Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verlagen

Oorspronkelijk geplaatst door Keeré Bekijk Berichten
    @camarosa: bedankt voor de post. maar bij een audi a4 sline is dat dan 3 cm. is er dan nog zoveel verschil in?
    Ik heb mijn a4b8 met 2cm verlaging en 18 inch velgen aangekocht, maar heb de vering laten vervangen door een regelbare kit van bilstein, is nu 4 cm verlaagd voor en 3,5 achter en het rijden valt veel beter mee dan die 2 cm verlaging

Comment

• Yes
      De aanhouder wint vandaag 2 nieuwe koplampen gekregen van audi en eindelijk dezelfde kleur van drl strips.
      En even aan de dealer gevraagd of em het hidden menu wilde unlocken en heeft em ook gedaan ..
      Dus ik onmiddelijk ambient verlichting aan gezet nu dus licht aan de voeten ook tijdens het rijden en de batt status bar ook actief.
      Even het opstartscherm naar de rs gezet.
      Alles komt goed.
      helaas ook dikke tegenvaller .
      Had prijs gevraagd voor de originele rs4 velg van audi in 19 da was even verschieten .
      624€ zonder btw en dan kreeg in daar wel nog 10 procent korting op .
      lol
      vind ik er net over toch ?......

Comment

• verlaging

Oorspronkelijk geplaatst door Keeré Bekijk Berichten
        hallo,
        heb nog een vraagje: ik heb eens gelezen dat als je een sline pakket neemt uw auto 3 cm verlaagd wordt, maar alleen bij 18 inch velgen. en bij 19 inch velgen is dat maar 2 cm. waarom is dat? zie je goed het verschil? en is de auto nog sportief genoeg als hij maar 2 cm verlaagd is dan met 19 inch velgen? groeten keeré
        Waarom 3cm verlaging met 18 inch en 2 cm bij 19 inch. Heel simpel:
        de tussenruimte tussen wielkast en band zal praktisch dezelfde zijn, waarom? Bij de 19 inch legt audi er een 255 35 19 band op, deze band ligt 7 mm hoger dan de 225 50 17, 245 40 18 of de 245 30 20. Wanneer je de bandenmaat gaat opmeten dan zie je dat verschil en heeft de 255 35 19 een afwijking op de km.teller, eigenlijk zou op een 19 inch velg een 245 35 19 moeten liggen. Wanneer je de 2 cm verlaging neemt met de 19 inch 255 band dan is je audi in praktijk maar 1,3 cm verlaagd. Om de bandenmaat te vergelijken kan je bij google intikken 'buggyboys bandenmaat', je krijgt dan de tabel waar je zelf je bandenmaat kan ingeven en vergelijken.
        Greetz

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
          Yes
          De aanhouder wint vandaag 2 nieuwe koplampen gekregen van audi en eindelijk dezelfde kleur van drl strips.
          En even aan de dealer gevraagd of em het hidden menu wilde unlocken en heeft em ook gedaan ..
          Dus ik onmiddelijk ambient verlichting aan gezet nu dus licht aan de voeten ook tijdens het rijden en de batt status bar ook actief.
          Even het opstartscherm naar de rs gezet.
          Alles komt goed.
          helaas ook dikke tegenvaller .
          Had prijs gevraagd voor de originele rs4 velg van audi in 19 da was even verschieten .
          624€ zonder btw en dan kreeg in daar wel nog 10 procent korting op .
          lol
          vind ik er net over toch ?......
          Wat zit er nog allemaal in dat hidden menu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door oiram Bekijk Berichten
            Hallo, ik rij met een Audi A4 B8 en heb deze week een velg stukgereden, is niet meer te doen om nog uit te balanceren... 105 gr links en 120 gr rechts

Kan er mij misschien iemand helpen met een vervang velg aub, zie pic.

Alle info zeer welkom!
            Deze setjes vind je ook bij aecars voor 500 euro, incl banden.
            (gelezen op het A5 forum)

Comment

• Wat bedoel je precies met Ambient verlichting aan de voeten ? Ik heb de optie verlichtingsmodule genomen, en dan worden de voeten verlicht als je het kontakt afzet, maar dat is fel wit licht. Bedoel je dat er een rode verlichting op de voeten zit, zoals in de deuren en op het plafond?

Comment

• Een interessante test met de A4 Allroad Quattro 2.0 TDI:

Een Audi A4 Avant is niet meteen de meest originele keuze die je kan maken in autoland, gelukkig is er nu ook een Allroad versie voor de actievere medemens. De Audi A4 Allroad staat niet alleen 37 millimeter hoger boven het wegdek dan een standaard A4 Avant maar beschikt daarnaast ook nog over Quattro vierwielaandrijving […]

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dracuna Bekijk Berichten
                  Een interessante test met de A4 Allroad Quattro 2.0 TDI:

Een Audi A4 Avant is niet meteen de meest originele keuze die je kan maken in autoland, gelukkig is er nu ook een Allroad versie voor de actievere medemens. De Audi A4 Allroad staat niet alleen 37 millimeter hoger boven het wegdek dan een standaard A4 Avant maar beschikt daarnaast ook nog over Quattro vierwielaandrijving […]

ik vind die allroad echt knap!!!
                  MERCEDES LOVERS ARE BETTER LOVERS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                    Wat zit er nog allemaal in dat hidden menu?
                    Wat betreft de hidden menu en andere VAG COM aanpassingen moet je maar even de tijd nemen om de discussie op audiforum.nl te lezen. Hierin is alle info te vinden.

