Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vag/com

De beveiligingscodes heb ik nog niet nodig gehad voor de aanpassingen die ik gedaan heb.

Gisteren nog een mooie gevonden :-) Bij park distance control, de weergave in MMI enabled ( ik krijg nu bij achterruit een mooie avantje te zien in de mmi, met daarop mijn sensoren :-) )

Dit zijn ondertussen de settings die ik gedaan heb :

-gordelbeep uit
    -needlesweep ( de meters gaan ineens naar rechts en terug bij insch. Contact)
    -battery weergave in mmi
    -motorolie temp in bc + lap timer + turbo boost weergave
    -rechterspiegel kantelt naar beneden bij achterruit rijden
    -logo mmi veranderd maar s6
    -hidden mmi menu vrijgegeven
    -pdc weergave in mmi ( auto met sensorenweergave)
    -alarm armed beep
    -led lichten achteraan altijd aan
    -optische weergave PDC in MMI

De settings vind je op de site van rosstech op op het NL forum van audi :-)
    Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
      :-)
      tiens, ik dacht dat dit enkel kon (en standard was) met elektrische zetel mèt geheugens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
        je moet een CD-brander hebben (al dan niet ingebouwd in je PC (of liever Mac... ;+) ) en met een geschikte programma (in mijn geval Toaster) de liedjes die je op je originele CD graag hebt overtappen naar een blanco CD, met als formaat mp3. De jukebox zal dan deze nieuw gebrande CD herkennen, en de importfunktie zal werken ; eindelijk (!) zal je vanuit de jukebox de liedjes kunnen beluisteren. Ik vind dat een lijdensweg vergeleken met het ingooien van een originele CD in de CD-lezer... Zelfs de geheugenskaarten (ook opgeladen met mp3-files) zijn veel gemakkelijker op te maken.
        Na 9 maand gebruik van mijn wagen, heb ik in weinig gevallen meer nodig gehad dan de FM-tuner, die zeer selektief is en een goede klank aflevert. Je moet natuurlijk zenders vinden die je graag beluistert ! Op mijn leeftijd ben meestal gelukkig met Nostalgie, Radio 2 en Joe : sterk signaal en geen gekraak
        Thx. Is inderdaad nogal omslachtig ! Ik dacht: ik heb 3G opslagruimte voor muziek op een harde schijf, dus laat ik die maar volladen met CD's, altijd handig bij lange afstanden en ik moet geen CD's meer in de auto laten rondslingeren.
        Overigens staat bij mij ook meestal de radio aan en die is idd erg goed !
        Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
        Audi 100 C4 2.3E

Comment

Gisteren nog een mooie gevonden :-) Bij park distance control, de weergave in MMI enabled ( ik krijg nu bij achterruit een mooie avantje te zien in de mmi, met daarop mijn sensoren :-)
          Dat is inderdaad een leuke, op voorwaarde dat je een break hebt natuurlijk . Welke zijn de aanpassingen of waar heb je die gevonden ?

Comment

• Hey guys,

sorry dat ik er zo ff tussenkom maar heb 2 vraagjes

1. Wat zou je kiezen, een vrij kale Audi A4 Tdi e of een bijna fulloption Audi A3 Tdi e, ikzelf zou voor de A4 gaan en zelf nog opleggen voor het lifestyle plus pack (is leasing) omdat het toch wel degelijker uitziet.

2. Zou iemand mij eens de hoogte van de koffer kunnen zeggen, vervoer nogal vaak bakken en wil weten of deze hierin gaan passen.

Alvast bedankt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
              Hey guys,

1. Wat zou je kiezen, een vrij kale Audi A4 Tdi e of een bijna fulloption Audi A3 Tdi e, ikzelf zou voor de A4 gaan en zelf nog opleggen voor het lifestyle plus pack (is leasing) omdat het toch wel degelijker uitziet.

2. Zou iemand mij eens de hoogte van de koffer kunnen zeggen, vervoer nogal vaak bakken en wil weten of deze hierin gaan passen.

