Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Datum in display

Op de DVD800 kan je een datum instellen.
    Waarom dit eigenlijk is is mij een raadsel, ik krijg de datum op geen enkel scherm.

Bij het noteren van de tankbeurten is het wel lastig als je niet weet welke dag het is.
    Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
    Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
    Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
    Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
    Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• HB-Spritvervrauch voor Pocket PC of Windows Mobile

Na lang zoeken er toch een hele goede gevonden om je verbruiken in te geven op je Windows Mobile Phone of PPC.
      Wel in het Duits maar het is poepsimpel...

Last edited by koro; 06/08/2010, 11:58.
      Groeten, Koen

Kadett D 1.3SR Rood (1989)
      Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
      Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
      Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
      Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

www.adoewa.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
        niet slecht gedaan spijtig dat de stekker zo ver uitsteekt he , dit intregeerde me zo dat ik een oplossing heb aan het zoeken geweest .
        zie pb

groetjes
        Erwin
        Op de foto zie je dat erger dan in het echt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
          Is bij mij niet verbonden met sigarenaansteker.
          Zoals erwinvo1964 reeds opmerkte heeft de V1 versie een batterij aan boord die maar na ongeveer 8 tot 10 uur moet opgeladen worden.
          Opladen doe ik normaal via Laptop (usb).
          Gebruik toestel in 2 wagens, dus moet snel verwisselbaar zijn...
          Mijne blijft er permanent inhangen en wou niet steeds dat ding opladen.
          Dan ligt hij nog thuis,dan vergeten de batterij op te laden,ik ken mezelf...
          Dus vond ik dit de beste oplossing. Nooit omkijken naar,knopje omzetten en klaar !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gigiTR6 Bekijk Berichten
            Ik zou uiteraard graag opteren voor een 160pk ipv een 130pk maar ja, sommige bedrijven leggen nu eenmaal principiële beperkingen op (CO2, vermogen, carrosserievorm,...), daar kan je als werknemer weinig aan veranderen. Als je de verzekering verwittigt dat er een box inzit is er trouwens niets aan de hand als je een ongeval krijgt... Er is trouwens weinig of geen verschil in premie tussen een 130 en 160. Zeker als je BM 0 hebt zoals ik

Wat de traceerbaarheid betreft, ze hebben de mijne volledig uitgelezen en konden niets vinden wat wees op de powerbox. Tuning is uiteraard iets anders omdat daar de cpu of de sturing wordt geherprogrammeerd. Bij een box niet. Die zit achter de sturing, net voor de CR-buis.

EDR, is dit geen functie van bleutooth? Zelfs al is er een registratie van optrekken, remmen,... (zou dan via registratie van g-krachten, stand gaspedaal, remkrachtregistratie en tijd moeten gebeuren, jammer dat dit niet visualiseerbaar is op het dvd-scherlm ) dan nog is het geheugen van dit ding beperkt hé. Trouwens,, begrijp me niet verkeerd, een powerbox is geen vrijgeleide of excuus om te rijden als een losgeslagen idioot of een nieuwe Fangio of Schumacher hé. Bij de box gaat het vooral om koppel. PK-winst is bijzaak. Ik denk dat het optrekken van 0-100 maar 1s sneller zou verlopen en dan nog moet je perfect kunnen optrekken en schakelen om de gegevens van de constructeur te evenaren. Kans is dus zeer klein dat er argwaan wordt gewekt.

En ach, proberen we als goede Belgen niet allemaal minder BIV of andere belastingen te betalen? Bij mij ging het vooral om de rijeigenschappen met het rijden met de aanhanger. Was zo'n box een goedkope, aangename en betrouwbare oplossing voor een Ecoflex. ik rijd voor de rest behoorlijk rustig. Verbruik kan er van meespreken. Zit om 6,3 met toch heel wat km op secundaire en stadswegen. Lang niet slecht vind ik.

