Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten

Tot slot een vraagje aan VCDS/vagcom-kenners:
    is er een mogelijkheid om het remgedrag van de niet-adaptieve cruisecontrol via VCDS uit te schakelen?
    Dit is met momenten ronduit gevaarlijk.
    Ik heb dit afgelopen weekend ook voor de eerste keer ondervonden: aan het cruisen tegen 125, snel eventjes voorbijsteken tot 145 en dan de gas terug lossen, Pats de remmen in.
    Kameraad vroeg: "wat doet ge nu?", ik moest antwoorden dat de auto dat deed

Het is wel handig bij het afrijden van heuvels en gebergten, de auto blijft ten alle tijde mooi zijn snelheid houden, maar het plotselinge remmen vind ik ook vrij gevaarlijk.

Ben benieuwd naar de uitkomst!

Comment

• Fout doen ? Schrijf ten alle tijden de waardes op die je veranderd. Zodoende kan je nadien ze terugzetten. Ik dacht dat er ook een 'standard' optie aan te duiden was ( nog niet nodig gehad )
      Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vantham Bekijk Berichten
        lijjkt me toch maar riskant hoor, dat gedoe met dat kabeltje. wat als je iets fout doet ?
        Voorzichtig zijn en altijd uw vorige waardes opschrijven zodat je terug kan keren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
          Ik heb dit afgelopen weekend ook voor de eerste keer ondervonden: aan het cruisen tegen 125, snel eventjes voorbijsteken tot 145 en dan de gas terug lossen, Pats de remmen in.
          Kameraad vroeg: "wat doet ge nu?", ik moest antwoorden dat de auto dat deed
          ...
          zo heb ik het systeem ook leren kennen, af en toe verrast het me nog wel eens... zoals vorige week in Duitsland; ik kan je garanderen dat van 200 naar 130 remmen niet gewenst is en als je niet weet wat er dan gebeurt is dit ronduit gevaarlijk.
          Dit moet er op een of andere manier uit te krijgen zijn, als ik een zelfremmende CC gewild had, dan had ik wel de adaptieve besteld.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a4avantb7 Bekijk Berichten
            zo heb ik het systeem ook leren kennen, af en toe verrast het me nog wel eens... Zoals vorige week in duitsland; ik kan je garanderen dat van 200 naar 130 remmen niet gewenst is En als je niet weet wat er dan gebeurt is dit ronduit gevaarlijk.
            Dit moet er op een of andere manier uit te krijgen zijn, als ik een zelfremmende cc gewild had, dan had ik wel de adaptieve besteld.
            is het systeem met gewone cc dan veranderd? Hebben dit nog nooit voorgehad met ons model van 2008

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
              is het systeem met gewone cc dan veranderd? Hebben dit nog nooit voorgehad met ons model van 2008
              Idem hier: daarjuist op de snelweg nog eens getest omdat het mij allezins nog niet opgevallen was: CC op 130 , versnellen naar +/- 150, gas volledig lossen: niets remmen, gewoon afzakken naar 130 !
              Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
              Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                Idem hier: daarjuist op de snelweg nog eens getest omdat het mij allezins nog niet opgevallen was: CC op 130 , versnellen naar +/- 150, gas volledig lossen: niets remmen, gewoon afzakken naar 130 !
                MY 2010 remt allesinds uit zichzelf! Kan misschien aangepast zijn in de loop van de modeljaren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
                  MY 2010 remt allesinds uit zichzelf! Kan misschien aangepast zijn in de loop van de modeljaren.
                  dat een gewone cc iets anders doet dan de snelheid geleidelijk laten afzakken (dus enkel op motorrem) kan ik niet begrijpen
                  zelfs een adaptatieve in dezelfde gewone omstandigheden (geen obstakel gedetecteerd) zal niet harder remmen dan als je het systeem uitschakelt
                  ik zou de wagen niet meer gebruiken en onmiddellijk laten controleren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    dat een gewone cc iets anders doet dan de snelheid geleidelijk laten afzakken (dus enkel op motorrem) kan ik niet begrijpen
                    zelfs een adaptatieve in dezelfde gewone omstandigheden (geen obstakel gedetecteerd) zal niet harder remmen dan als je het systeem uitschakelt
                    ik zou de wagen niet meer gebruiken en onmiddellijk laten controleren
                    Vanaf MY 2009 remmen de cc uit zichzelf, zo ook demijne. Bij sterke afdalingen zeker met een 6 cyl zou de wagen anders veel sneller beginnen rijden, ik die 90% autostrade rij en dus 90% op cc rij vind het een leuk ding. Zeker in Duitsland waar je zeer lange afdalingen kan hebben, blijft je wagen zo perfect op de ingestelde snelheid. Je moet het wel weten natuurlijk. Maar wanneer je wenst te antisiperen op de autosnelweg zet je toch gewoon je cc af.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                      zo heb ik het systeem ook leren kennen, af en toe verrast het me nog wel eens... zoals vorige week in Duitsland; ik kan je garanderen dat van 200 naar 130 remmen niet gewenst is en als je niet weet wat er dan gebeurt is dit ronduit gevaarlijk.
                      Dit moet er op een of andere manier uit te krijgen zijn, als ik een zelfremmende CC gewild had, dan had ik wel de adaptieve besteld.
                      indien je het zaakje niet vertrouwd toch even laten checken in garage en eventueel navragen of dit normaal is.

