Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tjbarbe Bekijk Berichten
    Waarom zeg je dat de audi keiharde lak heeft? Moet je hiermee extra voorzichtig zijn mss?
    nee, keiharde lak betekent dat je produkten vele malen meer snijkracht moeten hebben om een correctie te krijgen. Je krijgt met andere woorden niet zo snel krassen in je lak, maar je krijgt ze er daarna ook moeilijker uit.
    Om een VAG-auto krasvrij te krijgen moet je bijna altijd machinaal werken; daarentegen kan je bij wagens met een wat zachtere lak dit ook verkrijgen met de hand en wat spierkracht.
    Voordeel van zachte lak is enerzijds dat het zich wat gemakkelijker laat bewerken en anderzijds dat die lak wat "veerkrachtiger" is .

    Als je aan de slag gaat zal je het verschil wel snel merken; de opel is makkelijker

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
      Toch nog 10 tips om onze insi zuiniger te maken http://www.savemorethanfuel.eu/belgium/dutch/index.htm

      ook had ik begrepen dat hoe hoger het cetaan gehalte ( gelezen l+r ) hoe lager je verbruik , correct me if i'm wrong wim ( gij zijt een van de kenners he )

      groetjes
      Erwin
      Het cetaangetal (eigenlijk hetzelfde wat klopvastheid is voor benzine (octaangetal) moet minimum 50 zijn (hier in de beschaafde Europese landen).
      Hoe hoogtoeriger je diesel ,hoe hoger het cetaan getal moet zijn. een te laag cetaangetal zorgt ervoor dat als je je mengsel lucht/diesel samenperst (comprimeert), waardoor de temperatuur hoog oploopt in de cylinderwand, het te vroeg ontbrandt, waardoor je zuiger teruggeduwd wordt vooraleer hij zijn complete arbeid (kracht) heeft geleverd. Als je met slecht produkt rijdt, dan zal je motor aanzienlijk meer lawaai maken en wat vierkant draaien (is ongeveer hetzelfde als pingelen bij een benzinemotor) Je vermogen daalt dus voor het zelfde verbruik; waardoor je meer gas gaat geven (en dus meer branstof inspuit) Hierdoor stijgt natuurlijk je verbruik.
      Als je tankt bij een bekend merk dan mag je verwachten dat de produkt minimaal voldoet aan alle specificaties. Het mengen van water (opzettelijk) is fraude; want voor hetzelfde volume dat door de teller van de pomp gaat, krijg je minder diesel en meer water.

      Welk goed merk je eigenlijk tankt maakt niet uit....er komen bij ons genoeg tankwagens van de concurrentie laden en omgekeerd. Sommige merken hebben dan nog een zogenaamde betere variant zoals V-power en dergelijke; Deze hebben een cetaangetal dat dikwijls oploopt tot 70 en meer; ook mengen ze er nog andere geheime produkten bij die oa. de smering verhogen.
      Dikwijls is de prijs die je betaalt in percentage hoger, dan de winst die je ermee verkrijgt.
      Waar halen de zogenaamde goedkope merken dan hun produkt?....ook bij de grote merken; alleen kopen die dikwijls het onderste en laatste deel uit de tanks voor een goedkopere prijs omdat er meer kansis op water en vervuiling.

      Besluit : hoe hoogtoeriger (en moderner) je diesel motor is, en hoe hoger de compressiefactor van je motor hoe hoger het cetaangetal moet zijn. Voor een diesel in een boot die misschien maar maximum 250tr/min moet draaien is een cetaangetal van ongeveer 45 al meer dan hoog genoeg.

      Wist je trouwens dat je bij de goede merken vanaf augustus ongeveer winterdiesel tankt met een additief tegen het opvriezen van de diesel. Wie koopt dan het overschot van de zomerdiesel....juist....de onbekende merken.

      tip: tank aan de onbemande pompen van de topmerken (Esso, Shell, Bp, Total, lukoil,...) de express....,of hoe heten ze, stations zijn dikwijls niet veel duurder dan bijvoorbeeld Makro of ....)

