Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
    Is idd magere troost op dit moment maar het is niet anders.
    Bij mijn vorige had ik dat niet zo erg. Denk eerder dat dit komt omdat het een wagen is waar ik direkt zot van was. Het is zo'n "je ne sais quoi"
    Ik begrijp wat je bedoelt...ik had en heb nog steeds datzelfde gevoel; wie had dat verwacht van een Opel!
    het is mede daardoor dat ik regelmatig wat schrijf en foto's post om het wachten voor jullie wat te verlichten. Als jullie dit niet graag hebben , dan hoor ik het wel...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
      Ik begrijp wat je bedoelt...ik had en heb nog steeds datzelfde gevoel; wie had dat verwacht van een Opel!
      het is mede daardoor dat ik regelmatig wat schrijf en foto's post om het wachten voor jullie wat te verlichten. Als jullie dit niet graag hebben , dan hoor ik het wel...
      Doe maar gerust verder. Model en motorisatie is bij ons hetzelfde, juist een paar opties verschillen (hebben bvb geen panoramisch dak) dus het is wel leuk om te horen hoe die aangepaste versnellingsbak is. Hoor nu dat het toch redelijk meevalt.

Comment

Doe maar gerust verder. Model en motorisatie is bij ons hetzelfde, juist een paar opties verschillen (hebben bvb geen panoramisch dak) dus het is wel leuk om te horen hoe die aangepaste versnellingsbak is. Hoor nu dat het toch redelijk meevalt.
        inderdaad; versnelling x van de ecoflex is versnelling x+1 van de gewone cdti.
        Enkel de eerste versnelling zal wel hetzelfde zijn vermoed ik....anders krijg je hem in de bergen op een helling niet van z'n plaats

Ik denk als je een ST neemt met heel wat opties (zoals panoramisch dak) die nogal wat gewicht toevoegen, dat je dan als ecoflex best voor de 160pk kiest en als niet ecoflex je met de 130pk vlot genoeg bent.

voor de lol nog een fotootje...deze keer de achterbank. zoals je ziet valt de ruimte voor de benen nog goed mee. de voorzetel is afgesteld voor iemand van 1,76m (heb wel een kort lijf en lange benen ) Het interieur is geperforeerd leder siena zwart...
        Last edited by ; 06/06/2010, 11:53.

Comment

• Wanneer bestelt, wanneer geleverd ?

