Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 (Part II)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• verkoper bij Deckx wist zelf niet het fijne van de MMI 3G 2D (dus dvd navigatie zonder harddisk)...maar na wat zoeken op het audiforum.nl toch te weten gekomen dat je wel degelijk cd's kan afspelen tijdens het navigeren en dat ook de versie zonder harddisk over de 2 sd card slots beschikt:

van het audiforum gecopy/paste:

Ik was zojuist bij de dealer, om een A4-B8 (2010) te bekijken, die werd later afgeleverd.

De MMI heeft een nieuwe functie erbij gekregen (mod 2010)
    Nav DVD zit in de frontlader, niet meer in de kofferbak, maar dat wisten we al.

Maar de nieuwe opties: het is nu mogelijk om alle data van de Nav DVD te kopiereren naar een SDHC kaart, 8 GB vereist.
    DVD kan uit de frontlader, deze is nu te gebruiken als muziek CD en CD MP3.

Dit is goed nieuws, waar in het verleden bij de RNS-E en de MMi 2G op den duur problemen ontstonden, met de DVD laser.
    En problemen bij een ouder laser met zelf gebrande back-up DVD's.
    Daar zijn we nu vanaf, gewoon laden naar 8 GB SDHC slot. En de DVD staat niet meer een hele dag mee te draaien.

In slot 2 een SDHC van 32 GB met muziek.

Peet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
      Zo na een uurtje in de kelder met de vag com volgende dingen gelukt.
      - dvd vrijschakeling tijdens rijden
      - bochten verlichting via mistlampen
      - 1 x biep tijdes inschakelen alarm 2x uitschakelen
      - teller sweep
      - sfeerverlichting via mmi regelbaar voetverlichting voor en achter
      - voorventilatie wagen instelbaar via mmi.
      - lap timer +oli temp.

Heb een originele kabel gekocht en kan dus alle aanpassingen verrichten .
      indien iemand wat wil mag je altijd wat laten weten .
      Hallo Blackspeed,

Het is maar een vraag uiteraard maar zou het mogelijk zijn om wat aanpassingen te doen via vag com aan een Audi A3 Sportback en/of een Golf V? Die sportback is van een kameraad die de "US pinkers"-optie wil laten instellen... Ik weet niet zeker of dat gaat bij deze wagen? En mag je dat laten staan als je nr de keuring gaat of moet dat dan telkens weer uitgeschakeld worden? Ik weet niet of jij van deze zaken op de hoogte bent, maar ik kan het je maar eens vragen hé

Edit : srry voor min of meer off-topic

Comment

• Die bluetooth activatie via vagcom lukt dat op al de MMI3G systemen? Ook die met de dvd of enkel op die met de Hard Disk?

Comment

• op 3G met harde schijf is het prima mogelijk.
          Op de gewone nog niet getest maar wil altijd wel proberen maar denk wel dat het enkel vanaf my2010 gaat en 2009

Comment

• Moet namelijk een nieuwe leasewagen bestellen (dus zal MY2011 zijn) en zou de MMI3G 2D willen nemen met dvd zodat ik meer geld overhoud voor andere opties. Was niet van plan om bluetooth te nemen aangezien ik hoop dat dit er zowiezo inzit en kan geactiveerd worden...

Oorspronkelijk geplaatst door Blackspeed Bekijk Berichten
            op 3G met harde schijf is het prima mogelijk.
            Op de gewone nog niet getest maar wil altijd wel proberen maar denk wel dat het enkel vanaf my2010 gaat en 2009

Comment

• Intussen net geen 3500km op de teller met m'n 2.7 MT 190pk avant , oliepeil staat nog steeds op 100% , het gemiddelde verbruik over de ganse 3450 km staat op 7.1 liter ( een kleine schatting qua wegen : 50/50 snelweg - secundaire wegen ). Ik stel vast dat bij secundaire wegen dat je perfect onder de 8 liter kan blijven en je toch meer dan vlot kunt verplaatsen, snelwegen op CC kun je makkelijk tot net boven de 6 liter geraken.
              Vorige week had ik een probleem met m'n linker ruitewisserblad, stuiteren dat het niet normaal was en slecht wissen, naar de dealer geweest en bleek dat de rubber van het wisserblad voor 1/3 van de lengte was gescheurd in de middenzone van het blad, direct een nieuwe gekregen en probleem opgelost.

