Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
    volgens mij silver lake. Zo ziet de mijne er binnen ook uit...
    Dju dat is veel knapper dan in het boekje van Opel...

Comment

• Ik heb ook na 12weken wachten mijn opel insignia sports tourer sport 2.0cdti(160pk)
      hier enkele foto's:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door david123 Bekijk Berichten
        Ik heb ook na 12weken wachten mijn opel insignia sports tourer sport 2.0cdti(160pk)
        hier enkele foto's:

knap ,jawadde !!!

hopelijk komt de mijne ooit ...die staat voor de 2e week op status 42 en is weer een week uitgesteld .

damned

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
          knap ,jawadde !!!

hopelijk komt de mijne ooit ...die staat voor de 2e week op status 42 en is weer een week uitgesteld .

damned
          Allé, blijkbaar ben ik niet alleen. Van Opel Belgium te horen gekregen dat wagen volgende week in produktie gaat en aflevering de laatste week van juni.
          Volgens mail dealer was aflevering een tijdje terug nog op 2 juli. Vandaag nog eens persoonlijk langs geweest ... verkoper was er weer niet, net weg en werd te woord gestaan door de vrouw van de baas
          Die vond het allemaal toch niet zo erg ... volgens haar was levering pas voor week 27 en dan nog zeker een week wachten op de papieren. Ze konden daar niks aan doen.
          Wist mij ook leuk te zeggen dat als het nog langer zou uitlopen ik pech zou hebben want ze gaan met verlof in de week van de 21ste ...
          Volgens haar was het toch ook niet zo erg hé, 2 weken extra wachten ... maar ze vergeet wel dat als haar datum klopt, het op zijn minst (zonder papieren) al 15 weken is (ipv de 8 tot 10 weken)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
            Allé, blijkbaar ben ik niet alleen. Van Opel Belgium te horen gekregen dat wagen volgende week in produktie gaat en aflevering de laatste week van juni.
            Volgens mail dealer was aflevering een tijdje terug nog op 2 juli. Vandaag nog eens persoonlijk langs geweest ... verkoper was er weer niet, net weg en werd te woord gestaan door de vrouw van de baas
            Die vond het allemaal toch niet zo erg ... volgens haar was levering pas voor week 27 en dan nog zeker een week wachten op de papieren. Ze konden daar niks aan doen.
            Wist mij ook leuk te zeggen dat als het nog langer zou uitlopen ik pech zou hebben want ze gaan met verlof in de week van de 21ste ...
            Volgens haar was het toch ook niet zo erg hé, 2 weken extra wachten ... maar ze vergeet wel dat als haar datum klopt, het op zijn minst (zonder papieren) al 15 weken is (ipv de 8 tot 10 weken)
            Volgende week in productie en leveren eind juni... forget it...
            Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten

idd ,de mijne staat al zogezegd 2 weken op transport ....sinds woensdag is de verwachte leveringstermijn week 23 .

ben curieus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                Ja, kweet het, heb hier ook zware twijfels bij, maareh ....na hoeveel weken zijn ze dan wel van plan om te leveren ? Ze stellen het altijd zo schoon voor hé, maar voor de rest.
                'k Zie het nog gebeuren da'k zal mogen wachten tot na die pippo's hun verlof.

Comment

Ja, kweet het, heb hier ook zware twijfels bij, maareh ....na hoeveel weken zijn ze dan wel van plan om te leveren ? Ze stellen het altijd zo schoon voor hé, maar voor de rest.
                  'k Zie het nog gebeuren da'k zal mogen wachten tot na die pippo's hun verlof.
                  En eu wanneer heb jij besteld? Ik laatste week maart en zou laatste week Juni geleverd worden. Ik zal van de week ook nog eens gaan horen hoe het zit.

Comment

• verslag na eerste grotere trip: Ardennen

Hallo allemaal,
                    hier een verslagje na de eerste wat grotere trip naar de Ardennen.
                    Ik kan dit in één woord samenvatten : FANTASTISCH

