Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
    misschien de camera... de software zou zuiver gm-made zijn, zo zouden er verschillen zijn in de twee systemen zijnde die van bmw zou ook dynamische verkeersborden die boven de snelweg hangen kunnen lezen. in principe zou opel dat ook moeten kunnen is een groothoeklens dus....
    ik weet nog toen ik een proefrit maakte op de snelweg met dit systeem hij toonde altijd 60 en soms 90 ipv 120 of 100 tot ik merkte dat hij die info van een vrachtwagen haalde waar ik achter zat , van rijvak wisselen en naast die vrachtwagen rijden hielp . het zou nochtans eenvoudig moeten kunnen opgelost worden door een infrarood signaal uit te sturen en te zien of de snelheids aanduiding op een reflecterend bord staat. je gaat dan een hoop missers oplossen volgens mij.

    ah ja nog 10 jaar se ....... en moeten we geen rijbewijs meer hebben , maar een diploma µ-elektronica

    groetjes
    Erwin
    Mijn camera is reeds vervangen geweest.
    En ik heb niet echt last van het feit dat hij "verkeerde" borden leest.
    Te pas en te onpas komt er op het scherm dat ik bv maar 30,50 of 70 km/u mag rijden op de autosnelweg. En daar is dan geen bord of auto te bekennen in de buurt.
    Soms komt dat er op 100 km wel 20 keer op.
    En geeft soms aan dat ik in de bebouwde kom 130 km/u mag...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
      Mijn camera is reeds vervangen geweest.
      En ik heb niet echt last van het feit dat hij "verkeerde" borden leest.
      Te pas en te onpas komt er op het scherm dat ik bv maar 30,50 of 70 km/u mag rijden op de autosnelweg. En daar is dan geen bord of auto te bekennen in de buurt.
      Soms komt dat er op 100 km wel 20 keer op.
      En geeft soms aan dat ik in de bebouwde kom 130 km/u mag...

      Wordt waarschijnlijk niet aanvaard als excuus als je geflitst werd

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
        Mijn camera is reeds vervangen geweest.
        En ik heb niet echt last van het feit dat hij "verkeerde" borden leest.
        Te pas en te onpas komt er op het scherm dat ik bv maar 30,50 of 70 km/u mag rijden op de autosnelweg. En daar is dan geen bord of auto te bekennen in de buurt.
        Soms komt dat er op 100 km wel 20 keer op.
        En geeft soms aan dat ik in de bebouwde kom 130 km/u mag...
        hoi Pol,
        iets heel onnozel mischien maar toen ze de cam hebben vervangen hebben ze toen eens door de ruit heen gekeken , tis maar je cam mag nog zo goed zijn als er een vervorming in de ruit zit krijg je de zotste dingen.( vader heeft dat voorgehad met een vooruit die op een bepaalde plaats vervormde).
        alsook vragen of ze een scoop op de voedingslijnen zetten in de module(heel belangrijk dat het in de module gebeurd soms kan je het gewoon niet meten op de voedingslijn zelf die aankomt) een beetje spur is dodelijk voor digitale signalen .... meestal ligt dit dan door slechte massa's ergens in de wagen bv een aardlus ( dubbel massa ) kan ook al funest zijn ( in audio manifesteerd zich dat als brom ) brom kan ook geïnterpreteerd worden als bv eenen en nullen en dan heb je weeral feest dus . digitaal spul kan gevoelig zijn.
        ik heb ooit een voorbeeld gehad van een slechte massa naar een achterlicht waardoor er andere dingen niet goed meer werkte ..( motor module geloof ik.... weet het niet exact meer)
        tis geen gewoon vak meer hoor automechanieker ...ze komen meer en meer op het terein van de electroguy's .
        echt .... een digitale scoop met hoge sampling rate en normaal moeten ze dat vinden, maar toch niet eerst het eenvoudigste vergeten zijnde de ruit

        groetjes
        Erwin

        vraagje langs mijn kant, de dvd800 navi toont die continue de snelheid die mag gereden worden ( zoals met tomtom staat dat int'hoekske).
        zoniet : ff dan offtopic , kent er iemand een apparaat dat dit kan ( geen tomtom dus he, iets compact ) , dus continue aanduiding snelheid en eventueel signaal bij het rapper rijden, of aanduiding gereden snelheid en max toegelaten snelheid ( dat het apparaat dan ook toevallig FP'n aankan is dat meegenomen , thanks
        Last edited by ; 03/08/2010, 14:29.

