Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
    Ik vraag me wel af waarom, als er dan toch vergeleken wordt, er altijd met 'oude' techniek vergeleken wordt. Dit zwaar doortrekken tot maar 3000 toeren en het olieverbruik, waren typisch aan hun PD systeem. Maar deze motor is toch bijna helemaal verdwenen? (net zoals de naam VAG trouwens). De nieuwe is een pak rustiger en stiller. Ik heb bovendien nog nooit olie moeten bijvullen. Ik wil niet op zere tenen trappen, maar de motor in de Insignia kan de vergelijking met de huidige dieselmotoren van BWM & Audi (de enige andere die ik goed ken) gewoon niet aan.
    Om over de benzine 1.6t nog maar te zwijgen. Deze motor is echt te onbehouwen als ik deze vergelijk met de 2.4 van volvo. Totaal ander principe om tot hetzelfde vermogen en koppel te komen. Brandstofverbruik is ongeveer gelijk.
    Al moet ik zeggen dat de motoren van VAG ook nog steeds behoorlijk traktorgeluiden produceren als je ze start.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
      Na het lezen van een aantal posts vind ik dat enige nuance toch op zijn plaats is. Ik ben al jaar en dag een autofreak in hart en nieren en heb het geluk gehad met veel auto's te rijden. Met 80.000 tot 90.000 km/j komt er snel een einde aan veel leasecontracten...

      Op het forum circuleert heel wat heisa rond problemen en kwaliteit en gaan adepten en haters met elkaar in discussie. Misschien even wat objectieve info?

      Een BMW 3-serie is niets voor niets de referentie in de Insignia-klasse. Wellicht verklaart dat het prijsverschil van al snel 10.000 euro? Een Mercedes C-klasse is een schitterende wagen maar niet helemaal storingsvrij. Net als de nieuwe E-klasse sukkelt hij nogal met defecte injectoren, alternatoren en laat ons eerlijk zijn, hoe kwalitatief ook, het dashboard bestaat uit goedkoop uitziend, zwarte plastic. Bij de duurdere versies is het iets beter maar daar betaal je dan ook voor. De Audi A4 is een schitterende wagen (het nieuwe model toch) en rijdt zeer goed. Toch draagt 1 liter olie per 2000km niet echt bij tot veel vertrouwen. We hebben er enkele rijden in het bedrijf en in de vriendenkring en olie bijvullen moeten ze allemaal. Enkele hebben reeds problemen gehad met abs-installaties en/of turboladers. Ook niet echt geruststellend. Over Citroën en Renault ga ik het hier niet hebben, de nieuwe C5 en Laguna zijn verre van storingsvrij, daar is het forum te klein voor. De Mondeo was een schitterende wagen maar plastics in interieur zijn erbarmelijk (slijten zeer snel af, kraken, piepen,...), is verre van storingsvrij en veroudert qua design zeer snel. Wel een héél leuke wagen om in te rijden!!

      Dan de Passat. Terecht, zeer goed maar wel saai afgewerkt. Heb enige tijd met een 2.0TDI 136pk gereden, een vriend rijdt met de blue motion versie. Bij beide lichte kraakjes in het dash na zo'n 30.000km. De wegligging was even aanpassen. De Vectra die er op volgde lag veel beter op de weg en in de bochten. Zeer goede stoelen maar magere uitrusting voor het budget. Passat is zeer duur (bij sommige leasemaatschappijen heb je een BMW met goede uitrusting voor de prijs van een basis Passat, ook al loopt de 3 op zijn laatste beentjes). Ik rijd nu 8.000km in een Insignia 130pk Ecoflex Cosmo en ben zeer tevreden. Heb (hout vasthouden) nog geen van alle op het forum vermelde problemen en verbruik nog geen olie. Een mens moet wat geluk hebben in het leven zeker?

