Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
    Vallen die gewijzigde versnellingsverhoudingen een beetje mee?
    Wim,

    De 6de versnelling is echt een overdrive , enkel OK om op snelheid te blijven. Reageert dan bijna niet op het gaspedaal ( 130 pk ). Ben benieuwd of ik binnen enkele weken in 6de met cruiscontrol in het zuiden van Frankrijk de hellingen vlot ga opgeraken.

    Voor de rest is het volgens mij even wennen. Ik heb voorheen veel met de TDI's van Audi / VW gereden , en die reageren toch veel directer op het gaspedaal.

    Bij het ( snel ) vertrekken aan een verkeerslicht valt hij precies even eronderdoor bij het opschakelen naar 2de. Oplossing : gaspedaal even stevig doorduwen. En aangezien ik een tankkaart heb , speelt het meerverbruik op dat moment geen rol ...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
      alle lap ik heb het ook aan mijn broek .
      de status is blijven hangen en de levering is met een maand op geschoven

      volgens de verkoper te wijten aan de electrische achterkleppen waar ze niet mee kunnen volgen met toe te leveren.

      tis te hopen dat ze wat rapper gaan zijn want anders zit ik zonder auto eind van de maand

      damned
      Yepla ... 'k had het al gedacht dat er iets moest zijn en direkt een maand ... pff ze kloppen er daar ook niet naast. Pff, 'k zit al te denken hoe dat bij ons gaat aflopen.
      Vandaag ook naar dealer geweest, maar verkoper was al naar huis. Baas (die eigenlijk meer aan de wagens werkt) kon mij niet helpen met de status.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
        Hehe, dit is met de laatste update bij mij ook toegevoegd. Het is enkel een veiligheid als je per ongeluk je auto opent en binnen de x-aantal seconden je deur niet opent, dat hij ze automatisch terug sluit. Wel vreemd dat de computer niet registreert dat je dan aant rijden bent.
        hallo, van wanneer dateert die update? Heb deze vraag ook aan de dealer gesteld, hebben gezocht, zelfs met 2 techniekers en bij andere toonzaalmodellen, maar geen enkele wagen dit automatisch de deur terug dicht bij ongewenst openenen? Ikzelf heb mijn ST sinds eind maart....die hoopte ik toch de laatste update te hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
          Volgens mij hoog genoteerd in de ergernis top 10 van Insignia-problemen/onvolkomenheden:
          Het niet automatisch sluiten van de portieren bij het wegrijden.

          Nu, waar kwam ik vandaag stom toevallig achter?
          Ik sta weeral een keer te tanken en had de wagen niet afgesloten. Na het tanken stap ik terug in de wagen, trek de deur dicht en voor dat ik de sleutel in het contactslot steek druk ik, zonder er zelf van bewust te zijn, op de sleutel op "portier openen". Vervolgens gewoon gestart en weggereden. Na ca. 2 minuten vergrendelden zich alle portieren automatisch..... Met stomheid geslagen natuurlijk gestopt en nogmaals enkele malen uitgeprobeerd.

          Conclusie van het verhaal: Volgens mij werkt het wel maar alleen als je voor het in het contactslot steken van de sleutel eenmaal op het portier openen knopje drukt....... Mij ontgaat alle logica hierachter. Zou hier een foutje in de programmering zitten??

          Ik zou zeggen springt allen in de Insignia en uitproberen. Graag jullie ervaringen.....

          ik ga dit morgenvroeg uitproberen. Sluit hij ook de deuren als ge ongelukkig uw deuren ongewenst terug opent?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
            Wim,

            De 6de versnelling is echt een overdrive , enkel OK om op snelheid te blijven. Reageert dan bijna niet op het gaspedaal ( 130 pk ). Ben benieuwd of ik binnen enkele weken in 6de met cruiscontrol in het zuiden van Frankrijk de hellingen vlot ga opgeraken.

            Voor de rest is het volgens mij even wennen. Ik heb voorheen veel met de TDI's van Audi / VW gereden , en die reageren toch veel directer op het gaspedaal.

