Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als je met dergelijke budget zit, probeer dan het verschil eens tussen gewone zetels en sportzetels.
    De gewone zetels zitten imho voor geen meter.

Bodemmat gummi/stof van de A4 B8 zou ik niet bestellen en proberen nog een bodemmat van A4 B7 te pakken te krijgen aangezien die veel beter zijn qua vorm, zelfs in de B8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
      Als je met dergelijke budget zit, probeer dan het verschil eens tussen gewone zetels en sportzetels.
      De gewone zetels zitten imho voor geen meter.

Bodemmat gummi/stof van de A4 B8 zou ik niet bestellen en proberen nog een bodemmat van A4 B7 te pakken te krijgen aangezien die veel beter zijn qua vorm, zelfs in de B8.
      Allee dan ben ik weer bij de gelukkige...ik heb mijn dubbele omkeerbare koffermat uit mijn B7 in mijn B8 liggen...ik ken die van de B8 niet, maar die van de B7 is inderdaad een stevig exemplaar.....

Voorwat de sportzetels betreft...ik heb in al mijn audi's altijd al sportzetels gehad...ik weet dus niet hoe goed of slecht de andere zitten....de sports zitten idd prima...

Comment

• Ik had met de B8 een koffermat meebesteld, bij levering bleek dat die van de B7 ook perfect past dus heb ik die ook maar gehouden, zeker toen bleek dat die van de B8 eigenlijk te klein is en dunne flexibele flappen heeft aan de zijkant. Er ligt nu dus dubbel koffertapijt in.

model voor B8

model voor B7
        Last edited by ; 24/04/2010, 02:20.

Comment

• oeps...inderdaad, die van den B8 is maar pinuts tegenover die van den B7.....dan heb ik er weer goed mee gedaan met die van mijn B7 gewoon over te nemen ipv een nieuwe te bestellen...

Comment

• heeft er iemand foto's van audi a4 avant met rs6 velgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              nee hoor, de A6 is tov de A4 B8 is niet zo veel groter hoor,wel breder, maar niet qua lengte....maar de A6 heeft wel behoorlijk meer koffer....het nadeel van de A4 is dat zijn achterruit veel sterker helt....dit geeft hem een vlotte lijn, maar gaat ten koste van nuttig laadvermogen....feit dat je bij de A4 nog is heel de kofferafdekking en rolgordijn appart moet verwijderen als je de banken neerklapt is niet echt praktisch....niet tegenstaande de nieuwe 2.0 CR een best te pruimen motor is....kan ik de 2.7 ook alleen maar aanraden.....en BTW..met mijn vorige heb ik 350.000km gedaan zonder problemen ( 2.0 tdi multi ) ....
              Deze namiddag een uitgebreide testrit kunnen doen met een A4 Avant 2.0 multitronic, een 143pk versie. Op de wagen stond eveneens een 2cm sportophanging icm 19" velgen wat wel serieus aan het comfort inboet... mocht ik voor een A4 gaan zal ik het waarschijnlijk op 17" houden.
              Wat verkopers ook mogen zeggen, als je van 4 jaar A6 avant komt is de A4 echt een kleine wagen... Kofferruimte is véél kleiner, achteraan is de voetruimte kleiner maar aanvaardbaar, echter in de breedte is de plaats een ramp ivm de A6 ,het verschil is groot moet ik zeggen, als bestuurder heb je een heel ander gevoel, nu da's ook een kwestie van gewoonte. Verder vond ik de wagen aangenaam rijden, goed stuurgevoel en stil, stiller dan m'n A6 op het eerste zicht.
              Ik ga er zoiezo nog eens heel hard moeten over nadenken, m'n huidige oprijden en dan voor een nieuwe A6 gaan of nu voor een A4 kiezen, zoiezo ga ik nog eens een testrit met een 2.7 doen, misschien dat dat de doorslag zal geven

Comment

• Alles is relatief hé. Ik vind de koffer van mijn huidige A4 veeel groter is dan de vorgie A4.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                  Alles is relatief hé. Ik vind de koffer van mijn huidige A4 veeel groter is dan de vorgie A4.
                  Daar heb je ook gelijk in, voor de A6 heb ik een A4 gehad ( wel nog model ergens 2002 of 3 ofzo ) en dat was pas echt klein, de B8 is dan idd een pak groter.
                  Ik denk dat het misschien een tweestrijd zou kunnen worden tussen een A4 2.7 multi 190pk en een eventueel nieuwe A6 2.0tdi binnen 2 jaar...

