Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
    Als ik dit allemaal lees dan neem ik gewoon de Infinity! Paar honderd euro zal mij toch wel wat gepruts (ik ken mezelf :-) ) uitsparen...

Inderdaad, je krijgt voor de meerprijs zwaardere luidsprekers in je deuren;, een soundprocessor, zwaardere eindversterker voor de ingebouwde luidsprekers en een mooi weggewerkte subwoofer in je koffer. Het geheel klinkt mooi zuiver, ook op hogere volumes.
    De subwoofer merk je alleen als je het deksel van de dubbele bodem optilt tot achteraan.
    Als je ziet wat zulk systeem bij de concurrentie kost, dan krijg je hier veel waar voor je geld.

In het bijgevoegde filmpje zie je een demo wat het infinity-syteem zoal kan. het is wel een 4-deurs versie (heeft een subwoofer meer) In de ST-versie klinkt het wat minder overdreven. Toch is de bas met één subwoofer nog steeds spectaculair te noemen. De andere luidsprekers hebben bij opengedraaid volume geen last van het extra vermogen en de aparte eindversterker van de sub is meer dan krachtig genoeg.
    Het nummer (beats for my van) is natuurlijk een ideaal nummer om subwoofers te testen.... Let wel op je PC-speakers; dit nummer gaat erg diep....

+ YouTube Video
    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    Last edited by ; 29/07/2010, 15:02.

Comment

• Opel Insignia Sport Sports Tourer 130 Pk

Hallo iedereen,

Aangezien ik nieuw ben op het forum, kan het zijn dat ik nog wegwijs moet gemaakt worden hier

Ik zou graag een Opel Insignia Sport Sports Tourer 130 Pk aanschaffen...

Kunnen jullie mij alvast jullie mening geven betreffende deze wagen ?

Heeft er iemand foto's van de optie OPC Interior, want zou deze eventueel als optie willen nemen ?

Alvast bedankt voor de hulp en info !

Grtz,

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
        Hallo iedereen,

Aangezien ik nieuw ben op het forum, kan het zijn dat ik nog wegwijs moet gemaakt worden hier

Ik zou graag een Opel Insignia Sport Sports Tourer 130 Pk aanschaffen...

Kunnen jullie mij alvast jullie mening geven betreffende deze wagen ?

Heeft er iemand foto's van de optie OPC Interior, want zou deze eventueel als optie willen nemen ?

Alvast bedankt voor de hulp en info !

Grtz,

Welkom, eerst een vraagje; Wil je voor de ecoflex-versie kiezen of niet? Laat je niet teveel bang maken door de negatieve reacties hier; op zo'n forum worden allereerst alle problemen aangeklaagd. De zovelen gelukkigen lezen meestal mee maar reageren niet zoveel. Wij leasen zelf een ST COSMO ECOFLEX 160pk en zijn hier heel tevreden over. Ga zeker eens proefrijden om jezelf een beter oordeel te kunnen vormen. Het is een erg volwassen auto geworden die erg comfortabel rijdt en nog steeds vele koppen doet draaien. Voor foto's van het OPC-interieur kan jezelf het best even googelen er zijn vele foto's van te vinden op het net. Als je niet voor dat interieur gaat, dan kan ik je zeker de optionele AGR-stoelen aanraden. Deze hebben een regelbare dij- en lendensteun en zitten echt subliem!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Welkom, eerst een vraagje; Wil je voor de ecoflex-versie kiezen of niet? Laat je niet teveel bang maken door de negatieve reacties hier; op zo'n forum worden allereerst alle problemen aangeklaagd. De zovelen gelukkigen lezen meestal mee maar reageren niet zoveel. Wij leasen zelf een ST COSMO ECOFLEX 160pk en zijn hier heel tevreden over. Ga zeker eens proefrijden om jezelf een beter oordeel te kunnen vormen. Het is een erg volwassen auto geworden die erg comfortabel rijdt en nog steeds vele koppen doet draaien. Voor foto's van het OPC-interieur kan jezelf het best even googelen er zijn vele foto's van te vinden op het net. Als je niet voor dat interieur gaat, dan kan ik je zeker de optionele AGR-stoelen aanraden. Deze hebben een regelbare dij- en lendensteun en zitten echt subliem!
          @Insigniaken
          eerst en vooral welkom hier,
          voor het interieur moet je inderdaad gaan overwegen of dat dit het waard is , bv neem je en AT dan vervallen als ik het goed heb de lichtmetaal pedalen ( heb dit mij laten wijsmaken door mijn vorige verkoper dus ik neem deze op zijn woord) heb je bv een zwart interieur en neemt de optie panoramisch dak dan vervalt de donkere hemel en krijg je een lichte hemel. ikzelf heb ook met deze optie in mijn hoofd gezeten doch door daar dan de meeste dingen wegvielen door de andere opties heb ik deze optie opzijgezet en goede audio genomen.
          ik denk dat ik wel ijn de toekomt een opc-line stuur ga nemen , vind dit een zeer mooi stuurtje