        Comment


        • Kent iemand het verschil tussen de Bluetooth UPH en UPJ (met en zonder geïntegreerde telefoonmodule?)


          Ook gezocht: foto van de standaard Stalen velgen 7Jx17" 'structure' (QR8 ) op een Edition ST.
          Last edited by ; 03/08/2010, 15:53.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
            vraagje langs mijn kant, de dvd800 navi toont die continue de snelheid die mag gereden worden ( zoals met tomtom staat dat int'hoekske).
            zoniet : ff dan offtopic , kent er iemand een apparaat dat dit kan ( geen tomtom dus he, iets compact ) , dus continue aanduiding snelheid en eventueel signaal bij het rapper rijden, of aanduiding gereden snelheid en max toegelaten snelheid ( dat het apparaat dan ook toevallig FP'n aankan is dat meegenomen , thanks
            Op DVD800 navi komt geen snelheid te staan...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
              Op DVD800 navi komt geen snelheid te staan...
              wel op het scherm van de boordcomputer, en via de boordcomputer kan je een snelheid instellen, wanneer je daar over gaat, krijg je signaal.

              grtjes

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk Berichten
                Kent iemand het verschil tussen de Bluetooth UPH en UPJ (met en zonder geïntegreerde telefoonmodule?)


                Ook gezocht: foto van de standaard Stalen velgen 7Jx17" 'structure' (QR8 ) op een Edition ST.
                de UPH is een gewone BT kit voor de wagen met beperkte(hangt van gsm af) functie, de UPJ heeft een eigen gsm-telefoon module wat deze in staat stelt om meer functie te bevatten b.v. met de UPJ zou je sms berichten kunnen ontvangen . eens er een verbinding is gemaakt met uw gsm neemt de telefoonmodule uw sim kaart eigenlijk over en gaat je gsm naar stand-by mode.
                wat hij exact doet zal ik je later vertellen , vrijdag mag ik als alles in orde is mijn insi gaan halen, deze heeft een UPJ, dus nof een beetje geduld

                voor de velgen zou ik zeggen , kijk ff in http://www.opel.be/showroom/files/pd...rochure_nl.pdf op blz 43 daar staat deze velg

                groetjes
                Erwin

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                  wel op het scherm van de boordcomputer, en via de boordcomputer kan je een snelheid instellen, wanneer je daar over gaat, krijg je signaal.

                  grtjes
                  oi,

                  wel dit is eigenlijk goed als je bv alleen maar snelweg doet , 120 en ni rapper .
                  eigenlijk is het probleem dat je tegenwoordig niet meer weet waar je hoe snel mag rijden.
                  had het van de week voor tomtom zei 90 ik kom bord 70 tegen een beetje verder 50 dan weer 90 en ergens achter ne boom weer 70 . ik zoek eigenlijk iets waarmee ik erop geattendeerd kan worden wat de huidige snelheid is . heb wel een opel eye besteld maar als ik zo l +r lees zijn daar nog wel wat probleempjes mee.

                  groetjes
                  Erwin

                  Comment


                  • Vraagske : Zou de 1.4 T van 140pk binnenkort ook te verkrijgen zijn i.p.v. de 1.8 met 140 pk ? Iemand iets gelezen of gehoord?
                    Groetjes

                    Comment


                    • De mini coyote geeft je snelheid, de flitspalen en de mobiele radars weer . Is bovendien erg compact maar abonnement kost geld .