Als ik het vergelijk maak met onze vorige leasewagen (vectra break 20cdti cosmo 2005/150pk) kan ik het volgende kwijt:

positief : het stuurgedrag. Op die kleine weggetjes is het echt een plezier om deze te mogen sturen...tov de vorige is dit echt een bochtenpikker. Hij voelt veel stabieler aan en dit ondanks het standaard onderstel van de ecoflex. Hij helt amper over en stuurt erg direct.
                    De afwerkingskwaliteit : het dashboard is echt een verademing tov. dat van de vectra. ' s avonds is het ook erg mooi verlicht en er piept of kraakt niks....ook niet op slecht wegdek.
                    Het panoramisch dak is ook erg prettig; als je het voorstuk openschuift blijft alles erg stil.
                    Er onstaat tot 100km/h amper windgeruis. het turbelentienetje dat openklapt houdt alles netjes tegen....ook de insecten...ik zal het netjes mogen uitborstelen dat kerkhof.
                    Het extra licht dat je in je interieur krijgt geeft een gezellige sfeer en de zon wordt toch genoeg geweerd.
                    Het AFL ; hier kan ik niet genoeg over stoefen...da's echt geweldig! ' s avonds op de typische bochtige en totaal onverlichte wegen geeft het een zee aan licht en het meesturen werkt gewoon perfect. Bij het opduiken van een voor- of tegenligger is het grootlicht gedimd vooraleer je het merkt. Ik heb nooit geen geirriteerde medeweggebruikers tegengekomen.
                    De soepelheid van de 160pk diesel. Vanaf 1500tr/min trekt hij krachtig door tot over de 4000tr/min (en dit bij een nog niet losgereden motor van nog geen 700km) De motorbrom is zeker niet hinderlijk en blijft op autosnelwegen totaal achterwege.
                    de optionele sportzetels met ventilatie (chauffeurstoel) Ondanks ik hier hoor dat de hoogste ventilatiestand vibraties veroorzaakt, hebben we dit totaal niet ondervonden. Het geeft een subtiel zuchtje dat je kleren, bij toch 26° buiten, lekker droog houdt. Ze zitten erg goed en zijn schijnbaar gemaakt om na vele kilometers je niet gebroken te laten arriveren.

minpuntjes: De andere (ecoflex) versnellingsverhoudingen is toch even wennen. Het lijkt of elke versnelling overeenkomt met een versnelling hoger uit de vectra. Je moet dus de gewoonte aankweken om een versnelling lager te rijden dan je gewend bent. Op de autosnelweg rond Bouge (sterke helling) ging hij nochtans op cruisecontrole tegen 130km/h naar boven (1800tr/min) zonder dat ik moest terugschakelen; versnellen in zesde was hier echter niet meer mogelijk. In 5de was dit geen probleem.
                    Als je aan een kruispunt komt en je moet teveel vertragen om af te draaien moet je soms terug naar eerste of hij valt dood...het naar eerste schakelen gebeurt dan erg stroef ( misschien komt dit door het nog niet ingereden zijn)
                    het zicht rondom . Door de dikke stijlen is het soms moeilijk om verkeer te zien aankomen; Om te parkeren zijn de parkeersensoren echt een must...gelukkig kantelt m'n rechterbuitenspiegel naar beneden als je achteruit rijdt.
                    Het niet automatisch terug openklapen van de spiegels bij tet terug ontgrendelen van de deuren. Dit was nochtans bij de vectra perfect inorde...hopelijk komt hiervoor ooit een softwareupdate.
                    Het erg laat activeren van de lichten bij duisternis...toen we gisterenavond ron 22uur naar huis reden duurde het erg lang vooraleer het systeem besliste om het licht te activeren....iedereen rondom ons reed al met licht....gelukkig brandt dan nog het dagrijlicht vooraan. In tunnels moet je inderdaad ook vrij lang wachten vooraleer je lichten worden ontstoken.

conclusie : Ondanks enkele minpuntjes is de wagen echt een groot plezier om mee te rijden. Ik heb dan ook tot hier toe geen enkel mankement (buiten de iets scheefhangende achterklep) ondervonden (' k zal maar hout vasthouden zekers...)Het verbruik ligt op 7,5 l/100km momenteel. Dit komt ook overeen met wat de boordcomputer me verteld. We hebben dan ook goed doorgereden en zeker niet " eco" gereden om hem los te rijden. Het verbruik zal na enige duizenden kilometers wel dalen...

Ps : de bandendruk (2,5 bar rondom) van de bridgestone potenza's 18" is blijkbaar een goed compromis. De ophanging is nog steeds wat harder dan de vectra maar zeker goed leefbaar. Ik denk dat de kortere wielbasis (-10cm) tov; de vectra hier ook voor iets tussen zit...

de foto hieronder is genomen op de parking van de uitkijktoren te Nadrin....die helaas gesloten was .

Comment

• Trillingen en lawaai CDTI

Er zouden eindelijk aanpassingen gebeuren aan de CDTI's om de trillingen en lawaai te beperken.

Zie link :
                      Der Insignia Sports Tourer ist das derzeit erfolgreichste Auto aus Rüsselsheim. Richtig überzeugt es aber erst mit Turbodiesel und Allradantrieb.

