Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel insignia DTM.

Comment

• Knap gedaan....wil je die inzetten tegen de audi's ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
        Knap gedaan....wil je die inzetten tegen de audi's ?
        Opel overweegt een terugkeer in de DTM met de Insignia.

Met het nieuwe reglement wordt afgestapt van de F1 style auto's met dak, er gaat dan weer gewoon gereden worden met productie stalen body's als basis.
        Dit omdat de kosten gehalveerd moeten worden.
        Verder komt BMW ook weer naar de DTM terug.

Comment

• Laat maar komen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
            naar 4de schakelen is niet abnormaal hoor; dit komt overeen met de 5de versnelling van de niet ecoflexmodellen.
            Binnenkort vertrekken we met de onze (zonder trailer ) naar Schotland. het is fijn te horen dat de sportzetels bij lange ritten ook zo goed zijn. Heb jij last van trillingen in de pedalen veroorzaakt door de wat ruwere loop van de diesel?
            Neen, geen last van trillingen in de pedalen... Heb wel grote stukken op cruisecontrol gereden en dan voel je dat niet natuurlijk Ga er eens op letten maar is me tot nu toe niet echt opgevallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Adam Opel Bekijk Berichten
              Ewel gij hebt wel veel geluk gehad hoor want in Spanje mag je maar 80 klm/h rijden met een aanhanger en de spanjaarden kennende die gingen je doen betalen tot je blauw zag , das hun specialiteit de toeristen uitpersen , gelukkig is het goed afgelopen , veel rijplezier nog met je new wheels
              eigenlijk 90 want is teruggekeurd naar 750kg (wel grappig met geremde, dubbelas, 2Tons-aanhanger). Was een bewust risico, ga echt geen 1300km 90 rijden. Dan was ik binnen 2 weken nog niet thuis... In Spanje veel onbemande camera's maar netjes aangekondigd en afgesteld op 120, 1 keer (per ongeluk) een politiewagen voorbijgestoken maar die hadden enkel oog voor de Insignia

Frankrijk is veel erger (met hun verrekijkertjes en Subaru Imprezza's) maar daar mag je gelukkig gewoon 130 met de trailer (of 110).

Ben wel blij dat 1) mijn trailer oversized is voor het gebruik, 2) hij een laag zwaartepunt heeft waardoor hij héél stabiel is, zelfs bij hogere snelheden (150) of noodsituaties (uitwijkmanoeuvers). Dit geeft zeer veel vertrouwen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimramion Bekijk Berichten
                Corsawim, kan je mij meer informatie geven betreft die powerbox? Waar laten plaatsen en de prijs?
                Hebben een powerbox van kitpower (www.kitpower.com), werkt fantastisch goed, echte aanrader.

Ecoflex 130pk/300 Nm naar 160pk/370Nm
                Dezelfde box op 160pk/350Nm gaat naar 200pk/440Nm

Kostprijs (afhankelijk van promotie of niet) 320 - 450euro netto
                Je voelt het verschil duidelijk. Ze geven 8 jaar garantie (!!) en geven een waanzinnig goede service!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
                  Hebben een powerbox van kitpower (www.kitpower.com), werkt fantastisch goed, echte aanrader.

Je voelt het verschil duidelijk. Ze geven 8 jaar garantie (!!) en geven een waanzinnig goede service!

Klinkt inderdaad erg verleidelijk; maar omdat we een lease hebben en omdat die reeds hetzelfde vermogen heeft dan die van jou met kitbox, wacht ik liever nog even af.
                  Onze reis naar Schotland zal wel zorgen dat de motor loskomt. Trouwens met die lease (zonder trekhaak) zullen we toch geen aanhangwagen trekken.

Comment

Neen, geen last van trillingen in de pedalen... Heb wel grote stukken op cruisecontrol gereden en dan voel je dat niet natuurlijk Ga er eens op letten maar is me tot nu toe niet echt opgevallen.
                    Ik ga met die van ons (de Insignia natuurlijk....) toch eens een proefritje laten maken door de garage
                    Last edited by ; 05/08/2010, 11:43.

Comment

8 jaar garantie op de powerbox zelf hé! Niks van garantie op de motor ofzo hé ... efkes voor de duidelijkheid

Comment

• LAP , kogel is door de kerk...
                        De Technical Grey Insignia ST Edition EcoFlex 130pk met een mooi platinum pack bovenop, wordt mijn nieuwe leasewagen gedurende de volgende jaren.

Schitterend pack trouwens :
                        * metaalkleur
                        * mistlampen voor
                        * Parkpilot voor/achter
                        * Chromatische achteruitkijkspiegel
                        * Koplampen met schemersensor
                        * Ruitenwisser met regensensor
                        * DVD800 navi / Bluetooth
                        * AFL / BiXenon
                        * (Beige) Leder interieur

Daarbovenop koos ik nog voor de 18 duims 5dubbele spaken.

