Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zopas binnen geweest voor geluid dat zich enkel voordeed als je met ingedrukt ontkoppelingspedaal lichtjes gas geeft. Bij het terug gaan naar stationair telkens een ronkend geluid en onder de motorkap zag je dat de motor effen trilde. De dealer had instructies gevraagd aan de fabriek en op hun aangeven werd de klep tussen intercooler en turbo vervangen. Geluid is volledig weg nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
      Hey Ron,

Hoe was NY?
      NY was super!!!....een echte aanrader.....

De Insi was ook goed verzorgd geworden in het Carhotel op Zaventem
      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Foto

Dit zou hem moeten worden, week 27.
        Hoop ik

Last edited by ; 20/06/2010, 20:23.

Comment

• 6 traps automaat

Ik ga mijn Insi toch ens binnenbrengen, ik ondervind wat problemen met de automaat.
          Als ik 90 rij en laat mijn gaspedaal los en zacht rem , dan schakeld hij even later een versnelling lager en schiet hij plots vooruit...

Als ik manueel naar 120 ga dan gaat hij in 6de, ga ik van 100 naar 120 via cruisecontrol dan blijft hij in 5de versnelling.

Ook moeten ze naar het motorgeluid kijken, hij klettert verschrikkelijk...

Voor de rest
          Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
          Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
          Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
          Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
          Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Hij komt...hij komt ....

Nou, zojuist telefoontje gehad dat ie woensdag 23 juni thuis afgeleverd wordt.
            Kben benieuwd...
            31-03-2010 besteld, 26 mei geleverd bij de dealer en daarna 2 weken wachten op een kenteken en daarna nog eens 2 weken sleutelen aan de auto en verkeerde onderdelen en weet ik veel wat is het dan toch zover.
            Dit is 'm (rekening houdend met het lease budget )

* Insignia 2.0 CDTI 130 PK Ecoflex Edition Sports Tourer
            * Metallic lak Carbon Flash Zwart
            * DVD 800
            * Trailer pakket
            * Mistlampen voor
            * Donker getinte zijramen en achterruit
            * 17'' lichtmetalen velgen, 7-spaaks, 7Jx17 (Q00)
            * Ambition Pakket ( Telefoonvoorbereiding met Bluetooth en Voicecontrol ,Park Pilot parkeersensoren vóór en achter , Regensensor , Automatisch dimmende binnenspiegel , Elektrisch bedienbare handrem met Hill Start Assist , 230V aansluiting

Ik lees veel goeie maar ook veel slechte berichten op dit forum .... Laten we hopen dat ik goede berichten kan posten in de toekomst....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door INSILUC Bekijk Berichten
              Ik zou iedereen die moet wachten willen uitnodigen om op dit forum te melden wanneer de auto dan toch is geleverd. Zien wanneer de eerste ST cosmo's nu echt geleverd gaan worden. Gebeurt dit voor week 27 zal ik het niet nalaten scherp te reageren naar de klantendienst van Opel. Dit kan niet anders, als zij zeggen dat er geen enkele ST Cosmo wordt geproduceerd voor week 27 dan moet dat zo zijn voor iedereen of ze liegen en dat is voor een klantendienst van een heel laag niveau. Trouwens ze vertelden mij dat er geen enkele ST cosmo wordt uitgeleverd, niet in België, Nederland en niet in Duitsland. Er zijn mensen die beweren dat hun auto in productie is, besteld eind maart, geloof me, ik heb besteld op 6 maart en mijn wagen staat nog altijd in "code 25". Als er toch wordt uitgeleverd aan jullie, en ik gun jullie dat hoor, dan is dat wel betreurenswaardig voor mezelf.
              Ik was daarstraks bij de dealer. Bestelling wordt afgehandeld zoals toegezegd. De wagen is geproduceerd (besteld op 31/3) en klaar voor transport. Binnen 2 weken zou ik hem hebben. Het verhaal dat er tot week 27 geen ST cosmo's gemaakt worden is zever volgens de garage. Ze zeggen dat er nooit productiestop is geweest alleen een vertraging van 2 a 3 weken door te weinig ... electrische achterkleppen... maar dat wisten we allemaal al. De vertraging zou begin deze maand opgetreden zijn. Auto's die begin deze maand al in een status ergens in de 30 zaten zouden niet door de vertraging getroffen zijn, de andere dus wel. De willekeur van levertermijnen zou dus wel degelijk door combinaties van opties komen. Auto's met weining of geen extra's worden rond de 8 weken geleverd. Auto's met veel opties, vooral dan 19 en 20" velgen en OPC kits 12-13 weken.