Alvast bedankt

Op de site van Audi staat 899 voor de kofferopening (zie foto in bijlage, maar ik kan het zelf ook eens meten als je wil?).
              Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Thx maar daar ben ik niet veel mee, het is voor een 4 deurs dus van bodem tot kofferdeskel laat me zeggen, en dat vind ik nergens

Comment

Gisteren nog een mooie gevonden :-) Bij park distance control, de weergave in MMI enabled ( ik krijg nu bij achterruit een mooie avantje te zien in de mmi, met daarop mijn sensoren :-) )
                  Die heb ik nog niet, kan je even meegeven hoe je dat gedaan hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pansjken Bekijk Berichten
                    Ik heb gisteren een mail gestuurd naar VNSmedia om wat meer uitleg te krijgen. Ga ook een mail sturen naar Kufatec (wat hier ook al eerder aangehaald werd : http://www.kufatec.de/shop/product_i...oth-Only-.html ) voor meer info. Als ik nieuws heb laat ik wel iets weten. Had beter drect de Bluetooth-optie genomen (maar ja, een mens maakt al eens een verkeerde beslissing hé...).

ik zit met hetzelfde probleem, heb er nu ook spijt van dat ik de optie niet genomen heb!
                    ben benieuwd of er toch wat uit de bus komt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
                      Hey guys,

Alvast bedankt
                      Niet lang over nadenken, ga voor de A4. Is een veel recentere wagen dan de A3, met hoger comfort en veel moderner chassis. Zelfs al is hij "kaal".

Comment

• [quote=alfadog;4051638]Wat zou je kiezen, een vrij kale Audi A4 Tdi e of een bijna fulloption Audi A3 Tdi e, ikzelf zou voor de A4 gaan en zelf nog opleggen voor het lifestyle plus pack (is leasing) omdat het toch wel degelijker uitziet./quote]

"full options" betekent meestal veel vreugde bij de ingebruiksname van de wagen, en bij de presentatie ervan aan de vrienden, collega's en familieleden
                        dan komt de ontnuchtering : veel opties zijn wel leuk, maar eigenlijk worden ze vaak na een paar maanden niet meer dagdagelijks gebruikt, soms schaden ze de bruikbaarheid (verlaging, grote wielen,...); zeker in leasing is dat dan een financiële ramp, want je betaalt ze integraal en ze gaan verloren (voor jou) wanneer de wagen terugbezorgd wordt aan de leasingmaatschappij.
                        Andersom is vier jaar rijden in een minder beminde auto ook niet leuk...
                        Ik zou voor de A4 gaan, wel enkel met de opties die je leven aan boord aangenaam zullen maken (hier kiest uiteraard iedereen voor zich wat wel en wat niet, maar voor mij gaan leder, opendak, en goede muziek boven navigatie (een tomtom volstaat..), velgen zuiver en cosmetische zaken.
                        but it's your choice !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GBA Bekijk Berichten
                          ik zit met hetzelfde probleem, heb er nu ook spijt van dat ik de optie niet genomen heb!
                          ben benieuwd of er toch wat uit de bus komt...
                          Korte samenvatting : een installateur uit Nederland doet een aanpassing aan de software en monteert een extra microfoon (is volgens hem nodig). Bij Kufatec komt de kit op 349 Euro (zonder verzending) en wordt ook een extra microfoon meegeleverd. Bij VNSmedia kost de kit een goeie 100 Euro en is er GEEN extra microfoon nodig (wordt ingewikkeld...). Volgens VNSmedia moet er het volgende gedaan worden :

1.TURN CAR KEY TO ACC POSITION
                          2.INSERT ACTIVATOR INTO OBD SOCKET AND WAIT 30 sec.
                          3.REMOVE ACTIVATOR FROM OBD SOCKET AND INSERT IT AGAIN
                          SET INCLUDES:
                          1x AUDI MMI 3G BLUETOOTH AND AMI ACTIVATOR WITH OBD PLUG
                          1x INSTALLATION MANUAL
                          4.PRESS CAR AND SETUP BUTTONS AT THE SAME TIME TO ACCESS ENGINEERING MODE (pic.1)
                          5.SELECT DIAGNOSE (pic. 2)
                          6.SELECT SETTINGS (pic.3)
                          AMI ACTIVATION
                          7.CHANGE AMI/AUX TO [AUX/AMI BT/AMI] 1/8 (pic. 4)
                          BLUETOOTH ACTIVATION
                          8.CHANGE Tel settings misc: TO [no WLAN/no NAD/BT/HFP] 4/16 (pic. 4)
                          CHANGE MICROPHONES TO [MICROPHONE 2 CONNECTED]
                          *IF 3G IS BASIC CONNECT MICROPHONE CABLE TO :
                          +PIN 8, GND PIN 9 IN QUADLOCK PLUG (12PIN BLUE PLUG)
                          10.REMOVE ACTIVATOR OUT OF OBD SOCKET
                          11.INSERT ACTIVATOR AGAIN INTO OBD
                          SOCKET FOR 30 sec