@wim,

stomme vraag , die agr zijn dat die stoelen met geperforeerd leder en ventilatie, ben op de opel site nog eens ff gaan zien en zie daar eigenlijk niet de optie agr zien.
          ben ook eens door de docu (Duits) gevlogen maar ben niets tegen gekomen kwa dij-steun die regelbaar is.tis maar ik heb die zetels met ventilatie als optie genomen samen met geheugen en voor mij zou dat dan wel meegenomen zijn die dijregeling ivm rug

groetjes
          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
            hey polleke

weet niet hoelang die herstelling duurt, ga volgende week eens langs de hersteller en dan zal ik jou nog iets laten weten.
            in ieder geval al bedankt dat je dit wil doen.

grtjs

Gino
            Hey Gino,

Troost u, ik heb er al 2 die geraakt zijn...
            Eén ervan word door de omnium vervangen...

De velgen zijn heel mooi, maar zo kwetsbaar...
            Bij een normaal wiel steekt de band buiten de velg, maar bij ons zitten ze gelijk, dus heb je direct schade...
            Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
            Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
            Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
            Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
            Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• AGR zal je idd niet in de optielijst zien staan. AGR (Aktion Gesunder Rücken) is een Duitse "Test-Aankoop", die aanbevelingen geeft om je rug goed te gebruiken. Zij testen ook regelmatig autozetels en raden ze aan (Insignia, Astra en nieuwe Meriva) als de stoelen de rug goed ondersteunen.

site: http://www.agr-ev.de
              2012 Opel Astra ST Ecoflex
              2009 Opel Astra Ecoflex

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                AGR zal je idd niet in de optielijst zien staan. AGR (Aktion Gesunder Rücken) is een Duitse "Test-Aankoop", die aanbevelingen geeft om je rug goed te gebruiken. Zij testen ook regelmatig autozetels en raden ze aan (Insignia, Astra en nieuwe Meriva) als de stoelen de rug goed ondersteunen.

site: http://www.agr-ev.de
                bedankt ...... dat is dan ook weer uitgeklaard , blijkbaar moeten ze dan ze zeer goed van kwaliteit zijn om dit label te ontvangen .

groetjes
                Erwin

Comment

• Merci voor het filmke, ik ben alvast overtuigd van de Infiniti en neem hem er zeker bij!
                  Super!

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Inderdaad, je krijgt voor de meerprijs zwaardere luidsprekers in je deuren;, een soundprocessor, zwaardere eindversterker voor de ingebouwde luidsprekers en een mooi weggewerkte subwoofer in je koffer. Het geheel klinkt mooi zuiver, ook op hogere volumes.
                  De subwoofer merk je alleen als je het deksel van de dubbele bodem optilt tot achteraan.
                  Als je ziet wat zulk systeem bij de concurrentie kost, dan krijg je hier veel waar voor je geld.

In het bijgevoegde filmpje zie je een demo wat het infinity-syteem zoal kan. het is wel een 4-deurs versie (heeft een subwoofer meer) In de ST-versie klinkt het wat minder overdreven. Toch is de bas met één subwoofer nog steeds spectaculair te noemen. De andere luidsprekers hebben bij opengedraaid volume geen last van het extra vermogen en de aparte eindversterker van de sub is meer dan krachtig genoeg.
                  Het nummer (beats for my van) is natuurlijk een ideaal nummer om subwoofers te testen.... Let wel op je PC-speakers; dit nummer gaat erg diep....

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
                    Merci voor het filmke, ik ben alvast overtuigd van de Infiniti en neem hem er zeker bij!
                    Super!
                    Dat klinkt redelijk,heb het hier zelfs aan mijn Harman/Kardon setje gehangen.
                    Maar...dat is niks vergeleken met mijn subje
                    Enfin voor de meeste zal Infinity een zeer goed optie zijn !

