Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel Insignia (Part II)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
    Hallo aan iedereen,

Ben nu al een weekje terug vanuit Spanje (Lloret, Costa Brava +- 1350 km enkele rit).
    Mijn bevindingen over de Insignia (SW 130pk man.) zijn:
    - zeer aangename reiswagen
    - best wel zuinig (6.5 l) bij een max. snelheid van 138 op teller)
    - geen enkele foutmelding gehad
    Toch ook enkele bedenkingen:
    - kreeg na een tijdje last in de bovenbenen te wijten aan het harde binnenwerk in de zijkanten van de zit. (of is mijn gat gewoon te dik in deze stoel?)
    -bij een snelheid boven de 120 hoor je toch wel heel goed het windgeruis langs de zijruiten
    -en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
    Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)

Groeten.
    Beste Piet,
    fijn te horen dat je nog min of meer tevreden bent.
    Ik vermoed dat ze bij de huidige modellen toch een aanpassing gedaan hebben aan die middenconsole; bij ons kraakt of piept er niets (ook niet als je er tegen duwt)
    Ik zou toch eens terug langs de garage gaan; er moet toch een permanente oplossing voor bestaan.
    Dat windgeruis hoor je omdat hij voor de rest erg stil is....ik reed nog niet lang geleden mee met een mercedes E en ook hier hoorde ik windgeruis vanaf 130km/h.

Zuinig is die van jou dan weer wel...en die van ons wat minder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PietDeliet Bekijk Berichten
      Hallo aan iedereen,

-en dan die verdomde middenconsole die maar blijft kraken alhoewel ze al 2 maal nagekeken is (ik word hier zot van)
      Al bij al positief, toch blijf ik een beetje op mijn honger zitten door de nogal povere assamblage van de middenconsole (ook het materiaal kan hier beter)

Groeten.
      oi,

als ik het goed heb , heb jij er eentje van 2009 he , toen waren er zoals ik kon lezen verschillende met een krakende console. dit was op te lossen door een dempend materiaal tussen de console te steken ( het zijn een soort strips, rubber dacht ik ben niet zeker maar misschien dat d-s hier wel op kan antwoorden ). de vraag is of ze bij U geplaatst zijn .
      het zou spijtig zijn dat je van'tkaske naar de muur werd gestuurd he . vraag eens aan de garage wat ze effectief hebben uitgevoerd . ik doe dat ook zodat ik ze er eventueel later op kan terugwijzen .

maar al bij al toch nog altijd nen toffen bak he

groetjes
      Erwin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d-s Bekijk Berichten
        nu val ik uit de lucht in verband met nieuwe motoren en injectoren ?
        Voor zover ik weet is er nog geen verandering , maar ik kan mis zijn .

Ik ben nu 14 dagen in verlof maar als ik terug ben zal ik mij eens achter de pc zetten .
        Misschien schrijven ze wel iets in de buitendienst oplossingen of in het nieuws dat wij krijgen .

Wordt vervolgd
        oi,

wel hier het desbetreffende bericht http://www.verkeerspro.nl/autonieuws...er-en-stiller/ .

en ander waar de maand instaat van uitvoering http://www.hekkertautogroep.nl/actue...erfijning.html .

dit zou volgens mijn garage na het verlof op opeol worden doorgevoerd , hebben ze mij iets wijsgemaakt dan ik u ook .

groetjes
        Erwin.
        Last edited by ; 16/08/2010, 00:31.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gtest Bekijk Berichten
          Hé Erwin,

ik heb wel geen ervaring met een automatic, maar de proefrit die ik deed met een andere 160pk (maar wel een NIET ecoflex) had dezelfde hoogfrekwent trillingen.

Hopelijk kan onze D-S hier een antwoord op vinden.

PS : is gekend dat de tunneldetectie (AFL) en regensensor soms raar reageren (soms te laat, soms niet, soms verkeerd,....)

greats Gert
          oi,

wel het straffe is dat ik volgens de garage de nieuwe soft heb waar een paar fouten zijn opgelost . dit werd vastgesteld dor het feit dat dat den dingdong sleutel op contact nog maar 10 sec gaat . als dit zo is hebben ze toch niet zo hun best gedaan , verdenk ze ervan een paar bugs meer in de soft te hebben gezet.

groetjes
          Erwin

Comment

• Weeral 5000 posts bereikt.
            Vervolg zie hier.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Working...
            X