Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
    Oei dat kan vanalles zijn .
    eerst diagnose laten stellen in de garage voor je iets stuk gaat rijden .
    dat van die service vergeten resetten bij onderhoud klopt niet .

als wij dat vergeten in de garage mag en kan de auto nooit in safety modus gaan volgens de wet .
    oi,

wel weeral iets bijgeleerd , maar stel dat het omgekeerde gebeurd , dat het systeem gereset wordt zonder iets te doen ( bij onderhoud bv ) , is er daar dan geen beveiliging voor .
    je wagen zou dan op zulke momenten wel degelijk schade kunnen oplopen.
    niet dat dit in bv belgie zou gebeuren , maar je hebt landen waar je als toerist als citroen word beschouwd en dan kunnen zich zulke praktijken wel voordoen.

groetjes
    Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door split-second Bekijk Berichten
      Bij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).

Btw heeft er iemand al nieuwe verwarmingsmatten voor de zetelverwarming ?
      Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....

grtjs
      Maandag worden die van mij normaal vervangen, hopelijk is het probleem opgelost en monteren ze ze niet gewoon omdat ik al bijna een jaar ero aan het wachten ben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door koro Bekijk Berichten
        Ron,

Dat wil zeggen dat je aan een andere Insignia toe bent... je hebt hem al meer dan een jaar
        Koen,

Eerlijk gezegd begint het inderdaad al weer te kriebelen.... zeker met dit voorval maar zal me toch nog een jaartje of zo moeten inhouden.....
        Bovendien zou ik op dit moment echt niet weten wat er voor in de plaats terug zou moeten komen (uiteraard wel in ongeveer het zelfde prijssegment) Ik vind het nog steeds de mooiste break van dit moment en blijf ook na ruim een jaar nog steeds positieve reacties krijgen en bewonderende blikken

@overige forummers:
        Vanmiddag Opel Assistance ingeschakeld (is inderdaad 2 jaar vanaf aankoop) en binnen het uur stond Touring voor de deur met een takelwagen.
        Uiteraard, en wat ik ook al vermoedde, ter plaatse kan toch niets ondernomen worden en zou dus naar de garage versleept moeten worden.
        In overleg toch maar de wagen laten staan en maandagmorgen maar gelijk naar de garage

Vorig jaar heb ik tijdens een vakantie in Italië ook een voorval gehad. Toen gaf de display aan dat de roetfilter vol zat. Het reinigingsproces kwam toen niet vanzelf op gang. Ook niet na ongeveer een half uur onafgebroken blijven rijden (advies eigen garage). Vervolgens bij de plaatselijke Opel dealer in Verona het reinigingsprogramma via de computer laten doorlopen en alles was weer ok. Hierna nooit meer iets gehad, tot gisteren dus.....

groet,
        Ron
        2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
        2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
        2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
        2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk

http://www.fabrieksbanden.nl
        http://www.originelevelgen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
          oi,

wel weeral iets bijgeleerd , maar stel dat het omgekeerde gebeurd , dat het systeem gereset wordt zonder iets te doen ( bij onderhoud bv ) , is er daar dan geen beveiliging voor .
          je wagen zou dan op zulke momenten wel degelijk schade kunnen oplopen.
          niet dat dit in bv belgie zou gebeuren , maar je hebt landen waar je als toerist als citroen word beschouwd en dan kunnen zich zulke praktijken wel voordoen.

groetjes
          Erwin
          het systeem resetten ?
          bedoel je de software van de motor ?
          die is vastgelegd en kan er niet meer af ,tenzij je het stuurapparaat volledig reset .
          Maar dan start hij niet meer .

Als je het onderhoud resetten bedoeld dan is dit gewoon je boordcomputer ,is wel gelinkt aan het stuurapparaat van de motor en gaan in het slechtste geval je motorlampje doen branden als je héél veel over tijd bent en je oliekwaliteit echt bijna 0 is .

Comment

het systeem resetten ?
            bedoel je de software van de motor ?
            die is vastgelegd en kan er niet meer af ,tenzij je het stuurapparaat volledig reset .
            Maar dan start hij niet meer .