            Bij het ( snel ) vertrekken aan een verkeerslicht valt hij precies even eronderdoor bij het opschakelen naar 2de. Oplossing : gaspedaal even stevig doorduwen. En aangezien ik een tankkaart heb , speelt het meerverbruik op dat moment geen rol ...
            Bedankt Peter Pan.
            Dat stevig doorduwen resulteert waarschijnlijk in het aanspreken van die overboost naar 350Nm (bij de 130pk)
            TDI's lijken vooral sneller door het hevig vrijkomen van het koppel...bij de commonrails is dit meer uitgesmeerd over een breder toerental.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_VDP Bekijk Berichten
              Ik ben normaal ook een vrij vlotte chauffeur, maar een diesel is nu ook nie gemaakt om constant mee tegen de rode zone te rijden ;-) In elk geval is het 'gat' duidelijk merkbaar.

              Voor de andere vragen in dit topic, over de motorisatie. De verschillen zijn:

              ECOTEC met manuele aandrijving:
              * A20DTC 110pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
              * A20DTJ 130pk - F32 Versnellingsbak (kortere verhoudingen)
              * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)

              De motor is identiek op alle versies, enkel de verhoudingen van de versnellingsbak zijn anders.

              ECOFLEX met manuele aandrijving:
              * A20DTH 130pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)
              * A20DTH 160pk - F40 Versnellingsbak (langere verhoudingen)

              Zo zie dat bij de 160pk het niet uitmaakt of je ECOFLEX of ECOTEC neemt, de versnellingsbak is bij beiden hetzelfde. Bij de 130pk versie krijg je dezelfde verhoudingen als de 160 pk, daarom ook dit gat hoogstwaarschijnlijk, wegens minder vermogen/koppel in sommige toerentallen.
              Ik moet zeggen dat ik dit heel interessante info vind.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
                hallo, van wanneer dateert die update? Heb deze vraag ook aan de dealer gesteld, hebben gezocht, zelfs met 2 techniekers en bij andere toonzaalmodellen, maar geen enkele wagen dit automatisch de deur terug dicht bij ongewenst openenen? Ikzelf heb mijn ST sinds eind maart....die hoopte ik toch de laatste update te hebben.
                Heb eind maart het onderhoud laten doen. En sindsdien heb ik dat gemerkt. Tevens dat bij het schakelen vanaf 3de versnelling de toerenteller bij het induwen van de koppeling even op 1800 toeren blijft hangen.
                2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                Comment


                • Hendels van een Lada?

                  Ha-ha-ha (zéér groene lach). Mijn ouders hebben indertijd een (destijds nieuwe) Lada Samara gekocht als tweede wagen. Mijn ouders zagen het niet zitten dat mijn broers met de nieuwe Mazda 626 rondreden (ik kan ze bij nader inzien geen ongelijk geven, de Lada was een goeie leerschool). Ik kan je verzekeren dat zelfs een Dacia Logan zéér luxueus is uitgerust en vooral degelijk is afgewerkt in vergelijking met een Lada. Geloof me vrij, om het even welke wagen die momenteel in België nieuw wordt verkocht, is niet te vergelijken qua afwerkingsniveau met een Lada. Laat ik het zo zeggen: elke stuurhendel die niet na een jaar al "blanco" is omdat alle opschriften er al afgesleten zijn (duidelijk niet fingerprintproof), is beter dan die van een Lada.

                  Iemand die dus zoiets in een artikel schrijft, zorgt er bij mij onmiddellijk voor dat ik stop met lezen, want de euteur in kwestie weet duidelijk niét waarover hij spreekt (dus waarom zou ik dan nog verder lezen)?

                  Wat betreft de opmerking van PeterPan2840: ik heb identiek hetzelfde gevoel. Ik kom van 3 VAG TDi's (vorig model Skoda Octavia, Audi A3, nieuw model Skoda Octavia), telkens met de 105 pk PumpeDüse) en deze zijn véél vinniger, alhoewel ze minder krachtig zijn dan mijn Insignia 130 pk (zowel koppelcurve als vermogencurve zouden Insignia's meergewicht ruimschoots moeten compenseren). Zelfs in de Sport-stand benadert die de het "subjectieve powergevoel" (ik kan het écht niet anders omschrijven) van de VAG's nog niet. Dit weekend toevallig nog eens met m'n Octavia 2 (de wagen van m'n vrouw) gereden, en dan valt het je toch op dat dit het énige is wat ik mis bij de Insignia: PD-Power. Ik heb trouwens ook al eens een ritje mogen doen met een Insignia 2.0 Turbo (220 pk?). Die miste trouwens hetzelfde. In mijn ogen hét bewijs dat het strict tusssen mijn oren zit en niets met écht vermogen te maken heeft...