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door lusto Bekijk Berichten
                        De mini coyote geeft je snelheid, de flitspalen en de mobiele radars weer . Is bovendien erg compact maar abonnement kost geld .
                        oi,

                        idd ,heb hem ff opgezocht , doch toch nog niet wat ik zoek , hij geeft enkel max snelheid aan indien melding fp of sterren....... wel mooi toestelletje , ben aan het twijfelen heb een soortgelijk toestel gevonden een wikango met levenslang abbo..... ook mooi prijskaartje maar als je dan begint te rekenen in jaren is de laatste goedkoper.

                        twijfel twijfel

                        groetjes
                        Erwin

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                          Vraagske : Zou de 1.4 T van 140pk binnenkort ook te verkrijgen zijn i.p.v. de 1.8 met 140 pk ? Iemand iets gelezen of gehoord?
                          Groetjes
                          heb ff zwaar aan het zoeken geweest blijkbaar zou de 1.4T vpor de astra / ST zijn.
                          ik kan me vergissen maar ik vrees dat die 1.4T te licht gaat zijn voor zo een zware wagen , motor moet dan echt zwaar werken en ik denk dat dit dan weer in een hoger verbruik gaat vertalen .
                          opgepast ik kan daar ook mis zijn he

                          groetjes
                          Erwin

                          Comment


                          • Net terug van een rondje Zuid-Spanje (6,000km) met een gesloten aanhanger van 900kg achter de wagen (géén caravan...)

                            Voor wie twijfelt aan het nut van chippen of "boxen" van een Ecoflex: rijden zelf met een Ecoflex 130pk (lease). We hadden binnen het budget de keuze tussen een ST 130pk Ecoflex cosmo met veel opties of een kale 160 Ecoflex Cosmo ST. Dan maar gekozen voor de 130pk met geventilleerde sportzetels, gold pak, afl, 18", trailer pack,...

                            Normaal voldoet de 130pk prima. Met de aanhanger achter de wagen wordt het toch wel krap. Een powerbox gestoken (nu 160pk en 400Nm koppel) en vlot naar Zuid-Spanje gereden. Steile hellingen toch echt terug naar 4de om 130 te kunnen blijven rijden maar veel collega toeristen haalden zelfs dat niet meer. Zonder aanhanger is het verbruik na de montage van de box zelfs nog een litertje gezakt. Super tevreden van de wagen.

                            De lederen sportzetels zijn een echte aanrader! Na 2400km te hebben gereden (24u met slaappauze van 6u) geen greintje last van rug of benen. Echt super!!

                            Verbruik zonder aanhanger: 6,2 (mix stad snelweg ongeveer 50/50)
                            Met gelsloten aanhanger (1,60m hoog): 100km/u => 8ll/100km, 130km/u => 10l/100km.

                            Best netjes.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                              Net terug van een rondje Zuid-Spanje (6,000km) met een gesloten aanhanger van 900kg achter de wagen (géén caravan...)

                              Voor wie twijfelt aan het nut van chippen of "boxen" van een Ecoflex: rijden zelf met een Ecoflex 130pk (lease). We hadden binnen het budget de keuze tussen een ST 130pk Ecoflex cosmo met veel opties of een kale 160 Ecoflex Cosmo ST. Dan maar gekozen voor de 130pk met geventilleerde sportzetels, gold pak, afl, 18", trailer pack,...

                              Normaal voldoet de 130pk prima. Met de aanhanger achter de wagen wordt het toch wel krap. Een powerbox gestoken (nu 160pk en 400Nm koppel) en vlot naar Zuid-Spanje gereden. Steile hellingen toch echt terug naar 4de om 130 te kunnen blijven rijden maar veel collega toeristen haalden zelfs dat niet meer. Zonder aanhanger is het verbruik na de montage van de box zelfs nog een litertje gezakt. Super tevreden van de wagen.

                              De lederen sportzetels zijn een echte aanrader! Na 2400km te hebben gereden (24u met slaappauze van 6u) geen greintje last van rug of benen. Echt super!!

                              Verbruik zonder aanhanger: 6,2 (mix stad snelweg ongeveer 50/50)
                              Met gelsloten aanhanger (1,60m hoog): 100km/u => 8ll/100km, 130km/u => 10l/100km.

