Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan je daar iets speciaals mee doen? Als je wil mag je posten hoe je daar in geraakt, wil ook wel eens weten wat er in zit :-)
1. Start de motor
2. druk 1 keer op de config toets.
3. Houdt de info toets 6 seconden ingedrukt.
En hopla een engineering menu verschijnt.
Hier kun je ook een aantal dingen aanpassen en de software versie zien en eventueel nieuwe installeren.
Hier kun je ook de tmc zenders zien etc.
Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989) Kadett E 1.6 GT Rood (1990) Astra F 1.6i Break Blauw (2002) Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003) Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
1. Start de motor
2. druk 1 keer op de config toets.
3. Houdt de info toets 6 seconden ingedrukt.
En hopla een engineering menu verschijnt.
Hier kun je ook een aantal dingen aanpassen en de software versie zien en eventueel nieuwe installeren.
Hier kun je ook de tmc zenders zien etc.
Een aantal dingen ivm de radio, GPS, en geluid.
Settings van de GPS bekijken, software update enz...
Heb vanmorgen bij Baarsje mijn winterbanden gaan halen...
Verbruik tegen 110km/h was 5.5L
Heb daarnet ook de MTEC Superwhite lampen besteld...
Morgen of zaterdag moet hij binnen om de ramen te blinderen...
Bij onze dealer vragen ze daar 375€ voor, en diegene die het voor hen doet is deze waar ik naartoe ga... 200€, groot verschil hé...
Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989) Kadett E 1.6 GT Rood (1990) Astra F 1.6i Break Blauw (2002) Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003) Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
resterende levensduur olie. Ik snap dit even toch niet. Heb momenteel 924 KM en nog 83% te gaan. Dus percentage gewijs kan ik maar zo'n 5000 KM rijden...en dan moet er een olie wissel zijn. Dealer zei me bij de afhaling één keer per jaar of om de 30.000 KM
Wie weet enige raad?
resterende levensduur olie. Ik snap dit even toch niet. Heb momenteel 924 KM en nog 83% te gaan. Dus percentage gewijs kan ik maar zo'n 5000 KM rijden...en dan moet er een olie wissel zijn. Dealer zei me bij de afhaling één keer per jaar of om de 30.000 KM
Wie weet enige raad?
Wij hebben ondertussen de eerste 'lange' rit met onze Insignia erop zitten. We zijn voor het verlengde weekend naar Frankfurt getrokken.
Hier toont de belachelijk lange 'overdrive' van de EcoFlex wel deels zijn nut. Als je geduld hebt, kan je redelijk snel gaan met nog geen 3000 toeren. We hadden een gemiddeld verbruik van 5.4 voor we duitsland binnen reden en 5.9 toen we hier aankwamen. Zeker niet slecht aangezien de snelheden.
Hier op de donkere duitse wegen hebben we het AFL ook eens goed kunnen uittesten. Soms vraag ik me af of die dingen toch niet net iets te fel schijnen en om het grootlicht volledig uit handen te geven aan de 'grootlicht assistent' vergt ook stalen zenuwen
Wij hebben ondertussen de eerste 'lange' rit met onze Insignia erop zitten. We zijn voor het verlengde weekend naar Frankfurt getrokken.
Hier toont de belachelijk lange 'overdrive' van de EcoFlex wel deels zijn nut. Als je geduld hebt, kan je redelijk snel gaan met nog geen 3000 toeren. We hadden een gemiddeld verbruik van 5.4 voor we duitsland binnen reden en 5.9 toen we hier aankwamen. Zeker niet slecht aangezien de snelheden.
Hier op de donkere duitse wegen hebben we het AFL ook eens goed kunnen uittesten. Soms vraag ik me af of die dingen toch niet net iets te fel schijnen en om het grootlicht volledig uit handen te geven aan de 'grootlicht assistent' vergt ook stalen zenuwen
klinkt alles bijeen "matig positief" dus....had je meer verwacht?
resterende levensduur olie. Ik snap dit even toch niet. Heb momenteel 924 KM en nog 83% te gaan. Dus percentage gewijs kan ik maar zo'n 5000 KM rijden...en dan moet er een olie wissel zijn. Dealer zei me bij de afhaling één keer per jaar of om de 30.000 KM
Wie weet enige raad?
als je dikwijls korte ritten doet of veel start en stops doet berekent deze de kwaliteit van de olie.
dus bij korte ritten, vlugger olie verversen.
klinkt alles bijeen "matig positief" dus....had je meer verwacht?
Van het rijden zelf niet, dat ging heel stil en sereen. Veel beter als verwacht eigenlijk. Het stuur trilt wel nog, maar dat is omdat we geen tijd gevonden hebben om terug naar de garage te gaan
Over de hele electronica reutemeteut ben ik iets minder tevreden. Het is ondertussen bv een klein mirakel als je de ipod aan het werk krijgt.
