Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• I.v.m die bluethoot .

De meeste "simpele" nokia zijn geen probleem .
    de mijne (5230) werkt maar de telefoonboek wordt niet over gedragen .
    Die van mijn vrouw gaat wel perfect (2600)

Naar het schijnt zijn de zogezegde "smartfone's" te "zwaar" voor de DVD 800

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door INSILUC Bekijk Berichten
      Wachten, wachten, wachten...
      Bestelt: Op 6 maart, Opel Insignia ST Cosmo, 160pk automaat, Silver Lake, tal van opties met o.a. Panoramisch dak.
      Levering volgens de bestelbon op 1 juni ( is 12 weken), verschoven naar 25 juni.
      De wagen staat op dit moment nog steeds, en al 12 weken, in "code 25"
      Alles is blijkbaar stilgevallen, wie begrijpt dit nog ?!!
      Levertijd zal al snel 24 weken worden i.p.v. 12. Opel begint mij zwaar op de maag te liggen ! Als men nu is gewoon kon zeggen wanneer de wagen geleverd kan worden, is dat zo moeilijk dan ? Er worden volgens mij met twee maten en gewichten gewerkt. Als ik het duitse forum lees dan moet ik vaststellen dat de wagens die daar geleverd worden bestelt zijn eind april. En nee, het zijn niet alleen 4 en 5 deurs maar ook ST Cosmo's die daar worden uitgeleverd. Volgens mij worden, na een vertraging, de duitsers eerst bediend en ons kleine landje kan wachten met die paar autootjes die daar worden verkocht, in verhouding met de duitse markt. Levertijd is voor mij niet echt belangrijk als de datum maar wordt gehaald, dit mag van mij zelfs 10 maanden zijn, maar al dat opschuiven vind ik maar niks. Mijn garage heeft zelfs mijn laatste e-mail niet meer beantwoord, ze zijn mij beu denk ik. Dit getuigt niet van goede wil t.o.v. de klant. Mag ik die garage dan nog wel vertrouwen ? Stel dat ik begin te zagen over mankementen aan de auto, gaan ze dan ook geen reactie geven en mij in de kou laten staan, het vertrouwen knaagt...
      Opel Insignia ST Cosmo van uiterlijk
      Opel Insignia stiptheid
      Vandaag een vriendelijke dame van de Opel klantendienst aan de telefoon gehad met antoorden op mijn vragen die ik via mail had verzonden. Ziehier een aantal antwoorden en verduidelijkingen.
      Alle mensen die zitten te wachten op de Sports Tourer Cosmo zullen nog wat geduld moeten hebben. Alle wagens van dat type zitten vast i.v.m. leveringen voor de electrische achterklep. (dit was bekend). Nu staat er in de planning dat de eerste wagens van het type ST Cosmo ten vroegste in week 27 geproduceerd zullen worden. Dit kan evenwel nog opschuiven en omdat er misschien nog dertigduizend wachtende voor u zijn zou het nog langer kunnen duren. Ik hoop bij de eersten te zijn, ik heb trouwens al op 6 maart bestelt. We wachten af, we kunnen trouwens niet anders. Ik denk zo van, als de auto, na weken extra wachten, goed rijdt en alles werkt zonder fouten, dan wil ik daar voor tekenen.
      Ik heb ook een overnamewagen en ik zou het risico niet willen nemen om verder te blijven rijden met die auto, het zou je maar gebeuren dat hij in de prak wordt gereden. Nu lees ik hier en daar dat Opel voor een vervangwagen moet zorgen, maar dit is blijkbaar een fabeltje. Het is, volgens Opel zelf, de dealer die daar moet voor zorgen. Dus binnenkort nog eens de garage binnenfietsen om dit te regelen. Mijn bank is ook verwittigd omdat het een leasewagen is die volgens de bestelbon geleverd zou worden op 1 juni. Ik ben nagegaan of de leasingsaanvraag wel lang genoeg in optie blijft en dat ik niet achteraf terug moet onderhandelen over de prijzen. Maandag weet ik hier meer over.
      En nu gaan we met iets anders bezig zijn de komende weken (maanden ?) om de tijd en het wachten wat draaglijker te maken.
      Aan al de andere wachtende, sterkte en ge moet maar denken dat de auto op die manier langer nieuw blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
        Toevallig niet op het knopje openen geduwd op je afstandsbediening 2 minuten ervoor?

