Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Opel insignia Silver Lake.

    Ik heb jullie forum het afgelopen jaar met veel aandacht gelezen en uiteindelijk ook de opel insignia aangekocht met levering binnenkort.

    Mijn wagen is terug bij de dealer toegekomen en dient nog opgekuist te worden voor levering de laatste week van mei.(na aanpassing van de achterste ramen en plaatsen reserve wiel voor de 20 inch wielen en verwijdering van de belettering moet nog gebeuren) . Kleur Silver Lake. Motor: 1.6 turbo (benzine)





    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Ik rij met een (lease) Insignia Ecoflex 130pk Cosmo. Was even aanpassen (vorige was een Vectra Station met 195pk 1.9 CDTI)... Wagen is uiteraard niet snel maar ook niet frustrerend traag. Rij er een pak rustiger mee dan met mijn Vectra. Vind de lange 5de en 6de wel aangenaam op de snelweg (3000 toeren = 170km/u of zo...) Enkel met de trailer er achter (leeg 500kg) houdt het niet over. Op een vals plat of een lange brug omhoog houdt hij de 120 niet in 6de!!! Hij verbruikt op vlakke weg ook meer dan in 5de.

      MAAR dat alles is nu opgelost (thanks T190!!) dankzij powerboxje... Auto is pak rustiger te rijden, heeft meer koppel en houdt met de trailer makkelijk zijn snelheid.De 6de is nog steeds aan de lange kant als trailer er achter hangt maar hoef tenminste niet terug naar 4de om een snelwegbrug op te geraken. Het verbruik is inmiddels ook al gezakt. Je ben vlugger op snelheid en kan sneller opschakelen. Ik ben een behoorlijk sportieve rijstijl gewoon (heb altijd met snelle opels gereden) maar tenzij je naam Schumi is, valt met een 130pk goed te leven. In de lease: liever budget opdoen aan leuke opties dan de aan 30pk die je er ook op een andere manier kan bijkrijgen (én zelfs een hoger koppel dan de standaard 160pk).

      Conclusie: normale omstandigheden 130pk goed te doen in ST, als je toch te kort komt, effe naar Kitpower bellen.

      Stomme vraag tenslotte: zijn er nog Insignia rijders die bij de geventileerde sportzetels trillingen in de kont voelen als de ventilatie op stand 2 of 3 staat? Stoel staat in de laagtse stand, als ik hem hoger zet wordt het erger. Vooral als je stilstaat voor de lichten is het precies of ik zit precies met de billen op een elektrische tandenborstel...

      Ja mijn zetels trillen ook met de ventilatie, en dan spreek ik nog niet over de motor, dat is heel een ramp (vanaf 1800 in stuur, pedalen, versnellingspook heel goed te voelen)

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        Net het artikel gelezen over de groene modellen en het ecorijden in het aprilnummer van autoweek. ik was erg enthousiast; eindelijk nog eens een autoblad met een test van een insignia (die zijn namelijk erg schaars) Er werd onderzocht of de ecoflex zijn belofte om zuiniger te zijn voor waarheid houdt.
        conclusie : niet dus
        Ze zijn met twee identieke insignia's 160pk ecoflex en gewone 160pk met verschillende mensen gaan rijden op twee verschillende parcours. het eerste parcours was dat van de ronde van Vlaanderen; veel secundaire wegen met bochten en heuvels en het andere parcours dat vooral autosnelwegen betrof.
        De conclusie was niet mals : de ecoflex was op het bochtig en heuvelachtig parcours blijkbaar een draak om mee te rijden. Ze moesten veelvuldig schakelen (en dit gaat blijkbaar erg stroef) om er de vaart toch een beetje in te houden en dat hij daarbij nog eens 0,5l/100km gulziger bleek was voor hen erover.
        Elke keer dat ze een versnelling hoger schakelden dook de motor (door de slecht gekozen versnellingsbakverhoudingen)blijkbaar in de kelder en tot hij ongeveer 2000tr/min draaide, bleek er geen fut meer in te zitten. Hij werd vooral gulziger omdat ze moesten doortrekken tot boven de 3000tr/min om het turbogat op te vangen.Op het snelwegparcours echter won de ecoflex weer z'n voordeel; 1,5 l zuiniger dan de gewone en een zaligheid aan rust.
        Ze raden in hun besluit dan ook de( 350€ duurdere) ecoflex af en geven je de raad de gewone versie te kopen met meer accesoires voor die prijs.

