Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
    En dat het dus ook de ingenieur is die vorig jaar de "dip" in mijn verhoogd koppel er niet heeft uitgekregen na te zijn getuned bij Heinz. Wat betreft de klantenservice zal hij wel gelijk hebben want die is bij Heinz onbestaande. Poen in hun zak en trek uw plan als er problemen zijn. Heb na mijn tuning onmiddellijk gezegd dat er iets niet klopte en dat was ook te zien op de prestatiecurve na de test. Maar ik werd gewoon met een kluitje in het riet gestuurd dat het allemaal nog moest ingereden worden en dat het zich vanzelf oplost. Na twee weken nog geen verbetering en terug geweest maar niet opgelost. Blijkbaar heb ik toen "pech" gehad.
    Enfin,toen ik m'n GTS een paar maand later verkocht was het nog steeds hetzelfde.Tot daar dus de "garantie" van Heinz.
    Ik ga al sinds '96 bij Heinz en ben er altijd goed geholpen geweest.
    Ik heb daar 4 wagens laten tunen en ééntje bij mobile chiptuning uit Nederland.
    Die werken dan wel zonder testbank maar je doet een testritje en wil je iets veranderd zien dan werken ze de software bij.
    Het zal wel overal iets zijn zeker.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
      Ik ga al sinds '96 bij Heinz en ben er altijd goed geholpen geweest.
      Ik heb daar 4 wagens laten tunen en ééntje bij mobile chiptuning uit Nederland.
      Die werken dan wel zonder testbank maar je doet een testritje en wil je iets veranderd zien dan werken ze de software bij.
      Het zal wel overal iets zijn zeker.
      Maar ja,je moet maar diegene zijn die er ook een aanzienlijk bedrag voor heeft betaald en niet tevreden was.Dan is elke prijs die je ervoor betaald heb te veel.
      Ofwel moeten ze doen hetgeen ze beloven,ofwel moet je je geld terugkrijgen.
      Mijn ervaring bij Heinz : geen één van de twee.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
        Hmm ... straks ga ik ook nog spijt krijgen dat ik geen gewone 160pk ipv ecoflex genomen heb. Hoger in toeren ? Over hoeveel toeren spreken we dan nu ?
        Ken natuurlijk jouw rijstijl niet ... zelf ben ik gewoon om toch serieus wat door te trekken en de motor wat toeren te laten doen (zit nu wel met een benzine en ga dus naar diesel)
        Ik ben normaal ook een vrij vlotte chauffeur, maar een diesel is nu ook nie gemaakt om constant mee tegen de rode zone te rijden ;-) In elk geval is het 'gat' duidelijk merkbaar.

        Voor de andere vragen in dit topic, over de motorisatie. De verschillen zijn:

        ECOTEC met manuele aandrijving:
        * A20DTC 110pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
        * A20DTJ 130pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
        * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)

        De motor is identiek op alle versies, enkel de verhoudingen van de versnellingsbak zijn anders.

        ECOFLEX met manuele aandrijving:
        * A20DTH 130pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)
        * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)

        Zo zie dat bij de 160pk het niet uitmaakt of je ECOFLEX of ECOTEC neemt, de versnellingsbak is bij beiden hetzelfde. Bij de 130pk versie krijg je dezelfde verhoudingen als de 160 pk, daarom ook dit gat hoogstwaarschijnlijk, wegens minder vermogen/koppel in sommige toerentallen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
          Zo zie dat bij de 160pk het niet uitmaakt of je ECOFLEX of ECOTEC neemt, de versnellingsbak is bij beiden hetzelfde. Bij de 130pk versie krijg je dezelfde verhoudingen als de 160 pk, daarom ook dit gat hoogstwaarschijnlijk, wegens minder vermogen/koppel in sommige toerentallen.
          Ok thanks ... dit neemt toch een grote twijfel weg

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
            Ik ben normaal ook een vrij vlotte chauffeur, maar een diesel is nu ook nie gemaakt om constant mee tegen de rode zone te rijden ;-) In elk geval is het 'gat' duidelijk merkbaar.

            Voor de andere vragen in dit topic, over de motorisatie. De verschillen zijn:

            ECOTEC met manuele aandrijving:
            * A20DTC 110pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
            * A20DTJ 130pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
            * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)

            De motor is identiek op alle versies, enkel de verhoudingen van de versnellingsbak zijn anders.

            ECOFLEX met manuele aandrijving:
            * A20DTH 130pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)
            * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)

            Zo zie dat bij de 160pk het niet uitmaakt of je ECOFLEX of ECOTEC neemt, de versnellingsbak is bij beiden hetzelfde. Bij de 130pk versie krijg je dezelfde verhoudingen als de 160 pk, daarom ook dit gat hoogstwaarschijnlijk, wegens minder vermogen/koppel in sommige toerentallen.

