Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia (Part II)
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan_h Bekijk Berichtenna 13.000 km even mijn bevindingen voor diegene die nog twijfelt
ik heb een ST cosmo ecoflex 160 pk silver lake 18"
plus
+ de servo is super, in het begin even wennen maar daarna alleen maar positief
inparkeren met zo'n grote wagen gaat supervlot (makkelijker dan de V50)
+ parkeersensoren werken bij mij heel goed
+ airco idem
min
- standaardstoelen zijn een tik te groot voor de gemiddelde mens (kom van een V50...)
De airco van de V50 werkt ook prima overigens. De Insignia doet hier niet voor onder.
De stoelen in de Insignia vind ik echt geweldig. Ik heb sportstoelen en die zitten voor mij met mijn 1.95m perfect. De zitverlenger staat standaard uitgeschoven bij mij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geldrop e.o. Bekijk BerichtenIk kom ook uit een V50 en de grotere draaicirkel viel me met name in het begin op. Vond de V50 makkelijker te manouvreren. Maar met de Insignia gaat het ook prima maar je merkt dat de auto een stuk langer is.
De airco van de V50 werkt ook prima overigens. De Insignia doet hier niet voor onder.
De stoelen in de Insignia vind ik echt geweldig. Ik heb sportstoelen en die zitten voor mij met mijn 1.95m perfect. De zitverlenger staat standaard uitgeschoven bij mij.
door de kortere wielbasis van de insignia tov. zijn voorganger de vectra break, is de draaicirkel merkelijk korter geworden. De sportstoelen zijn inderdaad top. het duurde wel even vooraleer ik de juiste instelling had gevonden....met al die instellingsmogelijkheden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenIk bedoelde deze zetels....je ziet ze niet helemaal op m'n foto maar wel de verstelbare dijbeensteun
ps : las dat pol zijn dapje mee ging brengen , had jij ook geen dap 500 ? (op ander fora gezien) of heb ik het verkeerd?
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenaha ...ik zie al wat je bedoelt .... in het boekje noemde ze dit een uitschuifbare bovenbeenondersteuning ( wat een woord ) , was daarom ook een beetje van slag dacht dat de opstaande zijkanten ( aan de dijen van je been ) van de zetel regelbaar waren , maar ben nu weeral mee.( soms duurt het wat voor ik mee ben hoor tweemaal coma kan in je kleren zitten )
ps : las dat pol zijn dapje mee ging brengen , had jij ook geen dap 500 ? (op ander fora gezien) of heb ik het verkeerd?
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenhoi, ik heb inderdaad ook een dap.... maar met twee gaat sneller hé
ps heb nog wat produkten in de wagen liggen ( nieuw ) , had dit gekocht om een kras weg te werken van mijn zafira (polisch en wax) breng dat wel es mee , je moet maar zien of je het kan gebruiken ( of iemand anders een plezier mee kan doen ) .
het komt er toch niet van om dit werkje te doen , en binnenkort heb ik toch de insi dus heb ik het niet meer nodig.
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenindeed , veel sneller ....
ps heb nog wat produkten in de wagen liggen ( nieuw ) , had dit gekocht om een kras weg te werken van mijn zafira (polisch en wax) breng dat wel es mee , je moet maar zien of je het kan gebruiken ( of iemand anders een plezier mee kan doen ) .
het komt er toch niet van om dit werkje te doen , en binnenkort heb ik toch de insi dus heb ik het niet meer nodig.
groetjes
Erwin
prima Erwin
Comment
-
software update op komst?
Ik heb zonet op een Duits Insigniaforum het volgende gelezen :
Hi, hab auch den Brief bekommen. Der FOH hat's auch sofort gemacht - wirklich easy - jetzt verriegeln die Türen nach dem Losfahren und über 20 kmh und die Piepserei mit der offenen Tür und dem Schlüssel im Schloss dauert nur noch 10 sek. - ein Segen sag ich euch...Die gelbe Lampe der Elektrischen Parkbremse ist auch aus...