Ik kom (heel tevreden) uit de Vectra Break, hopelijk zal dit nog een trapje hoger zijn in comfort !

En nu ongeduldig 12 weken wachten (is dit niet abnormaal lang trouwens ?)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                          8 jaar garantie op de powerbox zelf hé! Niks van garantie op de motor ofzo hé ... efkes voor de duidelijkheid
                          Uiteraard! MAAR ook op eventuele motorschade die door de box zou zijn veroorzaakt (1j of 100,000km).

@ corsawim: in tegenstelling tot tuning is een box is niet traceerbaar (noch door de garage, noch door de leasemaatschappij). Wel even verwijderen want met het blote oog wel zichtbaar. Dealer is op de hoogte, hij heeft meerdere klanten die met een box rijden. Nog nooit probleem gehad, kan volgens hem geen kwaad op voorwaarde dat je netjes warm rijdt uiteraard...

Comment

Uiteraard! MAAR ook op eventuele motorschade die door de box zou zijn veroorzaakt (1j of 100,000km).

@ corsawim: in tegenstelling tot tuning is een box is niet traceerbaar (noch door de garage, noch door de leasemaatschappij). Wel even verwijderen want met het blote oog wel zichtbaar. Dealer is op de hoogte, hij heeft meerdere klanten die met een box rijden. Nog nooit probleem gehad, kan volgens hem geen kwaad op voorwaarde dat je netjes warm rijdt uiteraard...
                            Ik heb de ervaring dat de dealer waar ik ga (GMAN MORTSEL) erg negatief staat tov. tuning.
                            Ik vrees een beetje als m'n vrouw (het is haar leasewagen, ze rijdt hier dus het meeste mee) eens in panne staat en ik ben er niet bij, dat de wagen wel eens met box naar de dealer kan gaan....of ik moet haar uitleggen hoe ze die nog snel kan verwijderen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bercki Bekijk Berichten
                              Mijn vraag kwam er omdat er in de Passat ook een 1.4 Tsi 122pk te verkrijgen is. Dus naar de concurentie toe ? Ook zou het koppel van Opels 1.4 T veel vroeger en vlakker zijn dan de 1.8 . Heb trouwens een kennis die met de 1.6 benzine(115PK) rijdt en vertelt dat hij voor
                              dagdagelijks gebruik zeker voldoet maar verwacht geen sprinter hè . Dus ik hoop een beetje de 1.4 T te mogen verwachten te meer omdat er op de 1.6 T een BIV van 2478 €
                              hangt !

Groetjes
                              oi,

mischien een diesel van 130pk in het achterhoofd houden , je moet er echt anders eens een proefritje mee gaan maken voor een 130pk betaal je 495 biv en als je eventueel voor de160pk zou gaan ligt dit ook ongeveer op de helft van het bedrag dat je zou betalen voor de 1.6T.
                              ik heb heel mijn leven ( alez ja de eerste drie wagens / drie jaar kocht elk jaar ne nieve okkazie had ik een naft ) een diesel gereden en ik voel me er goed in , het is gewoon een ander manier van rijden . probeer het eens ....proberen kost geen geld en dan kan je nog altijd zien....... en geloof me eens dat ze rekening rijden invoeren of km-heffing speelt het geen rol meer of je naft of diesel hebt ( ze kunnen moeilijk tax EN km-heffing / rekeningrijden aanrekenen he)

groetjes
                              Erwin

ps : moest je een proefrit gaan doen laat iets weten , vraag een 130 en eeen 160 pk voor het verschil te voelen ,mischien een bekeerling in de maak van naft naar diesel

Comment

1j of 100000km ?
                                Rare vergelijking. Denk niet dat er veel mensen op 1jaar zoveel km doen.

Als je ongeval tegenkomt en er is niemand die op dat moment powerbox kan verwijderen, betaald verzekering NIKS uit, en zijn alle kosten voor U...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door hansa Bekijk Berichten
                                  LAP , kogel is door de kerk...
                                  De Technical Grey Insignia ST Edition EcoFlex 130pk met een mooi platinum pack bovenop, wordt mijn nieuwe leasewagen gedurende de volgende jaren.

Schitterend pack trouwens :
                                  * metaalkleur
                                  * mistlampen voor
                                  * Parkpilot voor/achter
                                  * Chromatische achteruitkijkspiegel
                                  * Koplampen met schemersensor
                                  * Ruitenwisser met regensensor
                                  * DVD800 navi / Bluetooth
                                  * AFL / BiXenon
                                  * (Beige) Leder interieur

Daarbovenop koos ik nog voor de 18 duims 5dubbele spaken.

