Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
    Ik heb een probleem om mijn ipod touch 3g werkend te krijgen op de dvd 800 .
    Het scherm laat wel mijn mappen zien met afspeellijsten en albums ,maar iets afspelen lukt niet .
    heeft iemand zijn ipod 3g al werkend gekregen en/of is er softwareupdate beschikbaar ?
    Verder super tevreden over mijn insignia sporttouer 20dti 130 pk AT opc line.
    Alleen mij wezenloos geschrokken toen ik 3 weken geleden mijn voiture zag staan op een parking in Breda en er iemand mijn achterzijkant getoucheerd heeft met krassen opzij de koffer en de achterspoiler als gevolg en ge raad het nooit kosten voor opspuiten 560 euro en mijn franchise van omnium 555 euro .
    Verder een minimale borduurschade op mijn rechter 20 inch velg rechts vooraan ( zelf gedaan bij het inrijden bij een parking ) .
    eerst op vakentie naar italie en dan alles maar eens laten fixen ( toch al brute pech van een auto die maar 2 maand oud is ) .
    Ik heb het zelfde probleem... I pod mappen komen op het scherm dus hij leest de Ipod wel maar hij speelt niet af.

K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
      man man man, Deutsche Gründlichkeit ????
      Je weet nooit wat er gebeurd is voor die foto is genomen.
      De uitlaat hangt vast met rubbers en misschien heeft ie iets geraakt wat op de weg lag waardoor de uitlaat uit de rubbers is geschoten. Of iets anders ? Normaal gezien kan zo'n auto niet door de inspectie komen met een losse uitlaat. Dus zolang je niet weet of het of het aan het opel-personeel ligt kan het ook de schuld zijn van de de eigenaar/bestuurder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chiorske Bekijk Berichten
        Ik heb een probleem om mijn ipod touch 3g werkend te krijgen op de dvd 800 .
        Het scherm laat wel mijn mappen zien met afspeellijsten en albums ,maar iets afspelen lukt niet .
        heeft iemand zijn ipod 3g al werkend gekregen en/of is er softwareupdate beschikbaar ?
        Verder super tevreden over mijn insignia sporttouer 20dti 130 pk AT opc line.
        Alleen mij wezenloos geschrokken toen ik 3 weken geleden mijn voiture zag staan op een parking in Breda en er iemand mijn achterzijkant getoucheerd heeft met krassen opzij de koffer en de achterspoiler als gevolg en ge raad het nooit kosten voor opspuiten 560 euro en mijn franchise van omnium 555 euro .
        Verder een minimale borduurschade op mijn rechter 20 inch velg rechts vooraan ( zelf gedaan bij het inrijden bij een parking ) .
        eerst op vakentie naar italie en dan alles maar eens laten fixen ( toch al brute pech van een auto die maar 2 maand oud is ) .
        Als ik een eerste "ongeval",dus ook eigen schade aangeef,moet ik geen franchise betalen.
        Ben verzekerd bij Opel en dat is AXA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
          Corsawim contacteren...

Heeft hij al gedaan Paul

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
            Ik heb het zelfde probleem... I pod mappen komen op het scherm dus hij leest de Ipod wel maar hij speelt niet af.

K
            nog steeds of heb je nog niet via de enkele kabel geprobeerd ?

ter info voor chiorske :

via de usb kabel lukt dit niet .
            de dvd 800 kan deze niet omzetten ,je moet gewoon via de enkele audio aux. gaan dan lukt het normaal gezien wel .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
              nog steeds of heb je nog niet via de enkele kabel geprobeerd ?

ter info voor chiorske :

via de usb kabel lukt dit niet .
              de dvd 800 kan deze niet omzetten ,je moet gewoon via de enkele audio aux. gaan dan lukt het normaal gezien wel .

Ja ik heb even geïnformeerd bij een collega en die gebruikt alleen de USB kabel.

