Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    gtest heeft het toch over 245 banden ? Welke hoogte hebben die dan op 17 of 18 inch ?
    Ik dacht dat enkel een 20 inch bij Opel geleverd werd in 245 breedte.
    225/55/17 > 55% van 225 is een wanghoogte van 123.75 mm.
    245/45/18 > 45% van 245 is een wanghoogte van 110.25 mm.
    245/35/20 > 35% van 245 is een wanghoohte van 85.75.

Comment

• De mijne ook ( 18" 245) ik gebruik dezelfde spanning als Racingboy. Geen klagen van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chucky Bekijk Berichten
        Dit lijkt me moeilijk te vergelijken tenzij het een BMW van 20 jaar oud is .
        Dat bedoel ik,het is maar wat je gewoon bent.
        Als je van een vectra GTS met verlaagd chassis en 18 inch komt is de Insignia een héééél comfortabele auto...

Comment

• OK geen probleem gasten.
          Wist niet dat een 245 ook in 17 en 18 inch geleverd wordt door Opel.
          Dus ik discussieer hier niet meer mee over want ik heb 20 inch en die moeten wel degelijk op 2.8 staan.Hoe het met 17 en 18 inch moet weet ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
            We hebben hier ons eerste weekend met onze ecoflex 130 pk achter de rug.

Over het algemeen valt de wagen goed mee. Zeker het geluidsniveau op de snelweg, waar ik schrik voor had valt goed mee, waarschijnlijk door de erg lange zesde versnelling. Ook het AFL systeem kan me wel bekoren. Alhoewel ik de grootlicht 'assistent' nog niet helemaal vertrouw

Toch enkele negatieve opmerkingen:
            • Onrustig stuur. Vooral op de snelweg heb ik het gevoel dat het stuur een beetje slingert. En in snel genomen bochten springt de auto over elke kleine oneffenheid, kwaad zal het niet kunnen, maar het boezemt niet veel vertrouwen in. Onze Audi doet dat veel beter, die ligt precies veel vaster op de baan.
            • Comfort is niet super. Ik denk dat het door de ecoflex versie komt, maar de auto reageert heel eg op kleine oneffenheden in de weg. Tegen 50 km/h is het precies alsof je van de ene naar de andere put springt. Ik heb de bandenspanning eens nagekeken: 3 bar. Dit vond ik belachelijk veel, maar toen ik ging nakijken hoeveel er dan in moest, stond er effectief 300 bij de ECO versie. Maar misschien mag dat toch minder?
            • GPS/DVD systeem werkt wel goed, maar heb bv 14 keer ipod moeten connecteren eer ie fatsoenlijk werkte. Ik heb wel de indruk dat als je hem insteekt voor je de auto start, hij meteen werkt.
            • Ik mis een beetje de aandacht voor detail van in onze Audi. Iets stoms bv: in onze Audi werkt de dashboard verlichting onafhankelijk van de buitenlichten, hier niet. Dus als de lichten aangaan springt het scherm van de GPS op nachtstand wat soms veel te donker is.
            • Het niet sluiten van de deuren bij het vertrekken vind ik ook een groot gemis, ik woon in brussel en wil graag mijn auto dicht

Al bij al vind ik hem toch meevallen, voor een scherpe prijs krijg je een ruime, goed uitgeruste auto. Ik vind wel dat hij niet echt premium gevoel geeft.
            Ik hoor veel mensen klagen over de banden en wegligging van de Ecoflex. Bij mij waren ze 2.7 en heb ze naar 3.0 gebracht. Voelt wat harder aan, leek wat stuiterig maar ben nu weer gewend. Ik vind de wegligging iig een stuk beter dan de Zafira die ik had. Voor je gevoel kantelen in de bochten en nu met de Inisignia gas er op ongemerkt 120 km/u over fly-overs. Maar een goede vergelijking is dat natuurlijk niet de Zafira en Insignia. Is een vergelijking met de Audi ook een goede ?

Dat van die details herken ik wel. Dashboard verlichting onafhankelijk van buitenlichten wil ik ook wel, net als speedlock. Of de keus hebben om de gesproken navigatieaanwijzingen te muten tijdens het navigeren zodat je ongestoord naar de muziek kan luisteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
              Ik hoor veel mensen klagen over de banden en wegligging van de Ecoflex. Bij mij waren ze 2.7 en heb ze naar 3.0 gebracht. Voelt wat harder aan, leek wat stuiterig maar ben nu weer gewend. Ik vind de wegligging iig een stuk beter dan de Zafira die ik had. Voor je gevoel kantelen in de bochten en nu met de Inisignia gas er op ongemerkt 120 km/u over fly-overs. Maar een goede vergelijking is dat natuurlijk niet de Zafira en Insignia. Is een vergelijking met de Audi ook een goede ?

Dat van die details herken ik wel. Dashboard verlichting onafhankelijk van buitenlichten wil ik ook wel, net als speedlock. Of de keus hebben om de gesproken navigatieaanwijzingen te muten tijdens het navigeren zodat je ongestoord naar de muziek kan luisteren.
              Misschien is de vergelijking met Audi niet het beste, er is toch nog altijd een aanzienlijk prijsverschil. Aan de andere kant heeft opel duidelijk geprobeerd om de Insignia met een premium sausje te overgieten en dan komen die vergelijkingen natuurlijk sneller.

Ik wou een bericht posten met de vraag hoe ik mevrouw X het zwijgen kon opleggen. Niet dus.