Comment

• Bevinden na 13.000 km Ecoflex 160pk

na 13.000 km even mijn bevindingen voor diegene die nog twijfelt

ik heb een ST cosmo ecoflex 160 pk silver lake 18"

plus
                      + de servo is super, in het begin even wennen maar daarna alleen maar positief
                      inparkeren met zo'n grote wagen gaat supervlot (makkelijker dan de V50)
                      + dashboard blijft mooi (voor wie er van houdt)
                      + bluetooth bellen werkt heel goed, schakelt vlot heen en weer
                      + superlange versnellingen - is wennen- maar als je veel autostrade doet heerlijk
                      (180 met nog geen 3000 toeren...)
                      + AFL is super - ook weer wennen (plots extra licht) maar wat een zicht heb je
                      + parkeersensoren werken bij mij heel goed
                      + airco idem

min
                      - heeft lang geduurd voordat trillen van stuur weg was - zelfs na het zachter laten van de banden heeft het nog even geduurd, ik vermoed dat de banden wat ingereden moet worden
                      - je rijdt wel heel makkelijk te hard met de wagen (lange versnellingen)
                      - motor moet ook deftig worden ingereden, in het begin veel trillingen, je moet hem eigenlijk eerder als een naft rijden dan een diesel (trekt ook pas goed in de toeren)
                      - standaardstoelen zijn een tik te groot voor de gemiddelde mens (kom van een V50...)
                      - sommige bedieningen konden tik beter (befaamde draaiknop onder het scherm)

verder
                      * electrische achterklep is er eigenlijk wat over, maar zat in cosmo
                      * verbruik 7,1 (is lang 7,2 geweest) wel veel autostrade

conclusie: het heeft + 10.000 km geduurd, maar toen eindelijk banden en motor wat waren ingereden was ik toch tevreden!
                      Last edited by ; 29/07/2010, 23:43. Reden: ps: dit zijn natuurlijk mijn puur persoonlijke bevindingen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                        Hey Gino,

Troost u, ik heb er al 2 die geraakt zijn...
                        Eén ervan word door de omnium vervangen...

De velgen zijn heel mooi, maar zo kwetsbaar...
                        Bij een normaal wiel steekt de band buiten de velg, maar bij ons zitten ze gelijk, dus heb je direct schade...
                        hey Koen

ga de mijne laten herstellen, schade is niet zo groot maar toch zichtbaar.
                        hoe heb je dat klaargespeeld met je omnium, is de velg dan zo zwaar beschadigd?

grtjs

Gino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                          Dat klinkt redelijk,heb het hier zelfs aan mijn Harman/Kardon setje gehangen.
                          Maar...dat is niks vergeleken met mijn subje
                          Enfin voor de meeste zal Infinity een zeer goed optie zijn !
                          Als je ziet met wat voor cameraatje dat opgenomen is Je moet bij mij maar eens komen luisteren hoe het in het echt klinkt....echt geen klagen hoor
                          Ps : ik weet het dat ik doof ben, maar een goede vriend van me (audiofiel in hart en ziel en superkritisch) zegt dat het goed klinkt zonder meer. Hij was onder de indruk dat het zo zuiver klonk....hij is wel geen liefhebber van boembas. hij vond het erg vol en aangenaam klinken...en ik geloof hem!
                          Ik wil jou subje ook wel eens horen....ik heb hem gezien toen je hier was, maar niet gehoord....aan de afmetingen te zien zal het wel indrukwekkend zijn

Comment

Als je ziet met wat voor cameraatje dat opgenomen is Je moet bij mij maar eens komen luisteren hoe het in het echt klinkt....echt geen klagen hoor
                            Ps : ik weet het dat ik doof ben, maar een goede vriend van me (audiofiel in hart en ziel en superkritisch) zegt dat het goed klinkt zonder meer. Hij was onder de indruk dat het zo zuiver klonk....hij is wel geen liefhebber van boembas. hij vond het erg vol en aangenaam klinken...en ik geloof hem!
                            Ik wil jou subje ook wel eens horen....ik heb hem gezien toen je hier was, maar niet gehoord....aan de afmetingen te zien zal het wel indrukwekkend zijn
                            We gaan in augustus of september nog wel eens afspreken Wim.
                            Om de Insignia nog eens in de watten te leggen.
                            Kzal mijn DAPje meebrengen.
                            Als je nog eens bij Carclean moet bestellen mag je voor mij ineens die twee producten bestellen die je hebt aangeboden.Diamond gloss of zoiets en die heel goed wax die je daar hebt laten zien.Als je wil hé natuurlijk !

