Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu al winterbanden opleggen? Is dat niet een beetje te vroeg? Ik dacht dat dit aan te raden was vanaf een maximum van +7° tijdens de dag...
Dit weekend geven ze al tot -4 aan de grond, tijdens de dag zal de temp. natuurlijk nog boven de 7 graden komen, het is laat ons zeggen een kantelmoment. Verleden jaar was ik er rond dezelfde periode bij, toen is het nog 1 maand goed geweest en daarna volle bak sneeuw, met als gevolg dat toen iedereen in de garage stond en er wachttijden en nog iets later tekort aan winterbanden was. Tevens zit ik maandelijks in het zuiden van duitsland en daar kan het nu al goed vriezen hoor. Ik zal misschien wel bij de eerste behoren, maar ik ben er graag goed op tijd bij, éénmaal ze erop zitten mag de winter komen van mij...Tevens zijn het geen grote werken, ik heb een volledig wintersetje, gewoon de velgen wisselen en klaar is kees...ik ben er op voorbereid....
Dit weekend geven ze al tot -4 aan de grond, tijdens de dag zal de temp. natuurlijk nog boven de 7 graden komen, het is laat ons zeggen een kantelmoment. Verleden jaar was ik er rond dezelfde periode bij, toen is het nog 1 maand goed geweest en daarna volle bak sneeuw, met als gevolg dat toen iedereen in de garage stond en er wachttijden en nog iets later tekort aan winterbanden was. Tevens zit ik maandelijks in het zuiden van duitsland en daar kan het nu al goed vriezen hoor. Ik zal misschien wel bij de eerste behoren, maar ik ben er graag goed op tijd bij, éénmaal ze erop zitten mag de winter komen van mij...Tevens zijn het geen grote werken, ik heb een volledig wintersetje, gewoon de velgen wisselen en klaar is kees...ik ben er op voorbereid....
Ik vind het ook nie te vraag, elke morgen als ik op de baan ben is het de laatste paar dagen altijd al 2 - 5 graden geweest, rond 17h30 bij naar huis komen is het dan nog rond de 10 graden. Tijdens de dag is het nog boven de 7 graden maar dan ben ik ook niet op de baan dus ik twijfel ook om ze te leggen
Ik vind het ook nie te vraag, elke morgen als ik op de baan ben is het de laatste paar dagen altijd al 2 - 5 graden geweest, rond 17h30 bij naar huis komen is het dan nog rond de 10 graden. Tijdens de dag is het nog boven de 7 graden maar dan ben ik ook niet op de baan dus ik twijfel ook om ze te leggen
voila, zo zie ik het ook, 's morgens wanneer de meeste op de baan zitten is de temperatuur rond het vriespunt, gisterenmorgen was mijn achterruit reeds bevroren. Tijdens de dag wanneer iedereen op zijn werk zit komt de temperatuur natuurlijk nog boven de 7 graden, maar dat gaat ook niet lang meer duren... Neenee, niets te vroeg, het moment is daar om de wissel in te plannen en of uit te voeren....
Veel meer dan dat is er ook niet gedaan. Ik zorg altijd dat mijn ruitensproeier tot aan de boord gevuld is (zogezegd zijn ze er toch in geslaagd van daar 0.5L bij in te gieten), en voor de rest staat er op de factuur: vijs, filter, milieutoeslag,...
- Ik ga van het WE ook mijn winterbanden opleggen (205-60-16). Kijk er wel niet naar uit want pvd die Michelins zijn harde duvels (zeker als je op die secundaire wegen zit)
- Momenteel zit ik rond de 25.000 km. Toen ik deze wagen gekocht heb in 2009, heb ik daar een Wecare contract bijgekregen. Heb dit al kunnen gebruiken op 15000km en nu binnenkort voor de 30.000 (moet ik wel zeggen dat de garage hier loyaal voor mij is geweest want 'dat ze mij eigenlijk niet verwachtten na 15000..).'
En vorige week, op een maandagmorgen heb heb ik dat nog eens mogen ondervinden.
Dat ding piepte en sjirpte 's morgens vroeg dat het een lieve lust was, tot en met . Takelwagen gebeld (snel ter plaatse), ginder afgezet, een Foxke in de plaats en 's namiddags mocht ik hem gaan halen. Bleek er zich een kiezelsteentje genesteld te hebben tussen de remklauw en de binnenkant van de velg..
Dus so far, na 17 maand Audi plezier nog geen euro moeten betalen aan de garage
(...) die Michelins zijn harde duvels (zeker als je op die secundaire wegen zit)
- Momenteel zit ik rond de 25.000 km.
dat is het enig probleempje met Michelins : zij hebben de malse flanken en de hardste zool, vandaar dat ze minder comfortabel worden naargelang ze slijten
toch geen reden om Michelin te verlaten : vernieuw ze tijdig en d zaak is opgelost
dat is het enig probleempje met Michelins : zij hebben de malse flanken en de hardste zool, vandaar dat ze minder comfortabel worden naargelang ze slijten
toch geen reden om Michelin te verlaten : vernieuw ze tijdig en d zaak is opgelost
Toe maar, heb ze nieuw gekocht en nog maar 1 winter gebruikt
het is gewoon de eigenschap van die band, want ze hebben een reputatie natuurlijk qua levensduur.
Toe maar, heb ze nieuw gekocht en nog maar 1 winter gebruikt
het is gewoon de eigenschap van die band, want ze hebben een reputatie natuurlijk qua levensduur.
en nochthans zie ik dat er een nieuwe komt (Alpin 4) die (noch) langer mee gaat
Sinds gisteren staat hier een 2.0tdi 136pk (200 voor de deur.
Nu heb ik ook last van het bekende trillingsprobleem, tussen 1200 en 160km/u.
Velgen zijn de standaard 16' velgen met Michelin's.
Is hier al een oplossing voor bekend? (garantie tot 11/2010...)
De A4 2.7 TDI is die enkel en alleen te verkrijgen met multitronic?
Zoja , is er daar een speciale reden voor?
Grtz
De 2.7 is zowel in manueel als MT beschikbaar. Manueel is ie er denk ik alleen in 163pk , bij de MT kun je beide kiezen. Persoonlijk ben ik heel erg blij met m'n keuze voor die laatste ! Ik heb nog nooit een automaat gereden die zo comfortabel is als deze !
De 2.7 is zowel in manueel als MT beschikbaar. Manueel is ie er denk ik alleen in 163pk , bij de MT kun je beide kiezen. Persoonlijk ben ik heel erg blij met m'n keuze voor die laatste ! Ik heb nog nooit een automaat gereden die zo comfortabel is als deze !
en hoe bevalt de motor u?
edit: na wat zoeken :
163 pk is enkel multitronic, de 190 pk versie is manueel en multitronic
De motor bevalt me super ! Stil, meer dan power genoeg , zuinig , geen olieverbruik. Tot hiertoe zeer tevreden dus, nu ik heb nog maar 4500km op de teller maar ik weet nu al dat de kans dat er ooit nog een 4 cilinder komt klein is, het is vooral de combinatie motor - Multitronic die het een fijne wagen maakt.
Comment