      De TDI-motoren van VAG zijn inderdaad snediger dan de CDTI-motoren van Opel. Eigen aan de Opel (en ook Alfa Romeo en Fiat motoren) is dat ze pas tot leven komen bij hogere toeren dan je gewoon bent. Een TDI trekt als de brandweer vanaf 1500 toeren maar zijn moeilijk comfortabel te mennen bij de krachtigere versies. Vanaf 3000toeren is het vet van de soep, de insignia komt pas tot leven vanaf 2500toeren en gaat door tot ver boven de 4000.

      Hoe dan ook, de Insignia is idd niet storingsvrij. Veel hangt af van de dealer. Bij Mercedes zorgen de problemen met de injectoren voor heel wat overlast maar niet tot ergernis omdat alles zonder discussie en vlot wordt opgelost. Onderdelen niet binnen? Klant vervangwagen, zonder probleem, desnoods voor langere tijd. Zo krijgt de klant toch een goed gevoel bij een zwaar probleem. Druk van het vat!

      Ondanks alles, nog geen minuut spijt. Rij met een knappe full option. Krijg enkel positieve commentaar. En dit alles voor de prijs van een basis Passat zonder 1 optie. Heb niet te klagen!!! :-)

      Waarom er dan toch zoveel positieve berichten zijn op het forum? Reactie van de underdog misschien? Als je een BMW of Passat rijdt heb je niets uit te leggen of te verantwoorden. Als je een Opel rijdt, loop je constant tegen vooroordelen aan en moet je constant uitleggen waarom je Opel gekozen hebt. Bij de Insignia gelukkig al iets minder dan bij de Vectra maar toch... Eén goede raad: als de dealer je probleem niet serieus neemt, oplost of een alternatief biedt: VERANDER van dealer! Als een service agent het probleem niet opgelost krijgt, ga naar een goede hoofddealer. De dealer bepaalt een groot deel van de tevredenheid. En het zijn altijd dezelfde goede die terugkomen. Ook op dit Forum!
      200% correct !

      heb ook dikwijls het gevoel dat je je als opel-rijder moet verantwoorden of dat je al op voorhand in een vakje gestoken wordt. Denk dat opel het merk is met de meeste vooroordelen.

      Soit, ik trek me dergelijke reacties totaal niet aan. Onbekend is onbemind zeker

      Niemand zal ontkennen dat er wat probleempjes zijn met de insignia (voornamelijk de eerste versie) maar elk merk heeft zijn probleempjes wel met bepaalde modellen, zelfs de duurdere merken.
      Een goede dealer kan veel van de problemen oplossen.

      Voor mij is de insignia een fantastische auto en rekening houdend met de prijs van een dik uitgeruste insignia is er voor mij geen enkele auto die in de buurt komt of concurrentie is... al draagt mijn auto een opel-embleem; graag zelfs!

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
        Om over de benzine 1.6t nog maar te zwijgen. Deze motor is echt te onbehouwen als ik deze vergelijk met de 2.4 van volvo. Totaal ander principe om tot hetzelfde vermogen en koppel te komen. Brandstofverbruik is ongeveer gelijk.
        Al moet ik zeggen dat de motoren van VAG ook nog steeds behoorlijk traktorgeluiden produceren als je ze start.
        Ja, dat was met mijne vorige zeker het geval, die liet na een nachtje buiten staan serieus van zich horen. Met de nieuwe common rail diesel was dat, in mijne althans, helemaal weg.

        Nu om eerlijk te zijn, Opel is er wel deels in geslaagd de motor wat te maskeren. Eens op snelheid verdwijnt het motor lawaai helemaal en de trillingen zijn alleen soms een beetje voelbaar in het gaspedaal en zichtbaar in de achteruitkijkspiegel. Het is zonder twijfel een zeer goede reisauto (in de dieseluitvoering die wij hebben dan toch)

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
          Om over de benzine 1.6t nog maar te zwijgen. Deze motor is echt te onbehouwen als ik deze vergelijk met de 2.4 van volvo. Totaal ander principe om tot hetzelfde vermogen en koppel te komen. Brandstofverbruik is ongeveer gelijk.
          Al moet ik zeggen dat de motoren van VAG ook nog steeds behoorlijk traktorgeluiden produceren als je ze start.
          There is no substitute for cubic inches... Rijgedrag met 1.6T is typisch voor kleine, geblazen motoren met hoge vermogens... Een grotere cilinderinhoud zonder turbo is altijd soepeler en romiger (kijk naar de Amerikanen...). Gezien de huidige ecologische (r)evolutie zullen we er moeten leren mee leven vrees ik...