Dat er in Duitsland andere levertermijnen zouden gelden is volgens de garage ook niet waar. Je moet volgens hen gewoon geluk hebben wanneer hij sneller dan gepland komt.

K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                Ik was daarstraks bij de dealer. Bestelling wordt afgehandeld zoals toegezegd. De wagen is geproduceerd (besteld op 31/3) en klaar voor transport. Binnen 2 weken zou ik hem hebben. Het verhaal dat er tot week 27 geen ST cosmo's gemaakt worden is zever volgens de garage. Ze zeggen dat er nooit productiestop is geweest alleen een vertraging van 2 a 3 weken door te weinig ... electrische achterkleppen... maar dat wisten we allemaal al. De vertraging zou begin deze maand opgetreden zijn. Auto's die begin deze maand al in een status ergens in de 30 zaten zouden niet door de vertraging getroffen zijn, de andere dus wel. De willekeur van levertermijnen zou dus wel degelijk door combinaties van opties komen. Auto's met weining of geen extra's worden rond de 8 weken geleverd. Auto's met veel opties, vooral dan 19 en 20" velgen en OPC kits 12-13 weken.

Dat er in Duitsland andere levertermijnen zouden gelden is volgens de garage ook niet waar. Je moet volgens hen gewoon geluk hebben wanneer hij sneller dan gepland komt.

K
                Beste KRSTF, proficiat met uw levering. Welke type wagen hebt u bestelt ? Ik heb nu twee verschillende verhalen over al dan niet produceren van de ST cosmo's. Ik kijk al uit naar het enige echte verhaal. Ik zou toch niet zeker zijn zolang de wagen niet op mijn oprit staat. Hebt u het codeblad op de website gezien in de garage ? Wat is de jobnummer van uw wagen ? Indien u gelijk hebt dan mogen ze van mij op de klantendienst een stevige telefoon verwachten ! Ik kan veel verdragen maar mij zaken voorliegen en mij om de tuin leiden, daar kan ik niet tegen !. Hou mij aub op de hoogte van verdere stand van zaken.
                Last edited by ; 22/06/2010, 00:26.

Comment

Beste KRSTF, proficiat met uw levering. Welke type wagen hebt u bestelt ? Ik heb nu twee verschillende verhalen over al dan niet produceren van de ST cosmo's. Ik kijk al uit naar het enige echte verhaal. Ik zou toch niet zeker zijn zolang de wagen niet op mijn oprit staat. Hebt u het codeblad op de website gezien in de garage ? Wat is de jobnummer van uw wagen ? Indien u gelijk hebt dan mogen ze van mij op de klantendienst een stevige telefoon verwachten ! Ik kan veel verdragen maar mij zaken voorliegen en mij om de tuin leiden, daar kan ik niet tegen !. Hou mij aub op de hoogte van verdere stand van zaken.
                  Zal ik doen, maar de verkoper was formeel... van productiestop is geen sprake. Alleen vertraging van 2 a 3 weken.

Woensdag ging hij me laten weten wanneer hij klaar zou staan.

K

Comment

Beste, ik heb nog steeds een beetje een probleem met volgende uitspraak van jou : "Op de bestelling die doorgegeven is door de garage staat dat de wagen mag geproduceerd worden vanaf 15 april met hoogste prioriteit."
                    Ik heb dit bij niemand anders gehoord, enkel bij jou en stel mij hier toch serieus wat vragen bij.
                    Mijn vermoeden, maar ik kan ook compleet verkeerd zitten want ik werk niet in de autoindustrie, is dat ze de wagen pas op 15 april in de planning willen opnemen hebben, (wat bij ons dus reeds gebeurde vanaf de bestelling omdat wij dat "speciale" regeltje niet hebben) waardoor jouw wagen later dan de onze in planning/produktie ging.
                    Hoe is je status nu eigenlijk, heb je al eens gechecked met je dealer ?