Als je het onderhoud resetten bedoeld dan is dit gewoon je boordcomputer ,is wel gelinkt aan het stuurapparaat van de motor en gaan in het slechtste geval je motorlampje doen branden als je héél veel over tijd bent en je oliekwaliteit echt bijna 0 is .
            wel dat is ongeveer wat ik wil zeggen , ik veronderstel dat als je als gebruiker bv. als op de display 'service' komt, je dat zelf ff reset dat dit toch niet het enige controle is van het onderhoud.
            dus ik veronderstel daar het gelinkt is met het stuurapparaat van de motor , dat hier ook ergens een reset moet gegeven worden. ( correct me if i'm wrong ).
            het zou bv serieuze motorschade kunnen geven als de bestuurder gewoon maar ff op een knopje moet drukken om een reset te doen en dit bv een keer of 3 ..4 doet.

groetjes
            Erwin

Comment

wel dat is ongeveer wat ik wil zeggen , ik veronderstel dat als je als gebruiker bv. als op de display 'service' komt, je dat zelf ff reset dat dit toch niet het enige controle is van het onderhoud.
              dus ik veronderstel daar het gelinkt is met het stuurapparaat van de motor , dat hier ook ergens een reset moet gegeven worden. ( correct me if i'm wrong ).
              het zou bv serieuze motorschade kunnen geven als de bestuurder gewoon maar ff op een knopje moet drukken om een reset te doen en dit bv een keer of 3 ..4 doet.

groetjes
              Erwin

Als gebruiker kan je niets mis doen .
              Als je aan de software moet (van eender welk stuurapparaat) moet je via een speciaal programma gaan van Opel en moet je altijd een beveiligingscode ingeven.

Dus je kan eigenlijk zelf aan geen enkele software.

Comment

Als gebruiker kan je niets mis doen .
                Als je aan de software moet (van eender welk stuurapparaat) moet je via een speciaal programma gaan van Opel en moet je altijd een beveiligingscode ingeven.

Dus je kan eigenlijk zelf aan geen enkele software.

Zoals ik dikwijls op het forum lees van audi en volkswagen, is het daar blijkbaar anders.
                Door een kabel aan te schaffen kunnen ze via VAGcom blijkbaar vanalles aan de stuureenheid herprogrammeren. Vermoedlijk zullen natuurlijk de echt vitale programmaties zoals de inspuitmomenten en dergelijke onbereikbaar blijven voor de gebruiker...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                  Zoals ik dikwijls op het forum lees van audi en volkswagen, is het daar blijkbaar anders.
                  Door een kabel aan te schaffen kunnen ze via VAGcom blijkbaar vanalles aan de stuureenheid herprogrammeren. Vermoedlijk zullen natuurlijk de echt vitale programmaties zoals de inspuitmomenten en dergelijke onbereikbaar blijven voor de gebruiker...

wij als garage kunnen dit ook ,maar beperkt .
                  de eindgebruiker kan bij Opel weinig uitsteken .

Comment

• Wim + D-S,

Ik heb dit fenomeen hier al een paar maand geleden vermeld.
                    Trillingen vanaf 1800rpm > voelbaar in pedalen (krijg er ook een slapende voet en been van….) + versnellingspook.
                    Er is bij mij toen een officiële vraag vertrokken naar GM (via de garage) maar tot op heden nog niks gehoord, volgens de dealer kon het wel enkele maanden duren voor GM zou reageren.
                    (Ps : ik heb toen ook met een andere identieke Insi gereden en die had hetzelfde probleem.)
                    Wel raar want GM-Duitsland heeft blijkbaar grondige aanpassingen geplant aan de cdti’s ivm met de trillingen en het verschrikkelijke dieselen in de koudfase !

Ps : ik heb er een nieuw probleem bij : heeft iemand ook het fenomeen dat het schakelen van 1 naar 2 moeilijk gaat? Van 2 naar 1 is gekend, maar ik voel tijdens het opschakelen toch een kleine schok (is wel iets beter in warme toestand).

Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
                    Ik had hier ook op het forum al over gelezen maar wij hebben tot hier toe nog niemand gehad met dit probleem .

Al wel iemand die kloeg van trillingen in het stuur bij het afremmen van 160km/h
                    Toe hebben we de remschijven vooraan vervangen .