Heb zelf een kabel en alles werkt zoals in de discussie besproken.
                    Kabel en software heb ik besteld ergens in Azië via de site Goodluckbuy.com (rechtstreekse link naar het product) voor $31.10
                    Welke aanpassingen mogelijk zijn, hangt af van de opties die je hebt (niet alles is dus mogelijk).
                    Last edited by ; 04/05/2010, 17:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Toshikat Bekijk Berichten
                      Wat betreft de hidden menu en andere VAG COM aanpassingen moet je maar even de tijd nemen om de discussie op audiforum.nl te lezen. Hierin is alle info te vinden.

Kabel en software heb ik besteld ergens in Azië via de site Goodluckbuy.com (rechtstreekse link naar het product) voor $31.10
                      Welke aanpassingen mogelijk zijn, hangt af van de opties die je hebt (niet alles is dus mogelijk).

Stom dat de dealers dit niet willen doen, pff we betalen nogthans genoeg aan hen voor een beetje onderhoud, dan mogen ze volgens mij ook eens iets buiten het boekje gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                        Stom dat de dealers dit niet willen doen, pff we betalen nogthans genoeg aan hen voor een beetje onderhoud, dan mogen ze volgens mij ook eens iets buiten het boekje gaan.
                        is toch logisch dat ze niet buiten het boekje willen gaan? Je dealer moet maar wat gek zijn om z'n dealership op't spel te zetten als de importeur er weet van krijgt.

Comment

• De led verlichting blijft dan branden tijden het rijden als de lichten aan zijn en dit is dimbaar.
                          ze branden enkel 100 procent bij openen deur tijdens het rijden ongeveer 80 procent.
                          Is wel leuk als je wat laat vallen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                            is toch logisch dat ze niet buiten het boekje willen gaan? Je dealer moet maar wat gek zijn om z'n dealership op't spel te zetten als de importeur er weet van krijgt.
                            Net alsof de importeur zich gaat bezighouden met het controleren van wagens waarop de verborgen functie werd vrijgegeven...

als de dealers genoeg wagens verkopen zullen ze er zeker niet over zeiken.

Comment

Ben je zeker dat die kabel werkt om aanpassingen te doen ? Ik had al hier en daar gelezen op internet dat het enkel werkt/lukt met een originele VAG cable (die nogal duur is, rond de 250 à 300€).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                                Ben je zeker dat die kabel werkt om aanpassingen te doen ? Ik had al hier en daar gelezen op internet dat het enkel werkt/lukt met een originele VAG cable (die nogal duur is, rond de 250 à 300€).
                                Dat had ik ook gelezen, maar klopt niet.
                                De kabel werkt perfect. Hem aan de praat krijgen is niet erg eenvoudig, maar indien nodig post ik mijn werkwijze wel even (draait bij mij zowel op een Vista als Windows 7).

Comment

• Led verlichting voeten

Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
                                  De led verlichting blijft dan branden tijden het rijden als de lichten aan zijn en dit is dimbaar.
                                  ze branden enkel 100 procent bij openen deur tijdens het rijden ongeveer 80 procent.
                                  Is wel leuk als je wat laat vallen .
                                  Dit lijkt me een leuke functie. Moet binnenkort de A4 binnendoen voor onderhoud ( 90 000 km), zal eens navragen in de garage. Kun je dit dan dimmen in het dashboardmenu, of enkel via de kabel ?

Comment

Dat had ik ook gelezen, maar klopt niet.
                                    De kabel werkt perfect. Hem aan de praat krijgen is niet erg eenvoudig, maar indien nodig post ik mijn werkwijze wel even (draait bij mij zowel op een Vista als Windows 7).

In deze uitleg ben ik wel geïnteresseert, aangezien ik binnenkort ook mijn nieuwe Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic mag gaan afhalen.

Comment

• Voor de mensen zonder Navigatie maar Met ASS,

Is jullie menu in het engels of in het nederlands van jullie mmi?
                                      En is er een soort algemenee volumeknop aan der versterker, ik vind het geluid niet echt "luid" gaan ...

greetz

Comment

• De mijne is ook binnen !

Ben net vlug nog gaan kijken.
                                        Stond wel achter de omheining want garage was gesloten.
                                        Ziet er goed uit maar staat nog op 'blokken'.

Wel een vraagske : Ik heb het S-line pakket, zowel binnen als buiten. Maar het S-line logo staat niet op de voorspatborden ?! Is dat normaal, wordt dat door de dealer aangebracht ipv af fabriek ? Voor de rest is het exterieurpakket wel aanwezig ? Of komt het misschien omdat ik 'geen kentekens' genomen heb ?

Alvast bedankt voor een antwoord !

Ik zal proberen om later op de avond de foto's te posten.

groeten,
                                        Chris

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Krazie Bekijk Berichten
                                          Of komt het misschien omdat ik 'geen kentekens' genomen heb ?
                                          geen kentekens is ... geen kentekens
                                          je kon ook enkel kiezen voor "geen aanduiding van motorisatie"...
                                          ik vind het wel het toppunt van discretie en understatement, zo'n een S-line zonder de S-logos'
                                          veel beter in elk geval dan achteraf S-logo's ( of erger RS-logo's) te kleven op een standard-auto !
                                          proficiat met de aanwinst !!!
                                          Last edited by guyugy; 06/05/2010, 21:19.

Comment

Working...
                                          X