Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Dat van dat springerige rijgedrag hoor je de laatste dagen meer op dit forum. In de vroegere test in de blaadjes werd dit eigenlijk nooit echt opgemerkt. Daar werd de insignia juist geprezen voor z'n comfortabel rijgedrag. Zouden die journalisten nu allemaal gereden hebben met een wagen met het IDS-onderstel? Op de stand " tour" is hij dan heel comfortabel. Is er nu iets veranderd aan de huidige ophanging (vooral van de ecoflex-modellen of ligt het nu vooral aan de erg hoge bandendruk die m'n voorschrijft om ECO te kunnen rijden?
    Ik ben benieuwd om dit te ondervinden bij de onze als hij geleverd wordt; geen IDS-onderstel en ecoflex met de 18" wielen. Ik zal m'n bevindingen zeker posten.
    Ik rij nu 3 mnd (20.000 km) in een ecoflex en vind het comfort gewoon slecht.De eerste tijd met winterbanden gereden en toen geen problemen gehad maar sins de zomerbanden (michelin primacy 225/55 R17) is het comfort ver te zoeken.
    Bandenspanning naar beneden gebracht maar dat gaf weinig effect.Denk wel dat de insignia's met IDS onderstel een stuk beter rijden in de tour stand.Erg jammer dat dit type band zo langzaam slijt want kijk uit naar het moment dat er andere banden onder gaan.

Verder nog een ander probleempje bij deze motor.als ik een constante snelheid rij en het gas los laat op een rustige manier dan gaat er een schok door de auto heen ,dit vooral als ik wat hoger in toeren rij.Ook als ik dan weer rustig gas geef voel ik weer dezelfde schok .Garage heeft erna gekeken en zitten te wachten op antwoord van Opel Nederland.
    Meerdere mensen dit probleem ?

Comment

Dat van dat springerige rijgedrag hoor je de laatste dagen meer op dit forum. In de vroegere test in de blaadjes werd dit eigenlijk nooit echt opgemerkt. Daar werd de insignia juist geprezen voor z'n comfortabel rijgedrag.
      Ik vind het inderdaad ook bizar. Ofwel hebben ze een model met comfortabelere banden onder gekregen ofwel heeft men gewoon wat maar geschreven. Maar zelfs toen we een testrit wouden maken met specifiek een EcoFlex, werden we in de garage weggelachen omdat dit 'toch juist hetzelfde reed' tarara.

Nu is het mijn tijd voor wat foto's, deze keer uit de sombere Rijn vallei

Comment

• Eindelijk goe weer voor wa foto's

Deel 1
        Bijgevoegde Bestanden
        Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Eindelijk goe weer voor wa foto's

Deel 2
          Bijgevoegde Bestanden
          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
            Deel 1

een echte pooier bak zo met die donkere ruiten

fermen bak !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
              Ik vind het inderdaad ook bizar. Ofwel hebben ze een model met comfortabelere banden onder gekregen ofwel heeft men gewoon wat maar geschreven. Maar zelfs toen we een testrit wouden maken met specifiek een EcoFlex, werden we in de garage weggelachen omdat dit 'toch juist hetzelfde reed' tarara.

Nu is het mijn tijd voor wat foto's, deze keer uit de sombere Rijn vallei

Mooie foto's. Dit is een mooie streek maar inderdaad somber weer. Is hij pannacotta of zilver?

Comment

Mooie foto's. Dit is een mooie streek maar inderdaad somber weer. Is hij pannacotta of zilver?
                Pannacotta, maar de kleur neigt nogal fel naar grijs wanneer het somber of betrokken weer is.

Comment

Deel 2
                  Mooie combi Koen, dat rood met die verdonkerde ruiten. Die subwoofer lijkt dezelfde dan die voor de ST. Merk je meer diepte in de bassen?
                  Bedankt voor de foto's!

Comment

Deel 1
                    hey Koen, effe onze beide wagens naast elkaar
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Pannacotta, maar de kleur neigt nogal fel naar grijs wanneer het somber of betrokken weer is.
                      In de zon zal hij wel stralen....pannacotta is ook een erg mooie kleur! Je ziet er niet veel in die kleur.

Comment

• Nog een vraagje; ik lees in vele tests dat Opel een steek liet vallen in de afwerking ivm met de stengels voor pinkers en ruitenwissers. Ze zeggen in sommige tests dat ze zo minderwaardig aanvoelen dat het wel lijkt dat ze zijn gehaald bij Lada.

Wat is jullie ervaring hieromtrent?