            Wacht eens even; als je verhaal klopt dan is de 160pk cdti en 160pk ecoflex identiek. Ze zouden dus net hetzelfde moeten rijden (zelfde verhoudingen in de versnellingsbak en differentieel; alleen is de ecoflex iets zuiniger door de aangepaste stroomlijn (lagere ophanging , beplating onderaan, wat gaten voorin dichtgemaakt en schakelindicator)?

            Kan er iemand om dit verhaal te bevestigen ( ik hoop dat je gelijk hebt), het hierna volgende eens checken? Wat is je toerental in 6de versnelling bij 120km/h? A : voor de gewone 160pk diesel en B : voor de ecoflexdiesel 160pk.
            Ik denk dat dit de eenvoudigste weg is om dit te testen....
            Last edited by ; 09/05/2010, 20:17.

            Comment


            • Bij mij is het ongeveer 1800 toeren als ik 120 op de teller rijd.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
                Bij mij is het ongeveer 1800 toeren als ik 120 op de teller rijd.
                Is dit een 160pk ecoflex of 160pk CDTI (nt ecoflex)?

                Comment


                • Mijn insignia is vrijdag ook thuisgekomen, hier wat foto's ik zal in de loop van de week proberen een beter shoot te maken, bij deze was het al aardig donker aan het worden eer ik terug was van de dealer.











                  Comment


                  • mooie ST! Is het een 130of 160pk?
                    Hoe rijdt hij?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                      mooie ST! Is het een 130of 160pk?
                      Hoe rijdt hij?
                      Het is een 130 pk, de eerste 150 km zijn erg goed bevallen! deze week heb ik enkele lange ritten voor de boeg dus met een week heb ik wel een goed beeld. Ik had hiervoor een Seat Leon en dit is een wereld van verschil! Al heb ik in de Leon ook altijd met plezier gereden hoor.

                      Comment


                      • 130 CDTI Ecoflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Oei ik wacht ook op een lease ecoflex ST. Toch ongelooflijk hé, waarom verknoeien ze het prettig rijgedrag door die grote verhoudingen...als je daardoor hoger in toeren moet gaan, kan die toch niet zuiniger rijden?

                        Trouwens knappe foto; hoe heb je die beweging erin gekregen?
                        Ik rij met een (lease) Insignia Ecoflex 130pk Cosmo. Was even aanpassen (vorige was een Vectra Station met 195pk 1.9 CDTI)... Wagen is uiteraard niet snel maar ook niet frustrerend traag. Rij er een pak rustiger mee dan met mijn Vectra. Vind de lange 5de en 6de wel aangenaam op de snelweg (3000 toeren = 170km/u of zo...) Enkel met de trailer er achter (leeg 500kg) houdt het niet over. Op een vals plat of een lange brug omhoog houdt hij de 120 niet in 6de!!! Hij verbruikt op vlakke weg ook meer dan in 5de.

                        MAAR dat alles is nu opgelost (thanks T190!!) dankzij powerboxje... Auto is pak rustiger te rijden, heeft meer koppel en houdt met de trailer makkelijk zijn snelheid.De 6de is nog steeds aan de lange kant als trailer er achter hangt maar hoef tenminste niet terug naar 4de om een snelwegbrug op te geraken. Het verbruik is inmiddels ook al gezakt. Je ben vlugger op snelheid en kan sneller opschakelen. Ik ben een behoorlijk sportieve rijstijl gewoon (heb altijd met snelle opels gereden) maar tenzij je naam Schumi is, valt met een 130pk goed te leven. In de lease: liever budget opdoen aan leuke opties dan de aan 30pk die je er ook op een andere manier kan bijkrijgen (én zelfs een hoger koppel dan de standaard 160pk).

                        Conclusie: normale omstandigheden 130pk goed te doen in ST, als je toch te kort komt, effe naar Kitpower bellen.

                        Stomme vraag tenslotte: zijn er nog Insignia rijders die bij de geventileerde sportzetels trillingen in de kont voelen als de ventilatie op stand 2 of 3 staat? Stoel staat in de laagtse stand, als ik hem hoger zet wordt het erger. Vooral als je stilstaat voor de lichten is het precies of ik zit precies met de billen op een elektrische tandenborstel...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                          Ik rij met een (lease) Insignia Ecoflex 130pk Cosmo. Was even aanpassen (vorige was een Vectra Station met 195pk 1.9 CDTI)... Wagen is uiteraard niet snel maar ook niet frustrerend traag. Rij er een pak rustiger mee dan met mijn Vectra. Vind de lange 5de en 6de wel aangenaam op de snelweg (3000 toeren = 170km/u of zo...) Enkel met de trailer er achter (leeg 500kg) houdt het niet over. Op een vals plat of een lange brug omhoog houdt hij de 120 niet in 6de!!! Hij verbruikt op vlakke weg ook meer dan in 5de.