        Als het geen lease was, had ik waarschijnlijk beter gekozen voor de gewone versie ( nu is er 75% aftrek voor de firma). Ik hoop dat ze toch ooit een een test doen in een vakblad waar de Insignia eens positief uitkomt

        positieve noot : inmiddels heb ik van de garage vernomen dat onze Insignia toch deze maand nog geleverd zal worden...hij komt vandaag of morgen aan in kontich
        ik herken dit wel, bv aan in 6de aan 120 vanaf die 1750 toeren beginnen op te trekken... is niet aangenaam. Ik rijd hem dan ook steeds boven de 2000 toeren, en dat is best lekker. qua verbruik kan dat inderdaad in verhouding veel schelen, ik heb gelukkig een tankkaart
        (ook ecoflex ivm fiscaliteit) Het zou wel kunnen dat dit nog verbetert, mijne vorige 2l V50 heeft ook wat km's moeten bollen voor ik de volledige flexibiliteit van de motor kon benutten (ik zou zelfs zeggen +20k km)

        Comment


        • Ik denk ook dat alle ecoFlexen een andere versnellingsbak hebben dan hun gewone tegenpartij. Auto Motor und Sport schreef dit over de 160 pk versie, waar ze duidelijk in vermelden dat de overbrening veranderd is:

          Für den verminderten Durst sorgt unter anderem die opti mierte Aerodynamik an Unter boden und Kühlergrill. Zusam men mit einer Tieferlegung um zehn Millimeter drücken die Maßnahmen den cW-Wert der Limousine auf nur 0,26. Eben falls zum Diät-Programm ge hören Leichtlaufreifen, Schalt anzeige sowie eine längere Getriebeübersetzung, die auf der Autobahn das Drehzahlniveau spürbar senkt. So liegen selbst bei 180 km/h nur gut 2.500 U/min an.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
            Heb een 160 pk, geen ecoflex en als ik 120 rij in 6de heb ik exact 2000 toeren.
            Vandaag ook eens opgelet. Ik heb de 130pk CDTI 1800toeren@120km/u

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
              Vandaag ook eens opgelet. Ik heb de 130pk CDTI 1800toeren@120km/u

              inderdaad : 200 tr/min verschil is heel wat...vermoedelijk is dat in de lagere versnellingen ook zo.
              In de praktijk betekent dit waarschijnlijk overschakelen op 2500tr/min ipv. 2000tr/min.

              Dat zal wel wennen zeker

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
                160pk ecoflex
                120 : +- 1750 toeren
                140: 2000 toeren exact
                130pk ecoflex: 1750 toeren bij 120 km/h

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Dus besluit : het verhaal van Jurgen schijnt niet te kloppen... de ecoflex 160pk en de gewone 160pk hebben dus toch een andere versnellingsbak
                  Dan zal de ecoflex editie zowiezo met de langere verhoudingen uitgerust zijn (wat ook vrij logisch lijkt op het 2e gezicht ) Dat verklaart ook de hogere topsnelheid in boekje van 130pk std en 130pk ecoflex in't voordeel van de ecoflex. Binnenkort eens een afspraak maken om te zien of er via tuning wat aan gedaan kan worden (bvb sneller koppel in de lage toeren) om het 'gat' wat op te vangen...
                  Last edited by ; 11/05/2010, 13:47.

                  Comment


                  • Cosmo 5d

                    Gisteren de wagen gaan afhalen...

                    Zalig... straks nog even binnen om de Insignia letterkes te laten verwijderen en de blauwe dagrijlichtjes te laten monteren.

                    Weet iemand of de brandblusser onder de passagierszetel kan geplaatst worden.