De beide gelijk klopt niet hoor want als je de analoge kabel gebruikt dan werkt de USB niet meer en dan krijg in je scherm geen de informatie niet meer die op de Ipod staat. Misschien kan de DVD800 niet met de laatste versie Ipod communiceren.

K

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KRSTF Bekijk Berichten
                Ja ik heb even geïnformeerd bij een collega en die gebruikt alleen de USB kabel.

De beide gelijk klopt niet hoor want als je de analoge kabel gebruikt dan werkt de USB niet meer en dan krijg in je scherm geen de informatie niet meer die op de Ipod staat. Misschien kan de DVD800 niet met de laatste versie Ipod communiceren.

K
                de beide gelijk mag je niet gebruiken ,het is enkel de aux. ingang die je moet gebruiken .
                de usb kan je wel gebruiken met een stick maar niet met de i-pod.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                  de beide gelijk mag je niet gebruiken ,het is enkel de aux. ingang die je moet gebruiken .
                  de usb kan je wel gebruiken met een stick maar niet met de i-pod.

Ik gebruik mijn IPOD via USB...

Comment

• iPhone OS 4.0

Mijn iPhone met firmware 3.1.2 (of zoiets) werkt prima met de BT carkit van de DVD800. Sinds enige tijd is firmware OS 4.0 voor de iPhone uit. Kan iemand bevestigen dat deze ook probleemloos werkt met de carkit ?

Comment

• Insignia ST COSMO 130 pk EcoFlex : Evaluatie na 10 weken

Ik heb ondertussen, na 2,5 maanden , de eerste grote test met de Insignia achter de rug : op en neer naar de Spaanse Costa Brava.
                      Resultaat : zeer positief , zowel qua comfort als verbruik. Ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 5,9 liter, wat ik zeer goed vind voor een wagen van die omvang en gewicht.
                      De trip naar Spanje is immers afgelegd met 2 volwassenen, 2 tieners , volledig volgeladen en via de steile hellingen naar Millau ( af en toe moeten terugschakelen naar 5de en zelfs 4de ).
                      Wat mij wel is opgevallen, is dat de acceleratie in 6de via het gaspedaal bijna onbestaand is , maar via de cruise-control knop op het stuur ( res/+ ) ik de wagen echt voel versnellen ...
                      Dus nog altijd zeer tevreden over de wagen ( ondanks de eerder al gemelde problemen met de speedlock en het (niet) automatisch dichtklappen van de spiegels ).
                      Momenteel is er echter een probleem met het afdekzeil van de kofferruimte. Normaal trekt men die voorbij de verste stand , zodat ze automatisch oprolt. Bij mij 'lost' ze echter niet , en na wat trek- en duwwerk schiet soms een van de geleiders uit de zijrail , wat dan weer enig kunst- en vliegwerk vraagt om deze er terug in te krijgen.
                      Een van de dagen eens langs de dealer passeren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterPan2840 Bekijk Berichten
                        Ik heb ondertussen, na 2,5 maanden , de eerste grote test met de Insignia achter de rug : op en neer naar de Spaanse Costa Brava.
                        Resultaat : zeer positief , zowel qua comfort als verbruik. Ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 5,9 liter, wat ik zeer goed vind voor een wagen van die omvang en gewicht.
                        De trip naar Spanje is immers afgelegd met 2 volwassenen, 2 tieners , volledig volgeladen en via de steile hellingen naar Millau ( af en toe moeten terugschakelen naar 5de en zelfs 4de ).
                        Wat mij wel is opgevallen, is dat de acceleratie in 6de via het gaspedaal bijna onbestaand is , maar via de cruise-control knop op het stuur ( res/+ ) ik de wagen echt voel versnellen ...
                        Dus nog altijd zeer tevreden over de wagen ( ondanks de eerder al gemelde problemen met de speedlock en het (niet) automatisch dichtklappen van de spiegels ).
                        Momenteel is er echter een probleem met het afdekzeil van de kofferruimte. Normaal trekt men die voorbij de verste stand , zodat ze automatisch oprolt. Bij mij 'lost' ze echter niet , en na wat trek- en duwwerk schiet soms een van de geleiders uit de zijrail , wat dan weer enig kunst- en vliegwerk vraagt om deze er terug in te krijgen.
                        Een van de dagen eens langs de dealer passeren.
                        Deze weg heb ik deze week ook gedaan maar dan met mijn mobilhome.
                        Niet met de meest aerodynamische vormgeving,7,32m lang en 3500 kg zwaar met 5 personen en bagage voor 5.
                        Ik heb zelfs niet moeten terugschakelen naar 4de met m'n Fiat van 130 pk...
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Deze weg heb ik deze week ook gedaan maar dan met mijn mobilhome.
                          Niet met de meest aerodynamische vormgeving,7,32m lang en 3500 kg zwaar met 5 personen en bagage voor 5.
                          Ik heb zelfs niet moeten terugschakelen naar 4de met m'n Fiat van 130 pk...
                          We waren met 2 wagens ( Mercedes 200 CDI Break met 5 personen + bagage, 6 versnellingen ). Ik had mijn cruise-control afgesteld op de eerste wagen. Er waren stukken bij dat ik de Mercedes zag wegrijden , niet dat hij versnelde , maar omdat mijn Insignia de helling blijkbaar niet aankon. Op de stukken dat de Mercedes in 5de vlot naar boven ging, moest ik soms naar 4de ...