Dit vibreren is dit altijd ?
                    Als dit maar soms is kan het mss iets te maken hebben met een regeneratie .... dit gebeurt enkel in deellast .

zoekwerk dus

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
                      Wim + D-S,

Ik heb dit fenomeen hier al een paar maand geleden vermeld.
                      Trillingen vanaf 1800rpm > voelbaar in pedalen (krijg er ook een slapende voet en been van….) + versnellingspook.
                      Er is bij mij toen een officiële vraag vertrokken naar GM (via de garage) maar tot op heden nog niks gehoord, volgens de dealer kon het wel enkele maanden duren voor GM zou reageren.
                      (Ps : ik heb toen ook met een andere identieke Insi gereden en die had hetzelfde probleem.)
                      Wel raar want GM-Duitsland heeft blijkbaar grondige aanpassingen geplant aan de cdti’s ivm met de trillingen en het verschrikkelijke dieselen in de koudfase !

Ps : ik heb er een nieuw probleem bij : heeft iemand ook het fenomeen dat het schakelen van 1 naar 2 moeilijk gaat? Van 2 naar 1 is gekend, maar ik voel tijdens het opschakelen toch een kleine schok (is wel iets beter in warme toestand).
                      Lijkt inderdaad net hetzelfde probleem....dat stroef van 1 naar 2 schakelen herken ik dan weer niet. Ik ga volgende week nog eens naar de garage; en nu MOETEN ZE PROEFRIJDEN....ik vertrek niet meer zonder dat ze dat gedaan hebben. Misschien is het interessant om onze gegevens via PM eens uit te wisselen... ik merk dat je net hetzelfde type hebt; ST ecoflex 160pk.

slaapwel !
                      Last edited by ; 15/08/2010, 10:32.

Comment

• Wim,
                        ik ben wel blij dat ik niet alleen ben met dit "tril"-fenomeen.
                        Laat eens iets weten wat uw dealer zal voorstellen .

PS :je mag gerust mij (mijn dealer) vermelden als je wilt (info via PM als je meer geg. wilt )

zie ook de link die ik vroeger al eens hier gepost heb :
                        Der Insignia Sports Tourer ist das derzeit erfolgreichste Auto aus Rüsselsheim. Richtig überzeugt es aber erst mit Turbodiesel und Allradantrieb.

groetjes Gert

Oorspronkelijk geplaatst door corsawim Bekijk Berichten
                        Lijkt inderdaad net hetzelfde probleem....dat stroef van 1 naar 2 schakelen herken ik dan weer niet. Ik ga volgende week nog eens naar de garage; en nu MOETEN ZE PROEFRIJDEN....ik vertrek niet meer zonder dat ze dat gedaan hebben. Misschien is het interessant om onze gegevens via PM eens uit te wisselen... ik merk dat je net hetzelfde type hebt; ST ecoflex 160pk.

slaapwel !

Comment

Wim,

PS :je mag gerust mij (mijn dealer) vermelden als je wilt (info via PM als je meer geg. wilt )

Der Insignia Sports Tourer ist das derzeit erfolgreichste Auto aus Rüsselsheim. Richtig überzeugt es aber erst mit Turbodiesel und Allradantrieb.

groetjes Gert
                          Beste Gert,
                          ik hou je zeker op de hoogte. Ik zal deze week ('k heb toch vakantie) me daar eens in vastbijten. Vorige keer had de garage geen tijd (=goesting) om zelfs even een proefrit te doen. Ik neem geen genoegen meer met de uitleg " da's normaal" ; als je na een vijftal kilometer een slapende voet krijgt, vind ik dat niet normaal. Voor de rest vind ik het een fantastische wagen. Ik heb ook al proefgereden met andere Insignia's en weet dus dat er ook zijn die er geen last van hebben. Ik moet wel toegeven dat dat steeds geen ecoflexen waren.
                          wordt vervolgd....

Comment

Bij mijn weten heb je 2jaar opel assistence (even lang als de garantie op het voertuig).