                    Ik was wel meteen 70€ armer toen ik hem ging voltanken...

                    Infinity sound system klinkt best aardig.... en mijn HTC Diamond II telefoon werkt perfect op de DVD800.
                    Alles is netjes overgenomen, bellijsten, namen enz...

                    Volgende week de achterramen nog laten verdonkeren en hij is af....

                    Helaas, de eerste vogeldrol hangt er al op...

                    Minpuntjes:
                    - Geen automatische vergrendeling bij het wegrijden.
                    - Spiegels niet elektrisch inklapbaar met sleutel.
                    - Open ramen sluiten wel met sleutel, maar auto is daarna ontgrendeld...
                    - Motorgeluid diesel
                    Last edited by koro; 11/05/2010, 15:05.
                    Groeten, Koen

                    Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                    www.adoewa.be

                    Comment


                    • Gefeliciteerd met je nieuwe wagen!

                      Valt me op dat ik sinds een paar weken ineen allemaal insignia's tegenkom.
                      Vaak technical grey maar gelukkig ook veel andere kleuren.

                      Onderstaande tekst kan nu ook wel worden aangepast!


                      Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                      Astra F 1.6 Break Blauw (2002)
                      Astra G 1.8i Break NJoy Zilver (2003)
                      Insignia 2.0 CDTI Pomegranate Red (in bestelling) (2010)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                        Gisteren de wagen gaan afhalen...

                        Zalig... straks nog even binnen om de Insignia letterkes te laten verwijderen en de blauwe dagrijlichtjes te laten monteren.

                        Weet iemand of de brandblusser onder de passagierszetel kan geplaatst worden.

                        Ik was wel meteen 70€ armer toen ik hem ging voltanken...

                        Infinity sound system klinkt best aardig.... en mijn HTC Diamond II telefoon werkt perfect op de DVD800.
                        Alles is netjes overgenomen, bellijsten, namen enz...

                        Volgende week de achterramen nog laten verdonkeren en hij is af....

                        Helaas, de eerste vogeldrol hangt er al op...

                        Minpuntjes:
                        - Geen automatische vergrendeling bij het wegrijden.
                        - Spiegels niet elektrisch inklapbaar met sleutel.
                        - Open ramen sluiten wel met sleutel, maar auto is daarna ontgrendeld...
                        - Motorgeluid diesel

                        over welke blauwe dagrijlichtjes gaat het ,kan je hier een foto van op het forum plaatsen


                        mvg

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Hoeveel toeren draait hij bij 120 op de teller in zesde?
                          Ik zal vanavond eens kijken... :-)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichten
                            ik herken dit wel, bv aan in 6de aan 120 vanaf die 1750 toeren beginnen op te trekken... is niet aangenaam. Ik rijd hem dan ook steeds boven de 2000 toeren, en dat is best lekker. qua verbruik kan dat inderdaad in verhouding veel schelen, ik heb gelukkig een tankkaart
                            (ook ecoflex ivm fiscaliteit) Het zou wel kunnen dat dit nog verbetert, mijne vorige 2l V50 heeft ook wat km's moeten bollen voor ik de volledige flexibiliteit van de motor kon benutten (ik zou zelfs zeggen +20k km)
                            De 6de versnelling is inderdaad lang. Ik merk dit goed bij het rijden met aanhanger (120 in 6 hield hij niet op vals plat) of als je in Duitsland op topsnelheid rijdt (die haalt hij niet in 6de, wel in 5de). Je moet de 6de bij de Ecoflex echt zien als een overdrive. Op de snelweg kan hernemen vanaf 120 nog net. Als je in druk verkeer van 80 naar 120/130 moet, kan je best terug naar 4 of 5 en dan terug naar 6de als je constant rijdt.