          Wat PD-techniek (old VAG) versus nieuwe CR-motoren VAG betreft, ze zijn idd rustiger geworden (maar ook minder bijterig jammer genoeg) maar de koppelcurve vlakt nog steeds vrij vroeg af. Voor alle duidelijkheid, ben geen VAG-hater, de A3 2.0TDI DSG is één van de beste & leukste auto's waar ik mee gerden heb. Enkel Passat vind ik wat overroepen maar ja, wie ben ik...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
            Ja, dat was met mijne vorige zeker het geval, die liet na een nachtje buiten staan serieus van zich horen. Met de nieuwe common rail diesel was dat, in mijne althans, helemaal weg.

            Nu om eerlijk te zijn, Opel is er wel deels in geslaagd de motor wat te maskeren. Eens op snelheid verdwijnt het motor lawaai helemaal en de trillingen zijn alleen soms een beetje voelbaar in het gaspedaal en zichtbaar in de achteruitkijkspiegel. Het is zonder twijfel een zeer goede reisauto (in de dieseluitvoering die wij hebben dan toch)
            Mijn achteruitkijkspiegel trilt ook... dacht dat dit door muziek kwam... Vanavond eens op letten. Gaspedaal en dergelijke trillen niet, stoel wel maar dat komt door de ventilator van de stoelventilatie (stand 2 en 3)

            Comment


            • Ik heb nu na 14 maanden 38000 km op de teller staan en ben nog steeds een tevreden Insignia-rijder.Ik ben gevrijwaard gebleven van de meeste ongemakken zoals op het forum genoemd zijn( nochtans een 1ste reeks en al diverse updates ontvangen).Die paar fait divers die toch de kop opstaken werden door de dealer met de glimlach en veel goede zorgen weggewerkt (vervangwagen incluis).Ik zit ook bij Geurts te Genk waar ik sedert ik met Opel rij ( 12 jaar -Astra break, 2 Zafira's en een Insignia+ een Corsa voor madam) een tevreden klant ben.Ze staan idd altijd klaar om te helpen,zonder gezeur.Het is spijtig voor de mensen die elk moment wel een probleem hebben met hun Insignia maar een goede dealer is op zo'n moment een must,al is het maar om de ergste frustraties en ergernissen te temperen door de wetenschap dat er effectief iets aan gedaan wordt.Verder geniet ik van het comfort dat de wagen mij biedt.Er zullen inderdaad auto's zijn die zoveel meer te bieden hebben bij andere merken maar meestal is dan ook het prijskaartje navenant, ik durf zelfs te betwijfelen of die "duurdere" en "betere" merken allemaal storingsvrij zijn. Ik hoop nog vele kilometers op deze manier te mogen rijden.En neen, ik ben geen opelfreak maar heb deze wagen gekozen omdat hij me vanaf de eerste foto aansprak en zoals ik al zei heb ik daar een jaar na datum nog steeds geen spijt van.Succes allemaal

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                Mijn achteruitkijkspiegel trilt ook... dacht dat dit door muziek kwam... Vanavond eens op letten. Gaspedaal en dergelijke trillen niet, stoel wel maar dat komt door de ventilator van de stoelventilatie (stand 2 en 3)
                Dat is de niet-gedocumenteerde massage functie.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                  Gisteren de Inforad V4e aangekregen , de update gedaan en hop in de wagen...