Groeten
            Betrouwbaar ??
            De meeste tuners raden het gebruik van een powerbox af net omdat het NIET betrouwbaar zou zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
              Betrouwbaar ??
              De meeste tuners raden het gebruik van een powerbox af net omdat het NIET betrouwbaar zou zijn...
              Tja, ieder praat voor zijn eigen winkel zeker? Is onze 5de en op de BMW 1 keer (na 45,000km) een probleempje gehad (losgetrilde printplaat). Opgestuurd en na 3 dagen lag er een splinternieuw exemplaar in de bus. Zelfs verzendkosten werden vergoed. Voor de rest, no problems. Zelfs niet op de Vectra 150pk met bijna 180,000km op 2,5 jaar. Zoals altijd zullen er voor en tegenstanders zijn. Ik was er alleszins blij mee toen ik 4 opeenvolgende hellingen tegenkwam van 12-14% met de wagen geladen en een volle aanhanger. Zag dat met 130pk precies nog niet zo goed zitten.

Comment

Tja, ieder praat voor zijn eigen winkel zeker? Is onze 5de en op de BMW 1 keer (na 45,000km) een probleempje gehad (losgetrilde printplaat). Opgestuurd en na 3 dagen lag er een splinternieuw exemplaar in de bus. Zelfs verzendkosten werden vergoed. Voor de rest, no problems. Zelfs niet op de Vectra 150pk met bijna 180,000km op 2,5 jaar. Zoals altijd zullen er voor en tegenstanders zijn. Ik was er alleszins blij mee toen ik 4 opeenvolgende hellingen tegenkwam van 12-14% met de wagen geladen en een volle aanhanger. Zag dat met 130pk precies nog niet zo goed zitten.
                Welke firma plaatst die powerbox dan in Uw wagen ?
                Wordt wagen op testbank gezet om vermogen uit te lezen ?
                Is garantie op motor schriftelijk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Polleke2 Bekijk Berichten
                  Mijne blijft er permanent inhangen en wou niet steeds dat ding opladen.
                  Dan ligt hij nog thuis,dan vergeten de batterij op te laden,ik ken mezelf...
                  Dus vond ik dit de beste oplossing. Nooit omkijken naar,knopje omzetten en klaar !
                  Verwijder toestel altijd om diefstal te ontmoedigen...
                  Wagen staat soms op carpool parking, en neem liever geen risico´s.
                  Wagen van mijn gebuur hebben ze ruit uitgeslagen voor zijn oprit op de parking, en GPS weg...

Comment

• Te koop: Opel insignia

Met spijt in het hart moet ik hem verkopen wegens aankoop bedrijfswagen(pro activiteit)

Opel insignia, cosmo automaat, 160pk, Xenon, verwarde zetels, leder, opendak, alarm, volwaardig reserve wiel, launch pack; voor en achter sensoren, grote gps en blue tooth) 18 duimen, in belgie bijna enige die zo uitgerust is. Buiten kleur zwart, nieuwprijs 31608 euro vraagprijs 23000 EURO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dvanmoot Bekijk Berichten
                      Met spijt in het hart moet ik hem verkopen wegens aankoop bedrijfswagen(pro activiteit)

Opel insignia, cosmo automaat, 160pk, Xenon, verwarde zetels, leder, opendak, alarm, volwaardig reserve wiel, launch pack; voor en achter sensoren, grote gps en blue tooth) 18 duimen, in belgie bijna enige die zo uitgerust is. Buiten kleur zwart, nieuwprijs 31608 euro vraagprijs 23000 EURO

Verwarde zetels???? Wat heb je daar in godsnaam mee gedaan?......

Misschien goed om bouwjaar en km-stand er bij te vermelden. Niet geheel onbelangrijk......
                      ..... en toch misschien plaatsen onder "Aangeboden Voertuigen" Is denk ik beter op z'n plaats

Veel succes met de verkoop
                      2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                      2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                      2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                      2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
                      http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
                        Waarom dit eigenlijk is is mij een raadsel, ik krijg de datum op geen enkel scherm.