                            In de andere versnellingen weing last. Mijn Vectra bv kon 50 in 5de, de Insignia moet in 4de blijven en draait dan even weinig toeren... Heb geen last van het terugvallen. Bij het optrekken schakelen op 3000 - 3200 en vanaf constante snelheid zo hoog mogelijk (+/- 1300 tpm). Met de trailer iets aanpassen en niet onder de 1500 toeren komen, anders verbruikt hij meer omdat hij te veel moeite moet doen. Dankzij de powerbox die ik nu heb zitten is ie wel een pak vlotter, helemaal niets op aan te merken (en ik ben echt geen slak !!!).

                            Resultaat: ongeveer 6000km op teller, afwisselend snelweg (35%), secundaire wegen (45%) en bebouwde kom (20%), verbruik: 6.4 (als snelweg kilometers stijgt dan verbruik makkelijk naar 6.0

                            Schoonbroer met gewone 160pk die meer snelweg rijdt dan ik en die een pak rustiger rijdt haalt deze cijfers van verre niet en blijft steken rond de 7l. Ik haal met een gesloten trailer achter de auto (300cm lang op 180 breed en 165 hoog) met een massief frontaal oppervlak zelfs 7.2l op een ritje van 240km (snelweg en secundair)... Is dus best zuinige wagen (ter vergelijk: Vectra Break 150pk CDTI met box naar 195pk/410Nm over 77.000km gemiddeld 7.7l/100km...)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                              Gisteren de wagen gaan afhalen...

                              Zalig... straks nog even binnen om de Insignia letterkes te laten verwijderen en de blauwe dagrijlichtjes te laten monteren.

                              Weet iemand of de brandblusser onder de passagierszetel kan geplaatst worden.

                              Ik was wel meteen 70€ armer toen ik hem ging voltanken...

                              Infinity sound system klinkt best aardig.... en mijn HTC Diamond II telefoon werkt perfect op de DVD800.
                              Alles is netjes overgenomen, bellijsten, namen enz...

                              Volgende week de achterramen nog laten verdonkeren en hij is af....

                              Helaas, de eerste vogeldrol hangt er al op...

                              Minpuntjes:
                              - Geen automatische vergrendeling bij het wegrijden.
                              - Spiegels niet elektrisch inklapbaar met sleutel.
                              - Open ramen sluiten wel met sleutel, maar auto is daarna ontgrendeld...
                              - Motorgeluid diesel
                              proficiat Koen, wel pech met het weer hé

                              Zet hem maar zo snel mogelijk in een goeie wax zodat hij beschermd is....

                              Als je foto's hebt van je machien.....plaatsen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                Minpuntjes:
                                - Geen automatische vergrendeling bij het wegrijden.
                                Volgens mij kan de dealer dit instellen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                  Gisteren de wagen gaan afhalen...

                                  Zalig... straks nog even binnen om de Insignia letterkes te laten verwijderen en de blauwe dagrijlichtjes te laten monteren.

                                  Weet iemand of de brandblusser onder de passagierszetel kan geplaatst worden.

                                  Ik was wel meteen 70€ armer toen ik hem ging voltanken...

                                  Infinity sound system klinkt best aardig.... en mijn HTC Diamond II telefoon werkt perfect op de DVD800.
                                  Alles is netjes overgenomen, bellijsten, namen enz...

                                  Volgende week de achterramen nog laten verdonkeren en hij is af....

                                  Helaas, de eerste vogeldrol hangt er al op...

                                  Minpuntjes:
                                  - Geen automatische vergrendeling bij het wegrijden.
                                  - Spiegels niet elektrisch inklapbaar met sleutel.
                                  - Open ramen sluiten wel met sleutel, maar auto is daarna ontgrendeld...
                                  - Motorgeluid diesel
                                  Heel veel succes met je aanwinst.
                                  Ben trouwens erg benieuwd naar de kleur Koen.
                                  Ik hoop dat het donderdag in elk geval droog weer is
                                  Tot dan
                                  2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                  2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                  2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                  2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                  http://www.fabrieksbanden.nl
                                  http://www.originelevelgen.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                    Gisteren de wagen gaan afhalen...
                                    Zalig... straks nog even binnen om de Insignia letterkes te laten verwijderen en de blauwe dagrijlichtjes te laten monteren.
                                    ...[knip]
                                    Gefeliciteerd met je auto!