Comment

Nog een vraagje; ik lees in vele tests dat Opel een steek liet vallen in de afwerking ivm met de stengels voor pinkers en ruitenwissers. Ze zeggen in sommige tests dat ze zo minderwaardig aanvoelen dat het wel lijkt dat ze zijn gehaald bij Lada.

wie dat dit schrijft is volgens mij een idioot, al eens in een lada gzeten, ge zult het verschil wel zien en voelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                            wie dat dit schrijft is volgens mij een idioot, al eens in een lada gzeten, ge zult het verschil wel zien en voelen.
                            Ik merk dat veel van die tests geschreven worden met een vw-bril op. Die zijn altijd DE referentie.... Al eens in een passat gekropen...netjes afgewerkt maar SAAI....hier spreek je eerder van een boordplank dan van een dashboard
                            Last edited by ; 15/05/2010, 13:36.

Comment

Het zijn de Polarg M-13 12V-21/5W
                              P7812W

De dealer heeft ze geplaatst...

Te vinden op ebay...

Ik zal deze week nog enkele foto's nemen...

Ik vind enkel deze terug van het type 7443 terug en niet 7812.
                              Weet jij wat het verschil is?
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                Ik vind enkel deze terug van het type 7443 terug en niet 7812.
                                Weet jij wat het verschil is?
                                7443 is het typenummer van het lampje , P8712W is het bestelnummer van het lampje bij Polarg (Zie foto)
                                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ik merk dat veel van die tests geschreven worden met een vw-bril op. Die zijn altijd DE referentie.... Al eens in een passat gekropen...netjes afgewerkt maar SAAI....hier spreek je eerder van een boordplank dan van een dashboard
                                  Met die hendels vind ik zelf ook niks mis. Die voelen solide genoeg aan. De rest van de afwerking vind ik persoonlijk iets minder. Wij komen dan wel van enkele VW's en Audi's. Hier zijn toch meer spleten zichtbaar en kraak geluidjes hoorbaar. Maar het blijft allemaal super binnen de perken.

Is ook persoonlijk denk ik, ik ben zelf iets meer geneigd naar iets goeds in elkaar gezets 'saais' dan te frivole toestanden die niets bijbrengen.

Comment

Met die hendels vind ik zelf ook niks mis. Die voelen solide genoeg aan. De rest van de afwerking vind ik persoonlijk iets minder. Wij komen dan wel van enkele VW's en Audi's. Hier zijn toch meer spleten zichtbaar en kraak geluidjes hoorbaar. Maar het blijft allemaal super binnen de perken.

Is ook persoonlijk denk ik, ik ben zelf iets meer geneigd naar iets goeds in elkaar gezets 'saais' dan te frivole toestanden die niets bijbrengen.

Je moet voor de gijn eens even het forum lezen (ditzelfde) over de golf VI. Er is geen bladzijde gepasseerd en je ziet een melding over allerlei kraakjes en piepjes in deuren en dashboard....Ik denk dat er veel kwaliteits-gevoel aan te pas komt. Een collega op het werk met een nieuwe passatCC (trouwens erg mooie wagen) klaagt ook al over rammel na ongeveer 5000km. Hij spreekt ook over teflonspray en mouschkes kleven van de dealer om dit te verhelpen...

Comment

Nog een vraagje; ik lees in vele tests dat Opel een steek liet vallen in de afwerking ivm met de stengels voor pinkers en ruitenwissers. Ze zeggen in sommige tests dat ze zo minderwaardig aanvoelen dat het wel lijkt dat ze zijn gehaald bij Lada.

Wim, met die hendel is niets mis, alleen vind ik de bediening van de boordcomputer op de hendel nogal onhandig.
                                      Je moet je hand volledig loslaten van het stuur om te wijzigen via
                                      dat draaiwieltje...
                                      Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Mooie combi Koen, dat rood met die verdonkerde ruiten. Die subwoofer lijkt dezelfde dan die voor de ST. Merk je meer diepte in de bassen?
                                        Bedankt voor de foto's!
                                        Wim,

Enkele maanden geleden heb ik tijdens een proefrit de standaard audio gehoord... toen vond ik dit ook niet slecht klinken...
                                        Vorige donderdag zijn we bij Baarsje winterbanden gaan halen en heb ik samen met Ron moeten vaststellen dat het geluid van de Infinity geweldig goed klinkt tov de standaard in zijn wagen.
                                        Het is zijn 600€ meer dan waard...
                                        Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                          een echte pooier bak zo met die donkere ruiten

fermen bak !
                                          Das eigenlijk een goede bijverdienste... ge moet gewoon een uurke vor de deur blijven wachten...
                                          Groeten, Koen

www.adoewa.be

Comment

Working...
                                          X