Dit werkt bij mij nu ook op deze wijze, na de software update vandeweek
        Is niet helemaal zoals het zou horen te werken, maar het is een vooruitgang..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door J84 Bekijk Berichten
          Heb ik ook voorgehad en zijn (blijkbaar) opgelost met softwareupdate.
          btw, wieldopjes kosten 6€/stuk (ja voor zo'n plastieken prutske...!!)

Vandaag een belletje gehad dat de bestelde wieldopjes binnen waren.
          Was er 6 kwijt, zijn onder garantie weer nieuw geplaatst..

Gr,
          Martin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk Berichten
            Mijn ervaring is dat de electrische problemen op te lossen zijn. Had ze ook allemaal namelijk. Maar het turbogedrag en het verbruik zullen ze niet kunnen verbeteren naar een aanvaardbaar niveau.

Hoi geldrop e.o.

Misschien is mijn update alweer een nieuwere versie, want na 2 dagen rijden kan ik niet anders dan concluderen dat de wagen een stuk minder zenuwachtig reageerd bij het oprijden vanuit de 1e versnelling.. Het is niet volledig opgelost, het gaat alleen wel veel gladder, zonder het overdreven schokken en/of wielspin wanneer je vlot weg wilt zijn bij het stoplicht..

Verbruik kan ik nog niets over zeggen...

Gr,
            Martin

Comment

Vandaag een vriendelijke dame van de Opel klantendienst aan de telefoon gehad met antoorden op mijn vragen die ik via mail had verzonden. Ziehier een aantal antwoorden en verduidelijkingen.
              Alle mensen die zitten te wachten op de Sports Tourer Cosmo zullen nog wat geduld moeten hebben. Alle wagens van dat type zitten vast i.v.m. leveringen voor de electrische achterklep. (dit was bekend). Nu staat er in de planning dat de eerste wagens van het type ST Cosmo ten vroegste in week 27 geproduceerd zullen worden. Dit kan evenwel nog opschuiven en omdat er misschien nog dertigduizend wachtende voor u zijn zou het nog langer kunnen duren. Ik hoop bij de eersten te zijn, ik heb trouwens al op 6 maart bestelt. We wachten af, we kunnen trouwens niet anders. Ik denk zo van, als de auto, na weken extra wachten, goed rijdt en alles werkt zonder fouten, dan wil ik daar voor tekenen.
              Ik heb ook een overnamewagen en ik zou het risico niet willen nemen om verder te blijven rijden met die auto, het zou je maar gebeuren dat hij in de prak wordt gereden. Nu lees ik hier en daar dat Opel voor een vervangwagen moet zorgen, maar dit is blijkbaar een fabeltje. Het is, volgens Opel zelf, de dealer die daar moet voor zorgen. Dus binnenkort nog eens de garage binnenfietsen om dit te regelen. Mijn bank is ook verwittigd omdat het een leasewagen is die volgens de bestelbon geleverd zou worden op 1 juni. Ik ben nagegaan of de leasingsaanvraag wel lang genoeg in optie blijft en dat ik niet achteraf terug moet onderhandelen over de prijzen. Maandag weet ik hier meer over.
              En nu gaan we met iets anders bezig zijn de komende weken (maanden ?) om de tijd en het wachten wat draaglijker te maken.
              Aan al de andere wachtende, sterkte en ge moet maar denken dat de auto op die manier langer nieuw blijft.
              In de garage vertelde men mij vorige week dat mijn auto in productie was, ook een ST cosmo...

Besteld eind maart.

K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                In de garage vertelde men mij vorige week dat mijn auto in productie was, ook een ST cosmo...

Besteld eind maart.

K
                Ik kan alleen maar weergeven wat de klantendienst van Opel mij hebben meegedeeld. Er wordt geen enkele ST cosmo geproduceerd op dit moment. Ten vroegste wordt daar in week 27 mee begonnen, maar dit kan nog opschuiven. Elke vrijdag is er een update. Ik hoop voor u dat uw dealer gelijk heeft maar ik vrees er voor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                  I.v.m die bluethoot .

Mijn HTC Touch2 werkt prima. Telefoonboek en bellijsten geeft hij zonder problemen.
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

Comment

Ik kan alleen maar weergeven wat de klantendienst van Opel mij hebben meegedeeld. Er wordt geen enkele ST cosmo geproduceerd op dit moment. Ten vroegste wordt daar in week 27 mee begonnen, maar dit kan nog opschuiven. Elke vrijdag is er een update. Ik hoop voor u dat uw dealer gelijk heeft maar ik vrees er voor.