                                    Welke blauwe dagrijlichtjes laat je monteren? En doet de dealer dit voor je? Heb je een product-, serie-, of typenummer van die dagrijlichtjes?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Martinos Bekijk Berichten
                                      Gefeliciteerd met je auto!

                                      Welke blauwe dagrijlichtjes laat je monteren? En doet de dealer dit voor je? Heb je een product-, serie-, of typenummer van die dagrijlichtjes?
                                      Het zijn de Polarg M-13 12V-21/5W
                                      P7812W

                                      De dealer heeft ze geplaatst...

                                      Te vinden op ebay...

                                      Ik zal deze week nog enkele foto's nemen...
                                      Bijgevoegde Bestanden
                                      Last edited by koro; 11/05/2010, 21:20.
                                      Groeten, Koen

                                      Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                                      www.adoewa.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
                                        Volgens mij kan de dealer dit instellen.
                                        neen

                                        ik heb het nog niet gevonden , zelfs niet door programmatie .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                          Nog even wat info dat ik gevonden heb ivm Shiftech...:

                                          Beste vrienden en klanten van Auto Tune Heinz,

                                          Sta mij toe mij even voor te stellen,voor wie mij nog niet kent, mijn naam is Bruno Lermusiau, automobielingenieur van opleiding en de voorbije 6 jaar was ik de hoofdingenieur bij Auto Tune Heinz. Als hoofdingenieur heb ik niet alleen alle automotive ontwikkelingen gedaan, maar ook alle individuele tuningen uitgevoerd voor alle klanten van Auto Tune Heinz.

                                          Door een meningsverschil met de directie ( voornamelijk over de soms gebrekkige klantenservice bij Heinz ) heb ik mijn samenwerking met Auto Tune Heinz stopgezet en werk nu als ontwikkelingsingenieur voor Shiftech Engineering ( http://www.shiftech.be ). Shiftech Engineering was vroeger een dealer van Auto Tune Heinz, maar door hun streven naar perfectie en hun uitstekende klantenservice hebben zij voornamelijk in Wallonië en Frankrijk in korte tijd een reputatie opgebouwd die veel beter is dan die van Auto Tune Heinz.

                                          Een aantal voordelen bij Shiftech zijn ondermeer :

                                          - een meer democratische prijs voor de motortuningen en andere onderdelen ( elke tuning uiteraard op maat op de vermogentestbank om de kwaliteit te kunnen garanderen )
                                          - betere, snellere en ook een vriendelijkere service
                                          - betere en langere garantie-voorwaarden
                                          - vervangwagen indien nodig
                                          - gratis hertuningen ( i.p.v 50 euro )
                                          - ...

                                          Ik wil bij deze zeggen dat alle mensen wiens wagen ik de voorbije 6 jaar getuned heb van harte welkom zijn bij mij voor elke vorm van garantie , upgrade naar een volgende stage, hertuning na update door de dealer of origineel zetten voor verkoop.Deze prestaties zijn uiteraard allemaal gratis ! Aangezien ik de tuning heb uitgevoerd en alle originele - en tuningfiles heb bijgehouden kan je best bij mij langskomen ( http://www.shiftech.be ) voor deze zaken aangezien ze bij Auto Tune Heinz zonder ingenieur zitten.

                                          Voor meer info kan je mij steeds bereiken op bruno@shiftech.be


                                          sportieve groeten

                                          Bruno Lermusiau Msc.

                                          Calibration Engineer

                                          ShifTech Engineering SPRL
                                          Parc Scientifique de l'UCL
                                          3, Rue du Bosquet
                                          1348 Louvain-La-Neuve
                                          Belgium
                                          tel : +32/(0)10/45.46.51
                                          email: bruno@shiftech.be
                                          web: http://www.shiftech.be
                                          Ik heb hier eens een mail naar gestuurd met de vraag of hij de 2010 ook kan chippen .
                                          Niet dus ,Opel heeft nieuwe veiligheidsprogrammaties en zo snel als hij kan probeert hij deze te omzeilen .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X