Bij het noteren van de tankbeurten is het wel lastig als je niet weet welke dag het is.
                        Als je hem uitzet krijg je de datum.

Comment

• LPG in insignia

Ik zelf heb een 1.8i 140 pk benzine motor gekozen in de insignia .

Ben er best tevreden over maar het verbruik valt wat tegen is redelijk hoog rond de 10 L
                          Zou het mogelijk zijn om een lpg installatie te laten plaatsen en welk zijn de voor en nadelen als men dit laat plaatsen

heb een site gevonden in duitsland die speciaal voor insignia lpg hebben ingebouwd ,maar ik kan er niet zo goed aan uit snap er niet veel van

weet er hier iemand hier wat meer over ,of mensen die al een lpg laten leggen hebben

mvg

Comment

• mooie insignia gewaxed....

Hallo Medeforummers,
                            vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
                            Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
                            Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
                            Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
                            De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )
                            stap 2 : glazen ( glans ophalen en lak voeden)
                            stap 3 : waxen met erg goede wax en bandjes behandelen
                            stap 4 : velgen in de wax zetten met hittebestendige wax

Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

Last edited by ; 08/08/2010, 00:28.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten

oi,

als je radio afstaat geeft hij de datum in het scherm

groetjes
                              Erwin

Comment

oi,

je EDR heeft helemaal nix met BT, maar heet voluit Electronic Data Recorder .
                                deze mag niet zomaar uitgelezen worden ivm wet privacy, alleen als er een bevel wordt uitgevaardigd door het gerecht (bij ongeval, verdenking fraude ,ect) mag deze uitgelezen worden.

groetjes
                                Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Hallo Medeforummers,
                                  vandaag had ik de eer en het genoegen om de splinternieuwe Insignia ST van ERWINVO te mogen waxen. Ik wou jullie toch een paar fotootjes laten zien van het resultaat. De kleur pomme granate red had ik nog nooit gezien op een ST....ik moet zeggen dat het hem prachtig staat
                                  Onderweg nog even een bezoekje gehad van KORO die dezelfde kleur van wagen in z'n bezit heeft.
                                  Het was een gezellig samenzijn en het was tof om deze mensen eens te ontmoeten in 't echt
                                  Na de beurt kregen we al een bui te verwerken...om te checken of hij wel goed beschermd is nu.
                                  De werkwijze was als volgt : stap 1 wassen ; stof verwijderen en modder (Erwin had z'n ofroad-capaciteiten al even getest )

Ps : voor diegenen die willen weten welke produkten ik hiervoor gebruikt hebt kan je even gaan kijken op volgende link (staan ook nog wat meer foto's) : http://forum.carclean.nl/cc_postsm14...spx#post146195

prachtig resultaat echt de moeite waard
                                  kan ik met de mijne ook niet langskomen ?

mvg
                                  mario

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                    Hallo Medeforummers,

mooi mooi !

enkel die spatlappen .

Comment

• zoek de verschillen....

Hallo beste medeforummers; gisteren samen met Erwin toch al verschillen gevonden tussen de ST van ons en die van hem....
                                      Het is niet de kleur , ook niet de spatlappen of ecoflex-versie en cdti. ook niet de nummerplaat of de meegespoten dakvin
                                      ( Let ook niet op de achterklep van de grijze die niet recht hing...is inmiddels wel ok)
                                      Er is een ander verschil tussen die van ons ( de silver lake) van model van 5/2010 en die rode van Erwin van 7/2010....

Last edited by ; 08/08/2010, 12:38. Reden: typfout

Comment

• @corsawim
                                        de windgeleiders aan de zijkant van de achterruit..

Mvg,
                                        =================
                                        2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Allesins knap gecleaned !

Groetjes !
                                          Last edited by Bercki; 08/08/2010, 13:36.

Comment

Working...
                                          X