      Comment


      • 6,2

        Oorspronkelijk geplaatst door wildeg Bekijk Berichten
        Zit momenteel aan 44.000km met 130pk cosmo

        gemiddelde van 6,7 tank bij een q8 easy tank in boortmeerbeek

        Rij dagelijks 140km waarvan 90 autostrade met file en in het andere geval gaat het redelijk vlot vooruit
        130pk ecoflex. Afgelopen halfjaar 25.000km gereden met name snelweg (waarvan met regelmaat file). Ik kan niet tegen dat driehoekje in het display, ik schakel dan ook direct over . Gemiddeld 6,2 op meestal (nederlandse) Shell.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
          Het cetaangetal (eigenlijk hetzelfde wat klopvastheid is voor benzine (octaangetal) moet minimum 50 zijn (hier in de beschaafde Europese landen).
          knip.......
          viola , weeral een mooie en duidelijke uitleg van een specialist ter zake, als we allemaal een duitje in het zakje doen wordt dat hier het meest gespecialiseerd insi forum dat we gaan vinden.

          groetjes
          Erwin

          ps de lukoil DIESEL PLUS heeft een min gegarandeerde cetaangetal van 51 en al vriesvast tot -20 dus deze zijn al overgeschakeld op winter diesel . nu min. 51 kan dus ook 60 of 70 zijn of hoe zit dit, en hoe kan je zien of meten hoeveel cetaangehalte deze heeft. misschien nog iets stom ; je leest soms over cetaanverhogende produkten.... zijn deze aan te raden ( om bv je verbruik te verlagen ) of volledig af te raden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
            Beste mede insignia rijders .

            Zoals beloofd heb ik eens gehoord wat die berucht vinnekes,windgeleiders kosten .

            Ze maken dus wel degelijk onderscheid voor eco flex of zonder ,tis te zeggen : ecoflex heeft ze wel en geen ecoflex dus niet .

            Ze kosten (hou u vast) 61.53 euro prijs klant btw in per stuk ..........
            Voor de geintereseerden de nummers Linkse 126 156 en de rechtse 126 155

            Ben ik blij dat ik ze heb
            oi,

            bedankt voor de info.
            wat de prijs betreft .... als kan bewezen worden dat hij er baat bij heeft door bv een betere ligging door neerwaartse druk en je verbruik verminderd betaald dit zichzelf wel terug na een tijd
            nog een kleine vraag , die strips worden gekleefd veronderstel ik . is het kleefgedeelte aanwezig op de strip of is daar speciaal materiaal voor nodig

            groetjes
            Erwin

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
              oi,

              bedankt voor de info.

              nog een kleine vraag , die strips worden gekleefd veronderstel ik . is het kleefgedeelte aanwezig op de strip of is daar speciaal materiaal voor nodig

              groetjes
              Erwin
              no problem.

              betreft het kleefgedeelte moet ik je het antwoordt schuldig blijven .
              we hadden ze niet in stock .
              ik veronderstel dat je dit besteld en dat er dan een soort kit bij is om te plakken ,maar met wat weet ik niet .

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                viola , weeral een mooie en duidelijke uitleg van een specialist ter zake, als we allemaal een duitje in het zakje doen wordt dat hier het meest gespecialiseerd insi forum dat we gaan vinden.

                groetjes
                Erwin

                ps de lukoil DIESEL PLUS heeft een min gegarandeerde cetaangetal van 51 en al vriesvast tot -20 dus deze zijn al overgeschakeld op winter diesel . nu min. 51 kan dus ook 60 of 70 zijn of hoe zit dit, en hoe kan je zien of meten hoeveel cetaangehalte deze heeft. misschien nog iets stom ; je leest soms over cetaanverhogende produkten.... zijn deze aan te raden ( om bv je verbruik te verlagen ) of volledig af te raden.
                Het cetaangetal kan je zelf niet nameten....zomer of winterdiesel moet allebei voldoen aan de opgelegde specs. De zogenaamde cetaanimprovers beloven veel maar brengen in de praktijk geen voelbaar verschil....dit geld spaar je beter uit voor een tankbeurt

                Wees gerust dat het motormanagement door het vervroegen of vertragen van het inspuitmoment zich perfect afstelt op het aangeboden mengsel. Bij de gekende merken hoef je echt niets bij te voegen.