Comment

indien je het zaakje niet vertrouwd toch even laten checken in garage en eventueel navragen of dit normaal is.
                        je kan natuurlijk ook het instructieboekje lezen..
                        daar staat duidelijk in dat de cc de snelheid constant houd, dit met eventuele remingrepen..
                        Maar zoals zovelen..;eerst overal aan prullen....dan uitleg vragen....en dan komen de meest wilde verhalen boven....en dit terwijl het haarfijn staat uitgelegd in het instructieboekje....
                        Velen weten vb niet dat wanneer je tijdens het rijden een aantal seconden de knop van de handrem omhoog houd, de wagen een noodstop uitvoerd....voor in het geval als je iets voor hebt zoals Toyota....de noodstop werkt nl onafhankelijk van de andere software waar de wagen op rijdt.....ik zou de gezichten is willen zien als er zijn die tijdens het rijden daar zitten mee te spelen, en dat de wagen plots in noodstop gaat tegen 140 km/h......tot stilstand..
                        daarom....read the fucking manual

Comment

• is niet persoonlijk bedoelt he CAMAROSA....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                            is niet persoonlijk bedoelt he CAMAROSA....
                            ha ik dacht weeral ene met een midlifecrisis (grapje hé)
                            nu serieus, ik zal da boekske toch nog is moeten lezen.

Comment

midlifecrisis ...nono.....ik blijf maar puperen...

Comment

ziezo. boekje gelezen nl. pagina's 129 tem 131 mbt gewone cc. Niks gelezen dat wagen plots gaat afremmen tot ingestelde snelheid nadat je deze sneheid overschreden hebt.
                                Letterlijk staat er halverwege pag. 130 :
                                Na het loslaten van gaspedaal wordt naar de opgeslagen snelheid teruggeregeld.

Comment

ziezo. boekje gelezen nl. pagina's 129 tem 131 mbt gewone cc. Niks gelezen dat wagen plots gaat afremmen tot ingestelde snelheid nadat je deze sneheid overschreden hebt.
                                  Letterlijk staat er halverwege pag. 130 :
                                  Na het loslaten van gaspedaal wordt naar de opgeslagen snelheid teruggeregeld.
                                  tja...ander boekske dan het mijne....bij mij staat op pag 125 duidelijk dat de cc de wagen op snelheid houd en indien nodig zelf afremt...ook de stoplichten gaan dan branden, zonder dat je het pedaal aanraakt...is dus volledig normaal....denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                    tja...ander boekske dan het mijne....bij mij staat op pag 125 duidelijk dat de cc de wagen op snelheid houd en indien nodig zelf afremt...ook de stoplichten gaan dan branden, zonder dat je het pedaal aanraakt...is dus volledig normaal....denk ik.
                                    Boekske zus of zo: feit is dat mijn auto NIET remt nadat de ingestelde snelheid van de CC overschreden werd en men dan plots van het gas gaat. Toch niet op een vlakke weg.
                                    Daarstraks nog proefondervinderlijk vastgesteld. Puur op motorrem gaat hij terug naar de ingestelde snelheid. Niks geen paniek of gevaarlijke vertragingen.
                                    De auto is van productieweek 14 van 2010.
                                    Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                                    Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Toen ik de wagen een week had heb ik het remgedrag van de CC al opgemerkt, dat stukje van de manual (in mijn geval de "Niederländische version 11.08", staat op de achterzijde) heb ik toen gelezen.
                                      Op p115 staat er kort vermeld dat de ingestelde snelheid terug bereikt wordt, eventueel door remacties.
                                      Behalve dat dergelijke nieuwe logica voor een (passieve) CC misschien iets duidelijker vermeld mag worden is er niks mis mee, maar vind ik wel dat er via de MMI een mogelijkheid zou moeten zijn om dit remgedrag uit te schakelen.

Gebruiksaanwijzingen lees ik in eerste instantie per definitie niet, pas op het moment dat ik ergens bijkomende vragen of problemen heb haal ik dat ding boven.
                                      Geen verwijt naar de manual, ik hou gewoon niet van het gedrag van de CC (en wil dat liefst er uit)

PS: de manual vermeld wel dat de CC (en dus ook het remgedrag) uitgeschakeld wordt als je langer dan 5minuten de ingestelde snelheid met minstens 10km/h overschrijdt. Misschien is dat een verklaring waarom sommigen dit nog niet ondervonden?

Comment

• @ dirk l: willen we ruilen? dan heb jij er eentje die wel remt, en ik eentje die dat niet doet.
                                        Deal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                                          Boekske zus of zo: feit is dat mijn auto NIET remt nadat de ingestelde snelheid van de CC overschreden werd en men dan plots van het gas gaat. Toch niet op een vlakke weg.
                                          Daarstraks nog proefondervinderlijk vastgesteld. Puur op motorrem gaat hij terug naar de ingestelde snelheid. Niks geen paniek of gevaarlijke vertragingen.
                                          De auto is van productieweek 14 van 2010.
                                          simpel toch...de versies die niet remmen, daar staat het niet in, en de versies die wel remmen, daar staat het wel in...zo zie je maar dat er onderhuids dikwijls meer verschillen zijn dan dat je in eerste instantie zou denken...uiteindelijk is het een kwestie van gewoonte...ik kan met beide systemen leven, je moet er alleen maar aan denken...voor in de bergen af te dalen met een 6 cyl, automaat vind ik het een leuk speeltje...daar deze combinatie uit zichzelf niet afremt en al vlug te snel gaat...

Comment

Working...
                                          X