Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
    @corsawim
    de windgeleiders aan de zijkant van de achterruit..

Mvg,
    Goed gezien!
    Vraag is nu of ze deze bij Erwin niet vergeten zijn....

Comment

• hoi, ik heb deze blijkbaar ook niet? Mijne is van 24/03/2010. Heeft het niets te maken met de uitvoering of configuratie?
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door p04260 Bekijk Berichten
        hoi, ik heb deze blijkbaar ook niet? Mijne is van 24/03/2010. Heeft het niets te maken met de uitvoering of configuratie?

juist nog eens gekeken op een 2de hands autosite. De meeste modellen hebben er geen? Ik snap er niets van...weer een tijdelijk fantasietje geweest van de fabrikant?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Goed gezien!
          Vraag is nu of ze deze bij Erwin niet vergeten zijn....
          hoi wim,

eerst en vooral , prachtig werk hoor , het is een zware dag voor mij geweest heeel moe maar tevreden en tot van de middag geslapen , zo uitgeput was ik
          wat me wel intrigeerde was het volgende, heb jij of koen een alarm gehoord toen ze de wagen opende ? ik niet .
          laat me voor de forumleden mij even een uitleg doen, ik heb vrijdag namiddag de wagen gaan halen en ben zaterdag bij wim beland ( en neen ik heb daar niet de hele nacht over gedaan ) alez we zijn de insi aan het bekijken ect , en op een bepaald ogenblik willen we in de koffer zijn dus ik druk op de schakelaar koffer open in de bestuurdersdeur , geen reaktie ..
          nu staat de wagen geconfigureerd deur hersluiten bij ongewild ontgrendelen , dus de deur wordt ontgrendeld bij ongeluk wordt deze na een tijd terug gesloten, ook staat hij geconfigureerd dat hij bij ontgrendelen alleen maar voorste deuren ontgrendeld .
          dus we krijgen de koffer niet open en dan is het een veronderstelling dat ik doe wat ik denk dat er gebeurd is , hoogstwaarschijnlijk is er op de deuren open knop van de deur gedrukt met de sleutel op het contact uiteindelijk hebben we de koffer opengekregen..
          nu moeten we na enige tijd iets uit de koffer hebben ( let we hadden de koffer terug gesloten en de bestuurdersdeur gesloten doch het contact stond nog op ) en deze ging weer niet open en toen we de bestuurdersdeur wilden openen bleek deze zich vergrendeld te hebben.
          dit zijn twee zware fouten in het systeem welke opgelost moeten worden asap door opel , de deuren mogen bij niet draaiende motor maar met een sleutel op het contact niet automatisch sluiten zonder dat dit gevraagd word door bv op de knop op het dashboard te drukken. het software onderdeel dat zorgt voor het hersluiten zou eerst een polling moeten doen of dat er een sleutel op het contact zit , dit is mogelijk daar er ook een detectie is als de deur wordt geopend, zit er een sleutel op het contact geen deuren vergrendelen ( en misschien eventueel hiervoor een hoorbaar signaal uitsturen indien dit gebeurd bv driemaal ( instelbaar) claxon laten gaan. alsook zou indien alarm aanwezig is deze geheractiveerd moeten worden. dit was de eerste zware fout.
          de tweede zware fout is dat dit type alarm zelfactiverend is wat wil zeggen je sluit de deur en je vergeet een tweede keer op het knopje sluiten te drukken moet het alarm toch na enige tijd geactiveerd zijn. dat de deuren hersloten met de sleutel op contact en dat het alarm niet gewapend werd is onaanvaarbaar.