                          MAAR dat alles is nu opgelost (thanks T190!!) dankzij powerboxje... Auto is pak rustiger te rijden, heeft meer koppel en houdt met de trailer makkelijk zijn snelheid.De 6de is nog steeds aan de lange kant als trailer er achter hangt maar hoef tenminste niet terug naar 4de om een snelwegbrug op te geraken. Het verbruik is inmiddels ook al gezakt. Je ben vlugger op snelheid en kan sneller opschakelen. Ik ben een behoorlijk sportieve rijstijl gewoon (heb altijd met snelle opels gereden) maar tenzij je naam Schumi is, valt met een 130pk goed te leven. In de lease: liever budget opdoen aan leuke opties dan de aan 30pk die je er ook op een andere manier kan bijkrijgen (én zelfs een hoger koppel dan de standaard 160pk).

                          Conclusie: normale omstandigheden 130pk goed te doen in ST, als je toch te kort komt, effe naar Kitpower bellen.

                          Stomme vraag tenslotte: zijn er nog Insignia rijders die bij de geventileerde sportzetels trillingen in de kont voelen als de ventilatie op stand 2 of 3 staat? Stoel staat in de laagtse stand, als ik hem hoger zet wordt het erger. Vooral als je stilstaat voor de lichten is het precies of ik zit precies met de billen op een elektrische tandenborstel...
                          Hoeveel toeren draait hij bij 120 op de teller in zesde?

                          Comment


                          • Bij mij is het wel een 130pk, maar normaal gezien heb ik dezelfde verhoudingen dan de 160 ecoflex, dus het toerental zal normaal hetzelfde zijn. Alleen gaat het bij mij (wegens minder vermogen) wat anders aanvoelen om te accellereren.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                              Ik rij met een (lease) Insignia Ecoflex 130pk Cosmo. Was even aanpassen (vorige was een Vectra Station met 195pk 1.9 CDTI)... Wagen is uiteraard niet snel maar ook niet frustrerend traag. Rij er een pak rustiger mee dan met mijn Vectra. Vind de lange 5de en 6de wel aangenaam op de snelweg (3000 toeren = 170km/u of zo...) Enkel met de trailer er achter (leeg 500kg) houdt het niet over. Op een vals plat of een lange brug omhoog houdt hij de 120 niet in 6de!!! Hij verbruikt op vlakke weg ook meer dan in 5de.

                              MAAR dat alles is nu opgelost (thanks T190!!) dankzij powerboxje... Auto is pak rustiger te rijden, heeft meer koppel en houdt met de trailer makkelijk zijn snelheid.De 6de is nog steeds aan de lange kant als trailer er achter hangt maar hoef tenminste niet terug naar 4de om een snelwegbrug op te geraken. Het verbruik is inmiddels ook al gezakt. Je ben vlugger op snelheid en kan sneller opschakelen. Ik ben een behoorlijk sportieve rijstijl gewoon (heb altijd met snelle opels gereden) maar tenzij je naam Schumi is, valt met een 130pk goed te leven. In de lease: liever budget opdoen aan leuke opties dan de aan 30pk die je er ook op een andere manier kan bijkrijgen (én zelfs een hoger koppel dan de standaard 160pk).

                              Conclusie: normale omstandigheden 130pk goed te doen in ST, als je toch te kort komt, effe naar Kitpower bellen.

                              Stomme vraag tenslotte: zijn er nog Insignia rijders die bij de geventileerde sportzetels trillingen in de kont voelen als de ventilatie op stand 2 of 3 staat? Stoel staat in de laagtse stand, als ik hem hoger zet wordt het erger. Vooral als je stilstaat voor de lichten is het precies of ik zit precies met de billen op een elektrische tandenborstel...
                              Vanaf stand 2 is het (vrouw-stand)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                Hoeveel toeren draait hij bij 120 op de teller in zesde?
                                Wij hebben een 4-deurs 130 pk EcoFlex en bij 136 doet ie in zesde rond de 1900 toeren. Erg laag dus

                                Comment


                                • 160pk ecoflex
                                  120 : +- 1750 toeren
                                  140: 2000 toeren exact

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
                                    160pk ecoflex
                                    120 : +- 1750 toeren
                                    140: 2000 toeren exact
                                    Bedankt Jonathan...nu nog iemand met een 160pk NIET-ecoflex en we weten het ...

