Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 (Part II)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten(...)
bovendien is een diesel van 2010 niet te vergelijken met eentje van jaren terug.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten(...)Hiervan een klein maar sprekend voorbeeld : toen de verkoper mij de wagen demonstreerde, liet hij de motor bijna een kwartier in de show-room draaien, en er was niet de minste reuk.
Ik geef toe dat de Audi show-room enorm zijn geworden, maar dat had je een paar jaren terug niet durven doen (ook niet met een benzinemotor, trouwens, mijn Saab (13.000km) stinkt uit zijn katalysator als ik hem in een ondergrondse garage opstart)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk Berichten(...)
Ff nog een vraagje, iemand ervaring met LPG in audi a4?
Enigszins meningen erover?
greetz
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenBenzine stinkt helemaal niet, oud of nieuw, dat ruikt net heeeerlijk!niet staan snuiven aan uw uitlaat eh
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenUw banden slijten en veroorzaken fijnstof, uw remmen slijten, idem. Dacht zelfs dat een FSI (dus motoren met directe injectie) ook zeer fijne stofdeeltjes uitstoten, dat kan misschien een Indianenverhaal zijn, dus dat zeg ik er met de nodige voorzichtigheid bij. Maar, als ik effe op ecoscore.be kijk, dan zie ik dat mijn diesel inderdaad 0,001g/km fijnstof uitstoot. Ik zal vanavond ter compensatie 1 gram zout op de weg leggen, want het gaat weer vriezen vannacht.
Die fijne stofdeeltjes waarover je het hebt, ik denk dat je dat met LPG verwart.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenBanden en remschijf-slijpsel is bij benzinewagens en diesel uiteraard identiek.
Heb de 17" Structure velgen (std op mijn versie), iemand zelfde ervaring met die remresten? Echt niet weg te krijgen ofwat?1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjoerie Bekijk BerichtenToch niet voor een Audi A4 Avant gekozen?
Serieus getwijfeld, maar na een testrit was alles duidelijk. Een BMW rijdt naar mijn gevoel echt wel beter, vooral die voorwielaandrijving van de Audi met een tractiecontrole die maar al te snel vervelend ingrijpt en voor een nerveuze en slecht controleerbare voortrein zorgt, hebben mij (terug) voor een BMW doen kiezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenSpeaking of which... met dat slechte weer hele tijd niet meer naar carwash geweest. Nu toch gegaan en m'n velgen vooraan staan vol met zwarte spikkeltjes die er volgens de carwash-kerel niet meer afgaan owv 'ingebrand remschijf-slijpsel'. Ik dacht dat het owv het strooizout was, maar niet dus.
Heb de 17" Structure velgen (std op mijn versie), iemand zelfde ervaring met die remresten? Echt niet weg te krijgen ofwat?
Hetzelfde geldt trouwens voor de lak, maar gebruik de klei waarmee je op je velgen hebt gezeten niet meer op de lak he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten...een hedendaagse benzine (genre TFSI) is ook niet meer te vergelijken met een benzine van vroeger. Een huidige 4 pitter kun je wat betreft loopcultuur bijna vergelijken met een 6-cyl van 10 jaar geleden.
sinds de komst van de TSI's en TFSI's heb ik elk nieuw model getest
telkens als ik dan in mijn oude 2,6 V6 terugkroop, was mijn zin in een nieuwe 4-cylinder weg
per slot van rekening vond ik zelfs de 2,7TDI een veel betere keuze, ondanks de fiskale nadelen
de 2,0 TDI ligt inderdad een trede lager, maar wel met alle ekonomische voordelen vandien...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenBenzine stinkt helemaal niet, oud of nieuw, dat ruikt net heeeerlijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door haghibardio Bekijk Berichtenik vraag mij af of mijn a4 in china wordt gemaakt? Verleden week is hij gemaakt , zit nu op transport, maar zal nog 2 weken duren voor aflevering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk BerichtenBanden en remschijf-slijpsel is bij benzinewagens en diesel uiteraard identiek.
Die fijne stofdeeltjes waarover je het hebt, ik denk dat je dat met LPG verwart.
Artikel daterende van 2005:
Direct ingespoten benzinemotoren zorgen voor meer vervuiling dan dieselmotoren zonder roetfilter. Dat is de mening van een wetenschapper van de universiteit van Delft. Omdat de deeltjes bij benzinemotoren kleiner zijn dan dieselroet, richten ze volgens hem meer schade aan in het lichaam.
Michiel Makkee, emissie-deskundige van de Technische Universiteit Delft (TUD), stond volgens het Algemeen Dagblad aan de wieg van roetfilters voor dieselmotoren. Makkee vindt dat ook benzinemoteren een roetfilter zouden moeten krijgen. Dat vergt een investering van 700 euro.
Makkee stelt dat de minuscule roetdeeltjes van benzinemotoren dieper in bepaalde organen, zoals de longen, doordringen. "Uit onderzoek van onder meer de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) blijkt dat dit bijzonder schadelijk is," stipte hij aan. In Nederland zouden jaarlijks tussen de 2.300 en 3.500 mensen voortijdig overlijden door het inademen van roetdeeltjes.
Een benzinemotor met directe inspuiting zou tien tot vijftien procent zuiniger zijn dan een gewone injectiemotor, maar volgens Makkee blijkt dat in de praktijk vaak minder te zijn. Alfa Romeo, BMW en Volkswagen-Audi leveren al motoren met directe inspuiting, terwijl ook de meeste andere Europese autobouwers in die richting bezig zijn. Over drie jaar zou al bijna één op drie benzinemotoren in Europa voorzien zijn van directe injectie.
"Volgens een woordvoerder van BMW speelt het thema fijn stof in de ontwikkeling van de nieuwe motoren geen rol van betekenis," merkt het Algemeen Dagblad op. Er bestaat trouwens geen EU-norm voor de uitstoot van fijn stof door benzinemotoren.
Het Nederlands milieuministerie voert aan dat de uitstoot sterk zal teruggedrongen worden wanneer de nieuwe Europese emissie-eisen van kracht zullen worden. Dan zouden benzinemotoren net zo veel fijn stof mogen uitstoten als dieselmotoren nu doen. De streefdatum van de Europese Unie daarvoor is 2010.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nolke Bekijk BerichtenWeet iemand hoe het juist werkt om de verkeersberichten op te slaan op je mmi? Je moet 2 tijdstippen ingeven. Wil dit zeggen dat tussen deze 2 tijdstippen alle berichten worden opgeslagen?
timer1 op 7h00 = tijdspanne van 7h00 tot 8h00
timer2 op 16h30 = tijdspanne van 16h30 tot 17h30
Je stelt dus de timers best een klein uurtje in voor het moment dat je vertrekt (als dat vaste tijdstippen zijn)
Zodoende kan je elke keer het laatste uur verkeersinfo opvragen uit het geheugen
Comment
-
Vroeg ik me ook al lang af, maar nog nooit van gekomen om het uit te zoeken, thx ga het morgen direct zo instellen!1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Tof nieuws ! Het blijkt dan toch wel een beetje op te schieten daar bij Audi ! Als ik het goed heb had jij besteld begin Januari ? Ik op 01/02 : zou dus zo te zien moeten lukken voor April ????
Greetz.Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
Audi 100 C4 2.3E
Comment
Comment