                  Maar wat betreft die hellingen moet ik je wel geruststellen. Dit voorjaar ermee naar Zwitserland gereden: Versnellen op een écht steile helling is soms wel wat moeilijker, maar op snelheid blijven absoluut niet. Zelfs in 6e op cruisecontrol, zelfs met een volle wagen.
                  Last edited by ; 18/05/2010, 02:00.

                  Comment


                  • slechtste review ooit

                    Hieronder kan je de slechtste review van een insignia lezen die ik tot hier toe heb gelezen...en ik heb er veel gelezen....hou jullie vast hé
                    Komt van het forum van autoweek....deze mens is een ex-passatrijder

                    | Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

                    (60.000 km)Na een jaar rijden, is het tijd om ervaringen met andere (zakelijke) gebruikers te delen.
                    De wellicht bekende reclame, waarbij de innovatie van de Opel Insignia wordt geprezen is uitstekend en daarvoor mijn complimenten aan de makers hiervan.
                    Helaas kan ik de makers van de Insignia niet complimenteren!

                    Het design is subjectief en wil daar in deze review dus ook niet verder op in gaan.
                    In dit kader past in mijn mening wel de verwachting van de weglegging, want kijkend naar het design is de verwachting dat het een strakke wegligging heeft. Jammer genoeg is dat zeker niet het geval en gaan we terug naar de zwabberende opel van jaren terug.
                    Persoonlijk rij ik veel op de duitse snelwegen en bij het remmen van 200 naar 130, is goed te merken dat de rembalans niet goed is.

                    Hoewel de theoretisch de motor een redelijk koppel heeft, moet deze eerst gevonden worden. Zeker bij de langzamere bochten en rotondes, omdat de derde versnelling te weinig brengt en bij het kiezen van de tweede versnelling, de motor in (te) hoge toeren draait.

                    Verder valt direct op dat mede weggebruikers niet omkijken naar de "mooie" auto, maar verwachten dat er een landbouwvoertuig aankomt. Voordeel is misschien dat dit de veiigheid ten goede komt, want iedereen hoort je aankomen.

                    Het mooie weer komt er (gelukkig) aan en helaas valt dan de zeer slechte kwaliteit lak op. Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan(?) om de Insignia te wassen in de wasstraat. Een heerlijkheid voor de zakelijke rijder!
                    Op dit moment worden, volgens mijn dealer, de auto's voor levering behandeld met een 2k lak, dus dan zou het verholpen zijn.

                    Mijn keuze een jaar geleden, was de business edition en dit was een goede keuze. Niet omdat alles werkt..............maar omdat er dan niet nog meer ergenis is.
                    De radio werkt af en toe, het signaal voor het niet dragen van de gordel blijft je vaak gezelschap houden, net als het signaal voor geopende portieren.
                    Wanneer dit geluid je 3 uur aanhoudt, weet je wat men met geestelijke mishandeling bedoelen!
                    Voor de duidelijkheid, wil ik graag toevoegen dat ook bij het contact eraf, het geuid niet stopt en er geen mogelijkheid tot het resetten van dit mankement is.

                    Wanneer de bediening op het stuur werkt is het een luxe, want vaak is er een vertraging van 5 seconden. Hoewel dit uiteraard niet prettig is voor de radio- en volumebediening, is het een drama voor de telefoonbediening.
                    Ieder nadeel heeft zijn voordeel, want mijn Blackberry wordt meestal zonder reden ontkoppeld, wat geen absolute ramp is want het hands free bellen in de Insignia is bijna niet te doen.
                    Het geruis op een boorplatform is in ieder geval minder en dus is het voor belangrijke gesprekken, aan te bevelen om stil te gaan staan.

                    Gelukkig staan we met z'n allen vaak in de file, anders zou het iemand op kunnen vallen dat ook de cruise control niet altijd zijn werk doet.

                    Bij aanschaf van deze wagen, met mijzelf afgesproken om niet meer te roken in de auto. Hetgeen dus betekent dat ik buiten de auto aan mijn verslaving moet toegeven. Mijn tip; sluit niet het portier van de auto, want deze gaat plots op slot!