Comment

We waren met 2 wagens ( Mercedes 200 CDI Break met 5 personen + bagage, 6 versnellingen ). Ik had mijn cruise-control afgesteld op de eerste wagen. Er waren stukken bij dat ik de Mercedes zag wegrijden , niet dat hij versnelde , maar omdat mijn Insignia de helling blijkbaar niet aankon. Op de stukken dat de Mercedes in 5de vlot naar boven ging, moest ik soms naar 4de ...

als die van jou een Ecoflex betreft dan schrik ik hier niet van : elke verhouding van je versnellingsbak komt overeen met één waarde hoger van de meeste andere , dwz. je 4e is zijn 5de en je 5de is zijn 6de. Jou 6de is verschrikkelijk groot gekozen. Je moet je toerental maar eens in de gaten houden. Onder de 1500tr/min zakken is meestal een no go .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vern Bekijk Berichten
                              Mijn iPhone met firmware 3.1.2 (of zoiets) werkt prima met de BT carkit van de DVD800. Sinds enige tijd is firmware OS 4.0 voor de iPhone uit. Kan iemand bevestigen dat deze ook probleemloos werkt met de carkit ?

Ik heb geen enkel probleem met de 4.0 versie, integendeel het is verbeterd.
                              grtz
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik heb mijn opel insignia silver lake (4d) 1.6t nu ongeveer 2 maand en kreeg vorige week in de ochtend de volgende melding op mijn boordcomputer: "Beperkt motorvermogen !"
                                En inderdaad de wagen had weinig tot geen vermogen en van de 180 pk waren verscheidene paarden op vakantie omdat de turbo niet wilde werken.
                                Ik denk dat iemand met een 2 pk'tje mij nog kon voorbijsteken,maar goed ik moest toch gaan werken. In de late namiddag toch de wagen laten nakijken bij mijn dealer.
                                De wagen was in een soort van "beveiligde modus" gegaan om de motor te beschermen en gelukkig was er een update ter beschikking voor dit probleem.
                                De wagen rijdt weer perfect en alle paarden terug uit vakantie.
                                Tijdens het grondig reinigen van mijn wagen had ik ook vastgesteld dat onderaan de bestuurderdeur één van de dichtingen ontbrak en deze wel zeer eenvoudig kunnen verwijderen bij het grondig poetsen van de deuren. De dichtingen zijn ongeveer 2 cm lang en 2 per deur onderaan.
                                Om mijn 20 duimers in combinatie met mijn opc-kit te kunnen vervangen heb ik nu ook een hulpstuk omdat de opc-kit in de weg zit om de krik te plaatsen.(enkel bij de vooras) Reserve wiel alvast eens uitgeprobeerd op de vooras en rijdt perfect.
                                Handige tip: Als je één van de voorste wielen willen vervangen bij pech, vergrendel nooit de wagen in combinatie met het alarm. Bij deze is ook de wegsleep beveiliging getest.
                                Verder wens ik jullie allemaal een prettige vakantie toe en uiteraard veel insignia plezier....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  als die van jou een Ecoflex betreft dan schrik ik hier niet van : elke verhouding van je versnellingsbak komt overeen met één waarde hoger van de meeste andere , dwz. je 4e is zijn 5de en je 5de is zijn 6de. Jou 6de is verschrikkelijk groot gekozen. Je moet je toerental maar eens in de gaten houden. Onder de 1500tr/min zakken is meestal een no go .
                                  Inderdaad Wim , het is een 130 PK EcoFlex.