Ik kom (heel tevreden) uit de Vectra Break, hopelijk zal dit nog een trapje hoger zijn in comfort !

En nu ongeduldig 12 weken wachten (is dit niet abnormaal lang trouwens ?)
                                  oi,

proficiat met je config , ziet er leuk uit, wat de wachttijd betreft 12 weken vanl best mee , ik heb de mijnen 19.03.2010 besteld en zou hem morgen mogen gaan halen , toch ietsiepietsie meer dan 12 weken

groetjes
                                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    oi,

proficiat met je config , ziet er leuk uit, wat de wachttijd betreft 12 weken vanl best mee , ik heb de mijnen 19.03.2010 besteld en zou hem morgen mogen gaan halen , toch ietsiepietsie meer dan 12 weken

groetjes
                                    Erwin

Die van u zal dan wel een specialeke zijn hé

Comment

oi,

groetjes
                                      Erwin
                                      WAT ! ? 5 maand ???? Je doet me echt hoop krijgen !

Comment

oi,

mischien een diesel van 130pk in het achterhoofd houden , je moet er echt anders eens een proefritje mee gaan maken voor een 130pk betaal je 495 biv en als je eventueel voor de160pk zou gaan ligt dit ook ongeveer op de helft van het bedrag dat je zou betalen voor de 1.6T.
                                        ik heb heel mijn leven ( alez ja de eerste drie wagens / drie jaar kocht elk jaar ne nieve okkazie had ik een naft ) een diesel gereden en ik voel me er goed in , het is gewoon een ander manier van rijden . probeer het eens ....proberen kost geen geld en dan kan je nog altijd zien....... en geloof me eens dat ze rekening rijden invoeren of km-heffing speelt het geen rol meer of je naft of diesel hebt ( ze kunnen moeilijk tax EN km-heffing / rekeningrijden aanrekenen he)

groetjes
                                        Erwin

ps : moest je een proefrit gaan doen laat iets weten , vraag een 130 en eeen 160 pk voor het verschil te voelen ,mischien een bekeerling in de maak van naft naar diesel
                                        Diesel rijdt inderdaad verslavend; een laag verbruik en het aanwezige koppel. De fameuze duw in de rug vanaf 1500tr/min. Op de snelweg in zesde rijdt je 120km/h onder de 2000tr/min.
                                        Deze duw in je rug krijg je natuurlijk bij bezinemotoren met turbo ook, maar daar tegenover staat dan wel een hoger verbruik.

Comment

oi,

wat het traceerbaar zijn betreft , zijt er zeker van dat zelfs een powerbox kan gezien worden , gewoon gezien het feit dat de nieuwe wagens uitgerust zijn met een EDR , deze registreert data zoals optrekken snel afremmen bijna ongeluk situaties.
                                          stel je hebt een 130 pk , je trekt op van 0..100 in 11 sec dit wordt geregistreerd omdat je op dat moment het volle vermogen vraagt van je wagen , nu plaats je je powerbox en doet hetzelfde , je vraagt vol vermogen en je gaat van 0..100 in bv 8 sec dit wortdt uiteraard geregistreerd .je krijgt op een bepaald moment een probleem met je motor en je hebt grote kosten die je wil verhalen op opel , nu in dit geval heeft opel het rechtr om je EDR uit te lezen en op dat moment kennen ze je rijgedrag en zien ze ook dat er geknoeid is met je sturing. dus laat je niet misleiden ..... het is zichtbaar zelfs na verwijdering van de box.

nu ieder is vrij van doen , maar ik vind als je meer vermogen wil dat dit wel officieel moet gaan zoals een zwaarder type aankopen, werk je met een powerbox/tuning en je hebt pech zit je op de blaren ( en nie die van de bomen he..... ).je moet dit doen in eer en geweten bv doe je dit en je betaald het verschil in biv en verzekering vind ik dat ik dat dit moet kunnen anders....... komen we in een grijze zone .
                                          wat wel moet kunnen bv een koppelverhoging laten doen door aanpassing van het motor management software , eventueel aangeboden door de fabrikant .... dit geeft geen vermogen verhoging doch komt wel ten goede bv aan mensen die een trailer/caravan/aanhangwagen moeten trekken ..... het is zelfs zo in geval van koppelverhoging dat je bij dezelfde rijstijl minder verbruikt. de 130 en 160 pk kunnen dit perfect aan daar deze allen dezelfde motorblok hebben gewoon is hier de software aangepast naar het vermogen van de motor.

alez de groetjes alweer,
                                          Erwin
                                          Last edited by ; 05/08/2010, 16:57.

Comment

Working...
                                          X