Blijkbaar hebben ze daar een brief van Opel gekregen met de vraag hun auto naar de garage te brengen voor een update.
Het vervelende "poing-poing-poing....." bij geopende deur met sleutel op het contact duurt nu nog maar een paar seconden en de deuren zouden automatisch kunnen vergrendelen bij snelheden onder de 20km/h. ook lees ik ergens in het forum dat ze ook iets kunnen doen aan het laattijdig inschakelen van de lichten als je een tunnel inrijdt.
we zijn benieuwd...
Comment
-
Hi,
Opgelet dit werd geschreven door een eigenaar van een opel Astra J. Het zou inderdaad leuk zijn als dit ook opgelost zou zijn voor de Insignia, echter dit moet nog bevestigd worden.
Blijven volgen zou ik zeggen.
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenIk heb zonet op een Duits Insigniaforum het volgende gelezen :
Hi, hab auch den Brief bekommen. Der FOH hat's auch sofort gemacht - wirklich easy - jetzt verriegeln die Türen nach dem Losfahren und über 20 kmh und die Piepserei mit der offenen Tür und dem Schlüssel im Schloss dauert nur noch 10 sek. - ein Segen sag ich euch...Die gelbe Lampe der Elektrischen Parkbremse ist auch aus...
Blijkbaar hebben ze daar een brief van Opel gekregen met de vraag hun auto naar de garage te brengen voor een update.
Het vervelende "poing-poing-poing....." bij geopende deur met sleutel op het contact duurt nu nog maar een paar seconden en de deuren zouden automatisch kunnen vergrendelen bij snelheden onder de 20km/h. ook lees ik ergens in het forum dat ze ook iets kunnen doen aan het laattijdig inschakelen van de lichten als je een tunnel inrijdt.
we zijn benieuwd...Skoda Octavia 3 - 1.6 TDI - Topaz Bruin.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenIk heb zonet op een Duits Insigniaforum het volgende gelezen :
we zijn benieuwd...
eindelijk dan toch de speedlock die in de eerste versie in het boekje besproken werd , mocht wel he ....het verhaaltje dat dit eruit was genomen vanuit veiligheidsoogpunt was ook maar zozo .... als een corsa en een meriva dit kan (op de meriva een must wegens suicide doors) dan mag dit ook wel kunnen he voor een insi ( hoger klasse , duurder , ect ..... en toch minder functies als de goedkopere klasse).
wel spijtig dat op de insi geen verwarmd stuur te krijgen zoals op de corsa.....tzal voor de toekomst zijn waarschijnlijk.
als dit zo is kan de mijne tegen dat hij geleverd wordt terug naar de garage voor update.
alez de groentjes alweer....
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hardhit Bekijk BerichtenHi,
Opgelet dit werd geschreven door een eigenaar van een opel Astra J. Het zou inderdaad leuk zijn als dit ook opgelost zou zijn voor de Insignia, echter dit moet nog bevestigd worden.
Das Update setzt einen TimeOut für das DingelDongel bei offener Fahrertür und gestecktem Zündschlüssel!!! Jipppeee
dus er zal wel iets op til zijn,
@moderator mag je in het forum links posten naar andere fora...... tis maar dat ik hier geene ambras krijg he
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hardhit Bekijk BerichtenHi,
Ik had dit bericht nochtans van het Insigniaforum gepikt hoor. De pdf-file met de brief van Opel aan de Insignia-eigenaar stond er ook ergens bij....
hier is de link naar de bijdrage in het insigniaforum : http://www.motor-talk.de/forum/habe-...-t2826805.html
Da's trouwens een wreed negatief forum....niet teveel op lezen....werkt deprimerend.