                    De keuze voor de kwaliteit van het extrieur is doorgezet naar de binnenzijde. Ondanks dat er zeer goede kunststoffen zijn, heeft Opel gekozen voor plastic en dit betekent dat het kraken/piepen na ca. 30000 km een vaste begeleider is en dat het een wirwar van krassen is.
                    Ook hier weer een voordeel, want de bekende dashbord reiniger, laat op dit plastic geen vlekken achter (vingers overigens wel).

                    Is er dan helemaal niets dat boven verwachting is??? Jawel! Er hoeft niet vaak olie worden bijgevuld.

                    Uiteraard is mijn auto vaak bij de dealer op de intensive care afdeling geweest en heeft mijn Insignia vaker daar moete overnachten, echter zonder langdurig plezier.
                    Persoonlijk denk ik dat deze chronische ziekte het aandeel Opel in de zakelijke markt over een aantal jaren pijn kan doen.

                    De Insignia is misschien een goede keuze voor prive gebruikers, echter komt (veel) te kort in het zakelijke segment en kan het helaas niet meekomen met de kwaliteit van VW, Audi, Skoda! en opvallend genoeg zelfs niet met de franse merken.




                    Als er mensen dit geloven...dan kan Opel sluiten
                    Last edited by ; 17/05/2010, 23:38.

                    Comment


                    • Als ons dit allemaal te wachten staat

                      het lijkt wel of die man alles wat mis kan gaan, ook mis gekregen heeft!
                      2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                      2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                      2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                      2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                        Als ons dit allemaal te wachten staat

                        het lijkt wel of die man alles wat mis kan gaan, ook mis gekregen heeft!
                        inderdaad.....zelfs de upgrades van Opel schijnen bij hem niet te helpen.....hij maakt evenveel lawaai binnenin als een boorplatform....hij kan hem misschien verkopen aan BP

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Hieronder kan je de slechtste review van een insignia lezen die ik tot hier toe heb gelezen...en ik heb er veel gelezen....hou jullie vast hé
                          Komt van het forum van autoweek....deze mens is een ex-passatrijder

                          | Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

                          (60.000 km)Na een jaar rijden, is het tijd om ervaringen met andere (zakelijke) gebruikers te delen.
                          De wellicht bekende reclame, waarbij de innovatie van de Opel Insignia wordt geprezen is uitstekend en daarvoor mijn complimenten aan de makers hiervan.
                          Helaas kan ik de makers van de Insignia niet complimenteren!

                          Het design is subjectief en wil daar in deze review dus ook niet verder op in gaan.
                          In dit kader past in mijn mening wel de verwachting van de weglegging, want kijkend naar het design is de verwachting dat het een strakke wegligging heeft. Jammer genoeg is dat zeker niet het geval en gaan we terug naar de zwabberende opel van jaren terug.
                          Persoonlijk rij ik veel op de duitse snelwegen en bij het remmen van 200 naar 130, is goed te merken dat de rembalans niet goed is.

                          Hoewel de theoretisch de motor een redelijk koppel heeft, moet deze eerst gevonden worden. Zeker bij de langzamere bochten en rotondes, omdat de derde versnelling te weinig brengt en bij het kiezen van de tweede versnelling, de motor in (te) hoge toeren draait.

                          Verder valt direct op dat mede weggebruikers niet omkijken naar de "mooie" auto, maar verwachten dat er een landbouwvoertuig aankomt. Voordeel is misschien dat dit de veiigheid ten goede komt, want iedereen hoort je aankomen.

                          Het mooie weer komt er (gelukkig) aan en helaas valt dan de zeer slechte kwaliteit lak op. Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan(?) om de Insignia te wassen in de wasstraat. Een heerlijkheid voor de zakelijke rijder!
                          Op dit moment worden, volgens mijn dealer, de auto's voor levering behandeld met een 2k lak, dus dan zou het verholpen zijn.

                          Mijn keuze een jaar geleden, was de business edition en dit was een goede keuze. Niet omdat alles werkt..............maar omdat er dan niet nog meer ergenis is.
                          De radio werkt af en toe, het signaal voor het niet dragen van de gordel blijft je vaak gezelschap houden, net als het signaal voor geopende portieren.
                          Wanneer dit geluid je 3 uur aanhoudt, weet je wat men met geestelijke mishandeling bedoelen!
                          Voor de duidelijkheid, wil ik graag toevoegen dat ook bij het contact eraf, het geuid niet stopt en er geen mogelijkheid tot het resetten van dit mankement is.