Volgens mij kan je dit zelf doen mits men een kabel (zoals deze http://www.goodluckbuy.com/super-812...ic-cable-.html ) heeft om aanpassingen te doen aan het hidden menu (en is dit wat de installateur in Nederland doet). Blijft natuurlijk de vraag of men een extra microfoon moet installeren of niet. Ik ga zo'n kabel bestellen want ik wou toch wat aanpassingen doorvoeren en ga dan proberen de bluetooth te activeren. Als ik erin slaag zal ik wel merken of ik een extra microfoon nodig heb. In 't slechtste geval koop ik er een of koop ik de kit van VNSmedia wel. Wordt vervolgd....

Ik hoop dat ik hier niemand begin te vervelen met mijn verhalen...

Comment

De beveiligingscodes heb ik nog niet nodig gehad voor de aanpassingen die ik gedaan heb.

Dit zijn ondertussen de settings die ik gedaan heb :

-gordelbeep uit
                            -needlesweep ( de meters gaan ineens naar rechts en terug bij insch. Contact)
                            -battery weergave in mmi
                            -motorolie temp in bc + lap timer + turbo boost weergave
                            -logo mmi veranderd maar s6
                            -hidden mmi menu vrijgegeven
                            -pdc weergave in mmi ( auto met sensorenweergave)
                            -alarm armed beep
                            -led lichten achteraan altijd aan
                            -optische weergave PDC in MMI

De settings vind je op de site van rosstech op op het NL forum van audi :-)
                            Kan je eens kort samenvatten hoe je deze wijzigingen hebt gedaan?

ps: heb je de optie al gevonden om het afspelen van een dvd ook mogelijk te maken tijdens het rijden?

Comment

• A3 vs A4 lease

Oorspronkelijk geplaatst door alfadog Bekijk Berichten
                              ...
                              Wat zou je kiezen, een vrij kale Audi A4 Tdi e of een bijna fulloption Audi A3 Tdi e, ikzelf zou voor de A4 gaan en zelf nog opleggen voor het lifestyle plus pack (is leasing) omdat het toch wel degelijker uitziet ...
                              Heb je offertes om een kale A4 en full-option A3 te vergelijken? ik twijfel er sterk aan dat de maandelijkse huur gelijk is. Opties worden afgeschreven aan restwaarde 0% (of toch bijna 0) dus de A3 zal hoogstwaarschijnlijk een lagere restwaarde hebben (losstaande dat die A3 ook nog eens een lager model is tov de A4). Samengevat: het waardeverlies bij een full-option A3 zal groter zijn dan bij een A4, en dat wordt verrekend in de maandelijkse huur. Daarbij komt ook nog dat Audi enkel leasekorting geeft op het voertuig en niet op de opties.

Een kameraad heeft een paar jaar geleden een lease-offerte voor A3 Sportback gehad die duurder was dan een A4 Avant...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                Heb je offertes om een kale A4 en full-option A3 te vergelijken? ik twijfel er sterk aan dat de maandelijkse huur gelijk is. Opties worden afgeschreven aan restwaarde 0% (of toch bijna 0) dus de A3 zal hoogstwaarschijnlijk een lagere restwaarde hebben (losstaande dat die A3 ook nog eens een lager model is tov de A4). Samengevat: het waardeverlies bij een full-option A3 zal groter zijn dan bij een A4, en dat wordt verrekend in de maandelijkse huur. Daarbij komt ook nog dat Audi enkel leasekorting geeft op het voertuig en niet op de opties.