Wachten, wachten, wachten...
          Bestelt: Op 6 maart, Opel Insignia ST Cosmo, 160pk automaat, Silver Lake, tal van opties met o.a. Panoramisch dak.
          Levering volgens de bestelbon op 1 juni ( is 12 weken), verschoven naar 25 juni.
          De wagen staat op dit moment nog steeds, en al 12 weken, in "code 25"
          Alles is blijkbaar stilgevallen, wie begrijpt dit nog ?!!
          Levertijd zal al snel 24 weken worden i.p.v. 12. Opel begint mij zwaar op de maag te liggen ! Als men nu is gewoon kon zeggen wanneer de wagen geleverd kan worden, is dat zo moeilijk dan ? Er worden volgens mij met twee maten en gewichten gewerkt. Als ik het duitse forum lees dan moet ik vaststellen dat de wagens die daar geleverd worden bestelt zijn eind april. En nee, het zijn niet alleen 4 en 5 deurs maar ook ST Cosmo's die daar worden uitgeleverd. Volgens mij worden, na een vertraging, de duitsers eerst bediend en ons kleine landje kan wachten met die paar autootjes die daar worden verkocht, in verhouding met de duitse markt. Levertijd is voor mij niet echt belangrijk als de datum maar wordt gehaald, dit mag van mij zelfs 10 maanden zijn, maar al dat opschuiven vind ik maar niks. Mijn garage heeft zelfs mijn laatste e-mail niet meer beantwoord, ze zijn mij beu denk ik. Dit getuigt niet van goede wil t.o.v. de klant. Mag ik die garage dan nog wel vertrouwen ? Stel dat ik begin te zagen over mankementen aan de auto, gaan ze dan ook geen reactie geven en mij in de kou laten staan, het vertrouwen knaagt...
          Opel Insignia ST Cosmo van uiterlijk
          Opel Insignia stiptheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door INSILUC Bekijk Berichten
            Bestelt: Op 6 maart, Opel Insignia ST Cosmo, 160pk automaat, Silver Lake, tal van opties met o.a. Panoramisch dak.
            Levering volgens de bestelbon op 1 juni ( is 12 weken), verschoven naar 25 juni.
            Levertijd zal al snel 24 weken worden i.p.v. 12. Opel begint mij zwaar op de maag te liggen ! Als men nu is gewoon kon zeggen wanneer de wagen geleverd kan worden, is dat zo moeilijk dan ? Er worden volgens mij met twee maten en gewichten gewerkt. Als ik het duitse forum lees dan moet ik vaststellen dat de wagens die daar geleverd worden bestelt zijn eind april. En nee, het zijn niet alleen 4 en 5 deurs maar ook ST Cosmo's die daar worden uitgeleverd. Volgens mij worden, na een vertraging, de duitsers eerst bediend en ons kleine landje kan wachten met die paar autootjes die daar worden verkocht, in verhouding met de duitse markt. Levertijd is voor mij niet echt belangrijk als de datum maar wordt gehaald, dit mag van mij zelfs 10 maanden zijn, maar al dat opschuiven vind ik maar niks. Mijn garage heeft zelfs mijn laatste e-mail niet meer beantwoord, ze zijn mij beu denk ik. Dit getuigt niet van goede wil t.o.v. de klant. Mag ik die garage dan nog wel vertrouwen ? Stel dat ik begin te zagen over mankementen aan de auto, gaan ze dan ook geen reactie geven en mij in de kou laten staan, het vertrouwen knaagt...
            Opel Insignia stiptheid
            Levering volgens de bestelbon op 1 juni ?
            Vervangwagen vragen,die MOETEN ze gratis geven volgens het contract.
            Ik heb een volledige maand een vervangwagen gehad,zonder probleem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Levering volgens de bestelbon op 1 juni ?
              Vervangwagen vragen,die MOETEN ze gratis geven volgens het contract.
              Ik heb een volledige maand een vervangwagen gehad,zonder probleem.
              Merci Polleke2 voor het medeleven en het aangeven van een eventuele oplossing, maar, waar staat er geschreven dat ze verplicht zijn een vervangwagen te geven ? Ik heb dit voorgesteld aan mijn verkoper maar dit werd beantwoord met het gegeven dat het lang kan duren en een romslomp aan papieren is voor dit geregeld kan worden. Tevens wapenen ze zich met te zeggen dat het dan over een oud Corsake gaat dat ge meekrijgt. Er staat wel op mijn bestelbon dat de levertijd met 25% mag verlengd worden, dus rond 25 juni zou dit zijn. Als de wagen dan niet geleverd is kan ik hen in gebreke stellen en heb ik de keuze, ofwel blijf ik gewoon wachten, of annuleer ik de bestelling zonder kosten, of ga ik terug ondehandelen over de prijs !!! Dat laatste zou wel eens de beste keuze kunnen zijn...

Comment

Opel Insignia stiptheid
                Besteld op 6 maart?
                De mijne de laatste werkdag van maart en is bevestigd voor levering week 26.
                Insignia ST 160pk cosmo...