Mijn zijn alletwee al stuk sinds vorig jaar november (niet dat ik ze nu nodig heb) maar ze mochten er alleen maar andere plaatsen van GM zodra het nieuwe, meer betrouwbare, type binnen was.....

grtjs
                            De mijne zijn in april vervangen. De ene was ook kapot van december en in april zijn ze dan toegekomen en vervangen. Ik weet wel niet of ze van een ander type zijn.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• [quote=WhN;4164867]
                              Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                              Weet er trouwens iemand of het veel werk is om de voorste bumper te verwijderen.(ivm andere grille)

bovenaan 6 torx vijsjes, aan de wielen 2x 3 torx en onderaan 1 of soms 2 (kan ook geen zijn, hangt af van model en opc line) vrij lange vijzen, is moeilijk als de wagen niet naar boven staat en ook een paar kunststoffen borgingen.

Dan is het gewoon losklikken (27 vergrendelnokjes) Gaan ook niet altijd even gemakkelijk.
                              Ok bedankt, ga me er eens op toeleggen.
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

grtjs
                                De mijne zijn eind vorig jaar vervangen geweest (het eerste model) en ik heb er tot vandaag geen problemen mee gehad. De laatste maanden heb ik die weliswaar niet nodig gehad.

Comment

Wim,

groetjes Gert
                                  hoi,

wel ben vandaag nog eens op pad geweest met den insi , en er eens goed op gelet of ik dit ook heb , heb namelijk een automatic 130pk.
                                  wat me inderdaad opviel was dat ik ongeveer tussen 1500 en 1700 toeren een trilling/ zoemend gevoel ( ik veronderstel dat je dit bedoeld ) in het stuur krijg ook op de pook van de versnellingsbak voel ik dit een beetje, wat het pedaal betreft kan ik me niet uitspreken ....heb daar zo niet een best gevoel in dus .ik heb de indruk dat je echt de motor door alles door voelt .

@d-s : vanaf deze maand zouden de nieuwe aangepaste motoren geplaatst worden in de nieuwe wagens , zit het der toevallig dat we een terugroepaktie krijgen om bv het inspuitsysteem te verbeteren door de nieuwe injectoren te plaatsen,+aangepast motormanagement?dit om het meeste getril der uit te krijgen.tis maar ik heb de mijne juist binnen gekregen had ik nog een maandje langer gewacht had ik de nieuwe motor gehad

wat me ook opviel was dat ( had nog geen snelweg gedaan ) er ne serieuze jimmy op zat stuur wijkt ongeveer -+1 cm uit naar l+r dit tussen de 110 en 130 dus dat zal balanceren worden. ook viel me op dat hij met zijn gat schud (een zwevend en licht schuddend gevoel ) tussen de 160 en 170km . zou dit ook kunnen komen van een onbalans maar dan van de achterwielen ? , heb dit nog nooit gehad.
                                  ook trilt mijn linker-spiegel als ik yazoo situation 12" speel op 63 , maar da kan ik zelf oplossen.
                                  ook nog opgemerkt ....misschien hebben andere dit ook , maar als ik optrek durven mijn ruitenwissers in gang schieten ( staat op regen-sensor > minst gevoelige stand), das soms wel een zot zicht .

groetjes
                                  Erwin
                                  Last edited by ; 15/08/2010, 19:14.

Comment

• Hé Erwin,

ik heb wel geen ervaring met een automatic, maar de proefrit die ik deed met een andere 160pk (maar wel een NIET ecoflex) had dezelfde hoogfrekwent trillingen.

Hopelijk kan onze D-S hier een antwoord op vinden.

PS : is gekend dat de tunneldetectie (AFL) en regensensor soms raar reageren (soms te laat, soms niet, soms verkeerd,....)

greats Gert

Oorspronkelijk geplaatst door erwinvo1964 Bekijk Berichten
                                    hoi,

wel ben vandaag nog eens op pad geweest met den insi , en er eens goed op gelet of ik dit ook heb , heb namelijk een automatic 130pk.
                                    wat me inderdaad opviel was dat ik ongeveer tussen 1500 en 1700 toeren een trilling/ zoemend gevoel ( ik veronderstel dat je dit bedoeld ) in het stuur krijg ook op de pook van de versnellingsbak voel ik dit een beetje, wat het pedaal betreft kan ik me niet uitspreken ....heb daar zo niet een best gevoel in dus .ik heb de indruk dat je echt de motor door alles door voelt .