                              Best netjes.
                              naar 4de schakelen is niet abnormaal hoor; dit komt overeen met de 5de versnelling van de niet ecoflexmodellen.
                              Binnenkort vertrekken we met de onze (zonder trailer ) naar Schotland. het is fijn te horen dat de sportzetels bij lange ritten ook zo goed zijn. Heb jij last van trillingen in de pedalen veroorzaakt door de wat ruwere loop van de diesel?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                hoi Pol,
                                iets heel onnozel mischien maar toen ze de cam hebben vervangen hebben ze toen eens door de ruit heen gekeken , tis maar je cam mag nog zo goed zijn als er een vervorming in de ruit zit krijg je de zotste dingen.( vader heeft dat voorgehad met een vooruit die op een bepaalde plaats vervormde).
                                alsook vragen of ze een scoop op de voedingslijnen zetten in de module(heel belangrijk dat het in de module gebeurd soms kan je het gewoon niet meten op de voedingslijn zelf die aankomt) een beetje spur is dodelijk voor digitale signalen .... meestal ligt dit dan door slechte massa's ergens in de wagen bv een aardlus ( dubbel massa ) kan ook al funest zijn ( in audio manifesteerd zich dat als brom ) brom kan ook geïnterpreteerd worden als bv eenen en nullen en dan heb je weeral feest dus . digitaal spul kan gevoelig zijn.
                                ik heb ooit een voorbeeld gehad van een slechte massa naar een achterlicht waardoor er andere dingen niet goed meer werkte ..( motor module geloof ik.... weet het niet exact meer)
                                tis geen gewoon vak meer hoor automechanieker ...ze komen meer en meer op het terein van de electroguy's .
                                echt .... een digitale scoop met hoge sampling rate en normaal moeten ze dat vinden, maar toch niet eerst het eenvoudigste vergeten zijnde de ruit

                                groetjes
                                Erwin

                                vraagje langs mijn kant, de dvd800 navi toont die continue de snelheid die mag gereden worden ( zoals met tomtom staat dat int'hoekske).
                                zoniet : ff dan offtopic , kent er iemand een apparaat dat dit kan ( geen tomtom dus he, iets compact ) , dus continue aanduiding snelheid en eventueel signaal bij het rapper rijden, of aanduiding gereden snelheid en max toegelaten snelheid ( dat het apparaat dan ook toevallig FP'n aankan is dat meegenomen , thanks
                                De 18de moet hij binnen en dan zal ik het weeral melden van de camera.
                                Wat betreft uw vraag ik heb deze : http://nl.alertegps.com/gps_details.asp?prod=G320
                                En die heb ik met velcro aan mijn spiegel vastgemaakt.
                                Heeft permanente voeding en moet dus niet via sigarenaansteker opgeladen worden.
                                Geeft permanent de echte snelheid weer en ook flitspalen !
                                En geen abonnement nodig t.o.v. de Coyote !!!
                                Last edited by ; 04/08/2010, 12:08.

                                Comment


                                • Corsawim, kan je mij meer informatie geven betreft die powerbox? Waar laten plaatsen en de prijs?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Dimramion Bekijk Berichten
                                    Corsawim, kan je mij meer informatie geven betreft die powerbox? Waar laten plaatsen en de prijs?
                                    beste Dimiramion, je moet daarvoor bij gigiTR6 zijn; wij hebben geen powerbox

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                                      Net terug van een rondje Zuid-Spanje (6,000km) met een gesloten aanhanger van 900kg achter de wagen (géén caravan...)

                                      Voor wie twijfelt aan het nut van chippen of "boxen" van een Ecoflex: rijden zelf met een Ecoflex 130pk (lease). We hadden binnen het budget de keuze tussen een ST 130pk Ecoflex cosmo met veel opties of een kale 160 Ecoflex Cosmo ST. Dan maar gekozen voor de 130pk met geventilleerde sportzetels, gold pak, afl, 18", trailer pack,...