Comment

Merci Polleke2 voor het medeleven en het aangeven van een eventuele oplossing, maar, waar staat er geschreven dat ze verplicht zijn een vervangwagen te geven ? Ik heb dit voorgesteld aan mijn verkoper maar dit werd beantwoord met het gegeven dat het lang kan duren en een romslomp aan papieren is voor dit geregeld kan worden. Tevens wapenen ze zich met te zeggen dat het dan over een oud Corsake gaat dat ge meekrijgt. Er staat wel op mijn bestelbon dat de levertijd met 25% mag verlengd worden, dus rond 25 juni zou dit zijn. Als de wagen dan niet geleverd is kan ik hen in gebreke stellen en heb ik de keuze, ofwel blijf ik gewoon wachten, of annuleer ik de bestelling zonder kosten, of ga ik terug ondehandelen over de prijs !!! Dat laatste zou wel eens de beste keuze kunnen zijn...
                  Je krijgt een auto van een verhuurfirma en dus niet van de garage zelf.(ik heb een Ford Focus gekregen)
                  Het is ook Opel Belgium die je die wagen geeft en niet je dealer.Dus als uw dealer zegt dat zij een oude corsa gaan meegeven ze liegen en ik zou dan al onmiddellijk van dealer veranderen.Als dat al begint zelfs VOOR je je wagen geleverd hebt gekregen...
                  Als zij de wagen niet binnen de voorziene tijd leveren kan je zelfs een wagen huren en tot 15% van de totale koopprijs inbrengen als onkosten en van je factuur laten aftrekken.
                  Daarom geven zij een zogenaamde "inloopwagen".
                  Bij mij was dat op één dag geregeld.Mijn dealer heeft Opel in gebreke gesteld voor de te late levering,en twee dagen later mocht ik mijn huurwagen gaan halen op kosten van Opel.
                  Heb er een hele maand GRATIS mee rondgereden.
                  Ik zal je al wel uit je droom halen dat onderhandelen over de prijs niet meer kan.
                  Dat was over op het moment dat je de bestelbon hebt getekend.
                  Last edited by ; 06/06/2010, 23:27.

Comment

Opel Insignia stiptheid

inderdaad niet prettig dat je zo behandeld wordt; mijn dealer kon nochtans perfect zeggen wat de uiteindelijke leveringsdatum zou zijn (wanneer hij bij hen moest aankomen natuurlijk)
                    Bij ons was het de leasingmaatschappij die begon te lanterfanten. Ze waren niet goed gezind op de dealer omdat die aan ons had verteld dat de wagen reeds bij hen stond.
                    Ik weet niet of je vertraging nog te wijten is aan het tekort van hydraulische pompen voor de electrische achterklep.
                    Ik zou in elk geval binnenkort een vervangwagen eisen (als dit zo in het contract staat) . Een oude corsa als voorloopwagen zou ik niet aanvaarden!
                    Last edited by ; 06/06/2010, 23:35.

Comment

Je krijgt een auto van een verhuurfirma en dus niet van de garage zelf.(ik heb een Ford Focus gekregen)
                      Het is ook Opel Belgium die je die wagen geeft en niet je dealer.Dus als uw dealer zegt dat zij een oude corsa gaan meegeven ze liegen en ik zou dan al onmiddellijk van dealer veranderen.Als dat al begint zelfs VOOR je je wagen geleverd hebt gekregen...
                      Als zij de wagen niet binnen de voorziene tijd leveren kan je zelfs een wagen huren en tot 15% van de totale koopprijs inbrengen als onkosten en van je factuur laten aftrekken.
                      Bij mij was dat op één dag geregeld.Mijn dealer heeft Opel in gebreke gesteld voor de te late levering,en twee dagen later mocht ik mijn huurwagen gaan halen op kosten van Opel.
                      Ik zal je al wel uit je droom halen dat onderhandelen over de prijs niet meer kan.
                      Amai Pol, wel straf dat Opel als vervangwagen je een Ford-huurwagen geeft. Dit getuigd niet echt van goede marketing!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                        Besteld op 6 maart?
                        Wie heeft uw leveringsdatom bevestigd ? De garage ? Dat heeft mijn garage ook gedaan, maar in de praktijk loopt het wel eens anders. Trouwens, een e-mail naar Opel Belgium is net vertrokken, ik heb een aantal vragen waar ik antwoord op wil, ben benieuwd ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                          Amai Pol, wel straf dat Opel als vervangwagen je een Ford-huurwagen geeft. Dit getuigd niet echt van goede marketing!
                          Wim,

Het was een wagen van Budget Rent a Car en die Focus was op die moment binnen.
                          Het had evengoed een vectra kunnen zijn.
                          Maar ik was geholpen of het nu een Opel,Renault,Ford of Porsche was...