Comment

Alles is relatief hé. Ik vind de koffer van mijn huidige A4 veeel groter is dan de vorgie A4.
                    Als je vorige A4 een B7 was, klopt dat toch niet; de afmetingen van de koffermat (zie hierboven) bevestigt dat er geen verschil is.
                    Door de vlakkere achterruit is het soms zelfs meer puzzelen als je het koffer tot het dak vollaadt.

Comment

In de breedte is ie hetzelfde..in de lengte is ie iets langer...en in de hoogte is ie kleiner en zoals ook A4avant zegt..door de veel sterker afhellende achterruit verlies je veel stapelruimte....de meer afhellende achterruit geeft hem natuurlijk wel een mooie lijn, maar ten koste van wat bagageruimte...maar nog steeds groter dan zijn concurenten ( cat. livestyle breaks )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                        Als je vorige A4 een B7 was, klopt dat toch niet; de afmetingen van de koffermat (zie hierboven) bevestigt dat er geen verschil is.
                        Door de vlakkere achterruit is het soms zelfs meer puzzelen als je het koffer tot het dak vollaadt.
                        't Is misschien geen heel groot verschil, maar ik merk het toch als ik er bvb een kinderfiets in vervoer: met de vorige (B7) ging dat net niet, met de huidige lukt het net wel. Heb trouwens eens nagekeken: kofferinhoud van de B8 is officieel 490L (uitbreidbaar tot 1430L), van de B7 442L (uitbreidbaar tot 1184L).

Comment

't Is misschien geen heel groot verschil, maar ik merk het toch als ik er bvb een kinderfiets in vervoer: met de vorige (B7) ging dat net niet, met de huidige lukt het net wel. Heb trouwens eens nagekeken: kofferinhoud van de B8 is officieel 490L (uitbreidbaar tot 1430L), van de B7 442L (uitbreidbaar tot 1184L).
                          toch maar ne kleine koffer voor dit formaat van auto, schuine achterruit neemt veel beschikbare plaats weg, als kofferbodem 10 cm lager was zouder er mss 3 Samsonites naast mekaar passen in de lengte.Onze vorige wagen was een opel astra sw bj 2000 en in deze konden we gemakkelijk 4 Samsonites in de lengte kwijt. Voor de rest niets dan +++++++++ over de A4

Comment

• Bevindingen

Ik rij ondertussen al een kleine 4 weken en wordt tijd om een aantal foto's en bevindingen te posten.

Moet zeggen, de wagen rijdt zalig en is super stil. Iets anders dan mijne vorige wagen, waar alles bijna los zat

Ik vind de locatie van de cruise control niet echt handig. Zit iets te laag om makkelijk bij te kunnen. Bij mijn vorige wagen, Peugeot 407SW was dit beter.

Ik vind dat de wagen ook te weinig opbergvakken heeft, niet tegenstaande ik de opberg module heb genomen

Wanneer ik media selecteer en de muziek random laat spelen, moet ik telkens ik de wagen stilleg, dit opnieuw instellen. Zou ergens moeten kunnen opgeslagen worden.

Idem voor de instellingen van Audi Drive Select dyn.stuurinrichting. Bij het starten staat deze automatisch terug op auto.

Op het multifunctioneel stuur mis ik een optie om naar een volgend liedje of muziekzender te springen. Nu moet ik dit steeds doen via de middenconsole..

Navigatie werkt probleemloos, ma had graag de flitspalen erbij gezien en het aangeven van files dmv icoontjes.

Kwa verbruik valt het goed mee. Heb ongeveer 1600 km op de teller en vorige zaterdag naar Landgraaf gereden, had een verbruik tussen 6 en 6.3 l/100km. Wel aan de snelheidsregels gehouden

Het dagelijks van en naar Brussel rijden zit ik ongeveer tussen 7 en 9 liter.