                Comment


                • [quote=alanus;4163854]Weet er trouwens iemand of het veel werk is om de voorste bumper te verwijderen.(ivm andere grille)



                  bovenaan 6 torx vijsjes, aan de wielen 2x 3 torx en onderaan 1 of soms 2 (kan ook geen zijn, hangt af van model en opc line) vrij lange vijzen, is moeilijk als de wagen niet naar boven staat en ook een paar kunststoffen borgingen.

                  Dan is het gewoon losklikken (27 vergrendelnokjes) Gaan ook niet altijd even gemakkelijk.
                  Opel Insignia OPC
                  BMW X5 3.0i
                  Caterham Super 7

                  Comment


                  • Veiligheidsmodus?

                    Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

                    Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

                    Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

                    Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
                    2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
                    2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
                    2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
                    2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

                    http://www.fabrieksbanden.nl
                    http://www.originelevelgen.be

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                      Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

                      Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

                      Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

                      Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
                      Misschien iets met de roetfilter.
                      Hopelijk raakt het snel opgelost

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                        Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

                        Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

                        Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

                        Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
                        oi,

                        idd zoals hierboven , maar kan ook zijn dat ze bij de vorige service beurt het systeem vergeten te resetten zijn.
                        wat ook kan ( heb dit zelf meegemaakt ) was iets met de sensor in de luchtinlaat .
                        als hij niet harder meer gaat dan 80 staat ie idd in veiligheidsmode . , stond er bij die die zin ook geen code bij?

                        trouwens moest het bv de roetfilter zijn is er een manier om de procedure terug op te starten met bv enkele knoppen en hendels tegelijkertijd in te drukken? ik had gehoord dat als je niet blijft doorrijden de procedure niet meer terug opgestart word

                        groetjes
                        Erwin

                        ps : heb je geen opel assistance , in het eerste jaar zou je dit gratis hebben , nadien moet je dealer dit aanbieden na bv een service zou ongeveer 27 euro kosten ( of iets minder) voor een jaar
                        Last edited by ; 14/08/2010, 12:51.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                          Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

                          Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

                          Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

                          Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
                          Heb hetzelfde vorig jaar meegemaakt. Wagen had toen nog geen 1000km op de teller staan. Ben dan zelfs getakeld moeten worden (altijd pijnlijk om je wagen op een takelwagen te zien staan ). Na software reset (heeft een ganse dag geduurd) alles weer ok en sindsdien niet meer meegemaakt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten


                            ps : heb je geen opel assistance , in het eerste jaar zou je dit gratis hebben , nadien moet je dealer dit aanbieden na bv een service zou ongeveer 27 euro kosten ( of iets minder) voor een jaar
                            Bij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).

                            Btw heeft er iemand al nieuwe verwarmingsmatten voor de zetelverwarming ?
                            Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....

                            grtjs

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                              Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

                              Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

                              Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

                              Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......

                              Oei dat kan vanalles zijn .
                              eerst diagnose laten stellen in de garage voor je iets stuk gaat rijden .
                              dat van die service vergeten resetten bij onderhoud klopt niet .

                              als wij dat vergeten in de garage mag en kan de auto nooit in safety modus gaan volgens de wet .

                              Mijn ervaring met insignia is tot hiertoe vrij ok in de garage ,soms komt er eens één binnen met dit probleem maar eigenlijk is er nooit veel aan de hand .

                              paar dingen die ik al gehad heb op t' werk : water in brandstoffilter ( maar is programmatie voor)
                              luchtmassameter ( hierdoor gaat hij in noodloop)
                              nokkenas sensor (ook noodloop) .

