Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• @ guyugy & dePAUL
    Man man man, wat is dat allemaal met jullie auto's !?
    Vier maand en 12.500 Km. verder moet ik echt waar nog het eerste kraakje, piepje en trillinkje meemaken ! Heb hiervoor efkes een Renault gereden: daar hielp geen spuitbusje meer !
    Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
    Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
      @ guyugy & dePAUL
      Vier maand en 12.500 Km. verder moet ik echt waar nog het eerste kraakje, piepje en trillinkje meemaken ! Heb hiervoor efkes een Renault gereden: daar hielp geen spuitbusje meer !
      er zijn nu eens mensen met een fijn gehoor en veel gevoel voor perfektie...
      vrouwlief hoort er niets van... zij laat de radio gewoon een beetje luider spelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
        @ guyugy & dePAUL
        Wel in vergelijking met een Renault (ik kan die vergelijking maken) is het inderdaad een kraakvrij interieur.

Ofwel ben ik extreem gevoelig voor een krakend interieur, ofwel is mijn auto (BJ 2009) nog van mindere afwerkingskwaliteit, ofwel heb ik gewoon pech. Ofwel is uw auto nog te jong

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
          Wel in vergelijking met een Renault (ik kan die vergelijking maken) is het inderdaad een kraakvrij interieur.

Ofwel ben ik extreem gevoelig voor een krakend interieur, ofwel is mijn auto (BJ 2009) nog van mindere afwerkingskwaliteit, ofwel heb ik gewoon pech. Ofwel is uw auto nog te jong
          De onze is ook van 2009, en buiten soms wat gerammel in de koffer (van de afdekking om naar de tankdop en achterlicht te kunnen), is hij nog steeds kraakvrij.
          Ter vergelijking: onze B7 van 2005 is ook nog kraakvrij!

Comment

• Bj 2009 ook nog piep en kraakvrij, mijn B7 met 350.000km was ook nog kraakvrij, en ben er ook gevoelig voor.
            Silicoonspray zoals Guy zegt kan veel verhelpen, of op mechanische delen waar temperatuur een rol speelt doet grafietpoeder wonderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
              Bj 2009 ook nog piep en kraakvrij, mijn B7 met 350.000km was ook nog kraakvrij, en ben er ook gevoelig voor.
              Silicoonspray zoals Guy zegt kan veel verhelpen, of op mechanische delen waar temperatuur een rol speelt doet grafietpoeder wonderen.
              Onze 2de wagen (A3 2.0TFSI quattro) van 2006 is volledig kraak en trillingsvrij!
              Vorige audi A4 19TDI BJ 2003 nooit! geen kraakje of piepje gehad!
              Ben overtuigde audi rijder maar volgens mij gaat alleen de prijs van de auto in stijgende lijn
              omhoog en volgt de kwaliteit alles behalve deze curve!
              Ga me toch eens een busje silicoonspray aanschaffen en het probleem proberen zelf oplossen!

Comment

• B7 vs. B8 is ook wel kraakvrij, maar de geluidsisolatie is wel stukkken beter in de B8.
                Laatst heb ik nog eens met een B7 gereden en toen werd me dat weer helemaal duidelijk.

Oorspronkelijk geplaatst door dirk l Bekijk Berichten
                Heb hiervoor efkes een Renault gereden: daar hielp geen spuitbusje meer !
                oh jawel.... Tec7

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A4AvantB7 Bekijk Berichten
                  B7 vs. B8 is ook wel kraakvrij, maar de geluidsisolatie is wel stukkken beter in de B8.
                  Laatst heb ik nog eens met een B7 gereden en toen werd me dat weer helemaal duidelijk.

oh jawel.... Tec7
                  SCHITTEREND !!!!!
                  Audi A4 B8 Berline 2.0 TDI Multitronic
                  Audi 100 C4 2.3E

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fdeville Bekijk Berichten
                    Ik heb alles gedaan met deze: http://www.goodluckbuy.com/super-812...ic-cable-.html ... $31,10 inclusief verzending en software...
                    fdeville, is die goodluckbuy software een crack van de VAG-COM software?

Comment

• recent was me opgevallen dat er een bult zat in de passagierszetel vooraan, ik ben gisteren naar de garage geweest ze denken dat er onder het leder een iets losgekomen is waardoor de chip die de gordelbeep regelt dubbel zit, ze hebben een nieuwe chip en mousse besteld.