                          Wanneer de bediening op het stuur werkt is het een luxe, want vaak is er een vertraging van 5 seconden. Hoewel dit uiteraard niet prettig is voor de radio- en volumebediening, is het een drama voor de telefoonbediening.
                          Ieder nadeel heeft zijn voordeel, want mijn Blackberry wordt meestal zonder reden ontkoppeld, wat geen absolute ramp is want het hands free bellen in de Insignia is bijna niet te doen.
                          Het geruis op een boorplatform is in ieder geval minder en dus is het voor belangrijke gesprekken, aan te bevelen om stil te gaan staan.

                          Gelukkig staan we met z'n allen vaak in de file, anders zou het iemand op kunnen vallen dat ook de cruise control niet altijd zijn werk doet.

                          Bij aanschaf van deze wagen, met mijzelf afgesproken om niet meer te roken in de auto. Hetgeen dus betekent dat ik buiten de auto aan mijn verslaving moet toegeven. Mijn tip; sluit niet het portier van de auto, want deze gaat plots op slot!

                          De keuze voor de kwaliteit van het extrieur is doorgezet naar de binnenzijde. Ondanks dat er zeer goede kunststoffen zijn, heeft Opel gekozen voor plastic en dit betekent dat het kraken/piepen na ca. 30000 km een vaste begeleider is en dat het een wirwar van krassen is.
                          Ook hier weer een voordeel, want de bekende dashbord reiniger, laat op dit plastic geen vlekken achter (vingers overigens wel).

                          Is er dan helemaal niets dat boven verwachting is??? Jawel! Er hoeft niet vaak olie worden bijgevuld.

                          Uiteraard is mijn auto vaak bij de dealer op de intensive care afdeling geweest en heeft mijn Insignia vaker daar moete overnachten, echter zonder langdurig plezier.
                          Persoonlijk denk ik dat deze chronische ziekte het aandeel Opel in de zakelijke markt over een aantal jaren pijn kan doen.

                          De Insignia is misschien een goede keuze voor prive gebruikers, echter komt (veel) te kort in het zakelijke segment en kan het helaas niet meekomen met de kwaliteit van VW, Audi, Skoda! en opvallend genoeg zelfs niet met de franse merken.




                          Als er mensen dit geloven...dan kan Opel sluiten
                          troost u mijn audi a4 avant heeft na 36dkm ook last van piepjes en kraakjes,.... VAG kwaliteit zekers ??

                          Comment


                          • Voelbare knik tijdens sturen

                            Zit nu in de Pyreneen, en vandaag vastgesteld dat tijdens een bergrit (met zeer scherpe bochten) ik soms een soort knik voel tijdens het naar linksdraaien (ook in achteruit). Naar rechts voel ik het niet of heel weinig.

                            Nog iemand met dit fenomeen?

                            PS ; is een ST Cosmo met 160pk (met heel vervelende motortrillingen vanaf een 1800 toeren > te voelen in pedalen en versnellingspook).

                            (gemiddeld verbruik van Vlaanderen naar Zuid-Frankrijk 6,1L/100km)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door apiebe Bekijk Berichten
                              Ik moet zeer eerlijk zijn dat ik in het begin op een wolk leefde. Een pracht auto en een super moter, zelfs de slechts 110 pk bekoorden mij enorm. Nu vraag ik mij af of niemand een fenomeen van "ophoping van water in de deur" heeft zoals nog mensen...
                              http://www.zibb.nl/app/6485162-64851..._Insignia.html
                              Ja ik heb dat probleem ook en weet ook wat er aan moet gebeuren. Mar dat moet je dealer ook zeker weten. Bij modeljaar 2010 is er een aanpassing van de deurrubbers.
                              Opel Insignia OPC
                              BMW X5 3.0i
                              Caterham Super 7

                              Comment


                              • Wow, ik ben een paar dagen hier niet geweest en ineens is de hel losgebarsten

                                Er zijn blijkbaar toch wel wat mensen die een hoop problemen hebben. En ik begin ook de indruk te krijgen dat de mensen die geen lange lijst van Opels in hun signature hebben staan iets minder kritisch lijken Maar goed, iedereen heeft zijn merk zekers.

                                Dit weekend heb ik hem voor de eerste keer van binnen gepoetst en als je er op uw knieën in rond kruipt zie je toch dat afwerkingskwaliteit niet helemaal overeenstemt met de andere Duitse merken.