Een kameraad heeft een paar jaar geleden een lease-offerte voor A3 Sportback gehad die duurder was dan een A4 Avant...
                                speelt geen rol welk model/merk je neemt, leasing of prive. onze(prive) was 40k en de huidige waarde na 19 mnd zal ongeveer 27k bedragen, dus serieus waardeverlies

Comment

• natuurlijk zal het waardeverlies in het eerste jaar groter zijn dan in de daarop volgende (De typische uitdrukking dat een nieuwe auto al x % van z'n waarde verloren heeft als deze 100meter uit de showroom vertrokken is), maar leasing is niet gebaseerd om je wagen na 19maand te vervangen he

A4 TDIe: 30K
                                  A3 SB TDIe: 26.5K + 3.5K opties (en dan zit je nog lang niet aan full option)

De investering is gelijk, onderhoud, verzekeringen en dergelijke zijn quasi gelijk.
                                  Waardeverlies van de A3 zal groter zijn door "0%" restwaarde van de opties en het lagere model.
                                  Dan kan je wel redeneren dat een wagen met opties meer marktwaarde heeft en makkelijker herverkoopbaar is, maar zo redeneert een leasingmaatschappij niet.
                                  Last edited by ; 02/06/2010, 00:32.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CAMAROSA Bekijk Berichten
                                    speelt geen rol welk model/merk je neemt, leasing of prive. onze(prive) was 40k en de huidige waarde na 19 mnd zal ongeveer 27k bedragen, dus serieus waardeverlies
                                    we gaan hem nog niet vervangen ze, moet nog een jaar of 6-8 meegaan.Rijden doorgaans 8 jaar met onze wagens, daarna veel meer kans op zware kosten

Comment

• Nu ik heb wel een A6, maar voor de A4 zijn de settings quasi gelijk :

Voor de spiegel kanteling ;

-Rechterspiegel autom kantelen bij achteruit rijden
                                      Module 52 Door Elect. , Pass, Long coding , Byte 4
                                      Indien waarde 40 --> verander in 4C voor versies zonder elek opkl spiegels
                                      --> verander in 5C voor versies met elektr opkl spiegels
                                      --> verander in 44 voor versies, spiegels die niet autom dimmen
                                      ----> elek verstelbare zetels met geheugenfunctie is NIET nodig

Ik heb een pdf met de meeste aanpassingen, de andere zijn her en der gevonden op het net ( een search naar vag/com doet veel )

Zelfs op de site van ross-tech vind je voor de A6 die optie terug van de pdc ( optisch )

Enjoy , maar wees voorzichting
                                      Audi A6 Avant 2.0 tdie - Avonturienblauw - 2010

Comment

Nu ik heb wel een A6, maar voor de A4 zijn de settings quasi gelijk :

Voor de spiegel kanteling ;

-Rechterspiegel autom kantelen bij achteruit rijden
                                        Module 52 Door Elect. , Pass, Long coding , Byte 4
                                        Indien waarde 40 --> verander in 4C voor versies zonder elek opkl spiegels
                                        --> verander in 5C voor versies met elektr opkl spiegels
                                        --> verander in 44 voor versies, spiegels die niet autom dimmen
                                        ----> elek verstelbare zetels met geheugenfunctie is NIET nodig

Ik heb een pdf met de meeste aanpassingen, de andere zijn her en der gevonden op het net ( een search naar vag/com doet veel )

Zelfs op de site van ross-tech vind je voor de A6 die optie terug van de pdc ( optisch )

Enjoy , maar wees voorzichting
                                        i.v.m. die PDC: dat werkt alleen op een A6. Had niet gezien dat je geen A4 hebt.
                                        De overige dingen heb ik ook al een tijdje.

Het automatisch kantelen heb ik opnieuw uitgeschakeld omdat de spiegel niet altijd op de originele plaats terug komt. Is dat bij jou ook zo?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                                          Dan kan je wel redeneren dat een wagen met opties meer marktwaarde heeft en makkelijker herverkoopbaar is, maar zo redeneert een leasingmaatschappij niet.
                                          makkelijker herverkoopbaar, dat wel
                                          maar hogere restwaarde valt nog te bewijzen, de kandidaat koper wilt de opties zeker, maar daarvoor wenst hij ook niet bij te betalen
                                          opties koopt je voor jezelf, met in je achterhoofd dat je genoeg plezier mee hebt zodat je achteraf geen spijt hebt dat ze waardeloos zijn geworden
                                          een beetje als een etentje in een driesterren retaurant ...

Comment

Working...
                                          X