Volgende week wordt dit vervangen. Volledig onder garantie.

Heeft nog iemand dit voor gehad? bij s-line lederen sportzetels

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mystery Bekijk Berichten
                        Hey, ik heb volgende week mijn 2011 audi s4 en ik vroeg mij af of er iemand weet waar ik die vagcom kan laten instaleren, aangezien ik zelf totaal niks afweet van zulke dingen .
                        (rijdend dvd kijken, 1 x biep tijdens inschakelen alarm 2x uitschakelen, teller sweep, biep bij gordel uit uitschakelen).
                        Misschien is iemand hier geinteresseerd om dat voor mij te doen in ruil voor een ritje in de s4?

Hoe bevalt de S4 je ?
                        Avant? berline? kleur?.......
                        Ben benieuwd naar foto's!

Comment

• 90.000km

A4 is binnen geweest voor zijn 90.000km onderhoud.
                          Prijs: 333.71€ valt best mee vind ik, gezien zijn 7 liter long live olie die in het carter gaat....

Vrijdag tegen 100 km/h naar Utrecht gereden ( 191 km ) vanuit Leuven, gem. verbruik bij aankomst: 4.7 Liter.
                          Dan tegen 120 km/h terug naar Lummen gereden, met dak open, gem. verbr. bij aankomst voor gans de rit 5.2 Liter.
                          Last edited by ; 13/08/2010, 10:06.

Comment

A4 is binnen geweest voor zijn 90.000km onderhoud.
                            Prijs: 333.71€ valt best mee vind ik, gezien zijn 7 liter long live olie die in het carter gaat....

Vrijdag tegen 100 km/h naar Utrecht gereden ( 191 km ) vanuit Leuven, gem. verbruik bij aankomst: 4.7 Liter.
                            Dan tegen 120 km/h terug naar Lummen gereden, met dak open, gem. verbr. bij aankomst voor gans de rit 5.2 Liter.

Zeer laag verbruik...
                            Ik vraag me wel af waarom jij 190PK nodig hebt?
                            Wil je niet ruilen met een 120PK??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door auweray Bekijk Berichten
                              Zeer laag verbruik...
                              lol ^^

Comment

• Mijn ervaring na 4 Audi's is dat je bij de verbruiksgegevens van de boordcomputer al snel een litertje mag bijtellen, dat was zeker bij m'n laatste A4 en A6 avant zo, nu dan nog blijft het een laag verbruik maar of je dan effectief nog rijplezier hebt is iets anders . Nu binnen een paar weken rij ik met identiek dezelfde kar/motorisatie/vernellingsbak rond als jij dus ik hoop dat ik ook ergens rond de 7.5 uitkom effectief, dat zou heel weinig zijn voor me. ( ter vergelijking, met m'n A6 avant 2l tdi manueel zat ik op 6.5liter effectief terwijl m'n boordcomputer steeds rond de 5.5 a 5.6l aangaf , ik rij pakweg 50/50 snelweg binnenverkeer )
                                Last edited by Audidriver; 13/08/2010, 12:38.