Over de hele electronica reutemeteut ben ik iets minder tevreden. Het is ondertussen bv een klein mirakel als je de ipod aan het werk krijgt.
Hier werkt de Ipod Nano v4 nog altijd niet
Vorige week zetelverwarming passagierskant ook defect, dus geen zetelverwarming meer in de auto.
Hopelijk komen de nieuwe verwarmingsmatten snel binnen in de garage....
Weet er iemand of het geluidsniveau via USB aan te passen is...
Als ik muziek via mijn iPod speel moet ik m'n volume bijna 3/4 openzetten, als ik dan per ongelijk overschakel naar radio ben je zo goed als doof...
Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989) Kadett E 1.6 GT Rood (1990) Astra F 1.6i Break Blauw (2002) Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003) Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
Ben net de auto gaan afhalen... het valt heel goed mee...
Mijn buren vroegen me al of ik pooier geworden was...
Haha, verdient misschien nog zo slecht niet
Proficiat en veel rijplezier.....en foto's pleeeeeeaaase ....maakt het wachten voor diegenen die hem nog niet geleverd hebben gekregen (zoals ik dus), draaglijker
Ik heb nu 1677 km achter de rug met ritten in Duitsland en Oostenrijk en ik moet zeggen dat de wagen mij op de meeste vlakken meer dan prima bevalt. Wat ik wel als minder ervaar is het rijcomfort, vooral op sommige betonplaat wegen in Duitsland en de ring wegen in Wenen had ik de neiging om een niergordel te gaan dragen, wat een gestuiter en gebonk
Opeens schoot mij te binnen dat hier iemand erg hoge bandenspanning had maar niet de banden van Michelin waar dit voor voorgeschreven wordt, en inderdaad de Potenza's (245/45/1 stonden op een spanning van 3,1 bar! Heb deze als proef eens teruggebracht naar 2,5 bar en dat was al een verbetering, wel nam hierdoor het spoor volg gedrag wat toe.
Op de normale goed geasfalteerde wegen is het een juweel om te rijden, zeker met in de 6e versnelling heerlijk rustig. Het enige waar mijn vrouw aan merkte dat ik 180 reed was omdat het "harder ging waaien"
Maar toch ga ik als ik terug ben langs de dealer voor het springerige gedrag, ik heb toch het idee dat dat beter moet kunnen voor zo'n wagen.
Het brandstofverbruik ligt na 1677km op zo'n 6,8 liter per 100 km, navigatie en ook geluid van de standaard raio zeer tevreden over.
Ik heb nu 1677 km achter de rug met ritten in Duitsland en Oostenrijk en ik moet zeggen dat de wagen mij op de meeste vlakken meer dan prima bevalt. Wat ik wel als minder ervaar is het rijcomfort, vooral op sommige betonplaat wegen in Duitsland en de ring wegen in Wenen had ik de neiging om een niergordel te gaan dragen, wat een gestuiter en gebonk
Opeens schoot mij te binnen dat hier iemand erg hoge bandenspanning had maar niet de banden van Michelin waar dit voor voorgeschreven wordt, en inderdaad de Potenza's (245/45/1 stonden op een spanning van 3,1 bar! Heb deze als proef eens teruggebracht naar 2,5 bar en dat was al een verbetering, wel nam hierdoor het spoor volg gedrag wat toe.
Op de normale goed geasfalteerde wegen is het een juweel om te rijden, zeker met in de 6e versnelling heerlijk rustig. Het enige waar mijn vrouw aan merkte dat ik 180 reed was omdat het "harder ging waaien"
Maar toch ga ik als ik terug ben langs de dealer voor het springerige gedrag, ik heb toch het idee dat dat beter moet kunnen voor zo'n wagen.
Het brandstofverbruik ligt na 1677km op zo'n 6,8 liter per 100 km, navigatie en ook geluid van de standaard raio zeer tevreden over.
Dat van dat springerige rijgedrag hoor je de laatste dagen meer op dit forum. In de vroegere test in de blaadjes werd dit eigenlijk nooit echt opgemerkt. Daar werd de insignia juist geprezen voor z'n comfortabel rijgedrag. Zouden die journalisten nu allemaal gereden hebben met een wagen met het IDS-onderstel? Op de stand " tour" is hij dan heel comfortabel. Is er nu iets veranderd aan de huidige ophanging (vooral van de ecoflex-modellen of ligt het nu vooral aan de erg hoge bandendruk die m'n voorschrijft om ECO te kunnen rijden?
Ik ben benieuwd om dit te ondervinden bij de onze als hij geleverd wordt; geen IDS-onderstel en ecoflex met de 18" wielen. Ik zal m'n bevindingen zeker posten.
Comment