                              voor de rest nog geen noemenswaardige problemen gehad bij ons

                              Comment


                              • vibraties in pedalen en versnellingspook

                                Beste D-S,
                                zijn er bij lullie al mensen binnengekomen die klagen over het vibreren van pedalen en versnellingspook tss de 1800 en 2500 tr/min.Onze ecoflex 160pk heeft hier erg veel last van. Zo erg dat je slapende voeten krijgt na een tijd. Het vibreren is hoogfrequent...verklaart waarschijnlijk de "slapende voeten" Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het fenomeen. Onder de 1800tr voel je ook bijna niks. Je hoort het niet maar voelt het erg goed. In de garage zeggen ze dat dit normaal is en erbij hoort.???...als ik een proefrit doe met een gelijkaardige (handgeschakelde), voel ik echter niks.
                                Voor de rest doet ie het prima
                                Last edited by ; 14/08/2010, 16:50. Reden: typfout

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                  Beste D-S,
                                  zijn er bij lullie al mensen binnengekomen die klagen over het vibreren van pedalen en versnellingspook tss de 1800 en 2500 tr/min.Onze ecoflex 160pk heeft hier erg veel last van. Zo erg dat je slapende voeten krijgt na een tijd. Het vibreren is hoogfrequent...verklaart waarschijnlijk de "slapende voeten" Als je hoger in toeren gaat verdwijnt het fenomeen. Onder de 1800tr voel je ook bijna niks. Je hoort het niet maar voelt het erg goed. In de garage zeggen ze dat dit normaal is en erbij hoort....als je een proefrit doet met een gelijkaardige, voel ik echter niks.
                                  Voor de rest doet ie het prima
                                  Ik had hier ook op het forum al over gelezen maar wij hebben tot hier toe nog niemand gehad met dit probleem .

                                  Al wel iemand die kloeg van trillingen in het stuur bij het afremmen van 160km/h
                                  Toe hebben we de remschijven vooraan vervangen .


                                  Dit vibreren is dit altijd ?
                                  Als dit maar soms is kan het mss iets te maken hebben met een regeneratie .... dit gebeurt enkel in deellast .

                                  zoekwerk dus

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                                    Ik had hier ook op het forum al over gelezen maar wij hebben tot hier toe nog niemand gehad met dit probleem .

                                    Al wel iemand die kloeg van trillingen in het stuur bij het afremmen van 160km/h
                                    Toe hebben we de remschijven vooraan vervangen .


                                    Dit vibreren is dit altijd ?
                                    Als dit maar soms is kan het mss iets te maken hebben met een regeneratie .... dit gebeurt enkel in deellast .

                                    zoekwerk dus
                                    altijd, de garage wimpelt me gewoon af

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                      altijd, de garage wimpelt me gewoon af

                                      blijven aandringen , maar check pb

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk Berichten
                                        Gisteren op de terugweg van Dortmund verschijnt in het display plotseling "Voertuig dringend service nodig" en springt in de veiligheidsmodus. Tenminste dat is mijn vermoeden. Hij rijdt voor geen meter meer en heeft een acceleratie van 0 naar 80 in 120 sec.

                                        Geluk bij een ongeluk, we waren op 4 km van huis dus de ellende was maar van vrij korte duur.

                                        Iemand ook al een dergelijke ervaring gehad en wat was de diagnose??

                                        Maandagmorgen maar gelijk in Bree voor de deur staan......
                                        Ron,

                                        Dat wil zeggen dat je aan een andere Insignia toe bent... je hebt hem al meer dan een jaar
                                        Groeten, Koen

                                        Kadett D 1.3SR Rood (1989)
                                        Kadett E 1.6 GT Rood (1990)
                                        Astra F 1.6i Break Blauw (2002)
                                        Astra G 1.8i Break Automatic NJoy Zilver LPG (2003)
                                        Insignia 2.0 CDTI 130pk Automatic Pommegranate Red (2010)

                                        www.adoewa.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                                          altijd, de garage wimpelt me gewoon af
                                          yo,

                                          gewoon naar een andere garage gaan als je lease het toelaat , anders is het van het kastje naar de muur en terug . en anders doen als ik schrijf eens een mailtje naar de klantendienst , die kunnen dat wel nie repareren , maar kunnen wel bemiddelen in de garage.

                                          groetjes
                                          Erwin

                                          Comment

                                          Working...
                                          X