maandag eens een paar mensen omtrent interpelleren , hoop dat dit helpt om de software een stuk beter en stabieler te maken, en daar ik tijd genoeg heb laat ik ze niet gerust al moet ik hiervoor naar duitsland bellen

ik heb ook nog een foutje gehad met de dab ( deze verstilde in volume en toen viel ie uit , tweemaal gebeurd ) maar dit geef ik het voordeel van de twijfel ( je weet wel die zonneuitbarstingen en magnetische velden die op onze aarde worden afgevuurd leggen veel digitale systemen lam of storen deze op z'n minst zeer erg , bv navi , dab , dvt ect), dit houden we nog in het ook.
          wel leuk is dat ik sms' kan versturen met de insi , enig nadeel hij past niet in m'n broek.
          als ik me wat goed voel en uigerust ben probeer ik wat foto's en filmpjes te maken en te posten.

voor de rest is het wat gewoon worden wat betreft rijden met AT in gewone mode blijkt ie soms niet te weten op welke toeren hij moet schakelen soms 2000, 2500 of 4000 toeren - zet ik hem in tour dan rijd ie vlekkeloos mooi op 200-2500 schakelen , volgens mij heeft het iets met de flexride te maken , die past alles aan volgens de rijstijl en ik denk dat deze zich in gewone mode soms vergist , wel moet ik zeggen dat ik nooit met AT heb gereden en heb wel een goede tip van wim ivm met deze gekregen als ie zo hoog in toeren staat een beetje gas terugnemen ipv bijgeven en inderdaad dit werkt fijn.
          motor is wat doods vanonder ( 1000-2000) vind ik maar der staan dan ook nog maar een kleine 60km op, es goe me rammelen dan komt'em wel los

groetjes nog aan allen en vooral wim & koen, we moeten dat nog es doen
          Erwin

Comment

juist nog eens gekeken op een 2de hands autosite. De meeste modellen hebben er geen? Ik snap er niets van...weer een tijdelijk fantasietje geweest van de fabrikant?
            hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
            Erwin

ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              hoi,

aan alle ecoflexers , mischien hebben deze vinnetjes iets te maken met de ecoflex , betere wind-geleiding? . als de ecoflexers een willen zien en deze hebben allen zo iets dan weten we ook weeral waarvoor deze dienen.

groentjes
              Erwin

ps : er was ook nog een verschilletje in de afl lichten , wim weet daar het fijne van , iets met een plaatje dat in het licht steekt dacht ik.
              idd ik heb ze ook (ecoflex) .
              kan iets te maken hebben met windgeleiding .....

btw gisteren van de zee gekomen ,constant 140km/h aan 6.5 l/100km
              cruise control all the way ,zalig gewoon

Comment

• ik heb ze ook en heb geen ecoflex

Comment

• Motor Type Diesel

Hoi allemaal,

toen ik bij Wim was hebben we zo een paar dingen proberen te vinden die verschillend waren ten opzichte van bv ecoflex 160pk / 130pk gewoon.
                  bij het bekijken van de motor bleek dat we ieder hetzelfde type motor hadden namelijk een A20DTH.
                  nu ben ik het boekje aan het uitpluizen en ontdek dat eigenlijk de 130pk gewoon normaal gezien een A20DTJ heeft , een A20DTH wordt gebruikt voor de 130pk eco en dan alle 160pk uitvoeringen.
                  een vraagje diegene die een 130pk ST hebben kunnen die eens op hun gelijkvormigheids attest kunnen zien welk type motor ze hebben + uitrusting ( heb je veel opties - of heb je een redelijk standaard cosmo model met bv alleen maar advantage pack ).

de reden , wel zeer eenvoudig, ik heb ongeveer 5 maand moeten wachten , problemen met elektrische klep, panoramisch dak , en een vaag antwoord problemen met de motor.
                  nu begin ik de denken dat ik een 130pk heb die het hoog koppel heeft van een 160pk , de wagen weegt 1860kg ongeveer ....mischien om dit hoog gewicht op te vangen.
                  tis iets dat me bezig houdt . gewoon als ge em zijne staart trapt is't een pijltje.