Comment

Dat laatste kan.
                Heb bij mij alle volume van navigatie gewoon uitgezet.
                Ik wordt niet gestoord tijdens het beluisteren van muziek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Dat laatste kan.
                  Heb bij mij alle volume van navigatie gewoon uitgezet.
                  Ik wordt niet gestoord tijdens het beluisteren van muziek.
                  Ben benieuwd hoe. Zet het volume van de navigatie op 1 (0 gaat volgens mij niet), hoor (bijna) geen aanwijzingen, maar de muziek wordt toch gemute.

Comment

• Yes, Yes, de mijne wordt morgen eindelijk geleverd:
                    Het zal een Technical Grey 5d model worden met volgende opties:
                    -OPC Line Interiour pack
                    -OPC Line pack 1
                    -Lederen Recaro Sportzetels
                    -Bi-Xenon met AFL
                    -20" OPC velgen
                    -Park expert
                    -DVD800 Navi
                    -Infinity sound systeem
                    -Flex Ride(standaard op sport)
                    -Dual zone elektronische klimaat regeling
                    -Elektrisch inklapbare spiegels
                    -Elektrische parkeerrem
                    -Regensensor
                    -Velours matten met Insignia logo

Hierbij al een paar teasers:

Last edited by ; 03/05/2010, 22:31.

Comment

Ben benieuwd hoe. Zet het volume van de navigatie op 1 (0 gaat volgens mij niet), hoor (bijna) geen aanwijzingen, maar de muziek wordt toch gemute.
                      Ik zal je morgen mijn instellingen doorgeven.
                      Auto staat voor het moment in de garage.
                      Je moet twee volume-instellingen veranderen.
                      één helemaal naar boven zetten en de andere helemaal naar beneden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zaij Bekijk Berichten
                        Yes, Yes, de mijne wordt morgen eindelijk geleverd:
                        Het zal een Technical Grey 5d model worden met volgende opties:
                        -OPC Line Interiour pack
                        -OPC Line pack 1
                        -Lederen Recaro Sportzetels
                        -Bi-Xenon met AFL
                        -20" OPC velgen
                        -Park expert
                        -DVD800 Navi
                        -Infinity sound systeem
                        -Flex Ride(standaard op sport)
                        -Dual zone elektronische klimaat regeling
                        -Elektrisch inklapbare spiegels
                        -Elektrische parkeerrem
                        -Regensensor
                        -Velours matten met Insignia logo

Hierbij al een paar teasers:

proficiat Zaij, ziet er knap uit...wanneer was hij besteld?

Comment

• de bandenspanning wordt bij mij aangegeven als 220 psi voor en 240 psi achter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                            proficiat Zaij, ziet er knap uit...wanneer was hij besteld?

zie ik het mis maar kan het zijn dat de parkeersensoren iets veranderd zijn, ik bedoel de positie op de bumper vooraan. De laatste staat fel aan de buitenkant. Bij staat de laatste net boven het mistlicht

Comment

• thanks,

@corsawim: Hij is besteld op 6 februari 2010
                              @P04260: De plaatsing van de parkeersensoren zal wel iets te maken hebben met de park expert ipv de park pilot ;-?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Ik ben benieuwd naar het resultaat....maar ik vermoed dat het springerige karakter zal verdwenen zijn
                                Bon, ik heb ze verlaagd naar de waarde in de 'komfort' tabel en het verschil is toch wel opmerkelijk. Nog redelijk droog, maar toch een pak minder springerig.

Nu ik met mijn neus op de band stond zag ik dat het gewoon Michelin Primacy banden zijn, helemaal geen speciale eco banden. Is het wel de bedoeling dat je daar zo hoge druk op zet?

Soit, ik ben net dat ietsje meer tevreden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                                  de bandenspanning wordt bij mij aangegeven als 220 psi voor en 240 psi achter
                                  da's raar, want 220psi is ongeveer 15 bar (240= 16,5 bar)
                                  ik vermoed dat die 220 is uitgedrukt in ( kilopascal) KPa 220 KPa is 2,2 bar (240KPa is 2,4 bar)
                                  Last edited by ; 04/05/2010, 00:53.

Comment

Bon, ik heb ze verlaagd naar de waarde in de 'komfort' tabel en het verschil is toch wel opmerkelijk. Nog redelijk droog, maar toch een pak minder springerig.

Nu ik met mijn neus op de band stond zag ik dat het gewoon Michelin Primacy banden zijn, helemaal geen speciale eco banden. Is het wel de bedoeling dat je daar zo hoge druk op zet?

Soit, ik ben net dat ietsje meer tevreden
                                    alé, da's dan toch al iets

Comment

Je moet inderdaad eens kijken in je audio-instellingen bij het navigatievolume. Aan de ene kant staat het navigatievolume zelf (dat staat bij mij op 1), aan de andere kant in welke mate hij de muziek mute (een negatief getal, standaard -5 of -10). Ik heb dit nu op 0 gezet.
                                      Nu hoor ik wel nog de aanwijzingen, maar Freddie Mercury wordt tenminste niet meer onder tafel gedrukt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Swiss Bekijk Berichten
                                        Je moet inderdaad eens kijken in je audio-instellingen bij het navigatievolume. Aan de ene kant staat het navigatievolume zelf (dat staat bij mij op 1), aan de andere kant in welke mate hij de muziek mute (een negatief getal, standaard -5 of -10). Ik heb dit nu op 0 gezet.
                                        Nu hoor ik wel nog de aanwijzingen, maar Freddie Mercury wordt tenminste niet meer onder tafel gedrukt...
                                        Of niet meer in de kast geduwd?

Comment

Of niet meer in de kast geduwd?
                                          ik denk dat "kast" inmiddels " kist" moet zijn

Comment

Working...
                                          X