                  Op het dashboard had ik na 20min. nog geen verbinding met satellieten...
                  Als ik hem even buiten het het raam hield ... piep piep en OK.... Dus ze werken niet achter een hittewerende voorruit...
                  Had dit reeds gedacht...
                  Iemand van op Vectra-C forum had zelfde probleem met hittewerende voorruit...
                  Enige oplossing is externe antenne voor inforad gebruiken...

                  Comment


                  • Vandaag auto binnen gedaan voor een gratis onderhoud op 1500 km. Blijkt mijn linkerachterband volledig plat te staan met een spijker erin. Ik had zondag nog de spanning gecontroleerd en ik heb heel die tijd niets gemerkt of gevoeld.

                    Ik ben absoluut geen wagenexpert en ik weet dat mijn banden duur zijn, maar volgens de garage 'schatten' ze dat dit mij rond de 600, btw incl, gaat kosten.
                    Het gaat om de 20 inch banden, is dit de gangbare prijs?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk Berichten
                      Vandaag auto binnen gedaan voor een gratis onderhoud op 1500 km. Blijkt mijn linkerachterband volledig plat te staan met een spijker erin. Ik had zondag nog de spanning gecontroleerd en ik heb heel die tijd niets gemerkt of gevoeld.

                      Ik ben absoluut geen wagenexpert en ik weet dat mijn banden duur zijn, maar volgens de garage 'schatten' ze dat dit mij rond de 600, btw incl, gaat kosten.
                      Het gaat om de 20 inch banden, is dit de gangbare prijs?
                      Kunnen ze de band niet repareren? Bij mij was dat voor 13 euro gedaan!

                      Of is je velg stuk?
                      2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                      2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

                      2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                      2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
                        Kunnen ze de band niet repareren? Bij mij was dat voor 13 euro gedaan!

                        Of is je velg stuk?
                        de velg is intact, maar de het 'karkas' van de band was aan de uiteinden verschroeid zeiden ze.

                        Comment


                        • Tenzij dien band met goud is belegd kan dat toch nooit 600 euro kosten
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk Berichten
                            Vandaag auto binnen gedaan voor een gratis onderhoud op 1500 km. Blijkt mijn linkerachterband volledig plat te staan met een spijker erin. Ik had zondag nog de spanning gecontroleerd en ik heb heel die tijd niets gemerkt of gevoeld.

                            Ik ben absoluut geen wagenexpert en ik weet dat mijn banden duur zijn, maar volgens de garage 'schatten' ze dat dit mij rond de 600, btw incl, gaat kosten.
                            Het gaat om de 20 inch banden, is dit de gangbare prijs?
                            Mijn ervaring is dat dealers van welk merk ook veel te veel aanrekenen voor banden. Er is een reden waarom ze van leasingmaatschappijen zelfs nog niet naar de banden mogen kijken

                            Ik zou eens rondbellen naar wat bandenspecialisten, of naar de auto5 of zoiets, je weet toch welk merk/maat je nodig hebt.

                            Je auto staat natuurlijk wel geblokkeerd bij de garage.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door aLBa Bekijk Berichten
                              Vandaag auto binnen gedaan voor een gratis onderhoud op 1500 km. Blijkt mijn linkerachterband volledig plat te staan met een spijker erin. Ik had zondag nog de spanning gecontroleerd en ik heb heel die tijd niets gemerkt of gevoeld.

                              Ik ben absoluut geen wagenexpert en ik weet dat mijn banden duur zijn, maar volgens de garage 'schatten' ze dat dit mij rond de 600, btw incl, gaat kosten.
                              Het gaat om de 20 inch banden, is dit de gangbare prijs?
                              Lees ik dit goed hier....... € 600,- voor 1 band??

                              Voor iets meer dan het dubbele heb je een complete set, 4 velgen en 4 banden, en origineel wel te verstaan
                              Normale prijs voor 1 band zou ergens tussen de € 250,- en € 300,- moeten liggen bij de bandenzaak
                              2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                              2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                              2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                              2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                              http://www.fabrieksbanden.nl
                              http://www.originelevelgen.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                Lees ik dit goed hier....... € 600,- voor 1 band??