Comment

KRSTF heeft gelijk. De levertijd hangt af van welke opties er op de wagen moeten.
                      Voor OPC kits of 20 inch velgen gaat ie naar een speciale afdeling van Opel.
                      Die worden er bij assemblage niet ineens opgelegd. Dus als je al één van deze hebt is het al minstens 2 weken langer.
                      Mijne is besteld op 19/3 en afgeleverd op 28/8 dat zijn 27 weken...
                      Ik snap wel dat je die zo snel mogelijk wilt maar ik zou zeggen heb geduld,boze telefoons e.d. halen toch niks uit,vaak weten die mensen die U te woord staan het allemaal zelf niet en hebben links of rechts iets opgevangen over bv slechte levering achterkleppen.
                      Dus wordt zelfs voor diegene die er geen last van hebben toch hetzelfde verhaal verteld.
                      Ik heb de indruk als ik je posts lees dat je vol met stress zit en eens zou moeten chillen...
                      Met kwaad worden e.d. boei je alleen maar jezelf op en je wagen zal er geen dag vroeger mee komen.
                      Enkel van wanneer uw wagen in event 48 staat kan je de dealer vragen hem op dringend transport te zetten. Tot dan zal je op die event 48 moeten wachten.
                      Hoe moeilijk dat ook is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nitrocious Bekijk Berichten
                        Beste, ik heb nog steeds een beetje een probleem met volgende uitspraak van jou : "Op de bestelling die doorgegeven is door de garage staat dat de wagen mag geproduceerd worden vanaf 15 april met hoogste prioriteit."
                        Ik heb dit bij niemand anders gehoord, enkel bij jou en stel mij hier toch serieus wat vragen bij.
                        Mijn vermoeden, maar ik kan ook compleet verkeerd zitten want ik werk niet in de autoindustrie, is dat ze de wagen pas op 15 april in de planning willen opnemen hebben, (wat bij ons dus reeds gebeurde vanaf de bestelling omdat wij dat "speciale" regeltje niet hebben) waardoor jouw wagen later dan de onze in planning/produktie ging.
                        Met die zin heb ik ook wel een probleem,daar heb ik nog nooit van gehoord.
                        Of het zou Koning Albert moeten zijn die een Insignia besteld...

Comment

De status is bij de laatste controle nog steeds 25. Wat betreft de productiedatum, deze vindt je terug op de pagina die de garage download en eventueel afprint of doormailt. De datum staat links onderaan. Hieronder dus het document waar dit op te vinden is. Mail van de garage !

Subject: RE: update bestelling

Hallo Luc,

Nog steeds hetzelfde idd, hij staat wel met de hoogste prioriteitscode ingezet, dus als er een gaatje valt waar hij in past schuift hij vooruit.

MVG,
                          Dealer Code:

Verkooporganisatie: CB - GM Belgium
                          Dealer Klasse: D
                          Aantal Besteld: 1
                          Dealer Land Code: BE
                          Model Optiegroep: 0JT35 - MRF1
                          Modeljaar: 2010C
                          Model/optiegroep beschrijving: INS.BR.COSMO A20DTH ACT.SEL.
                          Kleur: GEV - Silver lake
                          Bekleding: TAAV - Siene, zwart geperf. leder
                          Naam Klant:

Besteltype: V - Verkocht
                          Fleet ID : VA0001 - FLEETKLANTEN, HANDELAARS, PARTNERS
                          Event: 25 - Aligned
                          Verwachte leveringsperiode: 25/06/2010

Auto Gewijzigd: - Er heeft nooit een update plaats gevonden
                          Afleveradres: BE0435 -

Afleveradres Gewijzigd:

Besteld in fabriek:

Gewenste Prod Week: 15/10

Opm. bij auto:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                            KRSTF heeft gelijk. De levertijd hangt af van welke opties er op de wagen moeten.
                            Voor OPC kits of 20 inch velgen gaat ie naar een speciale afdeling van Opel.
                            Die worden er bij assemblage niet ineens opgelegd. Dus als je al één van deze hebt is het al minstens 2 weken langer.
                            Mijne is besteld op 19/3 en afgeleverd op 28/8 dat zijn 27 weken...
                            Ik snap wel dat je die zo snel mogelijk wilt maar ik zou zeggen heb geduld,boze telefoons e.d. halen toch niks uit,vaak weten die mensen die U te woord staan het allemaal zelf niet en hebben links of rechts iets opgevangen over bv slechte levering achterkleppen.
                            Dus wordt zelfs voor diegene die er geen last van hebben toch hetzelfde verhaal verteld.
                            Ik heb de indruk als ik je posts lees dat je vol met stress zit en eens zou moeten chillen...
                            Met kwaad worden e.d. boei je alleen maar jezelf op en je wagen zal er geen dag vroeger mee komen.
                            Enkel van wanneer uw wagen in event 48 staat kan je de dealer vragen hem op dringend transport te zetten. Tot dan zal je op die event 48 moeten wachten.
                            Hoe moeilijk dat ook is...
                            Nog even een stand van zaken: 6 maart bestelt, met de standaard 18" wielen en geen OPC onderdelen. Voor de rest full option zonder de trekhaak. Het is niet de bedoeling boze telefoons te doen omdat de levering uitblijft maar wel even mijn gedacht zeggen over de gang van zaken. Ofwel zeggen ze mij wanneer de auto kan geleverd worden (mag van mij met kerstmis zijn) ofwel zeggen ze mij dat dit niet bekend is en zwaaien ze niet met het aantal weken vertraging dat een bepaald onderdeel zou hebben opgelopen. Als mijn wagen nu nog altijd in event 25 staat dan zal het nog minstens 5 weken duren voor hij geleverd wordt en met deze gegevens zijn er dan geen 5 weken maar wel minimum 10 weken vertraging op die achterklep. En zo te lezen bij andere klanten komt dit alleen maar bij mij voor ?! Als ik bij mijn job als zelfstandige mijn klanten zo voorlieg dan kan ik na een jaar de boeken dicht doen. Waar blijft hier de eerlijkheid tegenover de klant, zeg toch gewoon waar het op staat ! Meer vraag ik niet, en dat wachten... daar kan je toch niks aan veranderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten

K
                              Nog even terug komen op het gegeven dat uw wagen geproduceerd is en wordt afgeleverd en mijn ST nog altijd vast zit op code 25. Dit heeft alles te maken met het juiste type wagen dat bestelt is. Mijn ST is een cosmo 160pk automaat en als het over een ander type wagen gaat kan deze wel worden geproduceerd, ook al is het een cosmo. Alle wagens van mijn type zitten vast in Russelheim en worden ten vroegste week 27 geproduceerd. Vaste datum staat nu op 11 juli. Dit zijn de laatste gegevens.
                              Beste groeten en veel plezier met uw Insignia !

Comment

Nog even terug komen op het gegeven dat uw wagen geproduceerd is en wordt afgeleverd en mijn ST nog altijd vast zit op code 25. Dit heeft alles te maken met het juiste type wagen dat bestelt is. Mijn ST is een cosmo 160pk automaat en als het over een ander type wagen gaat kan deze wel worden geproduceerd, ook al is het een cosmo. Alle wagens van mijn type zitten vast in Russelheim en worden ten vroegste week 27 geproduceerd. Vaste datum staat nu op 11 juli. Dit zijn de laatste gegevens.
                                Beste groeten en veel plezier met uw Insignia !
                                "11 juli is een zondag? Alle wagens van mijn type zitten vast in Russelheim en worden ten vroegste week 27 geproduceerd." Als de wagens vast zitten in Russelheim, moeten ze toch niet meer worden geproduceerd? Of lees ik dat verkeerd.