                                      Normaal voldoet de 130pk prima. Met de aanhanger achter de wagen wordt het toch wel krap. Een powerbox gestoken (nu 160pk en 400Nm koppel) en vlot naar Zuid-Spanje gereden. Steile hellingen toch echt terug naar 4de om 130 te kunnen blijven rijden maar veel collega toeristen haalden zelfs dat niet meer. Zonder aanhanger is het verbruik na de montage van de box zelfs nog een litertje gezakt. Super tevreden van de wagen.

                                      De lederen sportzetels zijn een echte aanrader! Na 2400km te hebben gereden (24u met slaappauze van 6u) geen greintje last van rug of benen. Echt super!!

                                      Verbruik zonder aanhanger: 6,2 (mix stad snelweg ongeveer 50/50)
                                      Met gelsloten aanhanger (1,60m hoog): 100km/u => 8ll/100km, 130km/u => 10l/100km.

                                      Best netjes.

                                      Ewel gij hebt wel veel geluk gehad hoor want in Spanje mag je maar 80 klm/h rijden met een aanhanger en de spanjaarden kennende die gingen je doen betalen tot je blauw zag , das hun specialiteit de toeristen uitpersen , gelukkig is het goed afgelopen , veel rijplezier nog met je new wheels

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                                        De 18de moet hij binnen en dan zal ik het weeral melden van de camera.
                                        Wat betreft uw vraag ik heb deze : http://nl.alertegps.com/gps_details.asp?prod=G320
                                        En die heb ik met velcro aan mijn spiegel vastgemaakt.
                                        Heeft permanente voeding en moet dus niet via sigarenaansteker opgeladen worden.
                                        Geeft permanent de echte snelheid weer en ook flitspalen !
                                        En geen abonnement nodig t.o.v. de Coyote !!!
                                        ja was deze ook al tegengekomen , maar ben aan het twijfelen , deze geeft geen mobiele sterren zijn opvolger (of het model hoger) kan dit wel maar daar hangt dan weer een zwaar prijskaartje tegenover.
                                        trouwens , hangt die niet in de weg ..... zo aan je achteruitkijkspiegel , want ik had me laten vertellen dat het zicht achteruit met een st nogal pover was (kleine achter-ruit)v
                                        en hoe zit het met de ontvangst van de sat signalen... heb je zo'n warmtewerende vooruit? en is de ontvangst goed , snel? violla ne nele noop vragen se
                                        was eveneens aan het denken het kleinere broertje in overweging te nemen en dit icm een solar lader > http://www.on-sat.no/gifs17/AM101%20manual_NLFRDE.pdf dit zou eveneens een oplossing te zijn.........

                                        groetjes
                                        Erwin

                                        ps : 2 nachtjes slapen nog ...... en dan komt hij ( en ik doel niet op de sint he), hoop dat alles van een houten dakje loopt.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                          heb ff zwaar aan het zoeken geweest blijkbaar zou de 1.4T vpor de astra / ST zijn.
                                          ik kan me vergissen maar ik vrees dat die 1.4T te licht gaat zijn voor zo een zware wagen , motor moet dan echt zwaar werken en ik denk dat dit dan weer in een hoger verbruik gaat vertalen .
                                          opgepast ik kan daar ook mis zijn he

                                          groetjes
                                          Erwin

                                          Mijn vraag kwam er omdat er in de Passat ook een 1.4 Tsi 122pk te verkrijgen is. Dus naar de concurentie toe ? Ook zou het koppel van Opels 1.4 T veel vroeger en vlakker zijn dan de 1.8 . Heb trouwens een kennis die met de 1.6 benzine(115PK) rijdt en vertelt dat hij voor
                                          dagdagelijks gebruik zeker voldoet maar verwacht geen sprinter hè . Dus ik hoop een beetje de 1.4 T te mogen verwachten te meer omdat er op de 1.6 T een BIV van 2478 €
                                          hangt !

                                          Groetjes

                                          Comment

                                          Working...
                                          X