Comment

• Kan niet kiezen tussen kwarts grijs, meteoor grijs of fantoom zwart...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jelle Bekijk Berichten
                  Kan niet kiezen tussen kwarts grijs, meteoor grijs of fantoom zwart...
                  Meteoor komt op een A4 niet zozeer tot zijn recht, blijbaar door de eigen welvingen in de carrosserie; het vergt dan wel wat chrom rond de vensters en op de railings
                  ik had deze kleur initieel uit mijn voorkeuren laten vallen ten voordele van Lava
                  Kwarts is vrij neutraal, maar ik vind het wel mooi (en zoveel rijden er niet...); het hoeft niet altijd zwart te zijn...
                  op mijn Q5 heb ik wel Meteoor ....
                  kleuren en geuren...

Comment

Kan niet kiezen tussen kwarts grijs, meteoor grijs of fantoom zwart...
                    Eens langsgaan bij een dealer om ze naast mekaar te zien. Zo hebben wij het gedaan. Jij misschien ook al...?

Comment

• Het is na lang twijfelen een quartzgrijze geworden, had initieel een fantoomzwarte op m'n offerte staan maar wegens snel vuil en snel warm in de zon toch nog veranderd...

Comment

• Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen Quartz, Lava en Fantoomzwart, uiteindelijk is het lava geworden en ik heb daar nog geen spijt van, zeker in de zon zit er een mooi brons-bruinachtige tint in. Nu het is wel een feit dat je minder quartsgrijs zal op de baan zien dan lava of zwart.
                        Ik heb onlangs gezien dat er nu ook een nieuw "teakbruin" kleur in de config staat, kan me niet inbeelden dat ik al zo eentje irl heb gezien maar ben der wel benieuwd naar, lijkt me niet lelijk te zijn.

Proficiat met je aankoop ! Welke motor / transmissie / verdere spec's ?
                        Last edited by Audidriver; 11/10/2010, 16:52.

Comment

• Ik heb kwartsgrijs genomen van kleur en ik ben er héél tevreden over. Komt uitstekend tot zijn recht met de chrome omlijstingen en je ziet er amper vuil op. Je ziet ze ook minder vaak rijden dan ijszilver of zwarte A4's.

Comment

• idd daarstraks van Puurs tot Beerse 10 Audi 8K/B8 gezien waarvan 8 fantoomzwart of lavagrijs en 2 zilvergrijze.
                            Al blijf ik die fantoomzwarte toch ook heel mooi vinden...maar geeft snel de indruk vuil te zien en warmt snel op, zeker met een peuter en zonder ventilatie achteraan niet echt een aanrader.

Oorspronkelijk geplaatst door KriBroX Bekijk Berichten
                            Ik heb kwartsgrijs genomen van kleur en ik ben er héél tevreden over. Komt uitstekend tot zijn recht met de chrome omlijstingen en je ziet er amper vuil op. Je ziet ze ook minder vaak rijden dan ijszilver of zwarte A4's.

Comment

• Heb om 14h met onze fleetverantwoordelijke gebeld om de kleur door te geven en ze verzekerde me dat ze onmiddellijk Leaseplan op de hoogte ging brengen om de bestelling bij Audi te plaatsen want offerte was maar tot vandaag 11 oktober geldig ivm lifestyle plus pack promotie

Het is dus een leasewagen met volgende specs:

Audi A4 Avant 2.0TDI 120pk
                              Kwarts grijs metaallak met stof cosinus zwart
                              acoustic parking system achteraan
                              cruisecontrol
                              volumetrisch en perimetrisch alarm met takeldetectie
                              buitenspiegels elektrisch en verwarmd
                              16-duims aluvelgen
                              GPS plus met DVD (zonder harde schijf)
                              = Lifestyle plus pack
                              Lederen multifunctioneel stuur
                              Licht en regensensor
                              Automatisch dimmende spiegel
                              Verlicht handschoenkastje
                              Verlichte make-up spiegel voor de bestuurder en de passagier
                              Leeslampen achteraan
                              Waarschuwingsverlichting in de deuren
                              Interieurverlichting en van de voetenruimte
                              Instapverlichting
                              = Verlichtingspack
                              Mechanische zonneschermen
                              Chroom dakrails
                              Verchroomde ruitomlijsting
                              Zonder kentekens

Verkoper had me vorige week wel al geinformeerd dat nu bestellen = levering in maart 2011 :-(

Zaken die ik zelf ga veranderen en bekostigen: vagcom kabel kopen om oa bluetooth te activeren, uitlaatsiertips, mistlamproosters met chroomringen, 17 (of 18 ) inch velgen en misschien een remap.

Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                              Ik heb ook een tijdje getwijfeld tussen Quartz, Lava en Fantoomzwart, uiteindelijk is het lava geworden en ik heb daar nog geen spijt van, zeker in de zon zit er een mooi brons-bruinachtige tint in. Nu het is wel een feit dat je minder quartsgrijs zal op de baan zien dan lava of zwart.
                              Ik heb onlangs gezien dat er nu ook een nieuw "teakbruin" kleur in de config staat, kan me niet inbeelden dat ik al zo eentje irl heb gezien maar ben der wel benieuwd naar, lijkt me niet lelijk te zijn.

Proficiat met je aankoop ! Welke motor / transmissie / verdere spec's ?
                              Last edited by ; 12/10/2010, 13:07.

Comment

• Stukken

Bij de laatste 2 sluitingen van de wagen hoorde ik ter hoogte van de tankklep een raar geluid.
                                Na controle bleek de tankklep niet afgesloten terwijl de wagen dat wel was.

Gezien de wagen deze week binnen gaat om zijn wintervelgen/banden op te leggen, kan men ook ineens eens naar de vergrendeling van de tankklep kijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                                  Bij de laatste 2 sluitingen van de wagen hoorde ik ter hoogte van de tankklep een raar geluid.

Gezien de wagen deze week binnen gaat om zijn wintervelgen/banden op te leggen, kan men ook ineens eens naar de vergrendeling van de tankklep kijken.
                                  misschien kan een wolkje silicone op de sluitmechanisme (vingertje) helpen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                    misschien kan een wolkje silicone op de sluitmechanisme (vingertje) helpen ?
                                    Nope...het sluitmecanisme beweegt totaal niet meer, of ergens iets losgekomen of gewoon stuk,
                                    gezien de wagen nog onder garantie is ga ik mij er zelf niet mee bezig houden en moeten ze morgen in de garage het maar uitklaren....al een geluk dat het eerst een vreemd geluid maakte, anders zou ik het misschien nooit opgemerkt hebben...wie controleerd nu zijn tankklep na het afsluiten van de wagen....buiten garantie zou ik het zelfs niet laten maken....ben wel is benieuwd wat er de oorzaak is van geweest...

Comment

HZaken die ik zelf ga veranderen en bekostigen: vagcom kabel kopen om oa bluetooth te activeren, uitlaatsiertips, mistlamproosters met chroomringen, 17 (of 18 ) inch velgen en misschien een remap.
                                      Aanpassen van een leasewagen? Kom je hiermee niet in de problemen bij je leasewagen? Ga je de banden dan zelf bekostigen?

Comment

• Weet er iemand of 20 duims onder een a4 past my2010

Hey ,
                                        ik ben vies aan het twijfelen geslagen heeft er hier iemand 20 duims onder zijn a4 staan ?
                                        Die van mij is ook origineel 2cm verlaagd .
                                        Zou dit kunnen zonder al te veel problemen?
                                        De band is 265/30/20inch

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten

Nu al winterbanden opleggen? Is dat niet een beetje te vroeg? Ik dacht dat dit aan te raden was vanaf een maximum van +7° tijdens de dag...

Comment

Working...
                                          X