Ik heb op 05-05-10 besteld ST Sport 130 pk en was voorzien week 27. Na een telefoontje met de garage heeft men mij gezegd dat het week 28 zal zijn, 12 juli komt hij binnen vertelde ze mij.
                                Code 25, wat is dat en waar kan je dat vinden? Of is dat hetzelfde als week 25?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rosse 64 Bekijk Berichten
                                  "11 juli is een zondag? Alle wagens van mijn type zitten vast in Russelheim en worden ten vroegste week 27 geproduceerd." Als de wagens vast zitten in Russelheim, moeten ze toch niet meer worden geproduceerd? Of lees ik dat verkeerd.

Ik heb op 05-05-10 besteld ST Sport 130 pk en was voorzien week 27. Na een telefoontje met de garage heeft men mij gezegd dat het week 28 zal zijn, 12 juli komt hij binnen vertelde ze mij.
                                  Code 25, wat is dat en waar kan je dat vinden? Of is dat hetzelfde als week 25?
                                  Dat is de event code waarin de wagen staat.
                                  25 betekent in bestelling.
                                  32 order naar fabriek.
                                  33 gepland voor productie
                                  42 naar transporteur
                                  48 op transport
                                  staat dan in Tongeren en klaar voor levering aan de dealer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                    Dat is de event code waarin de wagen staat.
                                    25 betekent in bestelling.
                                    32 order naar fabriek.
                                    33 gepland voor productie
                                    42 naar transporteur
                                    48 op transport
                                    staat dan in Tongeren en klaar voor levering aan de dealer.
                                    Er komt eindelijk schot in de zaak .... wagen staat op 42
                                    Vandaag kreeg ik trouwens van Opel Belgium ook nog een telefoontje dat ze de zaak nog steeds aan het opvolgen zijn en als ik nog problemen mocht hebben ik altijd mag bellen.
                                    En, zoals jij ook reeds zei, ik mocht ze ook bellen vanaf status 48 om het transport eventueel te versnellen.
                                    Als de afleverdatum blijft zoals hij nu is (03/07/2010) dan maakt het niet veel meer uit, maar moet zeker voor de week van de 21st zijn want dan is mijn dealer met verlof.
                                    En zeggen dat ik 2 weken geleden nog van mijn dealer moest vernemen dat zij niks konden versnellen, ook het transport van Tongeren naar hun niet

Comment

Vandaag kreeg ik trouwens van Opel Belgium ook nog een telefoontje dat ze de zaak nog steeds aan het opvolgen zijn en als ik nog problemen mocht hebben ik altijd mag bellen.
                                      En, zoals jij ook reeds zei, ik mocht ze ook bellen vanaf status 48 om het transport eventueel te versnellen.
                                      Als de afleverdatum blijft zoals hij nu is (03/07/2010) dan maakt het niet veel meer uit, maar moet zeker voor de week van de 21st zijn want dan is mijn dealer met verlof.
                                      En zeggen dat ik 2 weken geleden nog van mijn dealer moest vernemen dat zij niks konden versnellen, ook het transport van Tongeren naar hun niet
                                      Dealers hebben inderdaad géén invloed op transport... Logisch ook, anders belt elke dealer voor zijn klant en wordt alles prioritair :-) Opel Belgium kan in zeer uitzonderlijke gevallen wél vragen aan de transporteur om een wagen dringend te shippen maar dat is zeer uitzonderlijk. Het transport van de compound in Tongeren naar de dealers vraagt een vrij complexe planning dus zo eenvoudig is dat niet. Ze rijden niet met 1 auto op de vrachtwagen naar de dealer hé... Ze groeperen per regio en/of per dealer. Een zeer kleine dealer heeft dan uiteraard minder transporten per week dan een grote... :-)