Veel moed en geduld gewenst. Hij is het wachten meer dan waard!
                    Tot op heden nog geen enkel mankement (electrisch) voorgehad. Enkel de achterklep binnenkort bijregelen zodat die recht hangt.

Comment

Bizar verhaal toch? Ik lees net een berichtje van iemand op motor talk de, bestelt begin april en nu al geleverd. Ook een ST MET elektrische achterklep? En ook hier op het forum zijn er die onlangs hun wagen opgehaald hebben dus.

Het is inderdaad wel duidelijk dat de levertijden in België langer zijn dan in Duitsland. Zelfde auto wordt daar in 7-8 weken geleverd.

Ook die van een collega in Nederland, 1.6T cosmo geleverd op 6 weken.

Ik begrijp het echt niet...

K

Comment

Sorry,maar de vervangwagen is GEEN fabeltje ! Ik heb er zelf één gekregen omdat mijn Insignia te laat geleverd werd. Het is inderdaad de dealer die dit voor je regelt maar het is wel Opel die de rekening betaald...
                        Ik zal hieronder het e-mailverkeer posten tussen mij en de dealer over de aanloopwagen.

Dag Pol,

Helaas niet zo'n goed nieuws; volgens onze contactpersoon binnen Opel gaat het absoluut niet meer mogelijk zijn om je Insignia in modeljaar 2009 te produceren, we zijn genoodzaakt om alles om te zetten naar modeljaar 2010, wat tot mijn grote spijt een verlate leveringstermijn met zich meebrengt.
                        (begin September)

Uiteraard gaan ook wij hiermee niet akkoord en willen we moeite doen om hiervoor bij Opel een compensatie (vervangvervoer,...) te vragen.

Kan je mij laten weten wat je hoogste noden zullen zijn door deze verlating, zodat ik een gepast voorstel kan uitwerken naar Opel toe?

Mijn welgemeende excuses voor dit feit, wijzelf zitten er ook erg mee verveeld.

Hallo Pol,

Welkom terug, hoe was je vakantie?

Je wagen staat inmiddels (eindelijk) in status 33 en ik heb akkoord gekregen om je vanaf 03augustus te voorzien van een aanloopwagen.

OK voor je dat ik een aanloopwagen voor je reserveer? Uiteraard zal ik mijn best doen om een zo groot mogelijke wagen te voorzien.

Bedankt voor het antwoord.
                        De vakantie was zoals het moet,goed dus,bedankt.
                        Status 33 ? Staat daar dan ook een datum bij ?
                        Je mag er uiteraard één reserveren of is er eventueel een financiële compensatie als ik die niet neem ? Zoja,hoeveel bedraagt die dan ?

Met vriendelijk groeten,

Pol

Hallo Pol,

Neen, helaas heb ik geen andere financiële compensatie gedaan gekregen.
                        We moeten een factuur + getekend uitleencontract aan Opel bezorgen.

Intussen staat je Insignia in status 35 met einde augustus als voorlopige leveringsweek.

Aangaande je aanloopwagen houd ik je verder op de hoogte.

Hallo Pol,

Ik heb een wagen voor u gereserveerd, deze wagen kan u maandag 3 augustus afhalen bij de firma Budget.

Dit bedrijf bevindt zich op de hoek van de Noorderlaan en de ijzerlaan te Antwerpen. (naast GMAN Antwerpen)

De wagen in kwestie zal in de genre "Astra" zijn.

Voor jou OK zo?

Amai,dat zal niet goedkoop zijn !
                        Voor mij is het OK.
                        Ik ga daar dan op maandag gewoon naartoe en vermeld dat er een wagen op mijn naam is gereserveerd ?

Goedemiddag,

Zoals vanochtend afgesproken, bevestig ik hierbij de reservatie van de aanloopwagen type Astra voor onze klant Paul ...
                        Dit vanaf 03/08/2009, en momenteel nog op maandbasis.

Gelieve per kerende te bevestigen dat Paul deze wagen (type Astra) op 03/08/2009 bij jullie kan komen afhalen.

Goedemiddag Paul,

Je mag de wagen wel degelijk maandag 3 augustus gaan afhalen bij Budget aan de Ijzerlaan.

De wagen zal gereserveerd zijn op jouw naam.

Ik heb daar dus van 3 augustus tot levering op 28 augustus mee rondgereden.
                        Niks fabeltje en als je een goede dealer hebt zal ie zeker hetzelfde voorstellen als mijn verkoper van GMAN Brasschaat.

Last edited by ; 12/06/2010, 10:15.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tinus ISP Bekijk Berichten
                          Hoi geldrop e.o.