Config

A4 Avant TDI 2.7L 120kW 163pk DPF / Multitronic
                            Meteoorgrijs

E-line:Valcona Zwart/Cognac

Pack Lifestyle Plus
                            Pack ¨Lounge
                            Pack Sport Design
                            Acoustic Parking System VR/AR +
                            Advanced Key
                            Alu velgen ¨5 Spaken Star¨
                            Antidiefstalmoeren
                            Audi Drive Select dyn.stuurinrichting
                            Bang & Olufsen Sound System
                            Binnenbekleding leder +
                            Buitenspiegels Pack 3
                            Dakrailing : chroom afwerking
                            Getinte ruiten Headlight Assistant
                            Klimaatregeling '3 Zones'
                            Koffer: Klep met elektrische bediening
                            Koplampen : Xenon +
                            Multifunctie sportstuur
                            Opberg module
                            Panoramisch dak uit glas
                            Stationaire verwarming/afstandsbediening
                            Verlichtingspakket

Comment

• wat mij enorm stoort en eigenlijk instelbaar zou moeten zijn is de handrem. Ik heb al enkele malen voorgehad dat hij niet aansloeg (niet hard genoeg aan het knopje getrokken wschl) en in 1 geval was hij bijna tegen een boom gebold.
                              waarom slaat die niet automatisch aan van zodra je de sleutel uit het contact trekt of de motor stillegt. ik zie geen enkele reden waarom dit niet automatisch zou mogen / kunnen.
                              There's no such thing as too much snow

BMW 318d Touring 136pk (donkerblauw)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                                wat mij enorm stoort en eigenlijk instelbaar zou moeten zijn is de handrem. Ik heb al enkele malen voorgehad dat hij niet aansloeg (niet hard genoeg aan het knopje getrokken wschl) en in 1 geval was hij bijna tegen een boom gebold.
                                waarom slaat die niet automatisch aan van zodra je de sleutel uit het contact trekt of de motor stillegt. ik zie geen enkele reden waarom dit niet automatisch zou mogen / kunnen.
                                Awel... dan zou je toch weer een ander knopje moeten hebben om dat automatisme te overrulen. Je wilt nl niet altijd je handrem opzetten, bijvoorbeeld als het heel koud is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten

Ik vind de locatie van de cruise control niet echt handig. Zit iets te laag om makkelijk bij te kunnen. Bij mijn vorige wagen, Peugeot 407SW was dit beter.

Op het multifunctioneel stuur mis ik een optie om naar een volgend liedje of muziekzender te springen. Nu moet ik dit steeds doen via de middenconsole..

Navigatie werkt probleemloos, ma had graag de flitspalen erbij gezien en het aangeven van files dmv icoontjes.
                                  Ik vind de locatie prima en bedien hem blindelinks....maar ik rij dan ook al 420.000km met de cruisecontrol op die locatie ( mijn vorige en mijn huidige )...het zal eerder een gewoonte zijn ....

je kan wel degelijk naar het volgend nummer gaan vanop je stuur...misschien de manuel eens lezen....

de files worden nu toch ook aangegeven...tzal ook hier een kwestie van gewoonte zijn denk ik

voor de flitspalen is het simpel eigenlijk....rij tegen 200 km/h elke paal voorbij...diegene die actief staan ga je de rest van je leven niet meer vergeten...

BTW mooie wagen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
                                    Awel... dan zou je toch weer een ander knopje moeten hebben om dat automatisme te overrulen. Je wilt nl niet altijd je handrem opzetten, bijvoorbeeld als het heel koud is.
                                    voila....ik zet mijn handrem bijna nooit op.....gewoon in de P van parking

als ik hem dan al gebruik werkt ie prima hoor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
                                      wat mij enorm stoort en eigenlijk instelbaar zou moeten zijn is de handrem. Ik heb al enkele malen voorgehad dat hij niet aansloeg (niet hard genoeg aan het knopje getrokken wschl) en in 1 geval was hij bijna tegen een boom gebold.
                                      je hebt waarschijnlijk geen hill hold......wanneer deze actief is en ik zet mijn multitronic hendel in P....zet de wagen de handrem automatisch op....en bij het weg rijden ook automatisch terug af.....gemakkelijk toch

Comment

• Als je bedoelt dat je eerst moet scrollen en dan duwen om te bevestigen om naar het volgend nummer te gaan, dat weet ik, ma in één keer zonder te scrollen was handig geweest...

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                        je kan wel degelijk naar het volgend nummer gaan vanop je stuur...misschien de manuel eens lezen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ixxel Bekijk Berichten
                                          Als je bedoelt dat je eerst moet scrollen en dan duwen om te bevestigen om naar het volgend nummer te gaan, dat weet ik, ma in één keer zonder te scrollen was handig geweest...
                                          Tien...raar....als ik de tittels kies, staat hij automatisch bij het nummer dat op dat moment speelt, eentje verder kiezen is dan gewoon 1 tandje scrollen en drukken....vind ik toch niet echt arbeidsintensief.???

Comment

Working...
                                          X