De 6de is enkel om op snelheid te blijven , zoals de dealer mij ook al gezegd heeft. Vervelender is het feit dat hij dat in 2de bij lage toerental ook heeft . Dus bij 'vlot ' vertrekken en opschakelen naar 2de geeft altijd even een dood moment. Men went er een beetje aan , maar het is toch telkens weer even schrikken.

Comment

Inderdaad Wim , het is een 130 PK EcoFlex.

De 6de is enkel om op snelheid te blijven , zoals de dealer mij ook al gezegd heeft. Vervelender is het feit dat hij dat in 2de bij lage toerental ook heeft . Dus bij 'vlot ' vertrekken en opschakelen naar 2de geeft altijd even een dood moment. Men went er een beetje aan , maar het is toch telkens weer even schrikken.

Inderdaad dit is vervelend (2de is eigenlijke 3de)....ik heb zelfs de indruk dat de eerste versnelling wat groot gekozen is...ik vraag me af hoe het gaat als je op een berghelling zonder aanloop in eerste moet vertrekken....en wij hebben dan nog de 160pk versie
                                    Ik denk dat je dan een stinkende koppelingsplaat creëert en dan hebben we er nog geen caravan achter hangen...

Voor de rest rijdt ie als een droom en vanaf 1500tr/min trekt hij moeiteloos op.

Comment

Corsawim contacteren...
                                      mercikes , ...... is intussen al gebeurd met succes heb heeeeeel goede raad gekregen , nu nog ff wachten tot ik hem heb ...zou toekomen bij de dealer op 28 deze maand maar er moet nog een en ander aan gebeuren (beschermingsstrips spuiten en monteren ect.).zou normaal dan rond 6 08 geleverd worden.

groetjes
                                      erwin
                                      p

Comment

Als ik een eerste "ongeval",dus ook eigen schade aangeef,moet ik geen franchise betalen.
                                        Ben verzekerd bij Opel en dat is AXA.
                                        ik zal ook verzekerd zijn bij opel ( overstap van kbc ) , en zou een franchise van 0 euro hebben met eerste aangifte en niets omhoog (bm 0) bij tweede aangifte gewoon verzekering omhoog zoals bij andere maatschapijen en alsnoch geen franchise.

ik verschiet ervan dat dit nog toegepast word franchises, blijkbaar gedaan om meer verzekeringen te verkopen , deze kosten dan minder.

groetjes
                                        erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                          mercikes , ...... is intussen al gebeurd met succes heb heeeeeel goede raad gekregen , nu nog ff wachten tot ik hem heb ...zou toekomen bij de dealer op 28 deze maand maar er moet nog een en ander aan gebeuren (beschermingsstrips spuiten en monteren ect.).zou normaal dan rond 6 08 geleverd worden.

groetjes
                                          erwin
                                          p
                                          nog efkes geduld dus

Comment

Working...
                                          X