Comment

• Hallo Jonathan, ik kan het in de meeste van je opgesomde eigenschappen vinden. Het trillen in het stuur heb ik gelukkig nog niet ondervonden. De meeste trillingen voel ik in de pedalen....m'n rechter voet slaapt er soms van
                              Die van ons is met z'n 2300km natuurlijk nog niet ingereden....ik ben benieuwd naar wat km meer. Het verbruik is momenteel ook nog wat hoog (wel veel Mortselse files ) Vlot is hij vanaf in het begin wel geweest vanaf 1500 tr/min sleurt hij je bijna ongemerkt (is gevaarlijk) tot illegale snelheden. Vooral die 6-de is super (1600tr/min bij 120km/h geeft een zalige stilte )

Comment

We gaan in augustus of september nog wel eens afspreken Wim.
                                Om de Insignia nog eens in de watten te leggen.
                                Kzal mijn DAPje meebrengen.
                                Als je nog eens bij Carclean moet bestellen mag je voor mij ineens die twee producten bestellen die je hebt aangeboden.Diamond gloss of zoiets en die heel goed wax die je daar hebt laten zien.Als je wil hé natuurlijk !

Da' s prima Pol.
                                Ik zal Poorboys Black hole (white diamond is voor lichtere kleuren) en Collinite 915 wax voor je bestellen. Je kan zelfs nog kiezen Collinite 845 is de vloeibare versie van die superwax. Beide zijn goed....het hangt er vanaf of je liever vaste wax of vloeibare wax wilt.

Anders test je het bij mij eerst nog maar eens even uit voor ik bestel

Comment

Da' s prima Pol.
                                  Ik zal Poorboys Black hole (white diamond is voor lichtere kleuren) en Collinite 915 wax voor je bestellen. Je kan zelfs nog kiezen Collinite 845 is de vloeibare versie van die superwax. Beide zijn goed....het hangt er vanaf of je liever vaste wax of vloeibare wax wilt.

Anders test je het bij mij eerst nog maar eens even uit voor ik bestel
                                  Doe maar vloeibaar.
                                  Dat werkt makkelijker !
                                  Alvast bedankt !
                                  Geef me maar een paar data in augustus wanneer het voor U kan als je de producten hebt !

Comment

Doe maar vloeibaar.
                                    Dat werkt makkelijker !
                                    Alvast bedankt !
                                    Geef me maar een paar data in augustus wanneer het voor U kan als je de producten hebt !
                                    ok, ' k laat je iets weten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                      bedankt ...... dat is dan ook weer uitgeklaard , blijkbaar moeten ze dan ze zeer goed van kwaliteit zijn om dit label te ontvangen .

groetjes
                                      Erwin

Ik bedoelde deze zetels....je ziet ze niet helemaal op m'n foto maar wel de verstelbare dijbeensteun

Comment

Bedankt CorsaWim.

Ik zou gaan voor de sport sports tourer 130PK...
                                        Heb er al eens mee proefgereden en had een heel leuk gevoel

Ik zou graag sportzetels hebben en ook het OPC-interieur... vind idd ook het stuur super !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                          @Insigniaken
                                          eerst en vooral welkom hier,
                                          voor het interieur moet je inderdaad gaan overwegen of dat dit het waard is , bv neem je en AT dan vervallen als ik het goed heb de lichtmetaal pedalen ( heb dit mij laten wijsmaken door mijn vorige verkoper dus ik neem deze op zijn woord) heb je bv een zwart interieur en neemt de optie panoramisch dak dan vervalt de donkere hemel en krijg je een lichte hemel. ikzelf heb ook met deze optie in mijn hoofd gezeten doch door daar dan de meeste dingen wegvielen door de andere opties heb ik deze optie opzijgezet en goede audio genomen.
                                          ik denk dat ik wel ijn de toekomt een opc-line stuur ga nemen , vind dit een zeer mooi stuurtje
                                          Dag Erwinvo,

Idd... zou graag een zwarte willen met zwart interieur en OPC-line

Comment

Working...
                                          X