 6mm profiel te zien weggooien...
                                Mijne staan sindsdien op 2.8 op aanraden van de monteur die mijn band vervangen heeft.

                                Comment


                                • Ik heb zo ook zo gezet zoals in het instructieboekje stond. Dacht 2,7 voor en 2,6 achter (of omgekeerd)

                                  Er stond ook ECO bij omdat het voldoende comfort is voor mij. Dus de ECO slaat toch op het feit dat hij dan minder verbruikt en dat de banden minder slijten?
                                  2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                  2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                                  2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                  2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Ik heb 245 banden.
                                    Je moet die maar eens op 2.2 bar zetten en per ongeluk een putje in de weg meepakken.
                                    Band en velg naar de knoppen,en zeg nu niet dat het niet waar is,ik spreek uit ervaring.
                                    Doet serieus zeer om een band van 300 euro met nog 6mm profiel te zien weggooien...
                                    Mijne staan sindsdien op 2.8 op aanraden van de monteur die mijn band vervangen heeft.

                                    Pol, jij heb wel een 245 band op 20" hé, de wanghoogte van een 225/17" is heel wat hoger hoor! Onze huidige banden op de vectra 215/55/17 staan op 2,1 bar en na veel ritten op slechte weg in de haven met soms erg diepe rotputten, zijn de velgen na 5 jaren nog steeds onbeschadigd. Dit was voor ons één van de redenen om voor de 18" velgen te kiezen ipv.( de veel mooiere) 20" ers

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      Pol, jij heb wel een 245 band op 20" hé, de wanghoogte van een 225/17" is heel wat hoger hoor! Onze huidige banden op de vectra 215/55/17 staan op 2,1 bar en na veel ritten op slechte weg in de haven met soms erg diepe rotputten, zijn de velgen na 5 jaren nog steeds onbeschadigd. Dit was voor ons één van de redenen om voor de 18" velgen te kiezen ipv.( de veel mooiere) 20" ers
                                      gtest heeft het toch over 245 banden ? Welke hoogte hebben die dan op 17 of 18 inch ?
                                      Ik dacht dat enkel een 20 inch bij Opel geleverd werd in 245 breedte.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        Ik vind de mijne heel comfortabel maar mijn broer heeft een BMW 730D en die is nog een pak comfortabeler,het is maar wat je gewoon bent.
                                        Dit lijkt me moeilijk te vergelijken tenzij het een BMW van 20 jaar oud is .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                          gtest heeft het toch over 245 banden ? Welke hoogte hebben die dan op 17 of 18 inch ?
                                          Ik dacht dat enkel een 20 inch bij Opel geleverd werd in 245 breedte.
                                          Neen hoor, mijn cosmo heeft ook 245 maar op 18 duims velgen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X