@d-s : vanaf deze maand zouden de nieuwe aangepaste motoren geplaatst worden in de nieuwe wagens , zit het der toevallig dat we een terugroepaktie krijgen om bv het inspuitsysteem te verbeteren door de nieuwe injectoren te plaatsen,+aangepast motormanagement?dit om het meeste getril der uit te krijgen.tis maar ik heb de mijne juist binnen gekregen had ik nog een maandje langer gewacht had ik de nieuwe motor gehad

wat me ook opviel was dat ( had nog geen snelweg gedaan ) er ne serieuze jimmy op zat stuur wijkt ongeveer -+1 cm uit naar l+r dit tussen de 110 en 130 dus dat zal balanceren worden. ook viel me op dat hij met zijn gat schud (een zwevend en licht schuddend gevoel ) tussen de 160 en 170km . zou dit ook kunnen komen van een onbalans maar dan van de achterwielen ? , heb dit nog nooit gehad.
                                    ook trilt mijn linker-spiegel als ik yazoo situation 12" speel op 63 , maar da kan ik zelf oplossen.
                                    ook nog opgemerkt ....misschien hebben andere dit ook , maar als ik optrek durven mijn ruitenwissers in gang schieten ( staat op regen-sensor > minst gevoelige stand), das soms wel een zot zicht .

groetjes
                                    Erwin

Comment

hoi,

groetjes
                                      Erwin

nu val ik uit de lucht in verband met nieuwe motoren en injectoren ?
                                      Voor zover ik weet is er nog geen verandering , maar ik kan mis zijn .

Ik ben nu 14 dagen in verlof maar als ik terug ben zal ik mij eens achter de pc zetten .
                                      Misschien schrijven ze wel iets in de buitendienst oplossingen of in het nieuws dat wij krijgen .

Wordt vervolgd

Comment

nu val ik uit de lucht in verband met nieuwe motoren en injectoren ?
                                        Voor zover ik weet is er nog geen verandering , maar ik kan mis zijn .

Ik ben nu 14 dagen in verlof maar als ik terug ben zal ik mij eens achter de pc zetten .
                                        Misschien schrijven ze wel iets in de buitendienst oplossingen of in het nieuws dat wij krijgen .

Wordt vervolgd
                                        Hoi Erwin, die trillingen zijn bij jou minder voelbaar omdat je een automaat hebt. Dat van die ruitenwissers herken ik ook. Ik zet tegenwoordig die hendel maar af als het niet regent want dikwijls sta ik voor het licht en plots beginnen ze te vegen op de hoogste stand...redelijk belachelijk zicht bij 24°c en volle zon. Van het wegtrekken en trillingen in het stuur heb ik gelukkig geen last....
                                        Dat er nieuwere aangepaste dieselmotoren komen heb ik het eerst vernomen in dat artikel waar ze aankondigden dat het 4x4-systeem te verkrijgen was op de diesels van 160pk.

Zoals ik al zei ga ik deze week naar de garage en leg m'n trilprobleem nog eens voor....hopelijk weet ik dan meer. Ik kan moeilijk geloven dat er nog niemand daar is komen zagen met dat probleem....vibrators zijn niet voor mannen bedoeld...

By the way, Yazoo (Alison Moyet & friends) op 50, doet ook de binnenspiegel trillen...had je maar geen infinity moeten nemen....over die vibraties ga ik nu niet klagen sé.... Je hebt blijkbaar dezelfde smaak op muziekvlak....
                                        Last edited by ; 15/08/2010, 22:38.

Comment

• Hallo aan iedereen,

Ben nu al een weekje terug vanuit Spanje (Lloret, Costa Brava +- 1350 km enkele rit).
                                          Mijn bevindingen over de Insignia (SW 130pk man.) zijn:
                                          - zeer aangename reiswagen
                                          - best wel zuinig (6.5 l) bij een max. snelheid van 138 op teller)
                                          - geen enkele foutmelding gehad
                                          Toch ook enkele bedenkingen:
                                          - kreeg na een tijdje last in de bovenbenen te wijten aan het harde binnenwerk in de zijkanten van de zit. (of is mijn gat gewoon te dik in deze stoel?)
                                          -bij een snelheid boven de 120 hoor je toch wel heel goed het windgeruis langs de zijruiten
                                          -en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
                                          Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)

Groeten.

Comment

Working...
                                          X