Misschien is mijn update alweer een nieuwere versie, want na 2 dagen rijden kan ik niet anders dan concluderen dat de wagen een stuk minder zenuwachtig reageerd bij het oprijden vanuit de 1e versnelling.. Het is niet volledig opgelost, het gaat alleen wel veel gladder, zonder het overdreven schokken en/of wielspin wanneer je vlot weg wilt zijn bij het stoplicht..

Verbruik kan ik nog niets over zeggen...

Gr,
                          Martin

Wielspin met ESP ??
                          Ik zou zeggen vééél rustiger vertrekken...

Comment

Moet mij ook aansluiten bij KRSTF. Hebben blijkbaar op dezelfde datum wagen in bestelling staan. Heb ook kontakt gehad met Opel Belgium en hebben mij ook teruggebeld. (was het opschuiven zonder enige reden beetje beu).
                            Vertelden mij dan ook van de achterklep en dat de wagen in week 23 in produktie zou gaan (dealer heeft me deze week dan ook al op de hoogte gebracht dat de status van 25 naar 33 gegaan is).
                            Verder mocht ik ook van hen vernemen dat de wagen zou geleverd worden de laatste week van juni (waar ik sterk aan twijfel, maar goed, het is iets) Dealer wist me dan te vertellen dat het eerder week 27 zou zijn.

Comment

• auto 002.jpg

auto 001.jpg

geduld wordt beloond !

Comment

I.v.m die bluethoot .

Nokia N97 mini heeft ook geen problemen met de DVD800.
                                Apple iPhone ook nog niets gemerkt.
                                2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
                                2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
                                2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
                                  Moet mij ook aansluiten bij KRSTF. Hebben blijkbaar op dezelfde datum wagen in bestelling staan. Heb ook kontakt gehad met Opel Belgium en hebben mij ook teruggebeld. (was het opschuiven zonder enige reden beetje beu).
                                  Vertelden mij dan ook van de achterklep en dat de wagen in week 23 in produktie zou gaan (dealer heeft me deze week dan ook al op de hoogte gebracht dat de status van 25 naar 33 gegaan is).
                                  Verder mocht ik ook van hen vernemen dat de wagen zou geleverd worden de laatste week van juni (waar ik sterk aan twijfel, maar goed, het is iets) Dealer wist me dan te vertellen dat het eerder week 27 zou zijn.

Duimen maar zou ik zeggen!!!

K

Comment

[ATTACH]73361[/ATTACH]

[ATTACH]73362[/ATTACH]

geduld wordt beloond !

inderdaad....proficiat, prachtwagen

Comment

• Zojuist gezien bij het wassen dat m'n rechter mistlicht aan 1 kant los hangt.

Krijg er hem zelfs niet meer ingeklikt !

Al iemand voorgehad?

ps : en NEE ik heb nergens tegen gereden

Comment

• Ik ben het hier al een paar dagen aan het volgen over de levertijd. Ik heb op 05-05-10 de Insignia sport tourer sport 130pk besteld, leverdatum week 27. Kan ik alleen bij de garage langs voor de juiste levertijd? Of kan ik ergens anders zien ( site of zo ) voor de juiste levertijd?
                                        Als hij 2 a 3 weken later wordt geleverd heb ik wel een groot probleem, vertrek in week 31 op verlof naar Spanje Malaga 2167km, in 2dagen . Verkoper stelde mij gerust bij aankoop dat de wagen zeker geleverd zou worden in week 27. Mag er niet aan denken dat ik met mijn nissan x-trail 6 jaar en 180.000km op de teller moet vertrekken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                                          Ik ben het hier al een paar dagen aan het volgen over de levertijd. Ik heb op 05-05-10 de Insignia sport tourer sport 130pk besteld, leverdatum week 27. Kan ik alleen bij de garage langs voor de juiste levertijd? Of kan ik ergens anders zien ( site of zo ) voor de juiste levertijd?
                                          Als hij 2 a 3 weken later wordt geleverd heb ik wel een groot probleem, vertrek in week 31 op verlof naar Spanje Malaga 2167km, in 2dagen . Verkoper stelde mij gerust bij aankoop dat de wagen zeker geleverd zou worden in week 27. Mag er niet aan denken dat ik met mijn nissan x-trail 6 jaar en 180.000km op de teller moet vertrekken.
                                          Mijn neef heeft een golf II met 375.000 km op de teller en die gaat er nog jaarlijks tweemaal mee op reis. Nissan zo onbetrouwbaar dan ?

Comment

Working...
                                          X