Comment

Nog even een stand van zaken: 6 maart bestelt, met de standaard 18" wielen en geen OPC onderdelen. Voor de rest full option zonder de trekhaak. Het is niet de bedoeling boze telefoons te doen omdat de levering uitblijft maar wel even mijn gedacht zeggen over de gang van zaken. Ofwel zeggen ze mij wanneer de auto kan geleverd worden (mag van mij met kerstmis zijn) ofwel zeggen ze mij dat dit niet bekend is en zwaaien ze niet met het aantal weken vertraging dat een bepaald onderdeel zou hebben opgelopen. Als mijn wagen nu nog altijd in event 25 staat dan zal het nog minstens 5 weken duren voor hij geleverd wordt en met deze gegevens zijn er dan geen 5 weken maar wel minimum 10 weken vertraging op die achterklep. En zo te lezen bij andere klanten komt dit alleen maar bij mij voor ?! Als ik bij mijn job als zelfstandige mijn klanten zo voorlieg dan kan ik na een jaar de boeken dicht doen. Waar blijft hier de eerlijkheid tegenover de klant, zeg toch gewoon waar het op staat ! Meer vraag ik niet, en dat wachten... daar kan je toch niks aan veranderen...
                                        Beste, als jij in je job als zelfstandige afhankelijk bent van derden of werkt met onderaannemers heb je ook niet alles in de hand hé. Als die tegen jou zeggen "morgen doe ik dit" en het gebeurt niet dan sta je ook met de broek op de enkels... :-) Het verschil is dat jij dan een andere leverancier kan zoeken, bij Opel is dat ietsje moeilijker.

Wat de "desired production week" betreft, als de dealer dit veld openlaat bij de bestelling komt hierin de datum van de eerste vrije productieplaats. Sommige (grote) bedrijven(Post, leger, politie, DHL, TNT, CocaCola,...) plannen de aankoop/levering van hun wagens. In dit geval kan de dealer de gewenste productiedatum invullen.De wagens worden dan die week ingepland. Uw wagen werd dus in week 15 ingepland (is steeds een week, de specifieke dag zelf weet je maar 24u op voorhand) MAAR dit is steeds een indicatie en kan soms 1 à 2 weken fluctueren (zowel naar voor als naar achter) omwille van allerlei redenen. Dit is echter uitzonderlijk. De wagens gaan naar event 32 ongeveer 2 weken voor de eigenlijke productiedatum. Het is inderdaad raar dat je wagen zo lang in 25 blijft staan. Ik veronderstel dat de dealer eventuele foutcodes heeft nagekeken??? Anders staat ie nog lang in 25... Als er geen foutcodes zijn, misschien problemen met één of ander onderdeel? Een grote achterstand? Het productiequota voor MY2010 op (dan wordt alles veranderd naar MY2011)? Het zou kunnen dat er problemen zijn met de levering van 1 klein onderdeel (vb door brand, staking,... bij toeleverancier),... er kan zo veel mislopen. Die (productie gerelateerde) info komt niet altijd door naar de lokale entiteiten.Misschien kan je eens vriendelijk vragen aan je dealer (welke?) dat hij contact opneemt met zijn regioverantwoordelijke? Die kan dan eens navragen bij de verantwoordelijke voor de Insignia of er algemene problemen zijn, of de Insignia gewoon slachtoffer is van zijn eigen succes, of dit een specifiek geval is,... Een vriendelijk telefoontje van de dealer doet soms wonderen.

Hoe dan ook, een exacte leverdag kunnen ze bij Opel Belgium gewoon niet geven omdat ze het niet weten. Daarvoor hangen ze af van de planning in Rüsselsheim. Het is dus geen onwil of onkunde. Het is gewoon niet mogelijk. Pas vanaf de wagen in 35staat is er wat zekerheid. Je hebt zowiezo recht op een inloopwagen (staat in verkoopsovereenkomst) maar dat maakt het wachten niet makkelijker. Boys & toys... Zijn we niet allemaal zo. Schiet echter niet té veel op de importeur, er gebeuren ongetwijfeld stomme dingen en niet alles loopt gesmeerd maar soms kunnen ze er écht niet aan doen. Veel success!! Remember, bij de grootste honger geniet je des te meer van het eten dat komt!

Comment

De mijne ook event 42, hij is dus onderweg. 12 Juli zou hij geleverd worden in de garage.

K

Comment

Working...
                                          X