                                Bovendien begon gisteren het gps systeem een beetje tegendraads te doen: de kaart blokkeerde soms en verdween dan helemaal, gelukkig lag de Tomtom nog in de auto

                                Het rijden zelf ben ik helemaal gewoon, de lange versnellingen zijn makkelijk om mee te leven, je pakt de ronde punten gewoon in 2de, zelfs als hij dan al klinkt als een landbouwvoertuig.

                                En we hebben nog een Audi A3 2.0 TDI DSG voor als het vooruit moet gaan

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                                  Werkt door iedere ruit zelfs athermische (SirstarIII)
                                  Gisteren de Inforad V4e aangekregen , de update gedaan en hop in de wagen...

                                  Op het dashboard had ik na 20min. nog geen verbinding met satellieten...
                                  Als ik hem even buiten het het raam hield ... piep piep en OK.... Dus ze werken niet achter een hittewerende voorruit...
                                  Groeten, Koen

                                  Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                  Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                  Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                  Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                  Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                                  www.adoewa.be

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door apiebe Bekijk Berichten
                                    Ik moet zeer eerlijk zijn dat ik in het begin op een wolk leefde. Een pracht auto en een super moter, zelfs de slechts 110 pk bekoorden mij enorm. Nu vraag ik mij af of niemand een fenomeen van "ophoping van water in de deur" heeft zoals nog mensen...
                                    http://www.zibb.nl/app/6485162-64851..._Insignia.html
                                    Dit probleem is bekend bij de dealer en hier is een oplossing voor.
                                    Had mijn auto ook een jaar geleden en dat is ergens vorig najaar verholpen door de dealer.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      Hieronder kan je de slechtste review van een insignia lezen die ik tot hier toe heb gelezen...en ik heb er veel gelezen....hou jullie vast hé
                                      Komt van het forum van autoweek....deze mens is een ex-passatrijder

                                      | Opel Insignia 2.0 CDTI 130pk Edition (2009)

                                      (60.000 km)Na een jaar rijden, is het tijd om ervaringen met andere (zakelijke) gebruikers te delen.
                                      De wellicht bekende reclame, waarbij de innovatie van de Opel Insignia wordt geprezen is uitstekend en daarvoor mijn complimenten aan de makers hiervan.
                                      Helaas kan ik de makers van de Insignia niet complimenteren!

                                      Het design is subjectief en wil daar in deze review dus ook niet verder op in gaan.
                                      In dit kader past in mijn mening wel de verwachting van de weglegging, want kijkend naar het design is de verwachting dat het een strakke wegligging heeft. Jammer genoeg is dat zeker niet het geval en gaan we terug naar de zwabberende opel van jaren terug.
                                      Persoonlijk rij ik veel op de duitse snelwegen en bij het remmen van 200 naar 130, is goed te merken dat de rembalans niet goed is.

                                      Hoewel de theoretisch de motor een redelijk koppel heeft, moet deze eerst gevonden worden. Zeker bij de langzamere bochten en rotondes, omdat de derde versnelling te weinig brengt en bij het kiezen van de tweede versnelling, de motor in (te) hoge toeren draait.

                                      Verder valt direct op dat mede weggebruikers niet omkijken naar de "mooie" auto, maar verwachten dat er een landbouwvoertuig aankomt. Voordeel is misschien dat dit de veiigheid ten goede komt, want iedereen hoort je aankomen.

                                      Het mooie weer komt er (gelukkig) aan en helaas valt dan de zeer slechte kwaliteit lak op. Volgens mijn dealer is het absoluut niet toegestaan(?) om de Insignia te wassen in de wasstraat. Een heerlijkheid voor de zakelijke rijder!
                                      Op dit moment worden, volgens mijn dealer, de auto's voor levering behandeld met een 2k lak, dus dan zou het verholpen zijn.

                                      Mijn keuze een jaar geleden, was de business edition en dit was een goede keuze. Niet omdat alles werkt..............maar omdat er dan niet nog meer ergenis is.
                                      De radio werkt af en toe, het signaal voor het niet dragen van de gordel blijft je vaak gezelschap houden, net als het signaal voor geopende portieren.
                                      Wanneer dit geluid je 3 uur aanhoudt, weet je wat men met geestelijke mishandeling bedoelen!
                                      Voor de duidelijkheid, wil ik graag toevoegen dat ook bij het contact eraf, het geuid niet stopt en er geen mogelijkheid tot het resetten van dit mankement is.