                                    Comment


                                    • insignia ecoflex scoort erg slecht in aprilnummer van autowereld.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                      Ik rij met een (lease) Insignia Ecoflex 130pk Cosmo. Was even aanpassen (vorige was een Vectra Station met 195pk 1.9 CDTI)... Wagen is uiteraard niet snel maar ook niet frustrerend traag. Rij er een pak rustiger mee dan met mijn Vectra. Vind de lange 5de en 6de wel aangenaam op de snelweg (3000 toeren = 170km/u of zo...) Enkel met de trailer er achter (leeg 500kg) houdt het niet over. Op een vals plat of een lange brug omhoog houdt hij de 120 niet in 6de!!! Hij verbruikt op vlakke weg ook meer dan in 5de.

                                      MAAR dat alles is nu opgelost (thanks T190!!) dankzij powerboxje... Auto is pak rustiger te rijden, heeft meer koppel en houdt met de trailer makkelijk zijn snelheid.De 6de is nog steeds aan de lange kant als trailer er achter hangt maar hoef tenminste niet terug naar 4de om een snelwegbrug op te geraken. Het verbruik is inmiddels ook al gezakt. Je ben vlugger op snelheid en kan sneller opschakelen. Ik ben een behoorlijk sportieve rijstijl gewoon (heb altijd met snelle opels gereden) maar tenzij je naam Schumi is, valt met een 130pk goed te leven. In de lease: liever budget opdoen aan leuke opties dan de aan 30pk die je er ook op een andere manier kan bijkrijgen (én zelfs een hoger koppel dan de standaard 160pk).

                                      Conclusie: normale omstandigheden 130pk goed te doen in ST, als je toch te kort komt, effe naar Kitpower bellen.

                                      Stomme vraag tenslotte: zijn er nog Insignia rijders die bij de geventileerde sportzetels trillingen in de kont voelen als de ventilatie op stand 2 of 3 staat? Stoel staat in de laagtse stand, als ik hem hoger zet wordt het erger. Vooral als je stilstaat voor de lichten is het precies of ik zit precies met de billen op een elektrische tandenborstel...

                                      Net het artikel gelezen over de groene modellen en het ecorijden in het aprilnummer van autoweek. ik was erg enthousiast; eindelijk nog eens een autoblad met een test van een insignia (die zijn namelijk erg schaars) Er werd onderzocht of de ecoflex zijn belofte om zuiniger te zijn voor waarheid houdt.
                                      conclusie : niet dus
                                      Ze zijn met twee identieke insignia's 160pk ecoflex en gewone 160pk met verschillende mensen gaan rijden op twee verschillende parcours. het eerste parcours was dat van de ronde van Vlaanderen; veel secundaire wegen met bochten en heuvels en het andere parcours dat vooral autosnelwegen betrof.
                                      De conclusie was niet mals : de ecoflex was op het bochtig en heuvelachtig parcours blijkbaar een draak om mee te rijden. Ze moesten veelvuldig schakelen (en dit gaat blijkbaar erg stroef) om er de vaart toch een beetje in te houden en dat hij daarbij nog eens 0,5l/100km gulziger bleek was voor hen erover.
                                      Elke keer dat ze een versnelling hoger schakelden dook de motor (door de slecht gekozen versnellingsbakverhoudingen)blijkbaar in de kelder en tot hij ongeveer 2000tr/min draaide, bleek er geen fut meer in te zitten. Hij werd vooral gulziger omdat ze moesten doortrekken tot boven de 3000tr/min om het turbogat op te vangen.Op het snelwegparcours echter won de ecoflex weer z'n voordeel; 1,5 l zuiniger dan de gewone en een zaligheid aan rust.
                                      Ze raden in hun besluit dan ook de( 350€ duurdere) ecoflex af en geven je de raad de gewone versie te kopen met meer accesoires voor die prijs.

                                      Als het geen lease was, had ik waarschijnlijk beter gekozen voor de gewone versie ( nu is er 75% aftrek voor de firma). Ik hoop dat ze toch ooit een een test doen in een vakblad waar de Insignia eens positief uitkomt

                                      positieve noot : inmiddels heb ik van de garage vernomen dat onze Insignia toch deze maand nog geleverd zal worden...hij komt vandaag of morgen aan in kontich

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        Bedankt Jonathan...nu nog iemand met een 160pk NIET-ecoflex en we weten het ...
                                        Heb een 160 pk, geen ecoflex en als ik 120 rij in 6de heb ik exact 2000 toeren.
                                        2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                        2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                                        2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                        2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                                          Heb een 160 pk, geen ecoflex en als ik 120 rij in 6de heb ik exact 2000 toeren.
                                          Dus besluit : het verhaal van Jurgen schijnt niet te kloppen... de ecoflex 160pk en de gewone 160pk hebben dus toch een andere versnellingsbak

                                          Comment

                                          Working...
                                          X