                                Voor iets meer dan het dubbele heb je een complete set, 4 velgen en 4 banden, en origineel wel te verstaan
                                Normale prijs voor 1 band zou ergens tussen de € 250,- en € 300,- moeten liggen bij de bandenzaak
                                Ik heb ondertussen wat research gedaan en die banden kosten inderdaad maar tussen de 250 en 300, morgen maar eerst een definitieve prijs vragen en indien die niet redelijk is op een ander gaan.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                  En neen, ik ben geen opelfreak maar heb deze wagen gekozen omdat hij me vanaf de eerste foto aansprak en zoals ik al zei heb ik daar een jaar na datum nog steeds geen spijt van.Succes allemaal
                                  Hier kan ik mij volledig in terug vinden. Ik heb nu ook 33000 km na 14 maanden, en heb nog geen minuut spijt gehad, dat ik de Zafira voor de Insignia ingeruild heb. Ben er nog even zot van als dag 1.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyGazet Bekijk Berichten
                                    En neen, ik ben geen opelfreak maar heb deze wagen gekozen omdat hij me vanaf de eerste foto aansprak en zoals ik al zei heb ik daar een jaar na datum nog steeds geen spijt van.Succes allemaal
                                    En ook ik kan mij hier volledig in vinden. Afgelopen zaterdag heeft hij zijn 1e verjaardag gehad en ben ik 32500 km verder. Het is dus duidelijk niet alleen maar kommer en kwel met de Insi. Ik geniet ook nog elke dag van het rijden in deze auto.
                                    Dus voor al diegene die nog op hun auto wachten: Het is dus niet per definitie ellende.
                                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                                    http://www.fabrieksbanden.nl
                                    http://www.originelevelgen.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                      En ook ik kan mij hier volledig in vinden. Afgelopen zaterdag heeft hij zijn 1e verjaardag gehad en ben ik 32500 km verder. Het is dus duidelijk niet alleen maar kommer en kwel met de Insi. Ik geniet ook nog elke dag van het rijden in deze auto.
                                      Dus voor al diegene die nog op hun auto wachten: Het is dus niet per definitie ellende.
                                      Het is niet omdat ik die "belachelijk" negatieve review heb gepresenteerd dat ik negatief sta tegenover de Insignia hoor Ik ben een geboren Opelfreak
                                      We hadden gehoopt de onze nog voor dit lange weekend te hebben....maar na vandaag de garage te hebben gebeld, weet ik dat het niet zal lukken. De auto is er wel, maar Athlon kan de papieren niet inorde krijgen voor volgende week dinsdag

                                      Nog een weekendje zonder dus.... grrr,dat wachten hé
                                      Last edited by ; 18/05/2010, 22:02.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        De auto is er wel, maar Athlon kan de papieren niet inorde krijgen voor volgende week dinsdag

                                        Nog een weekendje zonder dus.... grrr,dat wachten hé
                                        Velen onder ons hebben dit meegemaakt. De laatste loodjes wegen het zwaarst.
                                        Maar het wachten wordt dubbel en dik beloond.

                                        Veel succes ermee.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                                          Coming home staat standaard op de Cosmo...
                                          Koen,

                                          Ik heb gisteren de hadleiding nog eens doorgenomen , maar ik kan nergens vinden waar ik de coming-home functie automatisch kan instellen, zodat de lichten een bepaalde tijd blijven branden na het verlaten van de wagen. De tijdsduur ervoor instellen kan ik wel.

                                          Manueel kan ik de lichten 'forceren' om enige tijd te blijven branden door even aan de lichthendel te trekken, na het afzetten van het contact.

                                          Mis ik ergens iets ? Het is namelijk mijn eerste Opel. Of moet men bij een Opel steeds eerst een manuele handeling doen, vooraleer deze iets 'automatisch' doet ? ( inklappen spiegels , coming home , ... )

                                          Niettegenstaande deze details ben ik nog steeds zeer tevreden over de Insignia en heb tot nu toe nog geen enkel echt probleem vastgesteld.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X