Comment

Wie heeft uw leveringsdatom bevestigd ? De garage ? Dat heeft mijn garage ook gedaan, maar in de praktijk loopt het wel eens anders. Trouwens, een e-mail naar Opel Belgium is net vertrokken, ik heb een aantal vragen waar ik antwoord op wil, ben benieuwd ...
                            Als je een goeie dealer,en vooral de verkoper die je de wagen verkocht heeft hebt,doet die dat voor U en hoef je dat zelf niet te doen...
                            Bij welke dealer heb je die wagen gekocht ?

Comment

De garage ja. Eerst was bij mij ook begin Juni bevestigd. Na een maand werd het eind Juni en nu zeggen ze week 26. Hier kan nog 1 week + of - op zitten zegt de verkoper.
                              Ik hoop er al alvast op want ik kan niet wachten.

Comment

• [/quote]Ik zal je al wel uit je droom halen dat onderhandelen over de prijs niet meer kan.
                                Dat was over op het moment dat je de bestelbon hebt getekend.[/quote]
                                Een overeenkomst is er tussen twee partijen. Als één van die partijen in gebreke wordt gesteld kan het contract ontbonden worden en terug onderhandeld worden over alle punten. Natuurlijk begint dan alles opnieuw van nul. Als klant bent u altijd de dupe en trekt aan het kortste eind...
                                Last edited by ; 07/06/2010, 00:05.

Comment

Een overeenkomst is er tussen twee partijen. Als één van die partijen in gebreke wordt gesteld kan het contract ontbonden worden en terug onderhandeld worden over alle punten. Natuurlijk begint dan alles opnieuw van nul. Als klant bent u altijd de dupe en trekt aan het kortste eind...

Comment

• Ik zal je al wel uit je droom halen dat onderhandelen over de prijs niet meer kan.
                                    Dat was over op het moment dat je de bestelbon hebt getekend.[/quote]
                                    Een overeenkomst is er tussen twee partijen. Als één van die partijen in gebreke wordt gesteld kan het contract ontbonden worden en terug onderhandeld worden over alle punten. Natuurlijk begint dan alles opnieuw van nul. Als klant bent u altijd de dupe en trekt aan het kortste eind...[/quote]

Dan zal U een nieuwe bestelling moeten plaatsen en weer minstens 12 weken moeten wachten.En zelfs dan zal U nog niet over de prijs kunnen onderhandelen.En dan spreek ik niet over een afronding op 100 euro hé.En trouwens kan het contract niet opgezegd worden omdat zij te laat leveren.U kan enkel een schadevergoeding tot 15% van het bedrag op de factuur inbrengen als onkosten als blijkt dat U schade heeft geleden of kosten hebt moeten maken door de te late levering.Dus huurwagen,openbaar vervoer e.d.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                                      Besteld op 6 maart?
                                      Wagen staat dus eindelijk op status 33 en vermoedelijke afleverdatum is nu week 27 geworden. En we wachten verder

Comment

Wagen staat dus eindelijk op status 33 en vermoedelijke afleverdatum is nu week 27 geworden. En we wachten verder
                                        We kunnen hem samen ophalen hehe... :-)

Comment

• goed nieuws -- slecht nieuws

GOED nieuws, ik ben zojuist gebeld door de dealer waar de auto al 2 weken staat......
                                          Het kenteken is eindelijk binnen

Slecht nieuws..... De auto houdt in......dat wil men eerst oplossen voor dat ie word uitgeleverd...
                                          Dat kan ik wel waarderen maar er bekruipt mij een slecht gevoel nu......
                                          Moet ik me zorgen gaan maken..... ik bedoel...auto nieuw uit fabriek en toch een probleem.
                                          Ach misschien is het wel niets...we zullen zien .....we wachten maar weer wat langer....

Comment

Working...
                                          X