@Wim : ik heb dus chance gehad met dat alarm dat zich niet heeft geactiveerd , blijkbaar zou de wagen niet meer vanaf de binnenzijde meer te openen zijn als deze actief is dus nix knopkes hendelkes ect werken dan. en ik heb het nog een nagezien het alarmsysteem wordt actief als je ofwel tweemaal op je handzender drukt ofwel eenmaal en dan zet hij zichzelf actief na 30 sec.

groetjes
                  Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                    ik heb ze ook en heb geen ecoflex
                    Heb windgeleiders zelfs al op OPC zien staan...

Last edited by ; 08/08/2010, 17:53.

Comment

hoi, ik heb deze blijkbaar ook niet? Mijne is van 24/03/2010. Heeft het niets te maken met de uitvoering of configuratie?
                      Heeft iets met de modeljaarwijziging te maken, dacht ik.. Kosteneinsparung!

Mvg,
                      =================
                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Hey Erwin,
                        allemaal mysteries dus...het alarm was inderdaad niet afgegaan. De man van VAB heeft met z'n lange lasbaget achter de klink gehaakt en deze zo geopend. Op dezelfde manier dus zoals iedereen de deur opent bij het uitstappen....alé zonder lasbaget weliswaar

Ps : sorry dat we je zo moe hebben gemaakt; ons gesprek was zo gezellig dat ik de tijd totaal uit het oog was verloren.

Intussen zijn er heel wat reacties op het andere forum; ze vinden je wagen in die kleur erg mooi....wie had dat gedacht dat ze een Opel nog mooi zouden vinden

Dat van die vinnen moet je maar eens navragen in de garage....ook een mysterie dus

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                        Hoi allemaal,

toen ik bij Wim was hebben we zo een paar dingen proberen te vinden die verschillend waren ten opzichte van bv ecoflex 160pk / 130pk gewoon.
                        bij het bekijken van de motor bleek dat we ieder hetzelfde type motor hadden namelijk een A20DTH.
                        nu ben ik het boekje aan het uitpluizen en ontdek dat eigenlijk de 130pk gewoon normaal gezien een A20DTJ heeft , een A20DTH wordt gebruikt voor de 130pk eco en dan alle 160pk uitvoeringen.
                        een vraagje diegene die een 130pk ST hebben kunnen die eens op hun gelijkvormigheids attest kunnen zien welk type motor ze hebben + uitrusting ( heb je veel opties - of heb je een redelijk standaard cosmo model met bv alleen maar advantage pack ).

de reden , wel zeer eenvoudig, ik heb ongeveer 5 maand moeten wachten , problemen met elektrische klep, panoramisch dak , en een vaag antwoord problemen met de motor.
                        nu begin ik de denken dat ik een 130pk heb die het hoog koppel heeft van een 160pk , de wagen weegt 1860kg ongeveer ....mischien om dit hoog gewicht op te vangen.
                        tis iets dat me bezig houdt . gewoon als ge em zijne staart trapt is't een pijltje.

@Wim : ik heb dus chance gehad met dat alarm dat zich niet heeft geactiveerd , blijkbaar zou de wagen niet meer vanaf de binnenzijde meer te openen zijn als deze actief is dus nix knopkes hendelkes ect werken dan. en ik heb het nog een nagezien het alarmsysteem wordt actief als je ofwel tweemaal op je handzender drukt ofwel eenmaal en dan zet hij zichzelf actief na 30 sec.

groetjes
                        Erwin

Comment

Hey Erwin,
                          allemaal mysteries dus...het alarm was inderdaad niet afgegaan. De man van VAB heeft met z'n lange lasbaget achter de klink gehaakt en deze zo geopend. Op dezelfde manier dus zoals iedereen de deur opent bij het uitstappen....alé zonder lasbaget weliswaar

Ps : sorry dat we je zo moe hebben gemaakt; ons gesprek was zo gezellig dat ik de tijd totaal uit het oog was verloren.