Comment

• verbruik

190 pk nodig????....wie heeft 190 pk " nodig ", met een smartje raak je ook overal hoor.
                                  ik moets gewoon in utrecht zijn en had een zee van tijd om er te komen, het had dus weinig zin door te rijden en daar 1 uur te moeten wachten, tevens had ik net wat nieuwe muziek op mijn usb gezet, en heeft de B&O wel deftig moeten werken ...zalig cruisen.
                                  Dit was een klein opdrachtje voor mij, wanneer ik morgen om 8 uur in Lyon moet zijn en dezelfde dag terug moet zijn, gaat het natuurlijk wat sneller, niet dat je met een 120 pk niet tegen 160 kunt afkomen, maar met een V6 is het comfort niveau toch wat anders. Het wil niet zeggen wanneer je met wat meer power rijd dat je steeds het onderste uit de kan moet halen.
                                  Mij gaat het erom dat de fabrieksgegevens ook daadwerkelijk KUNNEN gehaald worden.
                                  Dit wil zeggen dat de sturing van de motor ook goed op punt staat. En dat nu na 90.000km het verbruik nog steeds laag is en geen olie verbruikt, wat wil zeggen dat het een zeer goede motor is, integenstelling tot sommige andere waar er na 100.000km niet veel meer over blijft van hun " fabrieksopgave "
                                  Vele merken hun fabrieksopgave worden nooit ( kunnen ) gehaald. Bij de aankoop van de V6 had ik gerekend op zeker 1 liter meer vebruik tegen over mijn vorige B7 20 tdi, ik ben tot op heden dus zeer aangenaam verrast door de verbruiksgegevens van deze V6 waar ik gem over 10.000km 6.5 liter haal. En of ik de 190 paardjes nu nodig heb of niet, feit is dat ik ze heb, en ze de sporen kan geven als ik er zin in heb ( wat ook gebeurt ) en in het andere geval mogen ze op de wei rustig blijven grazen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                    Mijn ervaring na 4 Audi's is dat je bij de verbruiksgegevens van de boordcomputer al snel een litertje mag bijtellen, dat was zeker bij m'n laatste A4 en A6 avant zo, nu dan nog blijft het een laag verbruik maar of je dan effectief nog rijplezier hebt is iets anders . Nu binnen een paar weken rij ik met identiek dezelfde kar/motorisatie/vernellingsbak rond als jij dus ik hoop dat ik ook ergens rond de 7.5 uitkom effectief, dat zou heel weinig zijn voor me. ( ter vergelijking, met m'n A6 avant 2l tdi manueel zat ik op 6.5liter effectief terwijl m'n boordcomputer steeds rond de 5.5 a 5.6l aangaf , ik rij pakweg 50/50 snelweg binnenverkeer )
                                    rijplezier....?
                                    Effe schetsen.....je ligt rustig relax in je sportzeteltje......je lievelingsmuziek weerklink puur door je B&O......je snelheid moet je niet naar kijken, ben wel 3 flitsers tegen gekomen, maar je rijd op CC, dus niks van aan trekken.....en indien je een serie vrachtwagens wil voorbij steken..voeg je links even in...laat je de multi zijn werk doen en trek je even lekker door, zodat je je lunch 2 maal terug moet afslikken ...zalig...en in de marche word ik daar nog goed voor betaald ook.....plezier?...o jazeker hoor

PS: de gegevens op de BC zijn al verschillende malen aan de pomp gechekt, de grootste afwijking die ik had was 0.1 liter, waarschijnlijk te wijten aan mijn 99% autostrade gebruik, zodat ie niet constant jojo doet, ik heb trouwens reeds meer dan 1 maal meer dan 1000km met 1 tank gedaan, gezien de inhoud van 65 liter kan de afwijking dan niet groot zijn...denk ik zo...
                                    Last edited by ; 13/08/2010, 13:33.

Comment

Zeer laag verbruik...
                                      als je 20K oplegd valt daar over te praten............

Comment

als je 20K oplegd valt daar over te praten............
                                        Danku, ik doe liever andere dingen met 20K dan tegen 100 per uur naar Holland rijden...
                                        Nee serieus, ik begrijp volkomen dat het rijplezier veeeel groter is. 'k Heb dat al eens mogen ervaren in een A5 sportback met jouw motor + multitronic erin.

Comment

Danku, ik doe liever andere dingen met 20K dan tegen 100 per uur naar Holland rijden...
                                          Nee serieus, ik begrijp volkomen dat het rijplezier veeeel groter is. 'k Heb dat al eens mogen ervaren in een A5 sportback met jouw motor + multitronic erin.
                                          ik weet het lijkt absurt, maar laten we het traject even samenvatten.
                                          van leuven naar mechelen op de gewone weg = 70 km/h
                                          van mechelen naar antwerpen mag je 120km/h
                                          de ring van antwerpen = 100 km/h
                                          van achter antwerpen tot na breda mag je 120 km/h
                                          daarna is bijna het ganse traject gelimiteerd op 100 km/h en ze staan daar ook goed te flitsen hoor. Op het ganse traject mag je misschien 60 km 120 rijden, als je dan een zee van tijd hebt ga je niet liggen vliegen, heeft totaal gaan zin, beter genieten van een stukje goede muziek. Als ik in Frankrijk of Duitsland zit is het natuurlijk een ander verhaal, dan komen meestal alle paardjes van stal... maar ook dan blijft het verbruik binnen de perken. en is het met de combi, V6, multi, in een A4 doosje lekker cruisen....

Comment

Working...
                                          X