                                      Wanneer de bediening op het stuur werkt is het een luxe, want vaak is er een vertraging van 5 seconden. Hoewel dit uiteraard niet prettig is voor de radio- en volumebediening, is het een drama voor de telefoonbediening.
                                      Ieder nadeel heeft zijn voordeel, want mijn Blackberry wordt meestal zonder reden ontkoppeld, wat geen absolute ramp is want het hands free bellen in de Insignia is bijna niet te doen.
                                      Het geruis op een boorplatform is in ieder geval minder en dus is het voor belangrijke gesprekken, aan te bevelen om stil te gaan staan.

                                      Gelukkig staan we met z'n allen vaak in de file, anders zou het iemand op kunnen vallen dat ook de cruise control niet altijd zijn werk doet.

                                      Bij aanschaf van deze wagen, met mijzelf afgesproken om niet meer te roken in de auto. Hetgeen dus betekent dat ik buiten de auto aan mijn verslaving moet toegeven. Mijn tip; sluit niet het portier van de auto, want deze gaat plots op slot!

                                      De keuze voor de kwaliteit van het extrieur is doorgezet naar de binnenzijde. Ondanks dat er zeer goede kunststoffen zijn, heeft Opel gekozen voor plastic en dit betekent dat het kraken/piepen na ca. 30000 km een vaste begeleider is en dat het een wirwar van krassen is.
                                      Ook hier weer een voordeel, want de bekende dashbord reiniger, laat op dit plastic geen vlekken achter (vingers overigens wel).

                                      Is er dan helemaal niets dat boven verwachting is??? Jawel! Er hoeft niet vaak olie worden bijgevuld.

                                      Uiteraard is mijn auto vaak bij de dealer op de intensive care afdeling geweest en heeft mijn Insignia vaker daar moete overnachten, echter zonder langdurig plezier.
                                      Persoonlijk denk ik dat deze chronische ziekte het aandeel Opel in de zakelijke markt over een aantal jaren pijn kan doen.

                                      De Insignia is misschien een goede keuze voor prive gebruikers, echter komt (veel) te kort in het zakelijke segment en kan het helaas niet meekomen met de kwaliteit van VW, Audi, Skoda! en opvallend genoeg zelfs niet met de franse merken.




                                      Als er mensen dit geloven...dan kan Opel sluiten
                                      Hij is nog vergeten te melden dat de parkeersensoren ook niet goed werken.
                                      Het probleem met de radio, bluetooth en stuurbediening heb ik ook gehad.
                                      Na drie software-updates is dit bij mij verdwenen.

                                      Comment


                                      • Insignia en kwaliteit

                                        Na het lezen van een aantal posts vind ik dat enige nuance toch op zijn plaats is. Ik ben al jaar en dag een autofreak in hart en nieren en heb het geluk gehad met veel auto's te rijden. Met 80.000 tot 90.000 km/j komt er snel een einde aan veel leasecontracten...

                                        Op het forum circuleert heel wat heisa rond problemen en kwaliteit en gaan adepten en haters met elkaar in discussie. Misschien even wat objectieve info?

                                        Een BMW 3-serie is niets voor niets de referentie in de Insignia-klasse. Wellicht verklaart dat het prijsverschil van al snel 10.000 euro? Een Mercedes C-klasse is een schitterende wagen maar niet helemaal storingsvrij. Net als de nieuwe E-klasse sukkelt hij nogal met defecte injectoren, alternatoren en laat ons eerlijk zijn, hoe kwalitatief ook, het dashboard bestaat uit goedkoop uitziend, zwarte plastic. Bij de duurdere versies is het iets beter maar daar betaal je dan ook voor. De Audi A4 is een schitterende wagen (het nieuwe model toch) en rijdt zeer goed. Toch draagt 1 liter olie per 2000km niet echt bij tot veel vertrouwen. We hebben er enkele rijden in het bedrijf en in de vriendenkring en olie bijvullen moeten ze allemaal. Enkele hebben reeds problemen gehad met abs-installaties en/of turboladers. Ook niet echt geruststellend. Over Citroën en Renault ga ik het hier niet hebben, de nieuwe C5 en Laguna zijn verre van storingsvrij, daar is het forum te klein voor. De Mondeo was een schitterende wagen maar plastics in interieur zijn erbarmelijk (slijten zeer snel af, kraken, piepen,...), is verre van storingsvrij en veroudert qua design zeer snel. Wel een héél leuke wagen om in te rijden!!