Daar spreekt men over :

Durch zahlreiche Verbesserungen, wie eine noch steifere Einspritzpumpe und Feintuning an Kolben und Pleueln wurde der Ecotec-Diesel auch laufruhiger. Gerade beim Anfahren ist kein lautes Brummeln mehr zu vernehmen.

Hopelijk ook toepasbaar op de oudere CDTI's ....
                      Last edited by ; 05/06/2010, 15:17.

Comment

• Wim,

een perfecte beschrijving van hoe een Insignia is en rijdt.

- de ecoflex versnellingen zijn een aanpassing, je moet steeds 1 lager gaan
                        - terug naar 1ste gaan gaat moeilijk, soms zelfs met een kraakje...
                        - de AFL is gewoon prachtig, alleen de tunneldetectie doet niet altijd z'n ding goed
                        - ik heb ook de Flexride en dat is gewoon prachtig, zeker op de TOUR stand zweef je over de baan ( te samen met de AFL zeker een must)
                        - mijn verbruik ligt op 7.2/100km bij stadsverkeer, op reis zakte dit naar 6.2/100km (80% snelweg)

MIN-puntjes voor mij :
                        *trillingen van de cdti (in onderzoek bij GM maar kan nog maanden duren)
                        *groeven in de achterste schijven ( nog te vervangen)
                        *kleine hapering in het stuur tijdens het draaien( moet nog een dag naar de garage om proef te rijden)

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Hallo allemaal,
                        hier een verslagje na de eerste wat grotere trip naar de Ardennen.
                        Ik kan dit in één woord samenvatten : FANTASTISCH

Als ik het vergelijk maak met onze vorige leasewagen (vectra break 20cdti cosmo 2005/150pk) kan ik het volgende kwijt:

positief : het stuurgedrag. Op die kleine weggetjes is het echt een plezier om deze te mogen sturen...tov de vorige is dit echt een bochtenpikker. Hij voelt veel stabieler aan en dit ondanks het standaard onderstel van de ecoflex. Hij helt amper over en stuurt erg direct.
                        De afwerkingskwaliteit : het dashboard is echt een verademing tov. dat van de vectra. ' s avonds is het ook erg mooi verlicht en er piept of kraakt niks....ook niet op slecht wegdek.
                        Het panoramisch dak is ook erg prettig; als je het voorstuk openschuift blijft alles erg stil.
                        Er onstaat tot 100km/h amper windgeruis. het turbelentienetje dat openklapt houdt alles netjes tegen....ook de insecten...ik zal het netjes mogen uitborstelen dat kerkhof.
                        Het extra licht dat je in je interieur krijgt geeft een gezellige sfeer en de zon wordt toch genoeg geweerd.
                        Het AFL ; hier kan ik niet genoeg over stoefen...da's echt geweldig! ' s avonds op de typische bochtige en totaal onverlichte wegen geeft het een zee aan licht en het meesturen werkt gewoon perfect. Bij het opduiken van een voor- of tegenligger is het grootlicht gedimd vooraleer je het merkt. Ik heb nooit geen geirriteerde medeweggebruikers tegengekomen.
                        De soepelheid van de 160pk diesel. Vanaf 1500tr/min trekt hij krachtig door tot over de 4000tr/min (en dit bij een nog niet losgereden motor van nog geen 700km) De motorbrom is zeker niet hinderlijk en blijft op autosnelwegen totaal achterwege.
                        de optionele sportzetels met ventilatie (chauffeurstoel) Ondanks ik hier hoor dat de hoogste ventilatiestand vibraties veroorzaakt, hebben we dit totaal niet ondervonden. Het geeft een subtiel zuchtje dat je kleren, bij toch 26° buiten, lekker droog houdt. Ze zitten erg goed en zijn schijnbaar gemaakt om na vele kilometers je niet gebroken te laten arriveren.

minpuntjes: De andere (ecoflex) versnellingsverhoudingen is toch even wennen. Het lijkt of elke versnelling overeenkomt met een versnelling hoger uit de vectra. Je moet dus de gewoonte aankweken om een versnelling lager te rijden dan je gewend bent. Op de autosnelweg rond Bouge (sterke helling) ging hij nochtans op cruisecontrole tegen 130km/h naar boven (1800tr/min) zonder dat ik moest terugschakelen; versnellen in zesde was hier echter niet meer mogelijk. In 5de was dit geen probleem.
                        Als je aan een kruispunt komt en je moet teveel vertragen om af te draaien moet je soms terug naar eerste of hij valt dood...het naar eerste schakelen gebeurt dan erg stroef ( misschien komt dit door het nog niet ingereden zijn)
                        het zicht rondom . Door de dikke stijlen is het soms moeilijk om verkeer te zien aankomen; Om te parkeren zijn de parkeersensoren echt een must...gelukkig kantelt m'n rechterbuitenspiegel naar beneden als je achteruit rijdt.
                        Het niet automatisch terug openklapen van de spiegels bij tet terug ontgrendelen van de deuren. Dit was nochtans bij de vectra perfect inorde...hopelijk komt hiervoor ooit een softwareupdate.
                        Het erg laat activeren van de lichten bij duisternis...toen we gisterenavond ron 22uur naar huis reden duurde het erg lang vooraleer het systeem besliste om het licht te activeren....iedereen rondom ons reed al met licht....gelukkig brandt dan nog het dagrijlicht vooraan. In tunnels moet je inderdaad ook vrij lang wachten vooraleer je lichten worden ontstoken.