hieronder de link naar de PDF van de brief van Opel naar een insignia-eigenaar (die ik hierboven reeds aanhaalde) http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=688609
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichtenok, ' k laat je iets weten
Laat je de data ook even aan mij weten, dan kom ik kijken...Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichtenblijkbaar zou er voor de insignia ook een update zijn.... zelfde duits forum doch model insignia
Das Update setzt einen TimeOut für das DingelDongel bei offener Fahrertür und gestecktem Zündschlüssel!!! Jipppeee
dus er zal wel iets op til zijn,
@moderator mag je in het forum links posten naar andere fora...... tis maar dat ik hier geene ambras krijg he
2. En bij het aansluiten van een iPod de lijsten inkorten met ABC DEF GHI zoals het telefoonboek.
3. En inderdaad , het automatisch aangaan van de lichten... ik ben altijd zo goed als door de Kennedy als ze aangaan. Daarna op de ring is het net een discolight onder de bruggen...Last edited by koro; 02/08/2010, 14:28.Groeten, Koen
Kadett D 1.3SR Rood (1989)
Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)
www.adoewa.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk BerichtenWim,
Laat je de data ook even aan mij weten, dan kom ik kijken...
ok, hangt af van de levering...vermoedelijk zaterdag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten1. Als ze dan maar de optie kantelen rechterbuitenspiegel activeren, heb al een 19"" velg kapot op een slechte boordsteen.
2. En bij het aansluiten van een iPod de lijsten inkorten met ABC DEF GHI zoals het telefoonboek.
3. En inderdaad , het automatisch aangaan van de lichten... ik ben altijd zo goed als door de Kennedy als ze aangaan. Daarna op de ring is het net een discolight onder de bruggen...
1. wat die spiegels betreft , is dit een optie die inbegrepen is als je stoelen met geheugen hebt ?
2. ipod ...das andere koek , hier zou ik graag dezelfde menu structuur hebben als op de ipod zelf (daar moet je ook aan het wieltje draaien en in het midden klikken ) , ik veronderstel dat de joystick aan de handrem die taak perfect zou moeten kunnen doen
ook bv album afbeelding tonen zou leuk zijn , je hebt trouwens niet verniet een grafisch display he
3.dit is nu vreemd se, mijn vrouw heeft een corsaatje en tis alsof dat ding weet waar de tunnels zijn , perfect de verlichting aan in het begin van een tunnel/brug uit met enige vertraging...dat zouden ze toch op z'n minst ook moeten kunnen met een wagen als een insignia .....het blijkt dat er nog druk aan de software mag gewerkt worden
zoals op de dvd800 staat er geen stopknop , ofwel moeten ze zorgen als je een tweede keer op play knop drukt deze werkt als een stop knop of ander de uitwerpknop van de dvd/cd een dubbele functie geven.
ben benieuwd als de mijne er is , of dat tenminste de laatste updates erop staan .
groetjes
Erwin
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten1. Als ze dan maar de optie kantelen rechterbuitenspiegel activeren, heb al een 19"" velg kapot op een slechte boordsteen.
3. En inderdaad , het automatisch aangaan van de lichten... ik ben altijd zo goed als door de Kennedy als ze aangaan. Daarna op de ring is het net een discolight onder de bruggen...
En mijn opel eye natuurlijk.
Na een jaar werkt dat nog niet zoals het hoort...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk BerichtenDie drie dingen zou ik ook het liefst in orde zien komen.
En mijn opel eye natuurlijk.
Na een jaar werkt dat nog niet zoals het hoort...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk BerichtenBlijkbaar staat die techniek van Opel-eye nog niet helemaal op punt; het soortgelijke systeem bij BMW heeft blijkbaar dezelfde problemen. (komt misschien van dezelfde toeleverancier? )
ik weet nog toen ik een proefrit maakte op de snelweg met dit systeem hij toonde altijd 60 en soms 90 ipv 120 of 100 tot ik merkte dat hij die info van een vrachtwagen haalde waar ik achter zat , van rijvak wisselen en naast die vrachtwagen rijden hielp . het zou nochtans eenvoudig moeten kunnen opgelost worden door een infrarood signaal uit te sturen en te zien of de snelheids aanduiding op een reflecterend bord staat. je gaat dan een hoop missers oplossen volgens mij.
ah ja nog 10 jaar se ....... en moeten we geen rijbewijs meer hebben , maar een diploma µ-elektronica
groetjes
Erwin
Comment
Comment