Intussen zijn er heel wat reacties op het andere forum; ze vinden je wagen in die kleur erg mooi....wie had dat gedacht dat ze een Opel nog mooi zouden vinden

Dat van die vinnen moet je maar eens navragen in de garage....ook een mysterie dus
                          oi,

wel tis U vergeven se , neen kwas moe ...maar voldaan moe, kweet niet of je dat kan voorstellen, twas gewoon plezant en zeker voor herhaling vatbaar , zoals andere al eens voorstelde ergens centraal eens afspreken zodat we de mens achter het profiel leren kennen.

da van die vinnen ga ik zeker vragen, tzou kunnen dat het heeft te maken met de opkomende veranderen in aug. mischien dat die DTJ motor erook uitgenomen wordt, kwestie geen ...tig modelllen motoren te moeten aanpassen , een model en softwarematig afnijpen, tis maar een gedacht

groetjes
                          Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jurgen_ Bekijk Berichten
                            ik heb ze ook en heb geen ecoflex
                            Bij de mijne staan ze er ook op. Insignia ST van het eerste uur.
                            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                              Bij de mijne staan ze er ook op. Insignia ST van het eerste uur.
                              Inderdaad, ' k was al stiekem gaan kijken op je foto's

Comment

Inderdaad, ' k was al stiekem gaan kijken op je foto's
                                stiekem

Comment

Ik had dit bericht nochtans van het Insigniaforum gepikt hoor. De pdf-file met de brief van Opel aan de Insignia-eigenaar stond er ook ergens bij....

hier is de link naar de bijdrage in het insigniaforum : http://www.motor-talk.de/forum/habe-...-t2826805.html

Da's trouwens een wreed negatief forum....niet teveel op lezen....werkt deprimerend.

hieronder de link naar de PDF van de brief van Opel naar een insignia-eigenaar (die ik hierboven reeds aanhaalde) http://www.motor-talk.de/forum/aktio...hmentId=688609
                                  Ik heb de pdf nagezien en met de nummer die in de brief staat is er een update voor de BCM waardoor de batterij zou kunnen leeglopen en niet voor speed-lock functies etc.
                                  Opel Insignia OPC
                                  BMW X5 3.0i
                                  Caterham Super 7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                    hey polleke

dat zou tof zijn, ben bereid er een borg voor te betalen.

grtjs
                                    hey polleke

ben bij LWE geweest in Ekeren, mag de velg één van de dagen binnenenbrengen.
                                    zal 2 dagen duren, wanneer past het voor jou dat ik je wintervelg kan komen halen.

grtjes

Gino

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dami Bekijk Berichten
                                      hey polleke

ben bij LWE geweest in Ekeren, mag de velg één van de dagen binnenenbrengen.
                                      zal 2 dagen duren, wanneer past het voor jou dat ik je wintervelg kan komen halen.

grtjes

Gino
                                      Moest jij hem ook binnenbrengen zonder band?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                        hoi,

groentjes
                                        Erwin

Ik heb ze ook... (Ecoflex 130pk cosmo geleverd 1/04/2010). Mijn neef heeft een Cosmo 160pk gewoon (geleverd eind oktober 2009) en heeft ze niet...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door insigmaniac Bekijk Berichten
                                          Welke firma plaatst die powerbox dan in Uw wagen ?
                                          Wordt wagen op testbank gezet om vermogen uit te lezen ?
                                          Is garantie op motor schriftelijk ?
                                          Je hebt de keuze... Of je rijdt naar hen toe, wagen op de testbank, box installeren, testritje, terug op de testbank (als het tegenvalt kan je daar beslissen het toch niet te doen, maken ze geen probleem van), OF je bestelt online, ze sturen alles op en je installeert zelf (fluitje van cent).

Garantie staat op hun website én in de garantievoorwaarden die ze je toesturen of meekrijgt als je de box gaat halen.

Comment

Working...
                                          X