conclusie : Ondanks enkele minpuntjes is de wagen echt een groot plezier om mee te rijden. Ik heb dan ook tot hier toe geen enkel mankement (buiten de iets scheefhangende achterklep) ondervonden (' k zal maar hout vasthouden zekers...)Het verbruik ligt op 7,5 l/100km momenteel. Dit komt ook overeen met wat de boordcomputer me verteld. We hebben dan ook goed doorgereden en zeker niet " eco" gereden om hem los te rijden. Het verbruik zal na enige duizenden kilometers wel dalen...

Ps : de bandendruk (2,5 bar rondom) van de bridgestone potenza's 18" is blijkbaar een goed compromis. De ophanging is nog steeds wat harder dan de vectra maar zeker goed leefbaar. Ik denk dat de kortere wielbasis (-10cm) tov; de vectra hier ook voor iets tussen zit...

de foto hieronder is genomen op de parking van de uitkijktoren te Nadrin....die helaas gesloten was .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                          [ATTACH]73116[/ATTACH]

Welke kleur zou dat zijn? Lichter dan technical grey en donkerder dan silver lake niet?
                          Volgens mij is da Pannacotta

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                            Volgens mij is da Pannacotta
                            Volgens mij is het wel silver lake....pannacotta heeft een champagne-kleurige look.
                            Die silver lake toont bij elk soort licht anders....in dit geval waarschijnlijk lichter door het kunstlicht. De kleurenkaart in de boekjes geeft maar een benadering. Mijn advies kies een kleur in daglicht; het licht in een toonzaal geeft een ander effect.

Comment

• Pannacotta is ook zo. Afhankelijk van het licht is het beige over grijs tot een groene schijn.
                              Zeer mooi kleur trouwens.

Comment

En eu wanneer heb jij besteld? Ik laatste week maart en zou laatste week Juni geleverd worden. Ik zal van de week ook nog eens gaan horen hoe het zit.
                                Zaterdag 27 maart, dus de 29ste was hij echt in bestelling.
                                Last edited by ; 05/06/2010, 17:28.

Comment

• gewassen....

Vandaag heb ik hem na de ardennenreis ontdaan van alle lijken (van vliegen) en gewassen....nu komt de glans van het waxen begin van de week, echt naar boven.
                                  Zo zie je ook dat het silver lake in de zon anders lijkt dan in de schaduw.
                                  We zijn echt blij met deze kleur

Comment

Zaterdag 27 maart, dus de 29ste was hij echt in bestelling.
                                    Bij mij identiek. Besteld door de garage 29 Maart.
                                    Nu zeggen ze vandaag in de garage levering wk 26... maar ze zeiden doe er nog maar een week bij eer alles in orde is.

Wordt dus in totaal 14 weken...
                                    Last edited by ; 05/06/2010, 22:13.

Comment

Bij mij identiek. Besteld door de garage 29 Maart.
                                      Nu zeggen ze vandaag in de garage levering wk 26... maar ze zeiden doe er nog maar een week bij eer alles in orde is.

Wordt dus in totaal 14 weken...
                                      ' t is misschien een magere troost; maar geloof me, als je hem eindelijk hebt ben je het wachten snel vergeten. Hij is het dubbel en dik waard

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                        ' t is misschien een magere troost; maar geloof me, als je hem eindelijk hebt ben je het wachten snel vergeten. Hij is het dubbel en dik waard

das waar ,al goe da ik af en toe zo éne heb om proef te rijden op het werk.
                                        nog maar een paar nachtjes slapen zekers ......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          Is idd magere troost op dit moment maar het is niet anders.
                                          Bij mijn vorige had ik dat niet zo erg. Denk eerder dat dit komt omdat het een wagen is waar ik direkt zot van was. Het is zo'n "je ne sais quoi"

Comment

Working...
                                          X