                                        Dan de Passat. Terecht, zeer goed maar wel saai afgewerkt. Heb enige tijd met een 2.0TDI 136pk gereden, een vriend rijdt met de blue motion versie. Bij beide lichte kraakjes in het dash na zo'n 30.000km. De wegligging was even aanpassen. De Vectra die er op volgde lag veel beter op de weg en in de bochten. Zeer goede stoelen maar magere uitrusting voor het budget. Passat is zeer duur (bij sommige leasemaatschappijen heb je een BMW met goede uitrusting voor de prijs van een basis Passat, ook al loopt de 3 op zijn laatste beentjes). Ik rijd nu 8.000km in een Insignia 130pk Ecoflex Cosmo en ben zeer tevreden. Heb (hout vasthouden) nog geen van alle op het forum vermelde problemen en verbruik nog geen olie. Een mens moet wat geluk hebben in het leven zeker?

                                        De TDI-motoren van VAG zijn inderdaad snediger dan de CDTI-motoren van Opel. Eigen aan de Opel (en ook Alfa Romeo en Fiat motoren) is dat ze pas tot leven komen bij hogere toeren dan je gewoon bent. Een TDI trekt als de brandweer vanaf 1500 toeren maar zijn moeilijk comfortabel te mennen bij de krachtigere versies. Vanaf 3000toeren is het vet van de soep, de insignia komt pas tot leven vanaf 2500toeren en gaat door tot ver boven de 4000.

                                        Hoe dan ook, de Insignia is idd niet storingsvrij. Veel hangt af van de dealer. Bij Mercedes zorgen de problemen met de injectoren voor heel wat overlast maar niet tot ergernis omdat alles zonder discussie en vlot wordt opgelost. Onderdelen niet binnen? Klant vervangwagen, zonder probleem, desnoods voor langere tijd. Zo krijgt de klant toch een goed gevoel bij een zwaar probleem. Druk van het vat!

                                        Ondanks alles, nog geen minuut spijt. Rij met een knappe full option. Krijg enkel positieve commentaar. En dit alles voor de prijs van een basis Passat zonder 1 optie. Heb niet te klagen!!! :-)

                                        Waarom er dan toch zoveel positieve berichten zijn op het forum? Reactie van de underdog misschien? Als je een BMW of Passat rijdt heb je niets uit te leggen of te verantwoorden. Als je een Opel rijdt, loop je constant tegen vooroordelen aan en moet je constant uitleggen waarom je Opel gekozen hebt. Bij de Insignia gelukkig al iets minder dan bij de Vectra maar toch... Eén goede raad: als de dealer je probleem niet serieus neemt, oplost of een alternatief biedt: VERANDER van dealer! Als een service agent het probleem niet opgelost krijgt, ga naar een goede hoofddealer. De dealer bepaalt een groot deel van de tevredenheid. En het zijn altijd dezelfde goede die terugkomen. Ook op dit Forum!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                          De TDI-motoren van VAG zijn inderdaad snediger dan de CDTI-motoren van Opel. Eigen aan de Opel (en ook Alfa Romeo en Fiat motoren) is dat ze pas tot leven komen bij hogere toeren dan je gewoon bent. Een TDI trekt als de brandweer vanaf 1500 toeren maar zijn moeilijk comfortabel te mennen bij de krachtigere versies. Vanaf 3000toeren is het vet van de soep, de insignia komt pas tot leven vanaf 2500toeren en gaat door tot ver boven de 4000.
                                          Ik vraag me wel af waarom, als er dan toch vergeleken wordt, er altijd met 'oude' techniek vergeleken wordt. Dit zwaar doortrekken tot maar 3000 toeren en het olieverbruik, waren typisch aan hun PD systeem. Maar deze motor is toch bijna helemaal verdwenen? (net zoals de naam VAG trouwens). De nieuwe is een pak rustiger en stiller. Ik heb bovendien nog nooit olie moeten bijvullen. Ik wil niet op zere tenen trappen, maar de motor in de Insignia kan de vergelijking met de huidige dieselmotoren van BWM & Audi (de enige andere die ik goed ken) gewoon niet aan.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X